SIKAP ISLAM TERHADAP DEMOKRASI
Firman Allah : as-Saaffaat 35, Muhammad 19
Tiada Tuhan yang lain melainkan Allah
KALIMAH ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti AGAMA menentang AGAMA.
Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ merintahkan supaya kita mengkafirkan
seluruh agama yang kafir, seluruh pemikiran, amalan dan sistem hidup yang kafir
dan hanya mengakui dan mengiktiraf agama daripada Allah sahaja. Sikap dan dasar
kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ terhadap agama demokrasi,
kerajaan demokrasi, peraturan dan undang-undang demokrasi yang kesemuanya ini
adalah syirik dan kufur adalah dalam bentuk penafian, penolakan, pengingkaran
dan penentangan yang aktif dan total terhadapnya sehingga ianya mengelami
keruntuhan dan kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan
kerajaan Islam dan sistem kehidupan Islam. Ini adalah AQIDAH kita, orang-orang
yang mempercayainya dan mereka mengamalkannya dalam kehidupan mereka, mereka
itu adalah orang-orang yang sempurna beriman dengan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, manakala orang-orang yang
tidak mempercayainya dan mereka tidak mengamalkannya dalam kehidupan mereka,
mereka itu adalah orang-orang yang tidak beriman dengan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan mereka
daripada agama Allah.
Firman Allah : al-Mumtahanah 4
“Kami berlepas diri daripada kamu dan daripada apa-apa yang kamu sembah yang lain daripada Allah. Kami mengingkari (agama) kamu, dan telah terang permusuhan dan kebencian di antara kami dan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu menyembah Allah semata-mata.”
Ini
adalah ayat TAKFIR. Allah menetapkan AQIDAH kita dengan jelas, terang dan
terperinci bahawa sikap kita terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi Malaysia
kita ini hanyalah dalam bentuk penafian, penolakan, pengingkaran dan
penentangan yang aktif dan total terhadapnya, serta ianya diikuti dengan sikap kebencian
dan permusuhan kita terhadapnya yang berkekalan dan berpanjangan sehingga agama
demokrasi yang syirik dan kufur dan segala bentuk dan jenis kesyirikan dan
kekufurannya itu mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total, dan supaya
akhirnya kekuasaan, dominasi dan “supremacy” itu hanya menjadi milik dan hak
mutlak Allah sahaja di bumi ini. Membenci dan memusuhi kerajaan demokrasi kita
ini adalah Aqidah Islam yang ditetapkan oleh Allah swt!
Allah
memerintahkan kita supaya kita tidak mengamalkan agama demokrasi dan sistem
politik demokrasi kita ini, supaya kita mengasing dan memisahkan diri kita
daripadanya dan supaya kita memusuhi, memerangi dan membenci agama demokrasi bersekali
dengan Tuhan-tuhan Manusia yang sedang berkuasa dan berdaulat dalam sistem
politik demokrasi kita ini, iaitu Tuhan-tuhan Manusia yang wujud dalam bentuk
para pemimpin kita yang terdiri daripada para Menteri, ahli-ahli Parlimen dan
Dun serta Raja-Raja Melayu kita sehingga seluruh mereka ini diusir keluar
daripada berkuasa dan berdaulat ke atas kita. Inilah tuntutan dan perintah kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang jelas dan terang ke atas kita dan ke atas setiap orang
yang beriman dengan kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ - inilah Aqidah
kita!
Firman Allah: an-Nisa 60
Tidakkah engkau perhatikan bahawa orang-orang yang mendakwakan bahawa mereka beriman kepada yang diturunkan kepada engkau dan yang diturunkan sebelum daripada engkau, mereka hendak meminta hukum kepada taghut, sedangkan mereka disuruh supaya kufurkan terhadap Taghut. Syaitan menghendaki supaya ia menyesatkan mereka dengan kesesatan yang jauh.
Ini
adalah satu lagi ayat TAKFIR, iaitu ayat PENOLAKAN TOTAL yang memerintahkan
kita supaya kita mendeklarasikan kesyirikan dan kekufuran agama demokrasi,
sistem politik demokrasi, kerajaan demokrasi dan peraturan dan undang-undang
demokrasi dan supaya kita melancarkan sikap dan tindakan-tindakan
penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap segala bentuk
kesyirikan dan kekufuran termasuklah demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini.
Takfir bererti mengisytiharkan bahawa para Menteri kita, ahli-ahli Parlimen dan
Dun serta Raja-Raja Melayu kita ini adalah Tuhan-tuhan Manusia yang syirik dan
kufur, takfir bererti mengisytiharkan kesyirikan dan kekufuran agama demokrasi
dan sistem politik demokrasi kita ini, takfir bererti tidak mengamalkan agama
demokrasi dan sistem politik demokrasi kita yang syirik dan kufur ini, takfir bererti
mengasing dan memisahkan diri kita daripadanya, takfir bererti menafi, menolak,
mengingkari dan menentangnya, takfir bererti tidak berkompromi dengannya dan
sentiasa berkonfrantasi, bermusuhan dan membencinya. Takfir adalah syarat
keimanan kita kepada kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, tanpa mempraktik
dan mengamalkan konsep TAKFIR terhadap agama demokrasi, kerajaan demokrasi,
peraturan dan undang-undang demokrasi dan segala institusi demokrasi di dalam
negara kita ini ianya bererti kita tidak beriman dengan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang
mengeluarkan kita daripada agama Allah.
Firman Allah : al-A’raf 110, 127
(Berkata para pembesar Firaun ) Ia bertujuan hendak mengeluarkan Tuanku daripada negeri Tuanku. (Firaun bertanya) Oleh itu apa yang kamu syorkan?
Dan berkatalah pula para pembesar daripada kaum Firaun : Adakah Tuanku hendak membiarkan Musa dan kaumnya untuk melakukan kerosakan di bumi dan meninggalkan Tuanku dan apa-apa yang dipuja oleh Tuanku?
Firman Allah: al-Mumtahinah 4
Sesungguhnya kami berlepas diri daripadamu dan daripada apa-apa yang kamu sembah selain daripada Allah. Kami mengingkari (agama) kamu, dan telah terang permusuhan dan kebencian di antara kami dan kamu selama-lamanya, sehingga kamu beriman kepada Allah satu-satu-Nya.
Firman Allah : al-A’raf 195
Katakanlah : Wahai Muhammad! Panggillah sekutu-sekutu kamu kemudian lakukanlah ankara tipu daya terhadapku (dengan segera) dan janganlah kamu memberi sebarang tangguhan kepadaku.
Firman Allah : Yunus 71
“Dan bacakanlah kepada mereka berita Nuh ketika ia berkata kepada kaumnya : Wahai kaumku! Jika kamu merasa keberatan kerana aku tinggal bersama kamu dan kerana aku mengingatkan kamu dengan ayat-ayat Allah, maka aku tetap berserah kepada Allah. Oleh sebab itu bulatkanlah keputusan kamu dan kumpulkan sekutu-sekutu kamu dan janganlah keputusan kamu diselubungi sebarang kekeliruan kepada kamu, kemudian segeralah bertindak ke atasku dan jangan sekali kamu menangguhkan tindakan-tindakan itu terhadapku.”
Firman Allah : Hud 54, 55
Jawab Hud : sesungguhnya aku mempersaksikan Allah dan kamu sekalian hendaklah turut menjadi saksi bahawa aku tidak ada kena mengena dengan perbuatan kamu yang mempersekutukan Allah .
Dengan yang lain daripada-Nya. Oleh sebab itu, Aturkanlah segala tipu daya kamu sekelian terhadap diriku kemudian (bertindaklah) tanpa memberi sebarang tempuh kepadaku.
Rasulullah saw dan para Rasul yang terdahulu melancarkan
sikap PENOLAKAN TOTAL, TANPA KOMPROMI dan KONFRANTASI TERBUKA terhadap kerajaan
kafir, agama kafir dan orang-orang kafir. Mereka memisahkan diri mereka
daripada agama kafir dan orang-orang kafir, mereka mengeluarkan diri mereka
daripada agama kafir dan kumpulan orang-orang kafir dan mereka mengkufur
ingkarkan seluruh agama kafir dan kekuasaan kafir pada zaman mereka
masing-masing. Mereka memusuhi dan membenci agama kafir, orang-orang kafir dan
seluruh sistem kehidupan kafir. Matlamat mereka adalah untuk mengusirkan para
pemerintah yang kafir daripada tampuk-tampuk kekuasaan mereka.
