Tuesday 9 October 2012

AMALAN DEMOKRASI MEMBATALKAN SYAHADAH - SIRI KEDUA


(SAMBUNGAN)

Umat Islam kita tidak mahu memberontak terhadap agama demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini kerana kita ini adalah orang-orang yang mengasihi dan mengingini kesemua jenis dan bentuk syirik ini dan kita tidak mahu memberontak terhadap para pemimpin kita dan terhadap Raja-Raja Melayu kita kerana kita ini adalah orang-orang yang mengasihi, memuja dan mentaati kesemua mereka ini. Sikap dan pendirian kita yang mengasihi dan mengingini agama demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini adalah sikap dan amalan kita yang syirik, begitu juga sikap dan pendirian kita yang mengasihi, memuja dan mentaati para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita adalah kesemuanya sikap dan amalan kita yang syirik yang tidak akan diampuni Allah dan di Akhirat nanti kita ini kesemuanya akan dihumban ke dalam neraka yang amat panas! Umat Islam kita tidak mahu memusuhi dan membenci Raja-Raja Melayu kita dan para pemimpin kita yang beragama ‘Islam’ ini, umat Islam kita tidak mahu memerangi dan memberontak terhadap para pemimpin dan Raja-Raja Melayu kita ini sedangkan memusuhi dan membenci Raja-Raja Melayu kita dan para pemimpin kita yang beragama ‘Islam’ ini ini adalah perintah Allah dan kesemuanya ini adalah sikap, pendirian dan amalan yang diredhai Allah.

Ini adalah kerana umat Islam di Malaysia kita kini adalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan mereka tidak ikut segala perintah yang terkandung di dalam kitab Allah. Orang-orang yang beriman adalah orang-orang yang hanya mencintailah Allah, memuja Allah dan mentaati Allah sahaja. Mereka akan membenci, memusuhi dan memberontak terhadap kerajaan demokrasi dan terhadap para pemimpin kita serta terhadap Raja-Raja Melayu kita kerana mereka taat dan patuh kepada segala perintah Allah dan kerana mereka mencintai dan memuja Allah dan tidak yang selain daripada-Nya. Allah memberi gambaran kepada kita bahawa seandainya umat Islam kita yang sedang melakukan syirik terhadap Allah menyedari mengenai hakikat yang sebenar yang akan berlaku ke atas mereka seperti mana mereka menyedari mengenai seksa neraka ketika mereka melihat seksa neraka yang sebenar yang amat menggerunkan mereka yang disediakan untuk mereka di Akhirat nanti, sudah tentu sewaktu di dunia kini mereka tidak akan melakukan syirik terhadap Allah, sudah tentu mereka tidak akan mencintai, memuja dan mentaati kerajaan demokrasi kita, para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita ini dan sudah tentu mereka akan segera memusuhi, membenci dan memberontak terhadap kesemua mereka ini.


6.     KITA TELAH MEMBATALKAN SYAHADAH KITA KERANA KITA DIPIMPIN OLEH PARA PEMIMPIN KITA YANG JAHAT YANG SEDANG MEMIMPIN KITA KEPADA KESYIRIKAN DAN KEKUFURAN SERTA KEROSAKAN DAN KEBINASAAN DI DUNIA DAN MEREKA KINI JUGA SEDANG MEMIMPIN KITA UNTUK MENUJU KEPADA NERAKA JAHANAM DI AKHIRAT KELAK

Firman Allah : ass- Saffat 28, 29, 30 
Pengikut-pengikut berkata (kepada ketua-ketua mereka) Sesungguhnya kamu dahulu selalu datang menyekat kami (daripada beriman) dengan menggunakan kuasa kamu. 
Ketua-ketua mereka menjawab “(Tidak!) Bahkan kamulah sendiri tidak mahu menjadi orang-orang yang beriman! 
Dan kami (selain daripada mengajak kamu) tidak mempunyai sebarang kuasa memerintah kamu, bahkan kamu sememmangnya kaum yang melampaui batas.

Firman Allah: al-Qosas 41, 42 
Dan Kami jadikan mereka ketua-ketua (dalam kesesatan) yang mengajak ke neraka (dengan kekufurannya) dan pada hari kiamat pula mereka tidak mendapat sebarang pertolongan. 
Dan Kami iringi mereka dengan laknat di dunia ini, dan pada hari kiamat pula adalah mereka daripada orang-orang yang tersingkir (daripada rahmat Allah) dengan sehina-hinanya.

Firman Allah : Saba’ 31 
 Orang-orang yang tertindas berkata kepada orang-orang yang sombong takbur (yang menjadi ketua-ketua mereka) : “Kalaulah tidak kerana kamu tentulah kami sudah menjadi orang-orang yang beriman.”

Firman Allah: az-Zukhruf 54 
(Dengan yang demikian), maka Firaun memperbodohkan kaumnya lalu mereka mematuhinya; sesungguhnya mereka itu adalah kaum yang fasik – derhaka.

Firman Allah:al-Ahzab 67 
Dan mereka berkata lagi, “wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan kami daripada jalan yang benar.”

Kita telah membatalkan syahadah kita kerana kita ini hanyalah sekadar menjadi pak turut yang dungu kepada para pemimpin kita, kita taat, patuh, akur dan tunduk kepada segala perintah, pemikiran dan dasar mereka padahal kesemuanya ini adalah perintah, pemikiran dan dasar yang syirik dan kufur kerana kesemuanya ini adalah didasarkan kepada segala pemikiran manusia, peraturan dan undang-undang manusia dan sistem kehidupan ciptaan manusia yang kesemuanya ini adalah yang selain daripada Allah yang bersifat kafir, zalim dan fasik.

Kita kini sedang mengamalkan agama demokrasi bersekali dengan segala peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia tanpa mempersoalkan samada ianya adalah agama Islam ataupun agama kafir, kita selesa sahaja untuk mengamalkannya dalam kehidupan kita tanpa mempersoalkan samada amalan kita ini adalah dibolehkan ataupun tidak oleh agama Islam kita. Kita terus sahaja mengamalkannya kerana para pemimpin kita memberi jaminan dan keyakinan kepada kita bahawa sistem politik demokrasi kita ini adalah sistem yang bercorak Islam ataupun yang bersesuaian dengan Islam dan bahawa ianya adalah sistem politik yang termoden dan terkini yang sama dan setaraf dengan negara-negara yang termaju dan terkehadapan sekali di dunia. Padahal ianya adalah sistem politik manusia yang syirk dan kufur yang mengakibatkan kesyirikan dan kekufuran kepada seluruh para pengamalnya yang mengeluarkan seluruh mereka ini daripada agama Allah. Bila datang sahaja Wawasan 2020 dan dasar Pandang Ke Timur, kita terima dan ikut sahaja, begitu juga bila datang pula Model Ekonomi Baru (MEB), kita terima dan ikut sahaja. Padahal kesemua pemikiran dan dasar seperti ini adalah daripada pemikiran manusia yang berbagai-bagai tanpa merujuk kepada Allah dan Rasul-Nya, justeru kesemua pemikiran dan dasar ini adalah syirik dan kufur. Inilah di antara sekelumit daripada contoh-contoh yang dapat kita cungkilkan di sini sekadar untuk menunjukkan bahawa para pemimpin kita ini adalah orang-orang yang melakukan segala tipu daya dan pembohongan terhadap kita dan yang memimpin kita kepada penindasan dan kerosakan di bumi dan yang membawa kita kepada neraka Jahanam di Akhirat kelak!


13.   KITA TELAH MEMBATALKAN SYAHADAH KITA KERANA KITA MENCARI DAN MENGAMALKAN AGAMA YANG LAIN daripada AGAMA ALLAH

Firman Allah : al-Imran 83, 85 
Apakah agama yang selain daripada Allah yang kamu kehendaki padahal kepada-Nyalah tunduk dan taat sekelian makhluk di langit dan di bumi dengan suka rela atau terpaksa, dan kepada-Nya tempat kembali. 
Dan sesiapa yang mencari agama yang selain daripada Allah maka tidak akan diterima daripadanya dan ia pada hari kiamat kelak adalah terdiri daripada orang-orang yang rugi.

Kita membatalkan syahadah kita dengan cara kita mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang syirik dan kufur, iaitu kerana kita menjadi para hamba kepada Tuhan-tuhan Manusia, kita menyembah Tuhan-tuhan Manusia ini dan kita beriman dengan agama demokrasi dan dengan Tuhan-tuhan Manusia yang berada di dalam sistem politik demokrasi kita ini.

Kita menjadi para hamba kepada Tuhan-tuhan Manusia kerana kita kini sedang berada di bawah kuat kuasaan peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia dan kita tidak menjadi para hamba kepada Allah. Kita menyembah para pemimpin kita sebagai Tuhan-tuhan kita yang layak disembah oleh kita kerana kita mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh mereka, dan kita beriman dengan Tuhan-tuhan kita ini serta kita juga beriman dengan agama demokrasi kita ini kerana kita menyetujui dan meredhai terhadap para pemimpin kita dan terhadap segala peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini. Kita mengimani akan agama demokrasi yang syirik dan kufur ini kerana kita sememangnya menyetujui dan meredhai akan sistem politik demokrasi bersekali dengan segala peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia yang selain daripada Allah. Allah mengutuk seluruh umat Islam di Malaysia kita ini kerana kita menghendaki dan mencari agama yang lain daripada agama Allah, iaitu kita mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang syirik dan kufur, dan Allah mengingati kita bahawa Dia tidak menerima agama demokrasi kita yang bererti bahawa kita telah membatalkan syahadah kita yang mengeluarkan kita daripada agama Allah.

