SETUJU DAN REDHA TERHADAP DEMOKRASI
Firman Allah: an-Nisa 60
Tidakkah engkau perhatikan bahawa orang-orang yang mendakwakan bahawa mereka beriman kepada yang diturunkan kepada engkau dan yang diturunkan sebelum daripada engkau, mereka hendak meminta hukum kepada Taghut, sedangkan mereka disuruh supaya kufurkan terhadap taghut. Syaitan menghendaki supaya ia menyesatkan mereka dengan kesesatan yang jauh.
SETUJU dan redha terhadap agama demokrasi mempunyai
pengertian untuk MEMPERCAYAI dan MENGIMANI agama yang syirik dan kufur yang membatalkan
syahadah dan mengeluarkan seseorang itu daripada agama Allah.
Setuju dan
redha terhadap sesuatu itu adalah perasaan hati kita yang telah memberi
kepercayaan dan keimanan kita kepada sesuatu itu, begitulah juga sikap kita
yang setuju dan redha terhadap agama Allah, itu bererti bahawa hati kita telah
mempercayai dan mengimani agama Allah. Justeru, sikap kita yang setuju dan
redha terhadap agama demokrasi dan kerajaan demokrasi Malaysia kita yang syirik
dan kufur ini, ianya bererti bahawa hati kita telah mempercayai dan mengimani
agama demokrasi yang syirik dan kufur yang mengeluarkan kita daripada agama
Allah. Kufur di sini adalah Kufur Iktiqadiyah, iaitu kufur dalam bentuk
iktiqad, niat dan qasad di dalam hati kita. Ini adalah kufur yang jelas, terang
dan tanpa sebarang keraguan lagi.
Setuju dan
redha terhadap sistem politik demokrasi mempunyai pengertian-pengertian bahawa
:
1. Kita telah
MENGIMANI, MENGANUTI dan MENGAMALKAN agama manusia, iaitu agama demokrasi yang syirik dan kufur ;
2. Kita mempercayai dan mengimani terhadap peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia yang
selain daripada Allah yang syirik dan kufur;
3. Kita mempercayai dan mengimani terhadap Uluhiyah
dan Rububiyah Manusia yang bererti kita setuju dan redha kepada agama manusia
yang selain daripada agama Allah;
4. Kita mempercayai dan mengimani terhadap Tuhan-tuhan Manusia yang sedang memerintah, berkuasa dan
berdaulat ke atas manusia serta yang sedang disembah oleh manusia;
5. Kita mempercayai dan mengimani kepada sistem pengabdian manusia kepada kekuasaan manusia yang syirik
dan kufur;
6. Kita mempercayai dan mengimani kepada sistem manusia menyembah manusia dan tidak menyembah Allah yang
syirik dan kufur;
7. Kita tidak
mengkufur ingkarkan agama demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan
kufur;
8. Kita tidak
memusuhi dan membenci terhadap agama demokrasi dan kerajaan yang syirik dan
kufur.
Seluruh umat Islam kita kini tidak menyedari bahawa
sikap dan perbuatan kita yang setuju dan redha terhadap agama demokrasi dan
kerajaan demokrasi kita ini adalah sesuatu yang amat serius – ia melibatkan
kita dengan kesyirikan dan kekufuran dalam berbagai-bagai cara dan bentuk
seperti mana yang dikenalpastikan di atas ini yang kesemuanya itu mempunyai
implikasi yang satu sahaja, iaitu ia membatalkan syahadah kita dan yang mengeluarkan
kita daripada agama Allah! Sebaliknya sikap dan tindakan-tindakan kita yang menafi,
menolak, mengingkari dan menentang serta memusuhi dan membenci agama demokrasi
dan kerajaan demokrasi kita ini ianya adalah takwa dan makruf yang
menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.
Firman Allah: an-Nisa 60
Tidakkah engkau perhatikan bahawa orang-orang yang mendakwakan bahawa mereka beriman kepada yang diturunkan kepada engkau dan yang diturunkan sebelum daripada engkau, mereka hendak meminta hukum kepada Taghut, sedangkan mereka disuruh supaya kufurkan terhadap taghut. Syaitan menghendaki supaya ia menyesatkan mereka dengan kesesatan yang jauh.
Ayat di atas ini menjelaskan bahawa umat Islam kita
yang bercadang untuk menyerahkan kuasa untuk membuat peraturan dan
undang-undang kepada manusia adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang yang INGIN,
SETUJU dan REDHA kepada peraturan dan undang-undang manusia dan kepada kerajaan
manusia, mereka ini adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang yang
MEMPERCAYAI dan MENGIMANI agama manusia dan justeru mereka ini adalah
orang-orang yang sudah terkeluar daripada agama Allah. Hati kita yang SETUJU dan
REDHA terhadap peraturan dan undang-undang manusia mempunyai pengertian bahawa
kita telah MEMPERCAYAI dan MENGIMANI peraturan dan undang-undang manusia dan
agama manusia yang syirik dan kufur.
Begitulah juga umat Islam kita yang SETUJU dan
REDHA terhadap sistem politik demokrasi adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang
yang MEMPERCAYAI dan MENGIMANI agama demokrasi yang syirik dan kufur. Manakala
umat Islam kita yang MENYEMBAH Tuhan-tuhan demokrasi dengan cara kita MENTAATI
dan MEMATUHI segala peraturan dan undang-undang demokrasi, mereka ini adalah
disifatkan Allah sebagai orang-orang yang MENGANUTI agama demokrasi. Oleh yang
demikian, umat Islam kita yang MENGAMALKAN sistem politik demokrasi kita ini,
yang MENTAATI dan MEMATUHI segala peraturan dan undang-undang demokrasi dan
yang SETUJU dan REDHA terhadap sistem politik demokrasi dan terhadap segala
peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini, mereka ini adalah orang-orang
yang disifatkan Allah sebagai orang-orang yang MENGIMANI, MENGANUTI dan
MENGAMALKAN agama demokrasi yang syirik dan kufur yang jelas dan terang sekali
telah mengeluarkan seluruh mereka ini daripada agama Allah.