Kehidupan
Rasulullah saw adalah satu kehidupan yang aktif, radikal dan revolusyeneri
dalam mengamalkan konsep-konsep PENOLAKAN TOTAL, TANPA KOMPROMI dan KONFRANTASI
TERBUKA terhadap kufur, pemikiran kufur, kepimpinan kufur dan segala kekuatan
dan kekuasaan kufur serta Baginda MEMUSUHI dan MEMBENCINYA secara terang-terangan
dan terbuka. Rasulullah saw tidak bersikap PASIF, LEMAH dan LEMBIK terhadap
orang-orang kafir dan agama kafir serta terhadap seluruh kekuatan dan kekuasaan
kufur pada permulaan perjuangan dan kebangkitan Islam di zaman Mekah dahulu
itu.
Inilah sikap Islam terhadap agama demokrasi, kerajaaan
demokrasi dan seluruh sistem kehidupan demokrasi yang syirik dan kufur ini.
PERBANDINGAN
DI ANTARA PERJUANGAN RASULULLAH SAW DENGAN PERJUANGAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA :
METOD PERJUANGAN RASULULLAH SAW
SEMASA DI ZAMAN MEKAH
|
METOD PERJUANGAN UMAT ISLAM MALAYSIA
|
1.
Mengisytiharkan
kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ
untuk menegakkan kekuasaan Islam dan sistem kehidupan Islam, serta matlamat
untuk menghapuskan kekuasaan Jahiliyah.
|
1.
Tidak mengisytiharkan matlamat kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ
untuk menghapuskan Jahiliyah demokrasi .
|
2.
Mengisytiharkan
agama jahiliyah Mekah sebagai agama yang syirik dan kufur.
|
2. Tidak mengisytiharkan agama Jahiliyah demokrasi sebagai agama yang
syirik dan kufur.
|
3. Tidak mengamal, mengimani dan
menganuti agama Jahiliyah.
|
3. Mengamal agama demokrasi yang bererti menganuti dan mengimani agama
Jahiliyah.
|
4. Tidak membolehkan amalan agama
Jahiliyah bagi tujuan perjuangan Islam.
|
4.Membolehkan dan menghalalkan amalan agama demokrasi bagi tujuan
perjuangan Islam.
|
5.
Tidak mengiktiraf dan bersetuju terhadap
agama Jahiliyah.
|
5. Mengiktiraf, bersetuju dan
meredhai agama demokrasi.
|
6.
Tidak bersetuju
untuk menyerahkan hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang
kepada manusia.
|
6.
Bersetuju dan redha untuk menyerahkan hak dan kuasa untuk membuat
undang-undang kepada manusia.
|
7.
Tidak mentaati
peraturan dan undang-undang manusia.
|
7.
Mentaati dan mematuhi peraturan dan undang-undang demojkrasi ciptaan
manusia.
|
8.
Menafi, menolak,
mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap agama
Jahiliyah.
|
8.
Tidak menafi, menolak, mengingkari
dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap agama Jahiliyah
demokrasi.
|
9.
Memisahkan diri
daripada kepimpinan kufur dan kekuasaan kufur serta untuk memusuhi dan
membencinya.
|
9.
Tidak memisahkan diri daripada
kepimpinan kufur dan kekuasaan kufur serta tidak memusuhi dan membencinya.
|
10.
Mengamalkan sikap
tidak berkompromi dan non-konformis terhadap agama Jahiliyah.
|
10.
Tidak mengamalkan sikap tidak
berkompromi dan non-konformis terhadap agama Jahiliyah.
|
11.
Mencabar dan
mengancam agama Jahiliyah yang sedang berkuasa dan berdaulat.
|
11.
Tidak mencabar dan
mengancam agama Jahiliyah yang sedang berkuasa dan berdaulat.
|
12.
Bersedia dan
sanggup untuk dizalimi dan ditindas oleh kekuasaan Jahiliyah dengan ketara
dan berpajangan.
|
12.
Tidak akan dizalimi
dan ditindas oleh kekuasaan Jahiliyah kerana tidak mencabar dan mengancam
kekuatan dan kekuasaan Jahiliyah.
|
13.
Setelah memperolehi
kekuatan, Islam akan melancarkan Jihad dan Perang terhadap Jahiliyah untuk
menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia dan untuk
mengembalikan pengabdian seluruh umat manusia kepada Allah sahaja.
|
13.
Tidak bersedia
untuk melancarkan Jihad dan Perang terhadap Jahiliyah dan kekuasaan jahiliah
serta tidak bercadang untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada
kuasa manusia.
|
Sikap dan tindakan
Rasulullah saw terhadap agama dan kekuasaan Jahiliyah :
1. Mengisytiharkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ
untuk menegakkan kekuasaan Islam dan sistem kehidupan Islam, serta matlamat
untuk menghapuskan kekuasaan dan kerajaan Jahiliyah.
2. Mengisytiharkan agama
jahiliyah Mekah sebagai agama yang syirik dan kufur.
3 Tidak mengamal, mengimani
dan menganuti agama Jahiliyah.
4. Tidak membolehkan amalan
agama Jahiliyah bagi tujuan perjuangan Islam.
5. Tidak mengiktiraf dan
bersetuju terhadap agama Jahiliyah.
6.Tidak bersetuju untuk
menyerahkan hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang kepada
manusia.
7. Tidak mentaati peraturan
dan undang-undang manusia.
8. Menafi, menolak,
mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap agama
Jahiliyah.
9. Memisah dan mengasingkan
diri daripada kepimpinan kufur dan kekuasaan kufur serta untuk memusuhi dan
membencinya.
10. Mengamalkan sikap tidak
berkompromi dan non-konformis terhadap agama Jahiliyah.
11. Mencabar dan mengancam
agama Jahiliyah yang sedang berkuasa dan berdaulat.
12.Bersedia dan sanggup untuk
dizalimi dan ditindas oleh kekuasaan Jahiliyah dengan ketara dan berpajangan.
13. Setelah memperolehi
kekuatan, Islam akan melancarkan Jihad dan Perang terhadap Jahiliyah untuk
menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia dan untuk
mengembalikan pengabdian seluruh umat manusia kepada Allah sahaja.
Sikap, tindakan
dan kehidupan Rasulullah saw terhadap agama Jahiliyah dan sistem kehidupan
Jahiliyah di zaman Mekah mengajar kita bahawa sikap kita terhadap agama
demokrasi dan sistem politik demokrasi yang syirik dan kufur ini tiada yang
lain melainkan hanyalah dalam bentuk PENOLAKAN TOTAL, TANPA KOMPROMI dan
KONFRANTASI TERBUKA terhadapnya, sekali-kali kita tidak boleh mengamalkannya,
kita hendaklah MENGELUARKAN diri kita daripada sistem politik demokrasi dan
sistem kehidupan demokrasi yang syirik dan kufur ini, kita hendaklah MEMISAH
dan MENGASINGKAN diri kita daripadanya dan kita hendaklah MEMUSUHI dan
MEMBNCINYA buat selama-lamanya, iaitu sehingga ianya mengelami keruntuhan dan
kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Allah
dan sistem kehidupan daripada Allah. Inilah perintah dan tuntutan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ ke atas setiap orang yang beriman kepadanya, inilah hukum ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, dan sekiranya kita tidak melakukannya, ianya bererti bahawa
kita tidak beriman dengannya yang bererti bahawa kita telah mengeluarkan diri
kita daripada agama Allah.
Firman Allah : al-Imran 32
Katakanlah : Taatlah kepada Allah dan Rasul, jika kamu berpaling, maka sesungguhnya Allah tidak kasihkan orang-orang kafir.
Kehidupan kita kini adalah kehidupan yang tidak
berpandukan kepada kehidupan Rasulullah saw, malah kehidupan kita kini adalah kehidupan
yang berkonflik secara total dan aktif dengan kehidupan Baginda. Kehidupan kita
yang berkonflik dan berkontradiksi dengan kehidupan Rasulullah saw adalah
kehidupan yang syirik dan kufur!
Umat Islam hendaklah kembali sekali lagi
untuk memasuki ke dalam agama Islam dengan mentaati dan mematuhi segala aspek
dalam kehidupan Rasulullah saw.
Firman Allah : al-Baqarah 208
Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah ke dalam Islam semua sekali dan janganlah kamu menurut jejak langkah syaitan-syaitan kerana sesungguhnya syaitan itu adalah musuh kamu yang amat nyata.