Allah mengemukakan persoalan kepada kita – apakah patut bagi kita untuk mencari dan memilih agama yang selain daripada agama Allah sedangkan ianya adalah agama ciptaan manusia yang syirik dan kufur yang akan hanya membawa kita kepada keseksaan neraka yang amat pedih di Akhirat nanti, khususnya apakah patut bagi kita untuk mengamalkan agama demokrasi ciptaan manusia yang pincang dan rosak serta yang syirik dan kufur ini dengan meninggalkan agama Allah yang datang daripada Allah Yang Maha Kuasa, Maha Bijaksana dan Maha Mengetahui ? Jawapannya tiadalah yang lain melainkan hanyalah jawapan yang jelas dan tegas yang satu sahaja – Allah memerintahkan kita agar kita membuangkan agama demokrasi yang syirik dan kufur ini dan Allah memerintahkan kita agar kita kembali kepada agama Allah yang suci dan sempurna, hanya agama Allah yang menjamin keselamatan kita baik di dunia ini mahupun di Akhirat nanti. Kita adalah diperintahkan Allah untuk kembali kepada agama Allah dalam erti kata kita menjalan dan menguat kuasakan segala peraturan dan undang-undang Allah di bawah kekuasaan sebuah kerajaan Allah dengan terlebih dahulu kita menghapuskan kerajaan demokrasi dengan segala peraturan dan undang-undangnya yang syirik dan kufur ini. 

Pengertian agama adalah peraturan dan undang-undang, iaitu undang-undang Allah adalah dimaksudkan kepada agama Allah manakala undang-undang demokrasi adalah dimaksudkan kepada agama demokrasi ciptaan manusia yang syirik dan kufur.

Firman Allah: al-Kahfi 110 
Tiada sekutu dalam kedaulatannya.

Firman Allah: al-Imran 26, 
Katakanlah (Wahai Muhammad): Wahai Allah yang mempunyai kedaulatan! Engkau memberi kedaulatan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkau mencabut kedaulatan dari sesiapa yang Engkau kehendaki.

Firman Allah: al-A’raf 54 
Kepunyaan Allahlah segala kejadian, kepunyaan Allahlah segala otoriti.

Firman Allah: Yusof 40 
Undang-Undang itu HAK Allah.

Kerajaan, pemerintahan dan peraturan dan undang-undang adalah hak Allah, Dia  adalah Tuhan yang Maha Esa yang mempunyai hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang untuk manusia dan Dia adalah Tuhan yang layak untuk disembah oleh umat manusia dan seluruh makhluk di bumi dan di seluruh alam semesta.

Peraturan dan undang-undang bagi segala ibadat solat, puasa, haji dan nikah kahwin adalah daripada Allah, begitu juga peraturan dan undang-undang dalam bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa, adalah daripada Allah – agama yang seperti ini adalah agama Allah. Namun bagi kita di Malaysia kita ini, peraturan dan undang-undang atau Rukun bagi menyempurnakan amalan ibadat-ibadat solat, puasa, haji dan adat istiadat nikah kahwin adalah daripada Allah, manakala peraturan dan undang-undang dalam bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa adalah daripada manusia – ini bukan agama Allah, ini adalah agama demokrasi ciptaan manusia yang syirik dan kufur.

Ketiadaan segala peraturan dan undang-undang Allah dalam seluruh bidang kehidupan manusia seperti yang disebut di sini, mempunyai pengertian ketiadaan agama Allah dalam sistem politik demokrasi Malaysia kita ini dan justeru seluruh umat Islam kita yang sedang berada di bawah sistem politik demokrasi kita ini adalah ‘umat Islam’ yang tidak mengimani, menganuti dan mengamalkan agama Allah, mereka ini adalah ‘umat Islam’ yang berada di luar daripada agama Allah dan malah mereka ini adalah ‘umat Islam’ yang telah memasuki ke dalam agama manusia yang syirik dan kufur. Umat Islam kita telah memilih agama demokrasi sebagai agama mereka yang dikehendaki dan imani, anuti dan diamalkan oleh mereka, iaitu agama manusia yang syirik dan kufur kerana mereka kini sedang mengamalkan segala peraturan dan undang-undang demokrasi dalam seluruh bidang kehidupan manusia yang meliputi bidang-bidangi politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa, mereka mentaati dan mematuhinya serta mereka menyetujui dan meredhainya.

Firman Allah: Hud 50, 59, 
Dan (Kami utuskan) kepada kaum Ad saudara mereka Hud, lalu ia berkata: Wahai kaumku! Sembahlah Allah kerana kamu sekali-kali tidak mempunyai Tuhan yang selain daripada Allah. Kamu sebenarnya telah melakukan pembohongan terhadap Allah. 
Dan itulah kaum Ad yang telah mengingkari ayat-ayat Tuhan mereka dan menderhaka terhadap Rasul-rasul-Nya dan mereka menuruti perintah kesemua pemerintah yang bermaharajalela lagi degil dalam keingkaran mereka.

Sayyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Kata-kata ibadat telah diistilahkan juga dengan makna “mengerjakan syiar-syiar ibadat” kerana ia dipandang sebagai salah satu bentuk ketaatan kepada Allah, tetapi bentuk ketaatan itu tidak mencakup keseluruhan makna “ibadat”, malah bentuk ketaatan ini hanya merupakan makna cabangan sahaja bukannya makna asal. Tetapi apabila konsep “agama” dan konsep “ibadat”, telah pudar dan kabur di dalam jiwa ramai orang Islam, maka timbul fahaman mereka bahawa yang dimaksudkan dengan “ibadat kepada yang lain daripada Allah yang boleh mengeluarkan mereka daripada Islam kepada Jahiliyah ialah amalan mengerjakan syiar-syiar ibadat sahaja seperti amalan mengerjakan syiar-syiar ibadat kepada berhala-hala dan patung-patung dan apabila seseorang itu telah menjauhi perbuatan ini, maka bererti ia telah menjauhi syirik dan Jahiliyah dan telah menjadi seorang Muslim yang tidak boleh ditakwilkan lagi dan ia berhak menikmati segala hak yang boleh dinikmati setiap Muslim di dalam masyarakat Islam seperti mendapat hak mendapat jaminan keselamatan terhadap darahnya, kehormatannya, harta bendanya dan lain-lain daripada hak-hak seorang Muslim terhadap Muslim yang lain.

Ini adalah satu fahaman yang salah dan batil, satu pemahaman yang singkat dan susut, malah ia merupakan satu pemahaman yang menukar dan mengubahkan pengertian kata-kata “ibadat” yang memasukan sesorang Muslim ke dalam Islam atau mengeluarkannya daripada Islam, iaitu pengertian “ibadat” dengan makna ketaatan dan kepatuhan yang kamil  kepada Allah dalam segala urusan hidup dan menolak ketaatan dan kepatuhan kepada yang lain daripada Allah dalam segala urusan hidup. Itulah pengertian asal “ibadat” daripada segi bahasa dan pengertian inilah yang dinaskan Rasulullah saw ketika mentafsirkan firman Allah : “Mereka telah mengambil ulama-ulama dan paderi-paderi mereka sebagai Tuhan-tuhan selain daripada Allah” dan tiada siapa pun yang berhak mempertikaikan mana-mana pentafsiran Rasulullah saw terhadap mana-mana agama.

“Wahai kaumku! Sembahlah Allah kerana kamu sekali-kali tidak mempunyai Tuhan yang lain daripada Allah.”
 
Ayat ini bukanlah bermaksud : “Wahai kaumku! Janganlah kamu melakukan syiar-syiar ibadat kepada yang lain daripada Allah” sebagaimana difahamkan oleh mereka yang mempersingkatkan pengertian (ibadat) dalam tanggapan-tanggapan mereka hingga menyebabkan pengertiannya terbatas dalam bidang mengerjakan syiar-syiar ibadat sahaja, sedangkan pengertiannya yang sebenar ialah ketaatan dan kepatuhan kepada Allah yang Maha Esa dalam kesemua peraturan hidup dan membuang ketaatan dan kepatuhan kepada mana-mana kuasa Taghut dalam segala urusan kehidupan. Perbuatan yang mewajarkan kaum Hud ditimpa kebinasaan dan laknat di dunia dan di akhirat bukanlah semata-mata kerana mereka mengerjakan syiar-syiar ibadat kepada yang lain daripada Allah, kerana perbuatan melakukan syiar-syiar ibadat itu hanya merupakan salah satu bentuk daripada bentuk-bentuk syirik yang beranika ragam, yang kerananya Hud diutuskan Allah untuk mengeluarkan mereka daripada amalan-amalan syirik kepada amalan ibadat kepada Allah yang Maha Esa sahaja iaitu kepada konsep ketaatan dan kepatuhan kepada Allah Maha Esa. Sebenarnya perbuatan keji yang mewajarkan kaum Ad ditimpa balasan ialah kerana mereka mengingkar ayat Allah, menderhaka terhadap para Rasul-Nya dan mengikut dan menjunjung perintah setiap penguasa yang bermaharajalela dan degil sebagaimana yang telah diceritakan Allah.

Keingkaran mereka terhadap ayat-ayat Allah dapat dilihat pada perbuatan mereka yang menyangkal para Rasul dan mematuhi perintah para penguasa yang bermaharajalela, iaitu menyangkal satu perintah sahaja bukannya berbagai perintah, kerana apabila sesuatu kaum itu menentang perintah-perintah Allah dalam bentuk undang-undang yang disampaikan kepada mereka oleh para Rasul supaya mereka tidak taat kepada syariat-syariat yang lain daripada Allah tetapi mereka tetap taat kepada yang lain daripada Allah dan tidak taat kepada Allah, maka ini bererti mereka telah mengingkari ayat-ayat Allah dan menentang para Rasul-Nya dan dengan perbuatan yang sedemikian mereka mengeluarkan diri mereka daripada Islam dan masuk ke dalam agama syirik. Sebelum ini kita telah mengetahui dengan jelas bahawa Islam merupakan agama asal manusia yang telah memulakan penghidupannya di muka ini. Islam merupakan agama yang dibawa turun oleh Adam daripada syurga ke bumi ini di mana beliau dilantik selaku khalifah di bumi Allah. Dan Islam juga merupakan agama yang dibawa turun oleh Nuh daripada bahtera lalu beliau dilantik selaku khalifah di bumi Allah. Kemudian apabila manusia keluar daripada agama Islam dan masuk ke dalam agama Jahiliyah, maka datanglah dakwah Allah untuk mengembalikan mereka daripada Jahiliyah kepada Islam. Demikianlah Islam dan Jahiliyah silih berganti hingga ke zaman kita ini.