Firman Allah: Hud 113
Jangan kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim, nanti kamu akan ditimpa api neraka dan tidak ada wali untukmu selain daripada Allah, kemudian kamu tidak mendapat pertolongan.
Firman Allah: an-Nahl 106
Barang siapa yang kufurkan Allah sesudah beriman, kecuali dipaksa, sedangkan hatinya tetap beriman, tetapi bagi orang yang terbuka hatinya kepada kekufuran, maka atas mereka kemurkaan Allah dan bagi mereka azab yang besar.
Orang-orang yang mempunyai perasaan dan sikap terbuka hati,
lapang dada, cenderung, restu, setuju, redha dan senang hati kepada demokrasi
dan kerajaan demokrasi yang sedang berkuasa dan berdaulat ini, adalah orang-orang
yang kufur ingkarkan Allah yang akan menerima azab yang pedih di akhirat nanti.
Firman Allah :an-Nisa 65
Oleh itu demi Tuhan mereka sebenarnya tidak beriman sehingga mereka berhakimkan kepadamu dalam perkara-perkara yang telah dipertikaikan di antara mereka kemudian mereka tidak dapati dalam hati mereka sebarang perasaan terkilan terhadap keputusan yang telah diputuskan engkau dan menerimanya dengan penuh kerelaan.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran):
Daripada nas-nas yang kami
terangkan dengan panjang lebar ini jelas ternyata bahawa perbuatan mengkafirkan
seseorang dalam persoalan yang bergantung dengan isu Hakimiyah itu adalah
disyaratkan dengan wujudnya keinginan dan kemahuan hendak berhakimkan Taghut
dan wujudnya keredhaan terhadap undang-undang yang lain daripada undang-undang
Allah . Inilah pendapat yang disepakati oleh para ulama Islam di seluruh negeri
dan di seluruh zaman terutama sekali para ulama salaf daripada umat Muslimin .
Allah cucurkan rahmat keredhaan-Nya ke atas mereka.
Firman Allah az-Zumar 45
Dan apabila nama Allah sahaja yang disebutkan, maka jijiklah segala hati orang yang tidak percaya kepada hari akhirat, tetapi apabila disebut Tuhan-tuhan yang lain daripada Allah mereka terus bergembira .
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Walaupun ayat ini menceritakan
satu kejadian yang benar-benar berlaku di masa Rasulullah saw, di mana kaum
musyrikin bergembira apabila disebutkan Tuhan-tuhan mereka dan merasa bosan dan
benci apabila disebutkan nama Allah yang tunggal, namun sebenarnya ayat ini
menggambarkan satu sikap jiwa manusia yang berulang-ulang di dalam
berbagai-bagai masyarakat dan zaman. Di sana ada orang-orang yang merasa bosan
dan benci apabila mereka diseru kepada menyembah Allah sebagai Tuhan yang
tunggal, diseru kepada berpegang dengan syariat Allah yang tunggal sebagai
undang-undang masyarakat dan diserukan kepada sistem hidup ciptaan Allah yang
tunggal sebagai peraturan hidup manusia, tetapi apabila disebutkan sistem
hidup, peraturan-peraturan dan undang-undang ciptaan manusia di bumi mereka
bergembira, sukacita dan mengalu-alukan percakapan itu serta melapangkan dada
mereka untuk berbincang. Orang-orang inilah yang digambarkan sebagai contoh di
dalam ayat ini, dan orang-orang yang seperti inilah yang wujud di setiap zaman
dan tempat. Mereka mempunyai fitrah yang rosak dan tabiat yang menyeleweng,
merekalah orang-orang yang sesat dan penyesat-penyesat dalam berbagai-bagai
masyarakat dan zaman , berbagai-bagai bangsa dan kaum.
Firman Allah: al-Maidah 54
Hai orang-orang yang beriman, barang siapa yang murtad di antara kamu daripada agamanya, nanti Allah akan mendatangkan satu kaum, Allah mengasihi mereka dan mereka mengasihi Allah, mereka lemah lembut terhadap orang-orang beriman dan keras terhadap orang-orang kafir; mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takut akan cerca orang yang mencerca.
Orang-orang yang beriman adalah orang-orang yang tidak
menyetujui dan meredhai demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini, serta mereka
bersikap keras dan kasar terhadapnya, sebaliknya mereka hanya mengasihi Allah
dan agama Allah sahaja dan tidak yang selain daripada-Nya. Manakala orang-orang
yang setuju dan redha kepada agama demokrasi dan kerajaan demokrasi, mereka itu
adalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan berada di luar daripada
agama Allah.
Firman Allah : al-Maidah 50
Apakah mereka mahukan hukum jahiliyah? Siapakah yang lebih baik daripada Allah dari segi mengatur peraturan bagi orang-orang yang yakin?