Allah menyeru kita agar kita mengeluarkan diri kita
daripada agama kita yang sesat dan rosak yang sedang kita imani, anuti dan
amalkan sekarang ini dan Allah menyeru kita agar kita memasuki kembali sekali
lagi ke dalam agama Islam kita yang asal dan sebenar. Apabila kita mentaati dan
mematuhi perintah Allah untuk sekali lagi memasuki ke dalam agama Allah, iaitu
dengan melancarkan perjuangan untuk melaksanakan segala peraturan dan undang
Allah dalam seluruh bidang kehidupan kita yang meliputi bidang-bidang politik,
ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa serta kita menafi,
menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap kerajaan
demokrasi yang kini sedang berkuasa dan berdaulat ke atas kita serta dengan
segala peraturan dan undang-undangnya yang syirik dan kufur - itulah ertinya
kita telah memasuki kembali ke dalam agama kita dan itulah ertinya titik
permulaan kepada berlakunya PROSES REVOLUSI, iaitu perjuangan Islam yang akan
menuju kepada Jihad, Perang dan Revolusi untuk menjatuh dan menghancurkan agama
demokrasi dan kerajaan Malaysia yang syirik dan kufur ini.
ISLAM dan DEMOKRASI wujud dan beroperasi dalam bentuk
satu “dichotomy”, iaitu satu bentuk "AGAMA menentang AGAMA!” Islam yang
didasarkan kepada Uluhiyah dan Rububiyah Allah itu adalah satu penafian,
penolakan, pengingkaran dan penentangan yang terbuka, aktif dan total terhadap
demokrasi, pemikiran demokrasi, kerajaan demokrasi serta segala peraturan dan
undang-undang demokrasi kerana kesemuanya itu adalah didasarkan kepada Uluhiyah
dan Rububiyah Manusia yang syirik dan kufur. Sikap Islam terhadap segala bentuk
kesyirikan dan kekufuran, termasuklah demokrasi dan seluruh kerajaan demokrasi
di dunia ini adalah dalam bentuk PENOLAKAN, PENENTANGAN, PERMUSUHAN dan
KEBENCIAN yang berpanjangan terhadapnya. Begitulah juga demokrasi yang syirik
dan kufur itu adalah satu penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan
yang terbuka, aktif dan total terhadap agama Islam, kerajaan Islam berserta
segala peraturan dan undang-undang Islam. "AGAMA menentang AGAMA"
yang berlaku di antara Islam dengan kufur adalah sesuatu yang “natural” dan
semula jadi mengikut pengertian kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.
Menolak, menentang, memusuhi dan membenci agama manusia
dan kerajaan manusia adalah SYARAT keimanan kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Umat Islam yang bersifat
berkecuali dan mereka tidak lagi menolak, menentang, memusuhi dan membenci
agama manusia dan kerajaan manusia ianya bererti bahawa mereka tidak lagi
berpegang kepada kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Ibadat
yang paling besar bagi kita yang sedang berada di bawah kerajaan Jahiliyah
demokrasi yang syirik dan kufur ini, iaitu ibadat yang lebih utama dan
mengatasi ibadat-ibadat solat, puasa, haji, tahlil, wirid, zikir, doa, sedekah,
kelas agama, kelas tahfiz serta seluruh ibadat yang lain, ialah MENOLAK,
MENENTANG, MEMUSUHI DAN MEMBENCI secara terbuka, aktif dan total terhadap
kerajaan demokrasi kita dan tindakan-tindakan untuk mendeklarasikan
sifat-sifatnya yang syirik dan kufur ini.
Jihad yang paling
besar ialah menyatakan kebenaran dihadapan pemerintah yang zalim.
Hadis Abu Daud, Termizi, Ibn Majah,
Daripada Abu Said al-Khudri
Jihad yang paling besar dalam Islam ialah Jihad yang
merangsang, menggalak dan membawa kita untuk menuju ke arah mewujud dan
merealisasikan satu situasi penolakan, penentangan, permusuhan dan kebencian di
antara Islam dengan sesuatu kekuasaan dan kerajaan yang syirik dan kufur
seperti kerajaan demokrasi kita ini. Ini adalah kerana bertindak aktif dan
tegas dalam mengisytiharkan kesyirikan dan kekufuran agama demokrasi dan
mengisytiharkan perintah Allah untuk meruntuh dan menjatuhkan kekuatan,
kekuasaan dan kerajaan demokrasi untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan
Islam adalah Jihad yang paling besar di sisi Allah swt. Jihad dalam bentuk
sikap dan tindakan-tindakan seperti ini hanya membawa kepada satu kesudahan
sahaja, iaitu konflik dan perang di antara kekuatan Islam dengan kekuatan demokrasi
yang disokong oleh seluruh kekuatan daripada seluruh angkatan perang daripada
kuasa-kuasa besar yang syirik dan kufur di dunia.
Firman Allah : al-A’raf 3
Ikutlah segala apa yang diturunkan kepada kamu daripada Tuhan kamu dan janganlah ikuti pemimpin-pemimpin yang lain daripada Allah (malangnya) sedikit sekali kamu mengambil peringatan.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Inilah persoalan asasi agama Islam, iaitu kesanggupan
menjunjung segala perintah yang diturunkan Allah itulah Islam atau penyerahan
diri kepada Allah atau itulah pengiktirafan terhadap Rububiyah Allah dan
pengakuan bahawa Allah yang Maha Esa sahaja mempunyai kuasa Hakimiyah yang
wajib dijunjung segala perintah dan larangan-Nya dan tiada siapa yang lain
daripada Allah yang mempunyai kuasa itu. Perbuatan menjunjung perintah
pemimpin-pemimpin yang lain daripada Allah itulah perbuatan syirik atau itulah
perbuatan menolak pengiktirafan terhadap Rububiyah Allah, bagai mana tidak
syirik sedangkan kuasa Hakimiyah tidak dikhususkan kepada Allah sahaja ?
Ayat ini mengandungi dua perintah daripada Allah;
pertama, perintah supaya kita ikut, taat dan patuh kepada Allah sahaja; kedua,
perintah supaya kita menolak, menentang, memusuhi dan membenci
pemimpin-pemimpin yang selain daripada Allah, iaitu penentangan dan
penyingkiran terhadap seluruh TUHAN MANUSIA yang sedang berkuasa dan berdaulat dalam
agama demokrasi kita ini. Perintah-perintah ini adalah satu penolakan,
penentangan, permusuhan dan kebencian terhadap kekufuran yang menggambarkan
kewujudan konsep PENOLAKAN TOTAL di antara Islam dengan seluruh kekuatan kufur
di dunia.
Firman Allah : Hud 2
Agar kamu jangan menyembah melainkan Allah.
Firman Allah : an-Nisa 36
Sembahlah Allah dan janganlah kamu mempersetukui-Nya walau sedikit sekalipun .
Jangan menyembah Tuhan-tuhan yang selain daripada Allah bererti menentang, memusuhi dan memerangi seluruh Tuhan Manusia yang sedang berkuasa dan berdaulat ke atas kita kini sehingga ianya mengelami keruntuhan dan kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan Allah di bumi.
Firman Allah : al-Imran 149
Wahai orang-orang yang beriman jika kamu taat kepada orang-orang yang kafir nescaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kembali murtad) lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran)
Ini adalah satu anggapan yang salah besar, kerana orang
yang tidak berani tampil ke hadapan di bidang ini pastilah mengundurkan dirinya
ke belakang dan orang-orang yang tidak menentang pastilah mengundurkan dirinya
ke belakang dan kembali semula kepada kekufuran, kejahatan, kesesatan,
kebatilan dan kezaliman. Seseorang yang tidak dapat dipelihara oleh Aqidah dan
keimanannya daripada tunduk kepada orang-orang kafir, daripada mendengar dan
percaya kepada mereka sebenarnya telah meninggalkan AQIDAH dan keimanannya
sejak detik masa yang pertama lagi. Itulah kekalahan jiwa, di mana pendukung
AQIDAH tunduk kepada musuh-musuh AQIDAHnya, mendengar bisikan mereka dan
mematuhi arahan-arahan mereka. Itulah kekalahan daripada awal mula lagi, oleh
sebab itulah tiada siapa yang dapat melindunginya daripada kekalahan pada akhir
perjuangannya dan daripada kembali balik kepada kekufuran walaupun ia tidak
merasa dalam langkah-langkahnya yang pertama bahawa dia sedang dalam perjalanan
menuju ke arah kesudahan yang malang itu.