Sebenarnya jika hakikat pengertian ibadat itu adalah semata-mata melakukan syiar-syiar ibadat sahaja, maka sudah tentu ia tidak mewajarkan munculnya barisan para Rasul yang mulia dan turunnya siri risalah-risalah Allah itu, juga tidak mewajarkan seluruh pengorbanan tenaga yang begitu jerih dan penat yang telah dicurahkan oleh para Rasul, Allah cucurkan rahmat ke atas mereka, dan seterusnya tidak mewajarkan segala azab penderitaan dan kesakitan yang telah dialami oleh para pendakwah dan para mukminin di sepanjang zaman! Tetapi satu-satunya matlamat yang mewajarkan pembayaran yang begitu mahal ialah mengeluarkan manusia umumnya daripada ketaatan kepada sesama manusia dan mengembalikan mereka kepada ketaatan kepada Allah yang Maha Esa sahaja dalam segala urusan dan program hidup mereka di dunia dan di akhirat.

Sebenarnya usaha menegakkan Tauhid Uluhiyah, Tauhid Rububiyah, Tauhid Qiwamah, Tauhid Hakimiyah, Tauhid sumber undang-undang, Tauhid sistem hidup, Tauhid sasaran yang harus ditumpukan ketaatan yang syumul manusia kepadanya, adalah satu usaha yang mewajarkan kebangkitan para Rasul, pengorbanan segala usaha perjuangan dan penanggungan azab penderitaan dan kesakitan yang begitu pedih di sepanjang zaman. Ini bukannya kerana Allah memerlukan semuanya itu, kerana Allah swt adalah terkaya daripada makhluk-Nya, tetapi kerana hidup insan tidak menjadi baik, teguh dan betul dan tidak akan menjadi sebuah hidup yang sesuai dengan manusia melainkan dengan prinsip Tauhid yang mempunyai kesan yang tidak terbatas di dalam hidup mereka daripada segala aspeknya.

“Dan mereka telah mengikut perintah setiap ketua mereka yang bermaharajalela dan degil.”

Maksudnya, mereka telah mematuhi perintah setiap penguasa mereka yang degil dan tidak mahu menerima kebenaran, sedangkan mereka bertanggungjawab membebaskan diri mereka daripada kuasa penguasa-penguasa itu dan berfikir sendiri mengenai urus diri mereka. Mereka tidak sepatutnya menjadi pak turut-pak turut yang tidak menghargai sifat kemanusiaan mereka.

Demikianlah ternyata bahawa isu di antara Hud dan kaumnya Ad ialah isu Rububiyah Allah dan menumpukan ketaatan kepada Allah yang Maha Besar sahaja. Itulah isu kuasa “Hkimiyah” dan isu mengikut dan menjunjung perintah. Itulah isu, siapakah Tuhan yang seharusnya ditaati dan dipatuhi perintah. Hakikat ini ternyata dengan jelas di dalam firman Allah : “Dan itulah kaum Ad yang telah mengingkarkan ayat-ayat Tuhan mereka dan menderhaka terhadap Rasul-rasul-Nya dan mereka telah mengikut perintah setiap ketua mereka yang bermaharajalela dan degil.”

Itulah perbuatan menderhaka para Rasul dan mengikut perintah penguasa-penguasa yang bermaharajalela, sedangkan Islam mewajibkan taat kepada perintah para Rasul kerana ia daripada perintah Allah dan di samping derhaka kepada perintah penguasa-penguasa yang bermaharajalela. Inilah persimpangan jalan yang memisahkan di antara Jahiliyah dan Islam, di antara kekufuran dan keimanan dalam setiap risalah yang dibawa oleh setiap Rasul.

Demikianlah ternyata bahawa dakwah Tauhid daripada awal-awal lagi menekankan agar manusia membebaskan diri mereka daripada ketaatan kepada yang lain daripada Allah dan agar menentang kuasa Tuhan-tuhan palsu yang zalim. Dakwah Tauhid mengira perbuatan menghapus syaksiah seseorang dan menyerahkan hak kebebasan diri kerana mematuhi dan mentaati penguasa-penguasa yang zalim dan angkuh itu sebagai jenayah syirik dan kufur yang wajar menerima kebinasaan di dunia dan di akhirat. Allah menciptakan manusia supaya mereka menjadi orang-orang yang bebas dan mereka yang tidak memberi Ubudiyah mereka kepada sesiapapun daripada makhluk Allah dan tidak pula menyerahkan hak kebebasan diri mereka kepada mana-mana penguasa ketua dan pemimpin yang zalim. Inilah asas kehormatan yang dikurniakan Allah kepada mereka, oleh itu sesiapa yang tidak memelihara kehormatan dirinya, maka ia tidak wajar mendapat kehormatan di sisi Allah dan tidak pula wajar mendapat keselamatan. Mana-mana kelompok manusia tidak berhak mendakwa mempunyai kehormatan dirinya dan hak kemanusiaan, seandainya mereka memberi ketaatan mereka kepada yang lain daripada Allah. Mereka yang menerima konsep ketaatan kepada Rububiyah manusia tidak berhak dberi justifikasi andainya mereka kalah dalam perjuangan mereka kerana bilangan mereka ramai, sedangkan bilangan penguasa-penguasa yang zalim itu kecil. Dan seandainya mereka benar-benar mahu membebaskan diri mereka tentulah mereka sanggup mengorbankan untuknya sebahagian daripada cukai penghinaan diri, kehormatan diri dan harta benda yang terpaksa dikorbankan mereka kepada Tuhan-tuhan palsu yang menguasai mereka.

Kaum Ad telah binasa kerana mereka mematuhi perintah setiap penguasa yang zalim dan degil. Mereka telah binasa dan pemergian mereka dihantar dengan doa laknat di dunia dan di akhirat.

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa SOLAT daripada Allah manakala POLITIK adalah daripada manusia – ini bukan agama Allah, ini adalah agama ciptaan manusia yang kafir! Ibadat tidak terbatas kepada segala ibadat ritual seperti solat, puasa, zakat, haji dan adat nikah kahwin sahaja, malah seluruh aktivit dalam kehidupan manusia yang meliputi bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa adalah kesemuanya ibadat, iaitu samada kita beribadat kepada Allah ataupun kita beribadat kepada manusia. Ketaatan dan kepatuhan kita kepada segala peraturan dan undang-undang Allah dalam bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa adalah ibadat kita kepada Allah, sebaliknya ketaatan dan kepatuhan kita kepada segala peraturan dan undang-undang demokrasi dalam bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa ianya adalah ibadat kita kepada Tuhan-tuhan Manusia.

Umat Islam di Malaysia kita kini adalah orang-orang yang beribadat kepada manusia dan tidak lagi beribadat kepada Allah kerana kita menjalankan segala peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia, kita mentaati dan mematuhinya serta kita menyetujui dan meredhainya yang kesemuanya ini bererti bahawa kita telah mengeluarkan diri kita daripada agama Allah dan kita telah memasukkan diri kita ke dalam agama demokrasi yang syirik dan kufur. Ini bererti bahawa kita mencari agama yang lain daripada agama Allah, dan selanjutnya kita telah mengimani, menganuti dan mengamalkan agama yang lain ini, iaitu agama demokrasi yang syirik dan kufur dalam kehidupan kita yang membatalkan syahadah dan yang mengeluarkan kita daripada agama Allah.

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa situasi kita kini adalah sama dengan situasi kaum A’d yang dikutuk dan dimurkai Allah swt seperti mana yang disebut di dalam Al-Quran, bukan sahaja kerana mereka menyembah batu-batu dan berhala-berhala, tetapi juga kerana mereka MENGELUARKAN SYARIAT ALLAH daripada sistem kehidupan mereka, dan sebagai gantiannya mereka telah MENCIPTA dan MENTAATI syariat mereka itu sendiri. Kaum A’d disifatkan Allah swt sebagai kaum yang kafir, zalim dan fasik kerana mereka MENTAATI dan MEMATUHI syariat yang mereka ciptakan sendiri sehingga Allah mengutuskan Nabi Hud as untuk mengembalikan mereka itu kepada jalan yang benar, iaitu untuk MENTAATI SYARIAT DAN UNDANG-UNDANG ALLAH dengan sekali gus untuk MENGKUFUR INGKARKAN SYARIAT DAN UNDANG-UNDANG MANUSIA yang selain daripada Allah. Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa matlamat Islam di bumi kita ini bukanlah hanya sekadar untuk mensyariatkan ibadat-ibadat solat, puasa, haji dan seluruh syiar ibadat yang lain sahaja, malah matlamat Islam yang utama dan agung di bumi kita ini adalah untuk menegakkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, iaitu untuk mensyariatkan peraturan dan undang-undang Allah yang akan diimplementasikan di bawah sebuah Negara Allah dan yang demikian itu ianya memerlukan kepada perjuangan dan pengorbanan yang besar di kalangan para pejuang yang mempelupurinya, perjuangan yang sewajarnya memerlukan kepada Jihad, Perang dan Revolusi dan perjuangan yang sewajarnya memerlukan kepada kepimpinan para Rasul Allah termasuklah kepimpinan junjungan besar kita Rasulullah saw sendiri.