Umat Islam kita yang menyetujui
dan meredhai peraturan dan undang-undang demokrasi adalah orang-orang yang
mahukan hukum Jahiliyah - mereka ini
adalah orang-orang kafir. Sebagai para pengamal agama demokrasi dan sistem
politik demokrasi yang syirik dan kufur ini seluruh massa umat Islam di
Malaysia kita ini adalah terdiri daripada orang-orang yang mengingini,
menyetujui dan meredhai peraturan dan undang-undang demokrasi dan agama
demokrasi. Mereka ini adalah orang-orang yang disifatkan Allah sebagai telah
MENGIMANI agama demokrasi, dan apabila kita mentaati dan mematuhi segala
peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini, itu bererti bahawa kita telah
MENGANUTI agama demokrasi tanpa menyedari bahawa itu adalah kesyirikan dan
kekufuran yang mengeluarkan kita daripada agama Allah. Umat Islam kita yang
menjadi para pengamal agama demokrasi yang mentaati dan mematuhi segala
peraturan dan undang-undang demokrasi serta mereka menyetujui dan meredhainya,
mereka itu adalah orang-orang yang MENGIMANI, MENGANUTI dan MENGAMALKAN agama
demokrasi yang syirik dan kufur dan mereka itu tidak berada di dalam agama
Allah.
Firman Allah : al-Imran 18, 83, 85
Allah sendiri menyaksikan tiada Tuhan melainkan hanya dia dan para malaikat dan orang-orang yang berilmu juga (turut menyaksikan) Ia menegakkan keadilan. Tiada Tuhan melainkan Dia yang Maha Perkasa dan Maha Bijaksana.Patutkah sesudah (menerima dan mengakui perjanjian) itu, mereka mencari agama lain daripada Allah ? Padahal kepada-Nyalah tunduk taat sekelian makhluk yang ada di langit dan di bumi , sama ada dengan suka ataupun terpaksa, dan kepada-Nya mereka dikembalikan.
Dan sesiapa yang mencari agama selain agama Islam , maka tidak akan diterima daripadanya , dan ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran – al-Imran):
“Erti Islam ialah ketaatan berhakimkan kepada kitab Allah, mematuhi dan
mengikutnya. Sesiapa yang tidak berbuat demikian, maka tidak ada agama baginya
dan dia bukannya seorang Muslim walau pun dia mendakwa beragama Islam dan
berpegang dengan agama Allah. Kerana agama Allah digaris, dijelas dan ditafsir
oleh Allah s.w.t sendiri dan bukannya tunduk kepada pentafsiran dan penggarisan
hawa nafsu manusia yang masing-masing menggaris dan mentafsirkan mengikut
sesuka hati mereka.
Islam bukannya semata-mata pengakuan, bukannya semata-mata panji-panji,
bukannya semata-mata kata-kata yang diucapkan lisan, malah bukannya kepercayaan
yang dikandung oleh hati dengan diam dan tenang, bukannya upacara-upacara
ibadat perseorangan yang ditunaikan oleh individu-individu dalam solat, haji
dan puasa .... tidak, ini bukannya Islam yang menjadi satu-satunya agama yang
diredhai Allah dari para hambaNya, malah Islam ialah penyerahan diri, ketaatan
dan ikutan yang patuh. Islam ialah berhakimkan kitab Allah dalam segala urusan
hamba.
Saiyyid Qutb
menghuraikan bahawa erti menganuti agama Islam ini adalah dengan KETAATAN dan KEPATUHAN
kepada peraturan dan undang-undang Allah, tanpanya bererti seseorang itu tidak
wajar untuk disifatkan sebagai seseorang yang bergama Islam dan yang menganuti
agama Islam. Umat Islam kita yang SETUJU dan REDHA terhadap agama Allah adalah
orang-orang yang BERIMAN dengan agama Allah, dan apabila orang-orang yang beriman
ini pula MENTAATI dan MEMATUHI segala peraturan dan undang-undang Allah, mereka
ini adalah wajar untuk disifatkan sebagai orang-orang Islam dan yang menganuti
agama Islam. Begitulah juga kedudukan umat Islam kita yang MENGAMALKAN sistem
politik demokrasi, mereka SETUJU dan REDHA kepadanya serta mereka MENTAATI dan MEMATUHI
segala peraturan dan undang-undang demokrasi, mereka ini adalah orang-orang
yang wajar untuk disifatkan sebagai orang-orang yang telah MENGIMANI, MENGANUTI
dan MENGAMALKAN agama demokrasi yang syirik dan kufur yang mengeluarkan mereka
ini daripada agama Allah.
Seluruh
umat Islam di Malaysia kita ini adalah orang-orang yang mengamalkan sistem
politik demokrasi, seluruh kita ini adalah orang-orang yang mentaati dan
mematuhi segala peraturan dan undang demokrasi dan seluruh kita ini pula adalah
orang-orang yang setuju dan redha kepada demokrasi dan sistem politik kita ini.
Ini bererti bahawa seluruh umat Islam kita ini adalah orang-orang yang MENGIMANI,
MENGANUTI dan MENGAMALKAN agama demokrasi yang syirik dan kufur yang
mengeluarkan seluruh kita ini daripada agama Allah!