Sekiranya kita tidak mengamalkan konsep PENOLAKAN TOTAL
dalam kehidupan kita, kita akan hanyut kepada kekufuran. Kita menjadi kafir
kerana kita tidak sanggup untuk melancarkan tindakan-tindakan penentangan,
permusuhan dan kebencian yang aktif dan total terhadap agama demokrasi dan
kerajaan demokrasi kita ini. Kita menjadi kafir kerana kita menyetujui dan
meredhainya dan kita menjadi kafir kerana kita mengiktiraf dan melegitimasikan
agama demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini padahal ianya adalah kerajaan
yang syirik dan kufur. Kita menjadi kafir kerana kita taat dan patuh kepada para
pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita dan kepada agama demokrasi, kerajaan
demokrasi dengan segala peraturan dan undang-undang demokrasi yang syirik dan
kufur. Kita menjadi kafir kerana kita telah bergabung dan bersatu dengan
orang-orang kafir di dalam parti-parti politik bagi mencari pengaruh dan
kekuatan politik untuk berkuasa dan memerintah di dalam negara kita. Kita
menjadi kafir kerana kita menghalal dan membolehkan amalan agama demokrasi kita
ini padahal itu bererti kita telah menghalal dan membolehkan amalan agama yang
syirik dan kufur ini.
Pertama-tama sekali kita menjadi kafir kerana kita tidak
mempercayai bahawa agama demokrasi ini adalah agama yang syirik dan kufur dan
kerajaan demokrasi kita ini adalah kerajaan yang syirik dan kufur.
Firman Allah: ali-Imran 64
Katakanlah: "Wahai ahlil kitab! Marilah berpegang kepada satu perjanjian yang saksama di antara kami dan kamu, iaitu kita jangan menyembah melainkan Allah, dan kita jangan mempersekutukan-Nya dengan sesuatu apa pun, dan jangan pula sesetengah kita menjadi yang lain sebagai Tuhan-Tuhan selain dari Allah dan jika mereka berpaling maka katakanlah (kepada mereka): "saksikanlah bahawa adalah kami sekalian golongan Muslim."
Allah
s.w.t. melarang kita daripada menyembah Tuhan yang selain daripada-Nya, Allah
melarang kita daripada mempersekutukan-Nya dan Allah melarang kita daripada
mempertuhankan sesama manusia. Larangan-larangan seperti ini tiada yang lain
melainkan hanyalah bererti Allah memerintahkan kita agar kita mengamalkan sikap
dan tindakan-tindakan penolakan, penentangan, permusuhan dan kebencian dengan
terbuka, aktif dan total terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini,
malah ayat ini adalah perintah Allah supaya kita melancarkan Revolusi dan
Perang terhadapnya, dan sikap dan tindakan-tindakan seperti ini adalah
tergolong ke dalam bahagian AQIDAH yang amalannya itu adalah satu kesempurnaan
kepada pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.
Firman Allah: al-Anaam 56
Katakanlah, “Sesungguhnya aku dilarang menyembah tuhan-tuhan yang kamu sembah selain daripada Allah.” Katakanlah lagi, “ aku tidak akan menurut hawa nafsu kamu kerana kalau aku turut sesungguhnya sesatlah aku, dan tiadalah aku daripada orang-orang yang mendapat hidayat petunjuk.”
Firman Allah: asy-Syu’ara’ 151, 152
Dan janganlah kamu mentaati perintah orang-orang yang melewati batas, iaitu orang-orang yang melakukan kerosakan di bumi dan tidak membuat kebaikan.Firman Allah: al-Ahzab 1, 48
Wahai Nabi! tetaplah bertaqwa kepada Allah, dan janganlah engkau patuh kehendak orang-orang kafir dan orang-orang munafik. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana.Dan jangan engkau turut kehendak orang - orang kafir dan orang-orang munafik, dan janganlah engkau hiraukan usikan dan celaan mereka, serta berserahlah kepada Allah; dan cukuplah Allah menjadi Pelindung.Firman Allah: Fussilat 14
Janganlah kamu sembah melainkan AllahFirman Allah : Hud 59
Dan itulah kaum ‘Ad yang telah mengingkarkan ayat-ayat Tuhan mereka dan menderhaka terhadap Rasul–Rasul-Nya dan mereka telah mengikut perintah setiap ketua mereka yang bermaharajalela dan degil.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Itulah perbuatan menderhaka perintah para Rasul dan
mengikut perintah penguasa-penguasa yang bermaharajalela, sedangkan Islam
mewajibkan taat kepada perintah para Rasul kerana ia adalah daripada perintah
Allah di samping mewajibkan derhaka kepada perintah penguasa-penguasa yang bermaharajalela.
Inilah persimpangan jalan yang memisahkan di antara Jahiliyah dengan Islam, di
antara kekufuran dan keimanan dalam setiap risalah yang dibawa oleh setiap
Rasul .
Demikianlah ternyata bahawa dakwah Tauhid dari awal-awal
lagi menekankan agar manusia membebaskan diri mereka daripada ketaatan kepada
yang lain daripada Allah dan agar menentang kuasa Tuhan-tuhan palsu yang zalim.
Dakwah Tauhid mengira perbuatan menyerahkan syaksyiah seseorang dan menyerahkan
hak kebebasan diri kerana mematuhi dan mentaati penguasa–penguasa yang zalim
dan angkuh itu sebagai jenayah syirik dan kufur yang wajar menerima kebinasaan
di dunia dan azab di akhirat. Allah menciptakan manusia supaya mereka menjadi
orang-orang yang bebas dan mereka yang tidak memberi Ubudiyah mereka kepada
sesiapa pun daripada makhluk Allah dan tidak pula menyerahkan hak kebebasan
diri mereka kepada mana-mana penguasa ketua dan pemimpin yang zalim .
Allah mengutuk kaum ‘Ad
kerana mereka mentaati dan mematuhi pemimpin-pemimpin mereka yang zalim dan
menindas sedangkan Allah MEWAJIBKAN mereka supaya menolak, menentang dan
menderhakai para penguasa mereka yang zalim dan menindas lantaran kesyirikan
dan kekufuran kerajaan dan undang-undang mereka itu. Sikap Islam terhadap agama
demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur hanyalah penolakan, penentangan,
permusuhan dan kebencian yang
aktif dan total terhadapnya yang menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ
Firman Allah: al-Baqarah 256
Barang siapa yang kufurkan Taghut dan beriman kepada Allah, sesungguhnya dia telah berpegang kepada tali yang teguh yang tiada akan putus.
Ayat di
atas ini mengisytiharkan bahawa tindakan dan perjuangan kita yang terlebih
dahulu mengkufur ingkarkan agama demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini yang
diikuti dengan keimanan kita kepada Allah dan agama Allah bererti kita telah
berpegang teguh kepada Aqidah kita dengan kuat dan kukuh. Umat Islam kita yang
kini sedang berada di bawah kekuasaan dan pemerintahan demokrasi yang kafir dan
Taghut ini adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang yang tidak beriman
kepada Allah dan agama Allah sekiranya mereka ini tidak mengkufur ingkarkan
kerajaan demokrasi yang Taghut ini, iaitu sekiranya mereka tidak mempercayai
dan mengisytiharkan bahawa demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini adalah kerajaan
yang kafir, zalim dan fasik, sekiranya mereka tidak memisah dan mengasingkan
diri mereka daripadanya dan sekiranya mereka tidak menafi, menolak, mengingkari
dan menentangnya dengan aktif dan total terhadapnya sehingga ianya mengalami
keruntuhan dan kehancuran yang total.
Ayat ini (2:256)
menetapkan keimanan seseorang Islam kepada Allah itu adalah DISYARATKAN dengan
sikap dan tindakan kita untuk mempercayai bahawa demokrasi ini adalah agama
manusia yang kafir dan Taghut dan dengan sikap dan tindakan kita untuk mengkufur
ingkarkan demokrasi dan kerajaan demokrasi yang kafir dan Taghut ini, tanpanya
bererti keimanan kita kepada Allah itu tidak akan diterima oleh Allah swt.
Firman Allah: asy-Syura 39
Dan orang-orang yang apabila ditimpa kezaliman, mereka (tidak gentar) menuntut bela.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran):
"Tujuannya ialah untuk menjelaskan satu sifat pokok
kelompok Muslim, iaitu sifat menentang kezaliman dan tidak tunduk kepada
kezaliman. Ini adalah satu sifat tabii (semula jadi) bagi kelompok Muslim yang
dilahirkan untuk memimpin umat manusia supaya mereka menjadi sebaik-baik umat
yang menyuruh membuat kebaikan dan melarang membuat kejahatan dan supaya mereka
mengamal kehidupan manusia dengan dasar kebenaran dan keadilan. Mereka adalah
satu umat yang amat di muliakan Allah."