Firman Allah : Yusuf 40 
Sesungguhnya hukum  itu hanya hak Allah . Dia memerintahkan kamu supaya jangan menyembah kepada yang lain melainkan Allah.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran - Hud) :
Sesetengah Jahiliyah pula muncul dalam bentuk yang betul terhadap kewujudan Allah swt dan dalam amalan menunaikan syiar-syiar ibadat, tetapi melakukan penyelewengan yang berat dalam memahami konsep syahadah kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan Muhammad Rasulullah, di samping melakukan perbuatan syirik yang jelas dalam ketaatan dan kepatuhan, serta mengikut dan menjunjung perintah seperti Jahiliyah yang terdapat pada orang-orang yang menamakan diri mereka sebagai orang-orang Islam dan menyangka telah menganut agama Islam dan berhak mendapat sifat Islam dan segala haknya sebaik sahaja mereka melafazkan dua kalimah syahadat dan menunaikan amalan ibadat yang tertentu, sedangkan mereka mempunyai pengertian yang buruk terhadap konsep dua kalimah syahadat dan memberi ketaatan dan kepatuhan mereka kepada makhluk yang lain daripada Allah.

Umat Islam di Malaysia pada hari ini adalah dianggapkan sebagai orang-orang Islam hanyalah kerana kita menunaikan ibadat-ibadat solat, puasa, zakat, haji, zikir dan doa serta adat istiadat nikah kahwin sahaja, padahal kita telah mengeluarkan diri kita daripada agama Allah yang menjadikan seluruh kita ini sebagai orang-orang kafir kerana kita telah menolak dan mengingkari kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ , kita telah menolak dan mengingkari kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ kerana kita telah beribadat kepada manusia yang selain daripada Allah dalam segala ibadat kita dalam seluruh bidang kehidupan kita yang meliputi bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa.

Kita telah disifatkan sebagai orang-orang yang telah menolak dan mengingkari kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang membatalkan syahadah kita kerana kita menyerahkan hak dan kuasa untuk membuat segala peraturan dan undang-undang kepada para pemimpin kita dan tidak kepada Allah. Para pemimpin kita seperti ini adalah Tuhan-tuhan kita kerana mereka adalah orang-orang yang berkuasa dan berdaulat ke atas kita dan yang membuat segala peraturan dan undang-undang untuk kita. Kita telah disifatkan sebagai orang-orang yang telah menolak dan mengingkari kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang membatalkan syahadah kita kerana segala peraturan dan undang-undang ciptaan manusia ini adalah dikuat kuasakan ke atas kita yang mewujudkan sistem pengabdian manusia kepada kekuasaan manusia, iaitu sistem yang menjadikan kita ini sebagai para hamba kepada manusia, iaitu kepada Tuhan-tuhan Manusia dan kita tidak menjadi para hamba kepada Allah. Kita telah disifatkan sebagai orang-orang yang telah menolak dan mengingkari kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang membatalkan syahadah kita kerana kita mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang manusia ini yang bererti bahawa kita telah menyembah manusia sebagai Tuhan-tuhan kita dan kita tidak lagi menyembah Allah.
Kesemuanya ini bererti kita telah menyerahkan Uluhiyah dan Rububiyah kepada para pemimpin kita ini yang terdiri daripada ahli-ahli Parlimen dan Dun dan Raja-Raja Melayu kita, dan itu juga bererti kita telah melantik mereka ini sebagai Tuhan-tuhan kita yang berkuasa dan berdaulat ke atas kita, iaitu Tuhan-tuhan yang memiliki sifat Rububiyah, dan kita telah melantik mereka ini sebagai Tuhan-tuhan yang disembah oleh kita, iaitu Tuhan-tuhan kita yang memiliki sifat Uluhiyah. Kesemuanya ini adalah mewajarkan seluruh umat Islam kita kini untuk disifatkan sebagai orang-orang yang telah mencari agama yang lain daripada agama Allah yang membatalkan syahadah kita, yang mengeluarkan kita daripada agama Allah dan yang memasukkan kita ke dalam agama manusia, iaitu ke dalam agama demokrasi yang syirik dan kufur.


14.KITA TELAH MEMBATALKAN SYAHADAH KITA KERANA KITA MEMPERCAYAI BAHAWA DEMOKRASI INI ADALAH ISLAM DAN MENGAMALKANNYA ADALAH SESUATU YANG SEMEMANGNYA DIBENAR DAN DIBOLEHKAN DALAM ISLAM.

Firman Allah: al-A’raf 30 
Serta mereka menyangka mereka berada dalam petunjuk hidayat.

Firman Allah : al-Furqan 42 
“Sebenarnya ia hampir-hampir dapat menyesatkan kami daripada Tuhan-tuhan kami, jika tidaklah kerana kami tetap teguh menyembahnya.” Dan mereka akan mengetahui kelak ketika mereka melihat azab seksa : siapakah yang sebenar-benarnya sesat jalannya.
 
Firman Allah : al-Baqarah 111, 135 
Dan mereka berkata : Tidak sekali-kali akan masuk syurga melainkan orang-orang yang beragama Yahudi dan Nasrani. 
Dan mereka berkata : Jadilah kamu pemeluk agama Yahudi atau Nasrani, nescaya kamu akan mendapat petunjuk.

Firman Allah : Yunus 36, 78 
Dan kebanyakan mereka tidak menurut melainkan sesuatu sangkaan sahaja, padahal sesungguhnya sangkaan itu tidak dapat memenuhi kehendak menentukan sesuatu kebenaran. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui akan apa yang mereka kerjakan. 
Mereka pula berkata: Adakah engkau datang untuk memesongkan kami daripada penyembahan berhala yang kami dapati datuk nenek kami melakukannya, dan untuk membolehkan kamu berdua membolot kekuasaan di bumi  (Mesir)? Dan ketahuilah sebenarnya kami tidak tidak akan beriman kepada kamu berdua.

Seluruh umat Islam di Malaysia kita ini adalah orang-orang yang membatalkan syahadah kita yang mengeluarkan kita daripada agama Allah kerana kita menyangka bahawa kita sedang berada dalam hidayat dan kebenaran yang membawa kepada keimanan kita kepada agama demokrasi yang syirik dan kufur.

Kita mempercayai bahawa menganggotai Parlimen dan Dun serta keterlibatan kita dalam membuat dan meluluskan segala peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini adalah sesuatu yang diboleh dan dibenarkan dalam Islam. Kita mempercayai bahawa ketaatan dan kepatuhan kita kepada segala peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini adalah sesuatu yang dibenar dan dibolehkan dalam Islam.

Kita tidak mengetahui bahawa demokrasi kita ini adalah agama manusia yang syirik dan kufur, kita tidak mengetahui bahawa seluruh peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini adalah ciptaan manusia yang syirik dan kufur, kita tidak mengetahui bahawa menguat kuasakan segala peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini mempunyai pengertian pengabdian manusia kepada kekuasaan manusia yang mengkufur ingkarkan Allah, kita tidak mengetahui bahawa ketaatan dan kepatuhan kita kepada segala peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini mempunyai pengertian manusia menyembah manusia yang mengkufur ingkarkan Allah. Kita juga tidak mengetahui bahawa para pemimpin kita yang membuat dan meluluskan segala peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini adalah orang-orang kafir, zalim dan fasik di sisi Allah swt.

Kesemua kepercayaan kita seperti ini adalah keimanan kita kepada agama demokrasi yang membatalkan syahadah kita dan justeru ianya adalah sesuatu yang mengeluarkan kita daripada agama Allah.


15.KITA TELAH MEMBATALKAN SYAHADAH KITA KERANA KITA MENDUSTAKAN AYAT-AYAT KETERANGAN ALLAH YANG SOREH, MUHKAM DAN QOT’IE.

Firman Allah : al-Imran 11 
Keadaan orang-orang kafir itu sama seperti keadaan kaum Firaun, dan orang-orang yang terdahulu daripada mereka , mereka mendustakan ayat-ayat keterangan kami, lalu Allah menyeksa mereka di sebabkan dosa-dosa mereka. Dan ingatlah Allah Maha Berat azab seksa-Nya.

Kita telah mendustakan ayat-ayat keterangan Allah kerana kita tidak memahami dan mengetahui mengenai Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan mengenai Uluhiyah dan Rububiyah Manusia, oleh yang demikian kita tidak menyedari bahawa demokrasi ini adalah agama manusia yang syirik dan kufur.

Apabila dibacakan kepada kita akan ayat-ayat keterangan Allah yang menjelaskan kepada kita bahawa demokrasi ini adalah agama manusia yang syirik dan kufur, kita mendustakannya; apabila dibacakan kepada kita akan ayat-ayat keterangan Allah yang menjelaskan kepada kita bahawa para pemimpin kita yang terdiri daripada ahli-ahli Parlimen dan Dun adalah Tuhan-tuhan Manusia yang kafir, zalim dan fasik, kita mendustakannya; apabila dibacakan kepada kita akan ayat-ayat keterangan Allah yang menjelaskan kepada kita bahawa menguat kuasakan segala peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini ke atas manusia ianya mempunyai pengertian pengabdian manusia kepada manusia yang mengkufur ingkarkan Allah, kita mendustakannya; apabila dibacakan kepada kita akan ayat-ayat keterangan Allah yang menjelaskan kepada kita bahawa mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini ianya mempunyai pengertian manusia menyembah manusia dan manusia tidak menyembah Allah yang mengkufur ingkarkan Allah, kita mendustakannya; apabila dibacakan kepada kita akan ayat-ayat keterangan Allah yang menjelaskan kepada kita bahawa menyetujui dan meredhai akan agama demokrasi dan segala peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini ianya mempunyai pengertian bahawa kita telah mengimani agama demokrasi yang mengeluarkan kita daripada agama Allah, kita mendustakannya.  

Kita telah mendustakan ayat-ayat Allah kerana kita berpegang teguh kepada segala sangkaan kita dan kita berkeyakinan sepenuhnya terhadap segala pegangan kita yang batil yang membatalkan syahadah kita.


16.   KITA TELAH MEMBATALKAN SYAHADAH KITA KERANA KITA TELAH MENJADIKAN DIRI KITA SEBAGAI PARA PENDUKUNG DAN ORANG-ORANG YANG MEMPERTAHANKAN AGAMA DEMOKRASI YANG SYIRIK DAN KUFUR INI.