Umat Islam kita
telah menjadi orang-orang kafir kerana kita melantik para pemimpin kita sebagai
Tuhan-tuhan kita, kita telah menjadi orang-orang kafir kerana kita menyembah
Tuhan-tuhan Manusia yang wujud dan berkuasa di dalam sistem politik demokrasi
kita ini, kita telah menjadi orang-orang kafir kerana kita setuju dan redha
terhadap Tuhan-tuhan Manusia ini dan terhadap agama demokrasi yang syirik dan
kufur ini. Kita telah menjadi orang-orang kafir kerana kita telah MENGIMANI,
MENGANUTI dan MENGAMALKAN agama demokrasi yang syirik dan kufur. Malah, seluruh
umat Islam kita ini telah berabad-abad lamanya berada di dalam keadaan kita
yang syirik dan kufur kerana kita telah setuju dan redha terhadap seluruh
kerajaan manusia yang syirik dan kufur yang wujud silih berganti di bumi Melayu
kita ini. Kita wujud dan hidup dalam keadaan kita yang syirik dan kufur sejak daripada
zaman kerajaan-kerajaan Melayu yang syirik dan kufur di bawah Raja-Raja Melayu kita
dahulu itu lagi, kemudian kita wujud dan hidup dalam keadaan kita yang syirik
dan kufur pada zaman kerajaan British Malaya yang syirik dan kufur di bawah penjajahan
Inggeris, dan sehinggalah kita juga wujud dan hidup dalam keadaan kita yang
syirik dan kufur pada zaman kerajaan demokrasi Malaysia kita yang syirik dan
kufur pada hari ini. Kita wujud dan hidup dalam keadaan kita yang syirik dan
kufur berterusan dan berabad-abad lamanya kerana kita setuju dan redha terhadap
seluruh kerajaan manusia yang syirik dan kufur yang wujud silih berganti di
sepanjang sejarah bangsa kita sedangkan kita sedikitpun tidak menyedarinya.
Firman Allah : an-Nisa 76
Orang-orang yang beriman berperang kerana Sabilullah, dan orang-orang kafir berperang kerana kepentingan Taghut. Oleh itu berperanglah sahabat-sahabat syaitan itu, kerana sesungguhnya tipudaya syaitan itu lemah.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran):
Maksudnya orang-orang beriman berperang kerana
Sabilullah, iaitu berperang untuk merealisasikan sistem hidup-Nya menegakkan
syariat-Nya dan mendirikan keadilan “di antara manusia “ dengan nama Allah
bukannya di bawah nama-nama yang lain sebagai pengiktirafanbhw hanya Allah
sahaja Tuhan yang disembah dan Tuhan yang memerintah.
Sementara orang-orang kafir pula berperang kerana
kepentingan Taghut untuk merealisasikan berbagai-bagai sistem yang lain
daripada sistem Allah, menegakkan berbagai-bagai niulai yang lain daripada
nilai-nilai yang diizinkan Allah dan meletak berbagai-bagai neraca ukuran yang
lain daripada neraca-neraca Allah.
Pendirian orang-orang yang beriman adalah
bersandarkan kepada naungan dan perlindungan Allah. Sementara pendirian
orang-orang kafir adalah bersandarkan kepada naungan syaitan. Mereka hidup
dengan berbagai-bagai panji-panji, berbagai-bagai sistem hidup , berbagai-bagai
undang-undang , berbagai-bagai cara, berbagai-bagai nilai, dan berbagai-bagai neraca
ukuran dan kerana itu seluruh mereka adalah sahabat-sahabat syaitan.
Orang-orang yang bersetuju dan redha terhadap demokrasi
dan kerajaan demokrasi serta mereka mempertahan dan memperkasakannya, mereka ini
adalah golongan yang disifatkan Allah sebagai orang-orang yang berperang kerana
Taghut – justeru mereka ini adalah orang-orang yang kafir. Oleh kerana orang-orang
yang berperang kerana Taghut adalah orang-orang kafir, majoriti yang amat
terbesar daripada umat Islam kita kini telah bertukar menjadi orang-orang kafir
dalam erti kata bahawa syahadah mereka telah terbatal apabila mereka berperang
kerana Taghut, iaitu apabila mereka itu mengiktiraf, menyetujui, meredhai, mengamal,
mempertahan dan memperkasakan demokrasi dan sistem politik demokrasi yang
syirik dan kufur ini.
Firman Allah: al-Mumtahanah 4
Sesungguhnya kami berlepas diri daripadamu dan daripada apa-apa yang kamu sembah selain daripada Allah. Kami mengingkari (agama) kamu, dan telah terang permusuhan dan kebencian di antara kami dan kamu selama-lamanya, sehingga kamu beriman kepada Allah satu-satu-Nya.
Allah memerintahkan kita supaya kita MENJAUHI dan MEMISAHKAN
diri kita daripada sistem politik demokrasi kita yang syirik dan kufur ini,
daripada para pengamal agama demokrasi kita ini, dan daripada Tuhan-tuhan
manusia yang berkuasa dan berdaulat dalam sistem politik demokrasi kita ini.
Allah menghendaki supaya kita MENGINGKARI, MEMUSUHI dan MEMBENCI terhadap agama
demokrasi, kerajaan demokrasi, seluruh peraturan dan undang-undang demokrasi dan
seluruh Tuhan demokrasi yang kesemuanya ini adalah syirik dan kufur, dan Allah
menghendaki supaya kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini mengelami keruntuhan
dan kehancuran yang total untuk kemudianya digantikan dengan kerajaan Islam.
Sikap umat Islam kita yang setuju dan redha kepada demokrasi dan sistem politik
demokrasi kita ini adalah satu kontradiksi dan pengingkaran yang total terhadap
segala perintah Allah swt yang tersebut di dalam ayat al-Quran (60:4) eperti di
atas ini.
Firman Allah : al-Imran 149
Wahai orang-orang yang beriman jika kamu taat kepada orang-orang yang kafir nescaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kembali murtad) lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi.