Amalan
konsep PENOLAKAN TOTAL adalah sesuatu yang semula jadi dan bersesuaian dengan
fitrah Islam yang semula jadi dan naluri-naluri Islam yang Maha Tinggi.
Firman Allah: ali-Imran 110
Kamu adalah sebaik-baik umat untuk manusia: Kamu menyuruh kepada kebaikan dan melarang daripada kejahatan, dan kamu beriman kepada Allah.
Konsep “amar
makruf nahi mungkar” adalah satu konsep yang dinamik, radikal dan
revolusyeneri dalam pemikiran dan kehidupan Islam di mana ia memerintahkan kita
supaya menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total
terhadap demokrasi yang syirik dan kufur ini, sedangkan kegagalan atau
keengganan kita untuk mempraktikkan perintah ini boleh menyebabkan ketidak
sempurnaan kepada keimanan kita. Kemungkaran yang paling utama yang
diperintahkan Allah untuk kita hapuskan ialah kesyirikan dan kekufuran kerajaan
demokrasi yang sedang berkuasa, memerintah dan berdaulat, dan makruf yang
paling utama yang mengatasi segala makruf yang lain yang diperintahkan Allah ke
atas kita ialah untuk menghapuskan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur
ini.
Firman Allah : al-Fatihah 5
Hanya Engkau sahaja Tuhan yang kami sembah dan hanya Engkau sahaja kami pohon pertolongan.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Bagi seorang Muslim kuasa-kuasa manusia itu terbahagi
kepada dua jenis : satu kuasa yang mendapat hidayat, beriman kepada Allah dan
menurut jalan Allah. Kuasa inilah yang harus disokong olehnya dan diberi kerja
sama untuk menegakkan kebajikan, kebenaran dan kebaikan. Satu lagi kuasa ialah
kuasa yang sesat yang tidak mempunyai hubungan dengan Allah dan tidak mengikut
jalan-Nya. Kuasa inilah yang harus diperangi, ditentang dan dicemburui olehnya.
Tidak menyembah Tuhan yang selain daripada Allah hanya
mempunyai satu pengertian sahaja – menolak seluruh Tuhan yang lain dan menolak
dan menentang para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita ini serta memusuhi,
memerangi dan membenci agama demokrasi dan kerajaan demokrasi Malaysia kita
ini. Rasulullah saw dan para Rasul yang terdahulu diutuskan kepada manusia
bukan setakat hanya untuk mendirikan solat, puasa, hajj dan segala peribadatan
ritual sahaja, tetapi MISI mereka yang paling utama dan agung ialah untuk
MENENTANG, MENCABAR dan MENGANCAM kekuasaan-kekuasaan manusia dan untuk
MENGGERAKKAN massa ummah sebagai satu angkatan (Pergerakan Islam) ke arah
Jihad, Perang dan Revolusi untuk menghancurkan kekuasaan-kekuasaan manusia Itu untuk
kemudiannya dipulang dan dikembalikan kekuasaan-kekuasaan itu kepada Allah swt.
Firman Allah: al-Baqarah 193
Dan berperanglah sehingga tiada lagi penindasan dan jadilah agama itu hanya untuk Allah.Firman Allah: al-Baqarah 251
Jika Allah tidak menahan segolongan manusia dengan yang lain, nescaya berleluasa kerosakan di bumi.
Islam menyerbu dan menggempur seluruh kekuatan dan kekuasaan manusia di bumi dengan Jihad dan Perang agar mereka itu menyerah, kalah dan tunduk kepada kekuasaan Islam yang akan menjadikan agama Islam ini sebagai satu agama NOMBOR SATU di dunia, iaitu agama yang paling berkuasa, dominan dan agung yang mengatasi dan menundukkan seluruh kekuatan dan kekuasaan agama dan golongan yang lain di dunia dan ianya adalah agama yang memerintah dan berkuasa ke atas seluruh umat manusia di bumi.Firman Allah: at-Taubah 123
Wahai orang-orang beriman! Perangilah orang-orang kafir yang berdekatan dengan kamu, dan biarlah mereka merasai kekerasan kamu; ketahuilah Allah bersama-sama dengan orang-orang bertaqwa.
Sayyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Di dalam ayat ini kita dapati perintah daripada Allah
supaya memerangi orang-orang kafir yang berdekatan dengan kaum Muslimin tanpa
menyebut mereka menceroboh kaum Muslimin atau menyerang kampung halaman kaum
Muslimin. Dan kita faham bahawa perintah ini merupakan perintah “final” yang
membuat tugas memperjuangkan agama ini merupakan dasar yang melahirkan prinsip
Jihad dan ia bukannya merupakan semata-mata langkah “pertahanan” sebagaimana
yang wujud dalam peraturan- peraturan Marhaliyah di masa pertama penubuhan
kerajaan Islam di Madinah.
Allah memerintahkan Rasulullah saw supaya menyerang dan
memerangi musuh Islam, iaitu kerajaan Rom, tanpa mengenakan sebarang syarat,
iaitu syarat yang musuh Islam itu terlebih dahulu menyerang dan memerangi
Islam. Allah memerintahkan kita supaya menyerang dan memerangi musuh-musuh kita
tanpa terlebih dahulu kita ini diancam, dicerobohi dan dikasari oleh mereka
itu, malah Allah menghendaki supaya kitalah yang terlebih dahulu mengkasari,
mengganggu, mengancam dan menakut-nakutkan mereka.
Firman Allah : al-Maidah 54
Maka Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Ia kasihkan mereka dan mereka juga kasihkan Dia; mereka pula bersifat lemah lembut terhadap orang-orang yang beriman dan berlaku keras dan kasar terhadap orang-orang kafir, mereka berjihad di jalan Allah, dan mereka tidak takut kepada celaan orang-orang yang mencela.
Allah memperingati kita bahawa orang-orang yang beriman
kepada Allah adalah orang-orang yang bersifat keras dan kasar terhadap agama
demokrasi dan kerajaan demokrasi kita yang syirik dan kufur ini, justeru
orang-orang yang tidak bersifat keras dan kasar terhadapnya, mengikut
pengertian ayat di atas ini, mereka itu adalah orang-orang yang tidak beriman
kepada Allah!
Firman Allah :al-Anfal 60
Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang menceroboh) segala jenis kekuatan yang dapat kamu sediakan dan daripada pasukan-pasukan berkuda yang lengkap sedia, untuk menggerunkan dengan persediaan itu musuh Allah dan musuh kamu serta musuh-musuh yang lain daripada mereka yang kamu tidak mengetahuinya, sedangkan Allah mengetahuinya. Dan apa yang kamu belanjakan pada jalan Allah akan disempurnakan balasannya kepada kamu, dan kamu tidak akan dianiayai.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
“Tujuannya ialah untuk menimbulkan perasaan takut di
dalam hati musuh-musuh Allah yang sekaligus merupakan musuh-musuh kaum Muslimin
di dunia, iaitu musuh-musuh yang jelas yang diketahui oleh kaum Muslimin dan
musuh-musuh yang berada di belakang yang tidak diketahui mereka atau musuh-musuh
yang tidak menunjukkan perseteruan secara terang-terangan terhadap mereka,
sedangkan Allah mengetahui rahsia-rahsia dan hakikat-hakikat mereka. Kumpulan
musuh-musuh ini akan merasa gentar terhadap kekuatan Islam walaupun kekuatan
ini belum lagi menghentam mereka. Kaum Muslimin diperintahkan supaya menjadi
kuat dan supaya mereka mengumpulkan segala punca kekuatan yang mampu
dikumpulkan mereka agar mereka ditakuti dan digeruni di muka bumi ini, dan agar
kalimatullah terletak ditempat yang paling tinggi, dan agar seluruh ketaatan
tertentu kepada Allah SWT sahaja.”
Allah memerintahkan kita supaya menyedia dan mengumpulkan
segala jenis dan bentuk kekuatan, iaitu ketenteraan dan persenjataan, kewangan,
ilmu dan teknologi untuk mencabar, mengancam, menggerun dan menakut-nakutkan
musuh-musuh kita. Sikap kita terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi hanyalah
permusuhan dan kebencian, dan dengan mengoperasikan segala bentuk tindakan yang
agresif, kasar dan militen yang boleh mengancam, mengganggu, menakut-nakut dan
menggerunkan mereka terhadap kita.