Firman Allah : Yasin 74, 75 
Dan mereka menyembah Tuhan-tuhan yang selain daripada Allah dengan harapan mereka diberi pertolongan.(Tetapi) Tuhan-tuhan itu tidak berkuasa menolong mereka , sedangkan merekalah tentera-tentera yang disediakan untuk mempertahankan Tuhan-tuhan itu .

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Inilah kemuncak kebodohan cara berfikir. Orang-orang yang menyembah pemerintah-pemerintah yang zalim dan sewenang-wenang pada hari ini tidak begitu jauh sifatnya daripada penyembah-penyembah berhala. Mereka merupakan bala tentera kepada pemerintah-pemerintah yang zalim itu. Merekalah yang mempertahankan keselamatan mereka dan melindungi kezaliman mereka dan dalam waktu yang sama mereka tunduk menyembah mereka.

Huraian Saiyyid Qutb merumuskan bahawa umat Islam kita yang mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi dan sistem politik demokrasi ini serta kita menyetujui dan meredhaiya, adalah disifatkan Allah sebagai TENTERA-TENTERA yang menjulang, memperkasa dan mempertahankan agama demokrasi, kerajaan demokrasi berserta segala peraturan dan undang-undang demokrasi yang bererti bahawa kita turut menjulang, memperkasa dan mempertahankan KESYIRIKAN dan KEKUFURAN berserta segala bentuk dan jenis kezaliman, penindasan dan kerosakan yang sedang beroperasi dan berkuatkuasa di dalam sistem politik demokrasi ini. Dalam perspektif ini, kita dapat menyaksikan bahawa umat Islam kita kini sememangnya sedang bergelumang di dalam kekufuran, kezaliman dan kefasikan yang amat dalam di bawah kekuasaan sistem politik demokrasi kita ini!


Firman Allah : al-Maidah 2 
Dan tolong menolonglah kamu dalam (mengerjakan) kebaikan dan takwa dan janganlah tolong menolong dalam berbuat dosa dan perlanggaran.

Allah melarang kita daripada mengamalkan sistem politik demokrasi kerana itu bererti tolong menolong dalam berbuat dosa dan perlanggaran, iaitu dosa dan perlanggaran dalam bentuk kita melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan yang berkuasa dan memerintah ke atas manusia dan dosa dan perlanggaran dalam bentuk ketaatan dan kepatuhan kita kepada demokrasi, kerajaan demokrasi dan segala peraturan dan undang-undang demokrasi yang syirik dan kufur yang bererti kita menyembah Tuhan-tuhan manusia ini.


17.KITA TELAH MEMBATALKAN SYAHADAH KERANA KITA TIDAK MELAKUKAN TAKFIR TERHADAP AGAMA DEMOKRASI

Firman Allah : an-Nisa 60 
Tidakkah engkau melihat orang-orang yang mendakwa bahawa mereka telah beriman kepada wahyu yang telah diturunkan Allah kepada engkau dan kepada wahyu yang telah diturunkan-Nya sebelum daripada engkau, sedangkan mereka masih ingin berhakimkan Taghut meskipun mereka telah diperintah supaya mengingkarinya? Syaitan memang bermaksud untuk menyesatkan mereka dengan kesesatan yang amat jauh.

Firman Allah : al-Mumtahanah 4 
“Kami berlepas diri daripada kamu dan daripada apa-apa yang kamu sembah yang lain daripada Allah. Kami mengingkari (agama) kamu, dan telah terang permusuhan dan kebencian di antara kami dan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu menyembah Allah semata-mata.”

Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ memerintahkan kita supaya kita  melakukan takfir terhadap agama demokrasi yang syirik dan kufur ini, seseorang yang tidak melakukannya mempunyai pengertian bahawa dia tidak beriman kepada konsep Nafi dan Isbat yang mengeluarkannya daripada agama Allah. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ memerintahkan kita supaya kita tidak mengamalkan sistem politik demokrasi kita ini, supaya kita mengeluarkan diri kita daripadanya, supaya kita menafi, menolak, mengingkari dan menentang terhadap agama demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini, malah kita diperintahkan Allah supaya kita memusuhi dan membencinya.

Ibadat kepada Allah yang paling besar di sisi Allah swt, iaitu ibadat yang paling utama dan yang mengatasi ibadat-ibadat solat, puasa, haji, sedekah serta seluruh ibadat yang lain bagi massa umat Islam kita yang sedang berada dan bernaung di bawah kerajaan demokrasi ini hanyalah untuk melancarkan dasar-dasar dan tindakan-tindakan untuk MENTAKFIRKANNYA, iaitu untuk MENDEKLARASIKAN KESYIRIKAN dan KEKUFURANNYA, untuk MENGASING dan MEMISAHKAN diri kita daripada sistem politik demokrasi dan dengan mengamalkan sikap dan tindakan-tindakan PENAFIAN, PENOLAKAN, PENGINGKARAN DAN PENENTANGAN yang aktif dan total terhadapnya di sepanjang hayat kita selagi dan selama mana kerajaan demokrasi itu masih wujud, berkuasa dan memerintah. Allah juga memerintahkan kita supaya kita memusuhi dan membencinya, dan seandainya kita sudah mempunyai kekuatan yang mencukupi, Allah memerintahkan supaya kita melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi terhadapnya sehingga ianya mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Allah. Inilah dasar, sikap dan tindakan kita terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi yang mentaati segala perintah al-Quran, Sunnah dan Sirah serta dengan mentauladani dan mencontohi segala dasar, sikap dan tindakan Rasullullah s.a.w terhadap Jahiliyah semasa di bawah pengaruh dan tekanan Jahiliyah di Mekah.

Setakat ini umat Islam di Malaysia kita ini tidak melakukan perintah takfir ke atas agama demokrasi dan kerajaan demokrasi kita seperti mana yang diperintahkan Allah dan ianya adalah sesuatu yang membatalkan syahadah kita yang mengeluarkan kita daripada agama kita. 


18.   KITA TELAH MEMBATALKAN SYAHADAH KITA KERANA METOD PEJUANGAN KITA INI ADALAH METOD YANG BERBEZA DAN BERKONTRADISI DENGAN METOD PERJUANGAN RASULULLAH SAW

Sikap dan tindakan-tindakan kita terhadap agama Jahiliyah demokrasi ini adalah sama sekali BERBEZA dan BERKONFLIK dengan seluruh sikap dan tindakan Rasulullah saw terhadap agama Jahiliyah Mekah.

Firman Allah : al-Imran 32 
Katakanlah : Taatlah kepada Allah dan Rasul, jika kamu berpaling, maka sesungguhnya Allah tidak kasihkan orang-orang kafir.

Umat Islam di Malaysia kita ini adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang KAFIR mengikut ayat di atas ini kerana metod perjuangan kita ini adalah sama sekali berbeza dan berkontradiksi dengan segala cara dan metod perjuangan Rasulullah saw. Perbezaan ini adalah KAFIR kerana segala sikap dan tindakan umat Islam kita ini adalah berkonflik dan berkontradiksi dengan total dengan segala konsep dan doktrin yang terkandung di dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Jalan Rasulullah saw adalah jalan al-Quran, Sunnah dan Sirah yang sempurna :

1.  Mengisytiharkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ untuk menegakkan kekuasaan Islam dan sistem kehidupan Islam, serta matlamat untuk menghapuskan kekuasaan Jahiliyah.

2.     Mengisytiharkan agama jahiliyah Mekah sebagai agama yang syirik dan kufur.

3.     Tidak mengamal, mengimani dan menganuti agama Jahiliyah.

4.     Tidak membolehkan amalan agama Jahiliyah bagi tujuan perjuangan Islam.

5.     Tidak mengiktiraf dan bersetuju terhadap agama Jahiliyah.

6.     Tidak bersetuju untuk menyerahkan hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang kepada manusia.

7.     Tidak mentaati peraturan dan undang-undang manusia.

8.  Menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap agama Jahiliyah.

9. Memisahkan diri daripada kepimpinan kufur dan kekuasaan kufur serta untuk memusuhi dan membencinya.

10. Mengamalkan sikap tidak berkompromi dan non-konformis terhadap agama Jahiliyah.

11.Mencabar dan mengancam agama Jahiliyah yang sedang berkuasa dan berdaulat.

12.Bersedia dan sanggup untuk dizalimi dan ditindas oleh kekuasaan Jahiliyah dengan ketara dan berpajangan.

13.Setelah memperolehi kekuatan, Islam akan melancarkan Jihad dan Perang terhadap Jahiliyah untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia dan untuk mengembalikan pengabdian seluruh umat manusia kepada Allah sahaja.

Sebaliknya jalan perjuangan seluruh umat Islam kita adalah jalan yang sama sekali berkontradiksi dengan jalan Rasulullah saw kerana kita telah melakukan perkara-perkara berikut :

1. Tidak mengisytiharkan matlamatnya untuk menghapuskan agama demokrasi sebagai agama yang syirik dan kufur;

2. Tidak mengisytiharkan bahawa demokrasi ini adalah agama yang syirik dan kufur ;

3. Mengamal dan menganuti agama demokrasi yang bererti mereka menganuti dan mengamalkan agama manusia yang syirik dan kufur ;

4. Memboleh dan menghalalkan amalan agama demokrasi sebagai jalan untuk memperjuangkan Islam; 

5. Mengiktiraf, bersetuju dan meredhai agama demokrasi;

6.  Bersetuju dan redha untuk menyerahkan hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang kepada manusia ;

7    Mentaati dan mematuhi peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia;

8.  Tidak menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap agama demokrasi yang syirik dan kufur ;

9.  Tidak memisahkan diri daripada kepimpinan kufur dan kekuasaan kufur serta tidak memusuhi dan membencinya;

10. Tidak mengamalkan sikap tidak berkompromi dan non-konformis terhadap agama Jahiliyah

11.Tidak mencabar dan mengancam agama Jahiliyah yang sedang berkuasa dan berdaulat.