Firman Allah : al-Imran 150
Malah sebenarnya Allah itulah Pelindung kamu dan Dialah sebaik-baik Penolong.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Mungkin terlintas di dalam daya khayalannya selepas
menerima kekalahan (peperangan Uhud) dan dalam saat-saat ditekan oleh kesakitan
luka-luka dan cedera bahawa dia boleh mengundurkan dirinya daripada pertempuran
dengan musuh-musuh yang kuat yang telah mendapat kemenangan dan berdamai dengan
mereka serta tunduk kepada mereka dan walaupun begitu dia masih dapat
memelihara agama dan Aqidahnya, keimanan dan keperibadfiannya. Ini adalah satu
anggapan yang salah besar, kerana orang yang tidak berani tampil kehadapan di
bidang ini pastilah mengundurkan dirinya ke belakang dan orang yang tidak
menentang kekafiran, kejahatan, kesesatan, kebatilan dan kezaliman pastilah
mengundurkan diri ke belakabng dan kembali semula kepada kekafiran, kejahatan,
kesesatan, kebatilan dan kezaliman. Seseorang yang tidak dapat dipelihara oleh
Aqidah dan keimanannya daripada tunduk kepada orang-orang kafir, dari mendengar
dan percaya kepada mereka sebenarnya telah meninggalkan Aqidah dan keimanannya
sejak detik masa yang pertama lagi. Itulah kekalahan jiwa, di mana pendokong
Aqidah tunduk kepada musuh-musuh Aqidahnya, mendengar bisikan mereka dan
mematuhi arahan-arahan mereka. Itulah kekalahan dari awal mula lagi, oleh sebab
itulah tiada siapa yang dapat melindunginya dari kekalahan pada akhir
perjuangannya dan dari kembali balik kepada kekafiran walaupun ia tidak merasa
dalam langkah-langkahnya yang pertama bahawa dia sedang dalam perjalanan menuju
ke arah kesudahan yang malang itu.Seorang mukmin sejati mendapat keperluannya
yang cukup dalam Aqidahnya dan dalam kepimpinannya dan kerana itu ia tidak
memerlukan lagi kepada bermesyuarat dengan musuh-musuh agamanya dan musuh
kepimpinannya . Dan andainya ia mendengar sekali kepada nasihat mereka bererti
ia telah berjalan menuju ke jalan kembali semula kepada kekafiran. Inilah
hakikat semula jadi dan hakikat yang sebenar berlaku yang diperingati Allah
kepada kaum Muslimin. Allah memberi amaran kepada mereka dengan menyeru mereka
dengan nama orang yang beriman :
Firman Allah : al-Imran 149
Wahai orang-orang yang beriman jika kamu taat kepada orang-orang yang kafir nescaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kembali murtad) lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi.
Tidak ada kerugian yang lebih besar daripada
kerugian berbalik semula daripada keimanan kepada kekafiran, dan tidak ada
apa-apa keuntungan lagi jika telah mengalami kerugian ini.
Saiyyid Qutb
menghuraikan bahawa umat Islam kita yang taat, patuh dan tunduk kepada sesuatu
kuasa dan kerajaan yang syirik dan kufur akan akhirnya kembali kepada
kekufuran. Sikap kita yang taat, patuh dan tunduk terhadap demokrasi dan
kerajaan demokrasi yang bererti kita menyembah Tuhan-tuhan demokrasi dan
menganuti agama demokrasi akhirnya akan mengembalikan kita kepada kekufuran. Allah
melarang kita daripada taat, patuh dan tunduk terhadap agama demokrasi dan
kerajaan demokrasi kita ini agar kita akan dapat membenteraskan kecenderungan umat
Islam kita daripada menggelunsur kembali kepada kekufuran.
Firman Allah : Ibrahim 52
(Al-Quran ) ini adalah perutusan yang disampaikan kepada manusia dan supaya mereka sentiasa diberi peringatan dengannya dan supaya mereka mengetahui bahawa Allah adalah Tuhan Yang Maha Esa dan supaya orang-orang yang berakal mengambil pengajaran.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran - Ibrahim) :
Orang-orang yang menyangka diri mereka mengucap dua
kalimah syahadat ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan Muhammad Rasulullah dan kerana
mereka memenuhi dan mentaati peraturan-peraturan taharah, peraturan-peraturan
ibadat, peraturan-peraturan perkahwinan dan perceraian, peraturan-peraturan
pesaka dan sebagainya dan di waktu yang sama mereka mematuhi – di sebalik
bidang yang sempit ini – peraturan-peraturan yang dicipta oleh yang lain daripada
Allah, iaitu mereka mentaati undang-undang yang tidak diizinkan Allah dan yang
terang-terang bertentangan dengan syariat Allah, kemudian mereka bersedia
mengorbankan jiwa, harta, maruah dan akhlak mereka – sama ada mereka suka atau
tidak suka – untuk melaksanakan kehendak-kehendak yang dituntut daripada mereka
oleh berhala-berhala yang baru itu. Dan apabila agama atau akhlak atau maruah
bercanggah dengan kehendak-kehendak berhala ini, maka yang dibuang oleh mereka
itu ialah perintah-perintah Allah sebaliknya yang dilaksanakan ialah
kehendak-kehendak berhala-berhala itu.
Orang-orang yang menyangka diri mereka sebagai
“kaum Muslimin“ dan menyangka berada dalam agama Allah, sedangkan mereka hidup
dalam keadaan ini, maka hendaklah mereka sedar bahawa mereka sedang berada di
dalam syirik yang amat besar!
Umat Islam kita yang setuju dan
redha terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini adalah disifatkan
Allah sebagai orang-orang kafir. Keinginan, persetujuan dan keredhaan kita kepada
peraturan dan undang-undang demokrasi mempunyai pengertian bahawa kita telah
mempercayai dan beriman dengan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia dan sekali gus
ini juga bererti bahawa kita telah menolak dan mengingkari Uluhiyah dan
Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ - kedua-duanya ini masing-masingnya telah berperanan
untuk mengeluarkan kita daripada agama Allah. Kesempurnaan pegangan dan amalan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bagi seseorang yang berada dan bernaung di bawah
sesuatu kerajaan demokrasi, hanya dapat dipelihara dan dipertahankan dengan
mengamal dan mempraktikkan konsep TAKFIR.