Kesimpulan
:
1. Penolakan
total, permusuhan dan kebencian terhadap agama demokrasi dan kerajaan demokrasi serta sikap
dan tindakan-tindakan yang keras, kasar, agresif, dan militen yang boleh
menggerun dan menakut-nakutkan mereka (kerajaan demokrasi) kesemuanya adalah
perintah Allah yang terkandung dalam kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ;
2. Menyokong
dan mempertahankan agama demokrasi dan kerajaan demokrasi adalah penafian,
penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan seseorang itu daripada beriman dengan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ (4:60; 60:4);
3. Orang-orang
yang tidak mempercayai bahawa penolakan total, permusuhan dan
kebencian terhadap
agama demokrasi dan kerajaan demokrasi serta sikap dan tindakan-tindakan yang
keras, kasar, agresif, dan militen yang boleh menggerun dan menakut-nakutkan
mereka (kerajaan demokrasi) kesemuanya adalah perintah Allah adalah orang-orang
yang tidak beriman dengan kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲyang mengeluarkan mereka daripada agama Allah;
4. Orang-orang
yang tidak mempercayai bahawa menyokong dan mempertahankan agama demokrasi dan
kerajaan demokrasi adalah larangan Allah, adalah orang-orang yang tidak beriman
dengan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan mereka daripada agama Allah;
5. Orang-orang
yang bersikap KONFORMIS terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi adalah
orang-orang yang melakukan tindakan-tindakan penolakan, penentangan,
permusuhan dan kebencian terhadap kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan terkeluar
daripada agama Allah, manakala orang-orang yang bersikap NON-KONFORMIS atau
sikap penentangan, permusuhan dan kebencian terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi
adalah orang-orang yang beriman dan berpegang teguh kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan kekal berada di dalam agama Allah (42:39; 4:75,97).
Inilah sistem kehidupan
Islam daripada Allah dan Rasul-Nya yang menolak dan mengingkari dengan total,
bersungguhan dan tegas terhadap agama Jahiliyah, dan inilah sistem kehidupan
pimpinan Rasulullah saw yang amat radikal, agresif, militen dan revolusyeneri
terhadap kekuatan dan kekuasaan Jahiliyah. Namun kehidupan seluruh massa umat
Islam kita baik di Malaysia mahupun di dunia yang global ini adalah berbeza
dengan total dengan sistem kehidupan yang wujud dalam komuniti kecil umat Islam
semasa di zaman Mekah di bawah kepimpinan Rasulullah saw dahulu itu - perbezaan
yang total ini sebenarnya mempunyai implikasi yang amat jauh dan mendalam,
ianya bererti bahawa kita tidak lagi beriman dengan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan
kita tidak lagi berada dalam agama Allah.
Islam bukanlah agama yang pasif dan bertoleransi terhadap
sesuatu kerajaan dan sistem kehidupan yang syirik dan kufur, Islam bukanlah
agama yang menyepi dan menyendiri di dalam rumah-rumah ibadat sahaja, Islam
bukanlah agama yang bungkam dan berdiam diri yang membiarkan kekuatan dan
kekuasaan kufur untuk terus berkuasa dan berdaulat ke atas manusia tanpa
sebarang cabaran dan tindakan. Konsep TAKFIR dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ membentuk dan mencorakkan agama
Islam sebagai satu agama yang aktif dan bertindak, agama yang keras, kasar dan
agresif terhadap kufur dan kekuasaan kufur, agama yang sentiasa mencabar,
mengancam dan mengganggu seluruh kekuatan dan kekuasaan kufur di bumi ini.
Islam bukanlah agama yang terhad kepada solat, puasa dan haji semata-mata,
Islam adalah agama yang diutuskan Allah untuk memerintah, berkuasa dan
berdaulat ke atas seluruh umat manusia, dan Islam hendaklah sentiasa aktif dan
gigih berjuang dan bertindak agar ianya muncul sebagai satu agama yang berada
ditempat yang NOMBOR SATU di dunia, iaitu agama yang paling berkuasa, yang
mendominasi, yang mengatasi dan menundukkan seluruh agama dan seluruh kekuatan
dan kekuasaan yang selain daripada Islam di seluruh bumi ini.
Islam memikul tanggungjawab yang berat untuk menolak,
menentang dan memerangi seluruh kerajaan dan pemerintahan yang lain di bumi
termasuklah kerajaan demokrasi dan pemerintahan demokrasi Malaysia kita ini,
dan terutama sekali untuk menolak, menentang dan memerangi seluruh kekuatan dan
kekuasaan kufur yang besar dan terkuat di dunia, di antaranya, termasuklah
Amerika, NATO, PBB, OIC, APEC, IMF dan BANK DUNIA sehinggalah seluruh kekuatan
dan kekuasaan kufur ini muktamad kalah dan tunduk kepada Islam. Hanya Islam
sahaja yang mempunyai HAK, MONOPOLI dan “EXCLUSIVITY” untuk berkuasa, berdaulat
dan memerintah ke atas seluruh umat manusia di mana sahaja di bumi ini. Di sisi
kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, seluruh kerajaan manusia di bumi
ini seperti kerajaan-kerajaan Malaysia, Arab Saudi, Amerika, Britain, Perancis,
Russia, Cina, malah seluruh kerajaan manusia yang lain yang wujud di dunia ini
pun, kesemuanya tidak mempunyai hak untuk berkuasa, berdaulat dan memerintah ke
atas seluruh umat manusia yang berada di dalam negara-negara mereka
masing-masing itu sendiri. Seluruh kerajaan manusia yang selain daripada Allah
di seluruh dunia kini yang tidak menjalankan peraturan dan undang-undang Allah
adalah disifatkan Islam sebagai kerajaan-kerajaan yang tidak sah (illegitimate)
dan tidak boleh diiktiraf dan diakui sebagai sah di sisi kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, dan Islam tidak membenarkan
kerajaan-kerajaan seperti ini untuk terus wujud, berkuasa dan memerintah ke
atas umat manusia.
Di sisi kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, kerajaan Amerika yang walaupun ianya adalah dipilih oleh
rakyatnya sendiri melalui sistem pilihanrayanya yang adil dan sah, ianya tetap
merupakan sebuah kerajaan yang tidak mempunyai hak dan kuasa untuk memerintah
ke atas rakyatnya di dalam negaranya sendiri. Kerajaan Amerika yang kafir ini
adalah sebuah kerajaan yang mempunyai status yang tidak sah (illegitimate
government) di sisi kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ di
dalam negaranya sendiri. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ menetapkan prinsip bahawa hanya
kerajaan Allah sahaja yang diiktiraf sebagai sah (legitimate) dan berhak untuk
berkuasa, berdaulat dan memerintah ke atas rakyat Amerika di bumi Amerika itu
sendiri. Begitulah seterusnya - kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ menetapkan prinsip bahawa hanya kerajaan Allah sahaja yang
diiktiraf sebagai sah (legitimate) dan berhak untuk berkuasa, berdaulat dan
memerintah ke atas seluruh umat manusia yang terdiri daripada berbagai-bagai
agama dan bangsa, serta di mana sahaja
di seluruh bumi di dunia ini. Oleh yang demikian, sikap Islam terhadap kerajaan
Amerika yang tidak sah itu adalah dalam bentuk PENOLAKAN, PENENTANGAN,
PERMUSUHAN dan KEBENCIAN yang aktif dan total buat selama-lamanya sehinggalah
kerajaan kafir Amerika itu diruntuh dan dihancurkan oleh kekuatan Islam melalui
Jihad, Perang dan Revolusi untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan
Islam.
Sikap Islam terhadap kerajaan Arab Saudi yang syirik dan
kufur itu adalah juga dalam bentuk PENOLAKAN, PENENTANGAN, PERMUSUHAN dan
KEBENCIAN yang aktif dan total buat selama-lamanya sehinggalah kerajaan kafir
Arab Saudi itu diruntuh dan dihancurkan oleh kekuatan Islam melalui Jihad,
Perang dan Revolusi untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Islam.