12. Tidak akan dizalimi dan ditindas oleh kekuasaan Jahiliyah kerana cara berdakwah yang tidak mencabar dan mengancam kekuatan dan kekuasaan Jahiliyah;

13. Tidak bersedia untuk melancarkan Jihad dan Perang terhadap Jahiliyah dan kekuasaan jahiliah serta tidak bercadang untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia.

Metod perjuangan umat Islam di Malaysia kita ini adalah metod melalui amalan sistem politik demokrasi yang berbeza dan berkontradiksi dengan metod perjuangan Rasulullah saw yang dipimpin oleh Allah melalui WAHYU. Rasulullah saw mengingkari kaum kafir Quraisy, mencabar, mengancam dan berkonfrantasi dengan mereka yang menjadikan mereka itu takut dan gementar kepada Baginda, dalam pada itu Rasulullah saw menjalankan dakwah dengan kebijaksanaan dan dengan kata-kata yang baik dan berkesan di kalangan kaum Quraisy di Mekah dan di persekitarannya.  

Firman Allah : al-Imran 32 
Katakanlah : Taatlah kepada Allah dan Rasul, jika kamu berpaling, maka sesungguhnya Allah tidak kasihkan orang-orang kafir.

Metod perjuangan umat Islam di Malaysia kita ini adalah metod yang berkontradisi secara total dengan metod perjuangan Rasulullah saw, dan metod yang berkontradisi dengan metod perjuangan Rasulullah saw adalah metod yang syirik dan kufur yang membatalkan syahadah kita serta yang mengeluarkan kita daripada agama Allah.
Dalam sirah Ibnu Ishak diriwayatkan :

“Utba bin Rabia seorang pemuka Quraisy, bagi pihak kafir Quraisy, telah menemui Rasulullah ketika Baginda berada dalam masjid bersendirian: Utba pergi mendapatkan Rasulullah dan berkata: "Wahai Muhammad anak saudaraku, engkau adalah salah seorang daripada kami sebagai mana yang engkau ketahui, daripada keluarga yang termulia dan mempunyai kedudukan yang tinggi dari segi keturunan. Engkau telah mendatangi kami dengan hal yang amat penting, memecah belahkan kaum mereka; merendah-rendahkan adat istiadat mereka, dan mencerca Tuhan-Tuhan mereka dan agama mereka, dan mendeklarasikan bahawa nenek-moyang mereka sebagai orang kafir, oleh itu dengarlah nasihatku dan aku akan membuat beberapa tawaran, mungkin engkau dapat menerima satu daripadanya. Rasulullah bersetuju dan ia meneruskan. "Sekiranya apa yang engkau kehendaki ialah kehormatan, kami akan melantik engkau sebagai ketua kami sehingga tiada sesiapapun yang boleh membuat apa-apa keputusan tanpa engkau, sekiranya engkau kehendaki kuasa, kami akan jadikan engkau raja."

Rasulullah saw menolak tawaran daripada orang-orang kafir Quraisy Mekah dan Baginda berserta kelompok para pengikut Baginda yang kerdil itu memisahkan diri mereka daripada orang-orang kafir, Baginda sama sekali tidak ingin untuk mengamalkan agama orang-orang kafir dan tidak ingin untuk berkompromi dengan orang-orang kafir, malah Baginda dengan keras dan tegas mengkufur ingkarkan mereka dan berkonfrantasi dengan mereka.

Firman Allah: Al-Kafirun 1-6 
Katakanlah: Hai orang-orang kafir, Aku tiada menyembah apa yang kamu sembah, dan kamu tidak menyembah apa yang aku sembah. Aku tidak pernah menyembah apa yang kamu sembah, dan kamu tidak pernah menyembah apa yang aku sembah. Bagi kamu agamamu, bagiku agamaku


Firman Allah: Al-Qalam 8,9 
Oleh itu janganlah engkau tunduk kepada pendusta-pendusta. Mereka suka jika engkau bersikap lunak, supaya mereka juga bersikap lunak.

Tawaran berkompromi daripada orang-orang kafir Quraisy pada kali yang keduanya adalah juga ditolak dengan tegas oleh Rasulullah saw melalui WAHYU daripada Allah swt. Sikap Islam terhadap kufur dan kekuasaan kufur hanyalah penolakan total, tanpa kompromi dan konfrantasi terbuka sehinggalah kufur ini dihapuskan semua sekali daripada muka bumi kita ini.

Firman Allah : al-Isra’ 73,74,75,76,77 
Dan mereka sebenarnya hampir-hampir hendak memesongkan engkau daripada apa yang telah Kami wahyukan kepadamu supaya engkau mengadakan perkara-perkara yang dusta yang berlainan daripadanya terhadap Kami dan jika (engkau melayani kehendak mereka) nescaya mereka akan mengambil engkau sebagai sahabat . 
Dan jika tidak kerana Kami telah meneguhkan imanmu tentulah engkau akan condong sedikit kepada mereka.   

Jika (terjadi demikian) nescaya kami rasakan engkau keseksaan dunia yang berlipat ganda dan keseksaan akhirat yang berlipat ganda kemudian engkau tidak akan mendapat seorang penolongpun yang sanggup menentang Kami. 
Dan mereka sebenarnya hampir-hampir berjaya menimbulkan kegelisahan kepadamu di bumi (Mekah) dengan tujuan untuk mengusirmu daripadanya, dan jika (engkau terusir) nescaya mereka tidak akan tinggal di sana sesudahmu melainkan hanya sebentar sahaja . 
Itulah undang-undang yang berlaku kepada Rasul-Rasul yang telah Kami utuskan sebelummu dan engkau tidak akan dapati sebarang perubahan dalam undang-undang Kami.

Islam menolak metod perjuangan melalui amalan sistem politik demokrasi dan sekiranya kita terus sahaja berdegil mengamalkannya, kita akan menerima azab seksa yang amat pedih di Akhirat nanti. Sekiranya Allah tidak meneguhkan iman Baginda, kemungkinan Baginda akan menerima tawaran daripada orang-orang kafir itu, dan sekiranya Baginda menerima tawaran berkompromi daripada orang-orang kafir itu, Allah memberi peringatan bahawa Baginda juga tidak akan terlepas daripada azab seksa daripada Allah yang berlipat kali ganda di dunia dan juga di akhirat nanti!


KERAS HATI DALAM KESESATAN

Inilah di antara sebab-sebab utama yang membatalkan syahadah kita yang mengeluarkan umat Islam kita daripada agama kita, namun sebahagian yang amat terbesar daripada kita langsung tidak mengetahuinya, dan hakikat yang paling menyayatkan hati kita sekali ialah mengenai umat Islam kita yang tidak ingin tahu mengenai masalah yang amat tragis ini. Kita meringan-ringankan mengenai isu kekufuran kerana amalan sistem politik demokrasi kita ini dan kita terus selesa sahaja mengamalkannya tanpa banyak bicara lagi padahal kita kini sudah berada di luar daripada agama kita. Ketidak sedaran ini adalah kerana KEJAHILAN kita yang total mengenai pengertian-pengertian Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, dan juga kejahilan kita mengenai pengertian-pengertian Uluhiyah dan Rububiyah Manusia dan Taghut. KEJAHILAN kita ini adalah kerana wujudnya dan berlakunya gejala MENYEMBUNYIKAN sebahagian daripada ayat-ayat al-Quran berserta segala konsep yang terkandung di dalamnya, dan KEJAHILAN ini juga adalah kerana wujudnya dan berlakunya gejala MEMUTAR BELIT dan MENGELIRUKAN pengertian-pengertian sebahagian daripada ayat-ayat al-Quran yang lain lagi. Segala TIPUDAYA dan KEJAHATAN ini adalah TIPUDAYA dan KEJAHATAN yang sama dan yang sudah lama berlaku sejak berkurun-kurun lagi di dalam sejarah umat manusia yang kesemuanya itu adalah dirancang dan dilakukan oleh kaum AHLIL KITAB melalui agen-agen mereka yang di antaranya adalah juga terdiri daripada para ulama dan intelek Islam kita ini sendiri.

Firman Allah: al-Jaathiyah 7, 8 
Kecelakaanlah bagi tiap-tiap pendusta yang berdosa – yang mendengar ayat-ayat Allah kemudian dia terus berlagak sombong (enggan menerimanya), seolah-olah ia tidak mendengarnya; oleh itu gembirakanlah dia dengan azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
“Ini adalah satu gambaran yang amat keji, dan walaupun gambaran ini merupakan gambaran golongan musyrikin Mekah, namun ia berulang-ulang di dalam setiap masyarakat Jahiliyah. Ia berulang-ulang pada hari ini dan pada hari-hari akan datang. Berapa ramai di antara mereka yang mengaku Muslim sendiri terdapat orang yang mendengar ayat-ayat Allah, kemudian masih terus angkuh tidak mahu mematuhinya seolah-olah ia tidak pernah mendengar ayat-ayat itu kerana ayat-ayat itu tidak sealiran dengan hawa nafsunya dan tidak sejalan dengan adat kebiasaannya, kerana ayat-ayat itu tidak menolongnya untuk tegak di atas kebatilan dan kejahatannya dan tidak sehaluan dengannya.”

Umat Islam kita mendengar ayat-ayat Allah bahawa mengamalkan agama demokrasi kita ini adalah satu penafian terhadap kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ; kita mendengar ayat-ayat Allah yang melarang kita daripada mengamalkan agama demokrasi dan daripada memperjuangkan Islam melalui proses politik demokrasi; kita mendengar ayat-ayat Allah supaya menafi, menolak, mengingkari dan menentang terhadap kerajaan demokrasi sehingga ia mengalami kehancuran yang total; kita mendengar ayat-ayat Allah yang memerintahkan kita agar kita berjuang melalui Metod Islam yang datang daripada Allah dan Rasul-Nya supaya terpelihara Aqidah Islam kita; kita mendengar ayat-ayat Allah bahawa matlamat perjuangan Islam yang suci murni serta niat yang ikhlas kerana Allah tidak dapat menghalalkan jalan demokrasi yang syirik dan kufur - tetapi sehingga kini kita masih tidak mentaati dan mematuhi segala perintah ayat-ayat Allah yang kita telah dengar ini, malah kita terus sahaja mengamalkan politik agama demokrasi dengan bersandarkan kepada justifikasi-justifikasi yang diasaskan kepada segala pandangan, buah fikiran dan kebijaksanaan kita sendiri, sedangkan kesemuanya itu adalah kesesatan, kebatilan, kesyirikan dan kekufuran di sisi kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Allah menyifatkan umat Islam kita seperti ini sebagai para pendusta yang sombong, takbur, keras hati dan mempersenda-sendakan Allah.