Firman Allah : an-Nisa 60
Mereka diperintah supaya mengingkarinya.
Demokrasi adalah kekufuran, setiap yang kufur itu dikehendaki
Allah untuk dikufurkan, iaitu untuk diakui, diiktiraf dan diisytiharkan
kekufurannya serta untuk dilancarkan tindakan-tindakan penafian, penolakan,
pengingkaran dan penentangan yang terbuka, aktif dan total terhadapnya. Inilah
konsep TAKFIR dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.
Mengamalkan konsep TAKFIR terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi adalah
takwa dan makruf serta kesempurnaan kepada pegangan dan amalan kita
akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Tanpa sikap dan tindakan-tindakan
untuk MENGKUFUR INGKARKAN demokrasi dan kerajaan demokrasi serta tanpa PERASAAN
TERPISAH daripada demokrasi dan kerajaan demokrasi, itu bererti tidak
mengamalkan konsep TAKFIR dan itu bererti kerosakan kepada pegangan dan amalan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ
yang mengeluarkan seseorang itu daripada agama Allah.
Ibn Qayyim al-Jawziya (at-Tibyan fi Aqsam
al-Quran):
" Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ hendaklah tergantung kepada ketaatan
dan penerimaan akan kewajipan-kewajipan kalimah ini ke atas kamu.
Kewajipan-kewajipan ini ialah dalam bentuk syariah, yang dengan sendirinya
ialah satu huraian ucapan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Ianya
bermakna kamu menyakini setiap apa yang diturunkan Allah, bahawa kamu mentaati
segala perintah-Nya dan mencegah apa yang Dia larang. Seseorang yang ikhlas
dalam mengimani kalimah ini akan mentaati kepada-Nya sepenuhnya. Mempertahankan
syariah sepenuhnya hanya dapat dipasti dengan ketaatan sepenuhnya kepada
kalimah ini. Begitu juga, jaminan keselamatan sepenuhnya daripada balasan pedih
hanyalah dengan ketaatan sepenuh kepada-Nya."
Penafian, penolakan, pengingkaran, penentangan serta
permusuhan dan kebencian yang terbuka, aktif dan total terhadap kerajaan
demokrasi Malaysia ini adalah satu ketaatan terhadap perintah Allah swt yang
bererti beriman dan berpegang teguh kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.
Sebaliknya sikap setuju dan redha, atau “neutral”
terhadap kerajaan demokrasi Malaysia, bererti satu penafian, penolakan,
pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ
yang mengeluarkan seseorang itu daripada agama Allah .
Firman Allah: Nuh 21
Dan mereka mengikuti orang-orang yang harta dan anak-anaknya tidak menambah kepadanya melainkan kerugian semata-mata.
Firman Allah: Hud 50, 59, 97
Dan (Kami utuskan) kepada kaum Ad saudara mereka Hud, lalu ia berkata: Wahai kaumku! Sembahlah Allah kerana kamu sekali-kali tidak mempunyai Tuhan yang selain daripada Allah. Kamu sebenarnya telah melakukan pembohongan terhadap Allah. Dan itulah kaum Ad yang telah mengingkari ayat-ayat Tuhan mereka dan menderhaka terhadap Rasul-rasul-Nya dan mereka menuruti perintah kesemua pemerintah yang bermaharajalela lagi degil dalam keingkaran mereka. Lalu kaum Firaun menurut perintah Firaun, sedangkan perintahnya itu bukanlah perintah yang betul.
Firman Allah: Hud 113
Jangan kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim, nanti kamu akan ditimpa api neraka dan tidak ada wali untukmu selain daripada Allah, kemudian kamu tidak mendapat pertolongan.
Firman Allah : az-Zukhruf 54
Maka Firaun telah membodohkan kaumnya, lalu mereka pun patuh kepadanya, Sesungguhnya mereka adalah kaum yang fasik.
Firman Allah: Mujadahah 22
Engkau tiada memperolehi kaum yang beriman kepada Allah dan hari akhirat bahawa mereka mengasihi orang-orang yang menentang Allah dan Rasul-Nya.
Firman Allah: Mumtahinah 1
Wahai orang-orang yang beriman, jangan kamu ambil musuhku dan musuhmu sebagai wali, kamu hubungkan kepada mereka kasih sayang, pada hal mereka telah kufurkan kebenaran yang datang kepada mu.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran - Hud) :
Itulah perbuatan menderhaka perintah para Rasul dan
mengikut perintah penguasa-penguasa yang bermaharajalela, sedangkan Islam
mewajibkan taat kepada perintah para Rasul kerana ia daripada perintah Allah di
samping mewajibkan derhaka kepada perintah penguasa-penguasa yang
bermaharajalela. Inilah persimpangan jalan yang memisahkan di antara Jahiliyah
dengan Islam, di antara kekufuran dan keimanan dalam setiap risalah yang dibawa
oleh setiap Rasul.
