Wednesday 12 September 2012

DEMOKRASI : AGAMA YANG SYIRIK DAN KUFUR


DEMOKRASI :
AGAMA YANG SYIRIK DAN KUFUR

Firman Allah al-Anaam 56
Katakanlah : Sesungguhnya aku telah dilarang menyembah mereka (sembahan-sembahan) yang disembahkan kamu selain daripada Allah. Katakanlah aku tidak dapat mengikut kehendak-kehendak nafsu kamu. Sesungguhnya sesatlah aku jika aku berbuat demikian dan tentulah aku tidak akan termasuk ke dalam golongan orang-orang yang mendapat hidayat.

DEMOKRASI adalah AGAMA MANUSIA yang SYIRIK dan KUFUR kerana ianya adalah satu sistem hidup yang terdiri daripada AQIDAH DEMOKRASI, SYARIAT DEMOKRASI DAN AKHLAK DEMOKRASI yang didasarkan kepada Uluhiyah dan Rububiyah Demokrasi (Uluhiyah dan Rububiyah Manusia) dan justeru ia menolak dan mengingkari Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Sesuatu agama yang menolak dan mengingkari Uluhiyah dan Rububiyah Allah, ianya adalah agama yang syirik dan kufur.

Majoriti yang amat terbesar daripada seluruh umat Islam kita baik di Malaysia kita ini mahupun seluruh umat Islam kita di dunia ini tidak menyedari bahawa demokrasi ini adalah agama manusia yang syirik dan kufur, mereka menyangka bahawa demokrasi ini adalah sistem politik yang bersesuaian dengan Islam yang boleh diamalkan. Salah fahaman ini adalah kerana mereka tidak memahami mengenai pengertian-pengertian Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan Nafi dan Isbat yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan mereka tidak juga memahami mengenai Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang syirik dan kufur.   

Dalam sistem politik demokrasi, Rububiyah itu adalah hak dan milik manusia (Rububiyah Manusia) yang memberi hak dan kuasa kepada manusia untuk memerintah ke atas manusia kerana fasal 44 Perlembagaan Negara kita memberi hak dan kuasa kepada manusia untuk membuat peraturan dan undang-undang. Apabila peraturan dan undang-undang demokrasi yang dibuat di bawah fasal 44 ini ditaati dan dipatuhi manusia ianya bererti Uluhiyah itu adalah juga hak dan milik manusia. Justeru, mengikut Perlembagaan Negara kita (fasal 43, 44 dan 121), Uluhiyah dan Rububiyah di bawah sistem politik demokrasi kita ini adalah hak dan milik manusia – ini bererti para PEMIMPIN dalam sistem politik demokrasi ini adalah TUHAN-TUHAN yang berkuasa dan berdaulat ke atas manusia serta Tuhan-tuhan yang disembah oleh manusia.

Kesyirikan dan kekufuran agama demokrasi kita ini bolehlah dirumus dan disifatkan sebagai berpusat kepada gejala mengimani, menganuti dan mengamalkan ULUHIYAH dan RUBUBIYAH MANUSIA yang oleh itu ia menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkannya daripada agama Allah. Kriteria yang mendasar yang menentukan ISLAM atau KUFURNYA sesuatu agama atau sesuatu sistem kehidupan itu adalah ULUHIYAH dan RUBUBIYAH – iaitu persoalan siapakah yang memiliki Uluhiyah dan Rububiyah di dalam sesuatu agama atau sesuatu sistem kehidupan. Sekiranya Uluhiyah dan Rububiyah itu adalah milik dan hak Allah, sesuatu agama atau sesuatu sistem kehidupan itu adalah milik dan hak Allah, sebaliknya sekiranya Uluhiyah dan Rububiyah itu adalah milik dan hak manusia, sesuatu agama atau sesuatu sistem kehidupan itu adalah milik dan hak manusia, dan justeru ianya adalah kerajaan dan sistem kehidupan yang syirik dan kufur.

Mengikut peruntukan-peruntukan Perlembagaan Negara kita (fasal-fasal 4, 43, 44 dan 161), kerajaan demokrasi Malaysia yang MEMBUAT segala peraturan dan undang-undang manusia, yang MENGUAT KUASAKANNYA ke atas manusia serta segala peraturan dan undang-undang manusia ini adalah DITAATI dan DIPATUHI manusia, adalah kerajaan yang mengamalkan agama manusia yang syirk dan kufur. Oleh yang demikian, para pemimpin kita yang membuat segala peraturan dan undang demokrasi dan yang menguat kuasakannya ke atas kita – mereka ini adalah disifatkan Allah sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang berkuasa dan berdaulat ke atas kita serta yang disembah oleh kita. Begitulah juga seluruh umat Islam di Malaysia kita ini, yang MENGAMALKAN sistem politik demokrasi kita ini, yang MENTAATI dan MEMATUHI segala peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini serta seluruh kita ini telahpun MENYETUJUI dan MEREDHAINYA, yang bererti bahawa kita telah MENYEMBAH MANUSIA sebagai Tuhan-tuhan kita dan kita telah MENGABDIKAN DIRI kita kepada Tuhan-tuhan Manusia ini – seluruh umat Islam kita di Malaysia seperti ini adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang yang MENGIMANI, MENGANUTI dan MENGAMALKAN agama demokrasi yang syirik dan kufur yang mengeluarkan seluruh kita ini daripada agama Allah, padahal kita sedikitpun tidak menyedarinya!