MEMELIHARA KESEMPURNAAN AQIDAH

Seseorang Islam yang wujud dan menjalani kehidupan di bawah sistem politik demokrasi yang syirik dan kufur ini akan hanya dapat memelihara dan mempertahankan kesempurnaan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dengan cara mengamalkan segala sikap, tindakan dan amalan seperti mana yang dikenalpastikan di sini :

1.     Memahami, menyedari dan meyakini kesyirikan dan kekufuran demokrasi;
2. Mengisytiharkan kekufuran kerajaan demokrasi dan perintah Allah untuk menghancurkannya untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah Negara Islam;

3.  Tidak mengambil bahagian dan mengamalkan sistem politik demokrasi;

4. Memisah, memencil dan mengasingkan diri daripada demokrasi, kerajaan demokrasi dan segala proses politik demokrasi;

5. Tidak meredhai dan menyetujui demokrasi dan kerajaan demokrasi serta membencinya;

6. Tidak menghalal dan membolehkan amalan demokrasi dan sistem politik demokrasi;

7. Menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi ;

8. Mengamalkan sikap tanpa kompromi dan berkonfrantasi dengan kerajaan demokrasi, serta kita bersedia untuk melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi terhadapnya sehingga ia mengalami kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Allah;

9.   Tidak bersikap “neutral” dan berkecuali terhadap kerajaan demokrasi;

10.Membentuk dan menyertai satu Pergerakan Islam untuk menentang dan menjatuhkan kerajaan demokrasi dan untuk memperjuangkan Islam melalui Metod Islam supaya ia muncul sebagai satu agama yang berkuasa dan memerintah dengan menguatkuasakan segala undang-undang dan sistem hidup daripada Allah.

Inilah METOD PERJUANGAN daripada Allah dan Rasul-Nya, inilah jalan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan inilah sahaja jalan dan cara bagi umat Islam kita untuk menyelamatkan diri kita yang sedang berada di bawah kekuasaan Jahiliyah demokrasi kita ini daripada terlibat secara langsung dengan kesyirikan dan kekufuran. Umat Islam kita yang mempercayai dan mengamalkan segala konsep dan sistem kehidupan Rasulullah saw dalam menghadapi dan menangani Jahiliyah seperti mana yang digariskan di atas ini, sekiranya mereka melakukan kesemuanya ini semata-mata kerana mereka ikut dan tiru, serta mereka taat dan patuh akan sikap dan tindakan-tindakan Rasulullah saw terhadap Jahiliyah, itu bererti mereka telah mengeluarkan diri mereka daripada agama Islam yang sedang mereka imani, anuti dan amalkan sekarang ini, iaitu agama Islam yang sesat, rosak dan pincang, dan itu juga bererti bahawa mereka telah sekali lagi memasuki ke dalam agama Islam yang asal, sempurna dan sebenar yang datang daripada Allah dan Rasul-Nya. Mereka ini adalah orang-orang yang sempurna dan sepenuhnya bertaqwa kepada Allah dan sebenar-benarnya beriman kepada-Nya.


AMALAN DEMOKRASI ADALAH PERSOALAN AQIDAH

Sebahagian daripada umat Islam kita yang sememangnya mengiktiraf dan mengakui bahawa demokrasi ini sebagai satu agama yang syirik dan kufur, namun kita memboleh dan menghalalkan amalan kita itu di atas prinsip MASLAHAH, khususnya dengan bersandarkan kepada falsafah “matlamat menghalalkan cara”. Ini adalah sikap, pandangan dan perbuatan yang merosakkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan yang mengeluarkan kita daripada agama Allah, kerana :

1.  Tidak ada IJTIHAD dan MASLAHAH dalam masalah AQIDAH, maslahah hanya terhad kepada memilih di antara yang kurang buruk dengan yang lebih buruk atau di antara yang kurang mudharat dengan yang lebih mudharat, tetapi tidak untuk membuat pilihan di antara Allah dengan Taghut, Islam dengan Jahiliyah, Kufur dengan Iman, Tauhid dengan Syirik , Hak dengan Batil;

2. Tidak ada DHARURAH dalam amalan demokrasi, dharurah hanya dibenarkan dalam situasi yang amat terdesak yang tidak wujud lagi jalan keluar yang lain, iaitu mengikut Imam Ahmad, setelah seseorang itu diikat, atau dikurung atau dipukul dan diseksa, barulah wujudnya prinsip dharurah;

3. Falsafah “matlamat menghalalkan cara” tidak dapat diterima oleh Islam kerana ianya adalah falsafah Barat dan cara pemikiran Barat yang syirik dan kufur yang dikembangkan oleh Machiavelli;

4. Rasulullah saw menolak tawaran orang-orang kafir untuk melantik Baginda sebagai Raja;


5. Rasulullah saw menolak tawaran kaum Yahudi untuk memeluk agama Islam dengan syarat Baginda sanggup untuk menghukum dengan hukuman yang ringan berbanding dengan hukum kitab Taurat;

6. Membuat sesuatu kesalahan atau melibatkan diri dengan perbuatan yang merosakkan Aqidah Islam secara sengaja dan terancang adalah dilarang keras oleh Allah swt;

7. Matlamat perjuangan adalah untuk menegakkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan cara perjuangannya hendaklah juga dengan berpegang dan memelihara kesempurnaan ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ daripada awal sehingga ke akhirnya;

8.  Allah telahpun menyediakan Metod Islam yang didasarkan al-Quran, Sunnah dan Sirah yang lengkap, sempurna dan terperinci untuk kita amalkan;

9.  Metod Islam adalah daripada Allah yang tidak boleh diubah atau disesuaikan dengan keadaan dan situasi, dan ianya adalah metod yang sentiasa sesuai dan efektif untuk setiap masa dan zaman;

10.Pergerakan Islam adalah PERGERAKAN FIQHIYAH, iaitu pergerakan yang sentiasa mentaati dan mematuhi segala hukum, peraturan, dasar, konsep dan prinsip Islam dan terutama sekali Aqidah Islam semasa mengoperasikan perjuangannya itu. 

Ini adalah konsep-konsep yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang tidak memberi sebarang RUANG sedikitpun kepada setiap orang yang berpegang teguh kepadanya untuk mengamalkan agama yang syirik dan kufur seperti agama demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan segala konsep yang terkandung di dalamnya menetapkan bahawa tidak wujud satu RUANG PUN dalam agama demokrasi kita ini yang boleh dikatakan sebagai bebas daripada kesyirikan dan kekufuran. Seluruh RUANG dalam agama demokrasi kita yang syirik dan kufur ini telahpun wujud, beroperasi dan berkuat kuasa di dalamnya segala peraturan dan undang-undang demokrasi yang syirik dan kufur – oleh itu seluruh RUANG ini telahpun dipenuhi dan diliputi oleh sistem kehidupan manusia yang syirik dan kufur. Tidak wujud satu RUANG PUN yang bebas daripada kesyirikan dan kekufuran yang membolehkan PAS untuk mengamalkan agama demokrasi tanpa terlibat dengan kesyirikan dan kekufuran.

Demokrasi ini adalah satu AGAMA kerana ianya adalah terdiri daripada AQIDAH DEMOKRASI, SYARIAT DEMOKRASI dan AKHLAK DEMOKRASINYA yang tersendiri yang didasarkan kepada Uluhiyah dan Rububiyah Manusia, yang menolak dan mengingkari Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, iaitu ianya adalah agama yang syirik dan kufur di sisi kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Tidak ada IJTIHAD dan MASLAHAH dalam persoalan AQIDAH, dan matlamat yang suci murni dan ikhlas kerana Allah tidak dapat menghalalkan jalan dan cara demokrasi yang syirik dan kufur. Tidak wujud sebarang RUANG sedikitpun dalam agama Islam kita yang boleh dijadikan laluan atau lorong sementara untuk kita lalui dan melintasinya. Sekiranya kita memasuki ke dalam garisan demokrasi ianya bererti bahawa kita telah terlibat dalam melantik manusia sebagai Tuhan-tuahan kita serta kita telah menyembah Tuhan-tuhan Manusia ini sebagai Tuhan-tuhan kita yang melibatkan kita dengan kesyirikan dan kekufuran.

Saiyyid Qutub (Fizilalil Quran – ar-Raad) :
Anjuran yang jelas ini mendedahkan kepada para pendakwah ke jalan Allah tabiat methodologi dakwah Islamiyah ini yang tidak membolehkan mereka menggunakan ijtihad mereka sendiri, malah mereka harus tampil mengemukakan hakikat-hakikat asasi agama ini dengan terus terang dan tanpa menyembunyi dan menangguhkan pengumuman sesuatu apapun darinya terutama hakikat-hakikat mengenai konsep tiada Uluhiyah dan Rububiyah melainkan bagi Allah. Antara itu tiada ketaatan dan kepatuhan melainkan bagi Allah. Inilah hakikat asasi yang pasti diisytiharkan walau apa saja tentangan dan cabaran dan walau apa sahaja penolakkan daripada pendusta. Ia pasti diisytihar biarpun bagaiman sulit dan sukar jalan perjuangannya. Bukanlah dari ciri khidmat dan pengajaran yang baik menyembunyi atau menangguhkan pengumuman sebahagian dari hakikat-hakikat ini dengan alasan-alasan kerana para Taghut ini tidak sukakannya atau menindas orang-orang yang mengisytiharkannya atau yang menolak agama ini dengan sebab pengisytiharaan itu atau merancangkan tipu daya dan langkah-langkah jahat terhadap agama ini dan terhadap para pendakwahnya. Semunya ini tidak harus mendorong para penkwah agama ini bertindak menyembunyikan sesuatu ini dari hakikat-hakikat asasinya atau menangguhkan pengumumannya, atau dengan memulakannya dengan hanya mengemukakan perkara-perkara syi’ar agama, akhlak, tingkah laku dan asuhan rohani sahaja untuk menjauhi kemurkaan para Taguht di bumi apabila mereka bermula dengan mengumumkan konsep Tauhid Uluhiyah dan Rububiyah, dan dari sinilah munculnya konsep tauhid ketaatan dan kepatuhan kepada Yang Maha Esa sahaja.