Demikianlah ternyata bahawa dakwah Tauhid daripada
awal-awal lagi menekankan agar manusia membebaskan diri mereka daripada
ketaatan kepada yang lain daripada Allah dan agar menentang kuasa Tuhan-tuhan
palsu yang zalim. Dakwah Tauhid mengira perbuatan menghapuskan syakhsiah
seseorang dan menyerahkan hak kebebasan diri kerana mematuhi dan mentaati penguasa-penguasa
yang zalim di dunia dan azab di akhirat. Allah mencipta manusia supaya mereka
menjadi orang-orang yang bebas dan mereka tidak memberi Ubudiyah mereka kepada
sesiapa pun daripada makhluk dan tidak pula menyerah kan hak kebebasan diri
mereka kepada mana-mana penguasa, ketua dan pemimpin yang zalim.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran- al-Anaam) :
Kehidupan dunia mengikut kefahaman Islam merupakan
sawah bendang untuk bekalan kehidupan akhirat. Segala usaha perjuangan
seseorang di dunia ini untuk mengislahkan kehidupan dunia, menghapuskan
kejahatan dan kerosakan, menolak pencerobohan manusia terhadap kuasa Allah di
bumi, menolak para Taghut dan menegakkan keadilan dan kebajikan untuk seluruh manusia adalah
semuanya merupakan usaha-usaha yang menjadi bekalan hidup di akhirat. Itulah
usaha-usaha yang dapat membuka pintu syurga kepada para pejuang dan memberi
pampasan kepada mereka terhadap segala kerugian yang dialami mereka (di dunia )
dalam perjuangan menentang kebatilan dan terhadap penderitaan dan kemalangan
yang menimpa mereka dalam perjuangan itu .
Oleh itu adalah tidak sesuai bagi agama Islam yang
mempunyai kefahaman–kefahaman seperti ini jika para penganutnya mengabai dan
membiarkan kehidupan dunia ini statik hingga menjadi busuk, rosak, kucar kacir
atau dihantui kezaliman dan pencabulan atau menjadi mundur dan ketinggalan
dalam kemajuan dan pembangunan, sedangkan mereka mengharapkan kebahagian di
akhirat dan mengaharapkan ganjaran dan balasan daripada Allah .
Apabila ada orang ramai hidup dalam masa-masa
tertentu dengan sikap yang negatif dan membiarkan keruntuhan akhlak, kejahatan,
kezaliman,. pencabulan, kemunduran dan kejahilan menyelubungi kehidupan mereka
– sedangkan mereka mengaku beragama Islam maka puncanya yang sebenar mereka melakukan
semua perbuatan itu atau sebagainya ialah kerana kefahaman mereka terhadap
hakikat Islam telah rosak dan menyeleweng dan kerana keyakinan mereka terhadap
hari akhirat telah menjadi goyah dan lemah. Ia bukannya berpunca daripada
mereka yang yakin kepada hakikat agama ini dan yakin kepada pertemuan dengan
Allah di akhirat kelak.
Tidak mungkin bagi seseorang yang yakin akan
bertemu dengan Allah pada hari akhirat dan menyedari hakikat agama ini kemudian
ia hidup di dunia ini dengan sikap yang negatif atau hidup dalam keadaan yang
mundur atau hidup dengan sikap redhakan kejahatan, keruntuhan akhirat,
pencabulan dan kezaliman.
Dalam menjalani kehidupan dunia ini seseorang
Muslim yang sebenar merasa dirinya lebih besar dan lebih tinggi daripada dunia
ini. Ia mencapai nikmat-nikmat dunia yang baik atau bersikap zahid terhadapnya
dengan kesedaran bahawa nikmat-nikmat itu adalah nikmat-nikmat yang halal
baginya di dunia ini dan akan merupakan nikmat-nikmat yang khusus untuknya pada
hari kiamat kelak. Dia berjuang dan berusaha untuk memajukan kehidupan dunia
dan ia menggunakan segala tenaga dan kekuatan yang ada di alam dunia ini dengan
kesedaran bahawa usaha-usaha yang seperti itu adalah menjadi tugas dan
kewajipannya selaku Khalifah Allah di bumi ini. Ia berjuang menentang
kejahatan, keruntuhan akhlak dan kezaliman dan sanggup menghadapi penindasan
dan berkorban hingga gugur syahid dengan kesedaran bahawa usaha-usaha itu
merupakan amalan-amalan bekal yang disediakan untuk dirinya pada hari akhirat.
Dia mengetahui daripada ajaran agamanya bahawa dunia ini adalah sawah bendang
untuk akhirat dan seterusnya dia mengetahui bahawa di sana tidak ada jalan ke
akhirat yang tidak melalui jalan dunia dan bahawa dunia ini adalah kecil dan
sedikit, namun demikian ia adalah daripada nikmat Allah yang menjadi jambatan
untuk menyeberang menuju nikmat Allah yang amat besar di akhirat. Setiap
bahagian peraturan Islam memberi perhatian kepada hakikat hidup di akhirat dan
kepada natijah-natijahnya yang melahirkan kefahaman yang luas, indah dan luhur,
melahirkan akhlak yang tinggi, bersih, toleran, berpegang teguh dengan
kebenaran, segan melakukan dosa dan bertakwa kepada Allah dan sterusnya
melahirkan tindakan yang betul, yakin dan penuh tekad di dalam kegiatan
insaniyah.
Kerana semua sebab-sebab inilah kehidupan secara
Islam tidak mungkin tegak dan teguh tanpa mempunyai keyakinan kepada hari
akhirat dan kerana semua sebab-sebab inilah juga hakikat akhirat amat
ditekankan di dalam al-Quranul Karim.
Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa perintah Allah adalah WAJIB
untuk ditaati dan dipatuhi manakala perintah Taghut adalah WAJIB untuk ditolak
dan ditentang dan diderhakai. Justeru kerajaan demokrasi Malaysia kita yang
syirik dan kufur ini adalah Taghut yang WAJIB untuk diingkari, ditentang dan
dimusuhi sehingga ianya mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total untuk
kemudiannya digantikan dengan kerajaan Islam. Ini adalah hukum Allah yang jelas
dan terang serta tanpa ragu-ragu lagi. Ini adalah hukum TAKFIR yang terkandung
dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.