Begitulah juga sikap Islam terhadap kerajaan demokrasi Malaysia yang syirik dan
kufur ini adalah dalam bentuk PENOLAKAN, PENENTANGAN, PERMUSUHAN dan KEBENCIAN
yang aktif dan total buat selama-lamanya sehinggalah ianya diruntuh dan dihancurkan
oleh kekuatan Islam melalui Jihad, Perang dan Revolusi untuk kemudiannya
digantikan dengan sebuah kerajaan Islam yang baru yang akan menjalankan segala
peraturan dan undang-undang Allah. Islam menentang, memusuhi dan membenci
orang-orang Islam dan orang-orang kafir yang menyokong, memperkasa dan
mempertahankan kerajaan demokrasi Malaysia kita ini, dan Islam menentang,
memusuhi dan membenci orang-orang Islam dan orang-orang kafir yang tidak
menyokong dan bersetuju dengan perjuangan Islam dan yang tidak inginkan kepada
kerajaan Islam. Inilah sifat-sifat dinamisme dan radikalisme yang wujud dalam
konsep PENOLAKAN TOTAL yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.
“A clash of
civilisations” (konflik tamadun) yang ditulis dan kini dipopularkan oleh
musuh-musuh Islam seperti Bernard Lewis dan Samuel P. Huntington itu, bukanlah
satu konsep yang baru dalam sejarah hidup manusia yang panjang, malah ianya
adalah AQIDAH ISLAM yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ “A
Clash of Civilisations” ini bererti “A CLASH OF RELIGIONS”, iaitu satu konflik
dalam bentuk AGAMA menentang AGAMA. Sikap Islam terhadap kufur hanyalah
PENENTANGAN, PERMUSUHAN dan KEBENCIAN buat selama-lamanya sehingga seluruh
kekuatan dan kekuasaan kufur itu kalah, akur, tunduk dan merendah diri kepada
kekuatan dan kekuasaan Islam. Allah memerintahkan kita supaya menafi, menolak,
mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap AGAMA KUFUR dengan
hati, sikap dan tindakan-tindakan, termasuklah dengan Jihad dan Perang sehingga
seluruh kekuatan dan kekuasaan kufur itu terhapus semua sekali daripada muka
bumi ini dan supaya akhirnya hanya agama Islam sahaja yang berkuasa, berdaulat,
memerintah dan dominan ke atas seluruh umat manusia di bumi.
Kebangkitan Islam yang dipimpin oleh Rasulullah saw yang
membawa kepada era keagungan Islam yang mengatasi, menunduk dan mendominasikan
seluruh kekuatan dan kekuasaan kufur dunia selama lebih daripada seribu dua
ratus tahun, adalah satu era penentangan, permusuhan dan kebencian di antara
Islam dengan seluruh kekuatan dan kekuasan kufur di dunia. Pada zaman keagungan
dan hegemoni Islam ke atas kufur itu, kufur Barat telah bersatu sesama mereka
di atas asas aqidah Yahudi dan Kristian. Pada hari ini golongan elit mereka
telah meninggalkan agama-agama Yahudi dan Kristian, khususnya kaum Yahudi telah
membentuk satu agama yang baru, agama ILLUMINATI, iaitu agama yang
diisytiharkan kembali kewujudan dan pembentukannya oleh Prof. Johann Adam
Weishaupt pada TM 1776, di Bavaria, iaitu
agama menyembah Berhala yang Tuhan mereka itu dinamakan mereka sebagai LUCIFER,
iaitu yang dimaksudkan kepada Iblis di dalam al-Quran. Sebenarnya agama
ILLUMINATI ini lebih merupakan satu “secret society” yang telahpun wujud lama
sebelum daripada Perang Salib lagi, dan sejarah dan latarbelakang kewujudannya
itu banyak diliputi oleh kerahsiaan, ketidak jelasan dan misteri yang
sebahagian yang terbesar tentang kisah-kisahnya itu tidak diketahui umum, dan
kajian mengenainya sentiasa sahaja diliputi dan dipenuhi dengan gejala teka
teki dan ketidak pastian.
Badan-badan dunia seperti PBB, NATO, OIC, APEC, OPEC,
IMF, WWF, BANK DUNIA adalah di antara badan-badan yang dibentukkan mereka
sebagai jentera yang utama mereka ke arah merealisasikan cita-cita mereka.
Seluruh negara KUMPULAN TUJUH, dan negara-negara Russia dan Cina, serta seluruh
negara umat Islam, kesemuanya kini adalah negara-negara boneka mereka. Mereka
bergerak secara rahsia dengan menggunakan segala tektik dan strategi dalam
bentuk tipudaya, manipulasi dan eksploitasi, dan juga dengan sepenuhnya
menggunakan kekuatan kewangan, politik, teknologi dan militeri yang dimiliki
mereka. Mereka juga terlibat dengan pengeluaran, “traficking” dan perdagangan
dadah secara besar-besaran di peringkat dunia yang global, mereka terlibat
dengan perjudian dan pelacuran, mereka mengkontrol dan mengoperasikan
kegiatan-kegiatan kongsi gelap di seluruh dunia, mereka mencetuskan segala
peperangan yang boleh memberi keuntungan kepada mereka, mereka menaik dan
menurunkan nilai-nilai seluruh mata wang dunia dan mereka mengokestrakan
pertumbuhan dan kemelesetan ekonomi dunia. Melalui segala tektik dan strategi
seperti ini mereka telah dan akan terus meraihkan keuntungan-keuntungan yang
besar samada dalam bentuk kewangan dan ekonomi mahupun politik dan militeri,
dan yang terpenting sekali ialah mereka dapat mengkontrol dan mengestablishkan
kekuasaan dan hegemoni mereka ke atas seluruh ekonomi dan politik dunia.
Dalam pada itu, mereka amat menyedari bahawa perjalanan
mereka ke arah matlamat GLOBALISASI mereka yang zalim dan jahat yang bertujuan
untuk menghamba abdikan kita kepada kekuasaan mereka ini akan hanya dapat disekat dan dihalangi
dipertengahan jalan oleh kekuatan Islam, dan akhirnya pertembungan di antara
Islam dengan kufur ini akan tetap berlaku, dan pertembungan ini dinamakan
mereka sebagai “A CLASH OF CIVILISATIONS”, iaitu satu konflik militeri secara
besara-besaran di antara Islam dengan kufur. Matlamat mereka adalah untuk
mengatasi dan mengkontrolkan kita sedangkan kita juga mempunyai matlamat yang
sama dan serupa, iaitu untuk mengatasi dan mengkontrolkan mereka – hal ini
tiada yang lain melainkan hanya membawa kepada satu kesudahan sahaja, iaitu
ianya akan membawa kepada meletusnya “A CLASH OF CIVILISATIONS” di antara kita
dengan mereka.
Firman Allah : an-Nisa 76
Orang-orang beriman berperang pada jalan Allah dan orang-orang kafir pula berperang pada jalan Taghut.
Para pemimpin dan pemerintah dalam sesebuah kerajaan
demokrasi, termasuklah juga mereka yang bergama Islam, adalah dinamakan sebagai
para Taghut di sisi Islam. Perjuangan
para Taghut pada setiap masa dan di setiap penjuru di bumi ini adalah untuk
memerangi dan mengusir orang-orang yang beriman daripada tampok pemerintahan di
dalam sesebuah Negara Islam, manakala matlamat orang-orang yang beriman adalah
juga untuk memerangi dan mengusir para Taghut daripada tampok pemerintahan di
dalam sesebuah negara mereka yang syirik dan kufur. Memerangi para Taghut dan
mengusir mereka daripada tampok pemerintahan di dalam sesebuah negara mereka yang
syirik dan kufur adalah AQIDAH kita – dalam keadaan yang sebegini, sudah
semestinya tiada perdamaian di antara kita dengan mereka buat selama-lamanya.
“A clash of civilisations” dalam bentuk Jihad, Perang dan Revolusi di antara
Islam dengan seluruh kekuatan dan kekuasaan kufur dan para Taghut di bumi ini yang
diwar-war dan diprofesikan mereka ini akan menentukan samada mereka atau Islam
yang akan memiliki “total supremacy” dan “hegemony” ke atas seluruh umat
manusia di bumi. “A clash of Civilisations” ini adalah satu gejala yang berlaku
secara berpanjangan di sepanjang sejarah kehidupan umat manusia di bumi – ianya
telah berlaku sejak ribuan tahun yang lalu seperti mana cerita-cerita seluruh konflik
di antara para Rasul dengan para Taghut
yang dimuatkan di dalam al-Quranul Karim untuk tatapan dan peringatan
kepada kita, ia sedang berlaku sekarang di bumi kita ini dan ianya akan terus
berlaku pada masa-masa hadapan tanpa kesudahan sebagai ujian kepada orang-orang
yang beriman.