Inilah methodologi haraki untuk memperjuangkan agama Islam sebagaimana yang dikehendaki Allah dan inilah methodologi daripada Allah sebagaimana yang telah dijalani oleh penghulu kita Nabi Muhammad saw. Setiap pendakwah kepada Allah tidak seharusnya menyeleweng dari methodologi ini atau mengikuti metodologi yang lain. Selain dari itu Allahlah penjamin agama ini dan para pendakwahnya. Cukuplah Allah menjadi Penjamin dan Pelindung mereka dari kejahatan para Taghut itu.

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa tidak ada IJTIHAD dalam METOD untuk memperjuangan Islam – justeru tidak ada IJTIHAD dan MASLAHAH dalam metod untuk berdakwah kepada Islam dan tidak ada IJTIHAD dan MASLAHAH dalam metod untuk memperjuangkan Islam. Islam adalah satu perisytiharan bahawa tiada ketaatan kepada Tuhan-tuhan Manusia yang wujud, berkuasa dan berdaulat di dalam sistem politik demokrasi kita ini, dan ini hanyalah bererti bahawa para pejuang Islam adalah ditegah dan dilarang dengan tegas dan keras daripada memperjuangkan Islam melalui amalan sistem politik demokrasi kita yang syirik dan kufur ini kerana amalannya ini tiadalah yang lain melainkan hanyalah bererti bahawa kita akan terlibat dalam menyembah manusia dan kita tidak menyembah Allah! Agama Islam tidak mempunyai RUANG-RUANG yang luas yang membolehkan kita untuk mengamalkan sistem politik demokrasi yang bertujuan untuk memperjuangkan Islam kerana ianya adalah agama manusia yang syirik dan kufur, dan setiap amalan agama yang syirik dan kufur itu akan tetap bererti kesyirikan dan kekufuran ke atas kita yang membatalkan syahadat kita.

Persoalan yang mendasar dalam masalah perjuangan Islam melalui amalan politik demokrasi ini, bukanlah persoalan FIQAH di mana terdapat unsur KEMASLAHATAN untuk mempertimbang dan memilih di antara yang kurang buruk dengan yang lebih buruk, yang kurang mudarat dengan yang lebih mudarat, dan yang kurang merbahaya dengan yang lebih merbahaya, tetapi ianya adalah persoalan AQIDAH – pilihan di antara Tauhid dengan Syirik, Islam dengan Kafir, Batil dengan Hak dan Allah dengan Taghut. Umat Islam kita yang mengamal dan meredhai demokrasi dan agama demokrasi bererti mereka telah memilih Taghut dengan meninggalkan Allah, mereka memilih syirik dengan meninggalkan Tauhid, mereka memilih kafir dengan meninggalkan Islam, mereka memilih batil dengan meninggalkan hak. Amalan aqidah yang syirik dan kufur sekali-kali tidak boleh dihalalkan di atas prinsip MASLAHAH. Amalan aqidah demokrasi atau sebarang aqidah yang lain yang syirik dan kufur sekali-kali tidak boleh dihalalkan di atas prinsip MASLAHAH. Realiti ini semestinya difahami dan diyakini dengan jelas, terang dan pasti oleh setiap orang yang berpegang kepada kalimah  ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Begitu juga perjuangan yang mempunyai niat yang baik kerana Allah tidak boleh menghalalkan jalan dan metod perjuangan yang syirik dan kufur. Maslahah dan konsep ‘matlamat menghalalkan cara‘ atau mana-mana prinsip dan hukum sekalipun sekali-kali tidak boleh menghalalkan amalan agama demokrasi kerana aqidahnya adalah aqidah yang syirik dan kufur. Selama mana mereka masih mengamal dan mempraktikkan agama demokrasi serta mereka meredhainya, umat Islam kita tidak boleh membebaskan diri mereka daripada berada dalam keadaan terbelenggu kepada kesyirikan dan kekufuran. 

Saiyyid Qutb (Milestones) :
“Persoalan yang sebenarnya ialah persoalan KUFUR atau IMAN, SYIRIK atau TAUHID, JAHILIYAH atau ISLAM. Persoalan ini perlu jelas dan terang sebab sesungguhnya manusia itu bukan menjadi orang Islam seperti yang mereka dakwakan – sedangkan mereka sedang menghayati hidup cara Jahiliyah. Sekiranya di kalangan orang Islam sendiripun ada orang yang rela menipu dirinya sendiri atau hendak menipu orang lain dengan cara memegang kepercayaan dan iktikad bahawa Islam itu boleh tegak bersama-sama dengan Jahiliyah, maka dia bebas berbuat sesuka hatinya, tetapi sikap dia menipu atau tertipu itu tidak sedikitpun dapat mengubahkan hakikat yang sebenar, hakikat membawa pegangan kepercayaan seperti itu bukanlah sesuai dengan Islam dan orang yang beriktikad begitu bukanlah orang Islam. Peranan dakwah sekarang ialah untuk menarik orang-orang yang “ketagih” Jahiliyah itu kepangkuan Islam dan membentuk mereka menjadi orang Islam semula.”

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran & Maalim Fil Toriq) menghuraikan bahawa persoalan kita dalam mengamalkan agama demokrasi kita kini ialah persoalan AQIDAH, iaitu persoalan ISLAM atau KUFUR, SYIRIK atau TAUHID, HAK atau BATIL. Perjuangan melalui proses demokrasi kita ini bererti kita mengimani, menganuti dan mengamalkan Kufur, Aqidah Kufur dan Agama Kufur yang mengeluarkan kita atau seseorang itu daripada Aqidah Islam dan agama Islam.

Sama sekali kita tidak boleh mengamalkan agama-agama Kristian, Hindu dan Buddha kerana kesemuanya itu adalah agama yang syirik dan kufur walaupun di atas apa-apa sebab yang dikatakan sebagai baik dan suci murni kerana Allah mengikut hukum agama Islam kita yang jelas, terang dan muktamad. Oleh itu di atas prinsip yang sama, Islam tidak membolehkan kita untuk mengamalkan agama demokrasi kita ini kerana ianya adalah agama manusia yang syirik dan kufur, iaitu kesyirikan dan kekufurannya itu adalah sama dengan kesyirikan dan kekufuran agama-agama Kristian, Hindu dan Buddha! Mengapakah pula dibolehkan kita untuk mengamalkan agama demokrasi padahal ianya adalah agama manusia yang syirik dan kufur sedangkan agama-agama Kristian, Hindu dan Buddha sama sekali tidak dibolehkan?

Firman Allah : Fatir 10 
Sesiapa yang mahukan kemuliaan (maka hendaklah ia berusaha mencarinya dengan jalan mematuhi perintah Allah), kerana bagi Allah jualah segala kemuliaan. Kepada Allahlah naiknya segala madah yang baik (yang menegaskan iman dan tauhid untuk dimasukkan ke dalam kira-kira balasan), dan amal yang soleh pula diangkat-Nya naik ( sebagai amal yang makbul – yang memberi kemuliaan kepada yang melakukannya). dan sebaliknya; orang-orang yang merancangkan kejahatan (untuk mendapat kemuliaan), adalah bagi mereka azab seksa yang berat; dan rancangan jahat mereka (kalau berkesanpun) akan rosak binasa.
 
Ayat ini dengan tegas melarang kita daripada mengamalkan sistem politik demokrasi untuk dijadikan sebagai jalan ke arah perjuangan Islam kerana ianya adalah jalan yang syirik dan kufur yang tidak diredhai Allah. Ayat ini adalah ayat yang jelas dan terang yang tepat dimaksud dan dutujukan kepada kita umat Islam di Maalysia kita ini yang sedang mengamalkan sistem politik demokrasi dengan tujuan untuk mendapatkan kuasa politik bagi membolehkan kita untuk menegakkan sebuah Negara Islam – ayat ini sama sekali melarang kita daripada mengamalkan sistem politik demokrasi kerana ianya adalah disifatkan Allah sebagai merancang untuk melakukan kejahatan yang akan diazab dengan azab yang amat pedih di Akhirat nanti.  

Rasullullah saw dan para Rasul yang terdahulu kesemuanya diutuskan kepada manusia bukan semata-mata kerana hendak menegakkan ibadat solat, puasa, zakat, haji dan ibadat-ibadat ritual yang lain sahaja serta untuk membentuk nilai-nilai keperibadian yang tinggi dan mulia di kalangan massa umat Islam kita seperti mana yang lazimnya kita fahami selama ini, tetapi MISI MEREKA yang UTAMA dan AGUNG ialah untuk memimpin umat manusia untuk MENCABAR, MEMBERONTAK dan MENGHAPUSKAN kekuasaan politik Taghut dan sistem pemerintahan Taghut yang selain daripada Allah dan sistem pemerintahan Taghut yang mengabdikan manusia kepada kekuasaan manusia dan untuk menggantikannya dengan sistem pemerintahan Allah yang mengembalikan pengabdian manusia kepada Allah sahaja. Inilah PERJUANGAN KITA dan inilah MISI KITA yang UTAMA dan AGUNG yang kita warisi daripada Rasullullah saw dan para Rasul yang terdahulu sebagai khalifah Allah di atas muka bumi ini.

No comments:

Post a Comment