Ayat-ayat di atas ini menyatakan bahawa orang-orang yang SETUJU
dan REDHA, serta yang MENTAATI dan MEMATUHI kerajaan-kerajaan Taghut berserta
dengan segala peraturan dan undang-undangnya yang selain daripada Allah pada
zaman-zaman para Nabi dan Rasul yang terdahulu, adalah dikecam dan dikutuk oleh
Allah swt. Mereka itu dikecam dan dikutuk oleh Allah kerana mereka telah
MENGKUFUR INGKARKAN Allah lantaran mereka SETUJU dan REDHA serta mereka MENTAATI
dan MEMATUHI kerajaan-kerajaan Taghut berserta dengan segala peraturan dan
undang-undangnya yang Taghut yang wujud dan beroperasi pada zaman-zaman mereka
itu.
Begitulah juga umat Islam kita kini adalah dikecam dan dikutuk
oleh Allah swt kerana kita telah menjadi orang-orang yang melakukan kesyirikan
dan kekufuran terhadap Allah kerana kita SETUJU dan REDHA serta kita MENTAATI
dan MEMATUHI kerajaan demokrasi Malaysia kita ini berserta dengan segala
undang-undangnya. Kita telah melakukan kesyirikan dan kekufuran kerana kita SETUJU
dan REDHA terhadap Uluhiyah dan Rububiyah Manusia, dan kita telah melakukan
kesyirikan dan kekufuran kerana kita telah menafi, menolak, mengingkari dan
menentang Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.
Firman Allah:al-Hujurat 7
Tetapi Allah menjadikan kamu cintakan keimanan dan menjadikan keimanan itu indah di dalam hati kamu dan menjadikan kamu bencikan kekufuran, kefasikan dan kederhakaan. Merekalah orang-orang yang mendapat petunjuk.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran):
“Kemudian al-Quran mengingatkan
mereka kepada nikmat keimanan yang dikurniakan Allah swt kepada mereka. Dialah
yang menggerakkan hati mereka supaya menyintai keimanan itu dan menunjukkan
kepada mereka keindahan dan kelebihannya serta mendorongkan hati mereka supaya
sayangkannya dan bencikan kekufuran. Semuanya ini adalah dari limpah kurnia
Allah s.w.t.”
Orang-orang yang membenci demokrasi dan kerajaan demokrasi
Malaysia kerana kekufurannya itu, adalah orang-orang yang menyintai keimanan
sebagai satu limpah kurnia dan anugerah daripada Allah swt serta mereka itu
adalah orang-orang yang mendapat petunjuk dan hidayat daripada Allah. Manakala
orang-orang yang SETUJU dan REDHA terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi mempunyai
pengertian bahawa mereka itu adalah orang-orang yang beriman dengan agama
manusia yang syirik dan kufur, mereka itu adalah orang-orang yang menyintai kekufuran,
kefasikan dan kederhakaan, mereka itu adalah orang-orang yang membenci keimanan,
mereka itu adalah orang-orang yang tidak menikmati limpah kurnia daripada Allah
swt dan mereka itu adalah tergolong sebagai orang-orang yang tidak mendapat
petunjuk dan hidayat Allah swt yang telah sesat dan terkeluar daripada agama
Allah.
Firman Allah: al -Baqarah 165
Di antara manusia ada yang mengambil selain daripada Allah beberapa sekutu, sedang mereka itu mengasihinya, seperti mengasihi Allah. Tetapi orang-orang yang beriman amat kasih kepada Allah sesungguhnya Allah amat keras siksaannya.
Tuhan-tuhan Manusia yang wujud dan bertakhta dalam sistem
politik demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini adalah
sekutu-sekutu kepada Allah swt kerana mereka merampas hak Allah dalam
pemerintahan dan perundangan negara. Umat Islam kita yang meredhai dan menyetujui
demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini adalah orang-orang yang meredhai dan
menyetujui sekutu-sekutu Allah. Mereka inilah orang-orang yang mempersekutukan
Allah, mereka tidak beriman dengan Allah dan mereka telah terkeluar daripada agama
Allah.
Umat Islam kita bersetuju dan meredhai agama demokrasi
dan kerajaan demokrasi bukan kerana kita lupa kepada akhirat dan lupa kepada
hari pertemuan dengan Allah swt, tetapi kerana kita berada dalam kesesatan yang
amat jauh, iaitu kita tidak memahami bahawa demokrasi ini adalah agama yang
syirik dan kufur, dan kita juga tidak memahami bahawa mengamal dan meredhainya
adalah satu kesyirikan dan kekufuran. Apabila dihurai dan diperjelaskan kepada kita
mengenai hakikat-hakikatnya yang sebenar, amat sulit bagi kita untuk
memahaminya, malah lebih sulit lagi bagi kita untuk menerima segala hakikat
yang diperjelaskan ini. Ini adalah kerana seluruh umat Islam kita kini sedang mengimani
dan menganuti agama Islam yang rosak dan menyeleweng daripada jalan-jalannya
yang sebenar akibat daripada tipudaya dan aktiviti-aktiviti jahat golongan
Orientalis Barat dan kerana peranan para ulama dan intelek Islam kita sendiri
yang mengutarakan segala fatwa sesat mereka, di antara lain mereka menfatwakan bahawa
demokrasi ini adalah Islam dan mengamalkannya adalah bersesuaian dengan Islam.
No comments:
Post a Comment