Firman Allah : A’basa 23
Tidak sekali-kali begitu , manusia belum lagi melaksanakan apa yang diperintahkan-Nya.
Ini adalah satu perisytiharan daripada Allah kepada seluruh
umat manusia di bumi, dan perisytiharan ini juga boleh dituju dan dimaksudkan kepada
seluruh umat Islam pada ketika ini, baik di Malaysia mahupun di dunia kita ini,
yang belum lagi melaksanakan segala perintah Allah yang Maha Utama dan Maha Agung
- umat Islam kita sudahpun melakukan segala syiar ibadat ritual seperti solat,
puasa, zakat dan haji dengan tekun, khusyuk dan sempurna, namun kita belum lagi
melaksanakan segala perintah Allah yang berhubung kait dengan AQIDAH kita. Allah
telahpun memerintahkan kita supaya kita mengeluarkan diri kita daripada sistem
politik demokrasi yang syirik dan kufur ini, Allah memerintahkan kita supaya kita
tidak mengamalkannya, Allah memerintahkan kita supaya kita
mengkufur-ingkarkannya, Allah memerintahkan kita supaya kita memusuhi dan
membencinya, Allah memerintahkan kita supaya kita melancarkan Jihad, Perang dan
Revolusi terhadapnya sehingga ianya mengelami keruntuhan dan kehancuran yang
total untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan Allah di bumi. Namun kita
masih belum lagi melaksanakan segala perintah Allah yang Maha Utama dan Maha Agung
seperti ini, kita masih tekun, ghairah dan khusyuk dalam mengamalkan sistem
politik demokrasi yang syirik dan kufur ini, kita masih menyetujui dan
meredhainya, dan oleh yang demikian, sudah sewajarnyalah kita kini masih lagi berada
di luar daripada agama Allah dan kita sekali-kali tidak ingin untuk memasuki
kembali ke dalam agama Allah. Kita mempunyai hati yang buta, keras dan degil
yang cintakan agama demokrasi dan agama kita yang kedua-duanya ini adalah agama-agama
yang kafir, zalim dan fasik!
Di antara tugas dan cabaran kita yang amat besar pada
masa ini ialah untuk mengajar dan membimbing masyarakat umat Islam kita supaya
mereka memahami dan menerima bahawa agama Islam bukanlah agama yang BERKOMPROMI
dan BERTOLERANSI dengan agama-agama kufur yang lain. Umat Islam hendaklah
diajar dan dibimbing supaya memahami dan menerima konsep kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bahawa agama Islam tidak
membenarkan agama-agama yang lain untuk berkuasa dan memerintah ke atas manusia
dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ tidak membenarkan agama-agama yang
lain untuk muncul sebagai agama-agama yang paling tinggi dan “supreme” dalam
sesuatu masyarakat dan sesuatu negara yang mengatasi agama Allah. Umat Islam
hendaklah diajar dan dibimbing supaya memahami dan menerima konsep kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bahawa pelancaran Jihad dan Perang
ke atas golongan-golongan yang lain itu dengan tujuan-tujuan - agar hanya agama
Allah dan peraturan dan undang-undang Allah sahaja yang berhak untuk berkuasa
dan memerintah ke atas seluruh umat manusia, dan agar hanya agama Allah sahaja
yang muncul sebagai agama yang tertinggi dan “supreme” yang mengatasi dan
menguasai ke atas seluruh agama dan fahaman yang lain - adalah seruan Allah dan
perintah Allah yang diwajibkan ke atas setiap orang yang beriman kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Umat Islam kita hendaklah diajar
dan dibimbing supaya memahami, menyedari dan menerima bahawa Jihad dan Perang
adalah alat Islam untuk mengatasi kufur dan kekuasaan kufur supaya Islam muncul
sebagai agama yang berkuasa dan memerintah ke atas seluruh umat manusia baik di
Malaysia mahupun di dunia yang universal.
Umat Islam kita hendaklah diajar dan dibimbing supaya
memahami dan menyedari bahawa toleransi terhadap agama-agama yang lain hanya
wujud dan berlaku setelah mereka itu (orang-orang kafir) berada di bawah
kekuasaan dan pemerintahan agama Allah yang berkuat kuasa di dalamnya segala
peraturan dan undang-undang Allah dalam seluruh bidang kehidupan. Toleransi
kita hanyalah terhadap agama-agama kafir dan orang-orang kafir yang menerima,
taat dan patuh kepada peraturan dan undang-undang Allah dan yang tunduk dan
mengalah kepada kerajaan Allah. Tiada toleransi terhadap agama-agama kafir dan
orang-orang kafir di Malaysia kita ini yang sememangnya bersikap anti-Islam,
anti-undang-undang Islam dan anti-kerajaan Islam. Perintah Allah untuk kita
terhadap agama-agama kafir dan orang-orang kafir seperti ini hanyalah dalam
bentuk permusuhan dan kebencian yang berpanjangan, dan setelah kita mencapai
kekuatan nanti, Allah memerintahkan kita supaya kita menyerang dan memerangi
mereka sehingga mereka itu kesemuanya kalah dan tunduk dengan hina kepada kita.
Allah melarang kita daripada memberi kepercayaan, setia kawan dan perasaan
harmoni terhadap mereka. Perpaduan di antara kaum Muslim dengan orang-orang
kafir sedangkan mereka itu tidak menerima hukum Allah seperti mana perpaduan di
antara berbagai-bagai agama yang cuba diwujudkan di dalam negara Malaysia kita
ini adalah perpaduan yang sememangnya bertentangan dengan hukum Allah dan
justeru ianya adalah dilarang oleh Allah.
Umat Islam kita hendaklah diajar dan dibimbing supaya
mereka menyedari bahawa mereka kini sedang berada di dalam Mentaliti Jahiliyah
dan mereka hendaklah diajar dan dibimbing supaya mereka bersedia dan ingin
untuk mengeluarkan diri mereka daripada Mentaliti Jahiliyah ini dan supaya
mereka kembali kepada Mentaliti Islam. Allah
menyeru umat Islam kita agar kita sekali lagi memasuki ke dalam agama Allah yang
asal, tulen dan sebenar, dan agar kita terlebih dahulu mengeluarkan diri kita
daripada agama Islam yang sesat dan rosak yang sedang kita imani, anuti dan
amalkan sekarang ini. Memasuki ke dalam agama Allah bererti memasuki ke dalam
Mentaliti Islam dengan terlebih dahulu mengeluarkan diri kita daripada
Mentaliti Jahiliyah.
Mentaliti Islam
adalah sikap dan tindakan-tindakan yang aktif dalam menentang, memusuhi dan
membenci agama demokrasi dan kerajaan demokrasi ini, manakala Mentaliti
Jahiliyah adalah sikap yang tidak bersedia untuk menentang, memusuhi dan
membencinya atau, dalam situasi yang lebih negatif lagi, sikap yang meredhai
dan senang hati terhadapnya. Umat Islam kita hendaklah diajar dan dibimbing
supaya mereka menyedari bahawa sebarang perasaan dan sikap mereka yang bersedia
untuk bertoleransi dan berkompromi dengan orang-orang kafir dalam hal ehwal politik
dan pemerintahan negara, kesediaan untuk mengadakan sesuatu pakatan politik
dengan mereka, kesediaan untuk berkongsi
kuasa politik dengan mereka – kesemuanya ini adalah Mentaliti Jahiliyah. Mereka
hendaklah diberi kefahaman yang jelas bahawa Mentaliti Jahiliyah ini adalah
mentaliti yang syirik dan kufur yang mengeluarkan seseorang Islam itu daripada
agama Allah!
Umat Islam kita
hendaklah diajar dan dibimbing supaya mereka memahami dan menyedari bahawa
agama Allah adalah agama politik, iaitu agama yang mempunyai matlamat dan
objektif untuk BERKUASA dan MEMERINTAH, dan agama yang sekali-kali tidak akan
membenar dan memberi laluan kepada agama-agama yang lain, seperti agama
demokrasi, untuk berkuasa dan memerintah ke atas kita dan ke atas seluruh umat
manusia di bumi. Ke arah mencapai objektif ini, umat Islam kita hendaklah
diajar dan dibimbing bahawa Allah memerintahkan kita supaya melancarkan Jihad
dan Perang ke atas kuasa-kuasa kufur untuk meruntuh dan menghancurkan segala
kekuatan dan kekuasaan mereka agar hanya agama Allah sahaja yang berkuasa,
memerintah dan dominan ke atas seluruh umat manusia di atas muka bumi ini.
No comments:
Post a Comment