AQIDAH DEMOKRASI

Aqidah Demokrasi adalah terdiri daripada :

1.     Uluhiyah Manusia

2.     Rububiyah Manusia

3.     Asmaul Husna Manusia

4.     Nafi dan Isbat

Aqidah Demokrasi adalah syirik dan kufur kerana ianya adalah satu PENAFIAN terhadap :

1.     Uluhiyah Allah

2.     Rububiyah Allah

3.     Asmaul Husna Allah

4.     Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ

Agama demokrasi yang terdiri daripada segala peraturan dan undang manusia yang mewujudkan konsep-konsep Uluhiyah dan Rububiyah Manusia adalah agama manusi yang syirik dan kufur, dan ianya adalah agama manusia yang syirik dan kufur juga kerana ia menafi, menolak, mengingkari dan menentang terhadap terhadap Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Tidak dapat disangkalkan lagi bahawa DEMOKRASI kita ini adalah TAGHUT mengikut pengertian Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Isu yang paling utama dan terpenting sekali dalam sesuatu agama itu adalah PERATURAN dan UNDANG-UNDANG kerana ianya merupakan AGAMA itu sendiri.


RUBUBIYAH MANUSIA

Rububiyah Manusia bererti hak dan kuasa manusia, khususnya para pemimpin kita, untuk memerintah ke atas manusia, hak dan kuasa mereka untuk membuat peraturan dan undang-undang untuk manusia dan hak dan kuasa mereka untuk menguat kuasakan segala peraturan dan undang-undang ini ke atas umat manusia.


DEMOKRASI 

(Rububiyah Manusia)  :


1. Kedaulatan adalah hak manusia



2. Otoriti adalah hak manusia



3. Undang-undang adalah hak manusia


Firman Allah: al-Maidah 44, 45, 47
Barang siapa yang tidak menghukum dengan apa yang diturunkan Allah, mereka itu adalah orang-orang kafir ... zalim...dan fasik.
 
Firman Allah : asy-Syura 21
Patutkah mereka mempunyai sekutu-sekutu yang menentukan – mana-mana bahagian daripada agama mereka – sebarang undang-undang yang tidak diizinkan Allah? 
Firman Allah: an-Nisa 60
Tidakkah engkau perhatikan bahawa orang-orang yang mendakwakan bahawa mereka beriman kepada yang diturunkan kepada engkau dan yang diturunkan sebelum daripada engkau, mereka hendak meminta hukum kepada taghut, sedangkan mereka disuruh supaya kufurkan terhadap taghut. Syaitan menghendaki supaya ia menyesatkan mereka dengan kesesatan yang jauh.

Peraturan dan undang-undang manusia  yang dibuat oleh manusia adalah kafir, zalim dan fasik, dan para pemimpin kita yang membuat peraturan dan undang-undang manusia ini adalah orang-orang yang kafir, zalim dan fasik. Begitulah juga agama demokrasi yang membuat peraturan dan undang-undang manusia adalah agama yang memiliki sifat-sifat Uluhiyah dan Rububiyah yang justeru ianya adalah agama yang kafir, zalim dan fasik. Uluhiyah dan Rububiyah adalah hak dan milik Allah sebagai Tuhan yang Maha Esa yang berhak untuk memerintah ke atas seluruh umat manusia di bumi. Sesiapa sahaja yang berkuasa dan berhak untuk membuat  undang-undang dan yang berkuasa dan berhak untuk menjalakankan undang-undang ini serta undang-undang ini pula adalah ditaati dan dipatuhi oleh manusia, dia adalah memiliki sifat-sifat Uluhiyah dan Rububiyah yang bererti dia telah merampas sifat-sifat ini daripada Allah dan dia telah menaikkan pangkatnya sebagai Tuhan yang berkuasa dan berdaulat ke atas manusia serta dia adalah Tuhan yang layak disembah. Dia adalah seorang Tuhan atau Taghut yang kafir, zalim dan fasik.

Para pemerintah kita dalam sistem politik demokrasi kita ini yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk memerintah, yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk membuat undang-undang dan yang berkuasa, berdaulat  dan berhak untuk menjalankan undang-undang ini serta undang-undang ini adalah ditaati dan dipatuhi manusia, mereka ini adalah Tuhan-tuhan Manusia atau Taghut yang kafir, zalim dan fasik. Ahli-ahli Parlimen dan Dun serta Raja-Raja Melayu kita yang berkuasa untuk memerintah ke atas kita dan yang berkuasa untuk membuat undang-undang serta undang-undang ini adalah dikuat kuasa dan ditaati oleh manusia, dan seluruh manusia pula mentaati undang-undang ini, mereka ini kesemuanya adalah Tuhan-tuhan Manusia yang memiliki sifat-sifat Uluhiyah dan Rububiyah, mereka ini adalah Tuhan-tuhan Manusia yang disifatkan Allah sebagai kafir, zalim dan fasik!

Rububiyah Manusia bererti para pemimpin dalam sesebuah kerajaan manusia seperti kerajaan demokrasi Malaysia kita ini adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA kerana :

1. Para pemimpin kita adalah orang-orang yang berkuasa dan berdaulat untuk MEMERINTAH ke atas manusia;

2. Para pemimpin kita adalah orang-orang yang berkuasa dan berdaulat untuk membuat PERATURAN dan UNDANG-UNDANG untuk manusia;

3. Para pemimpin kita adalah orang-orang yang berkuasa dan berdaulat untuk MENJALAN dan MENGUAT KUASAKAN segala peraturan dan undang-undang ke atas manusia;

4. Para pemimpin kita adalah orang-orang yang berkuasa dan berdaulat untuk MENGABDIKAN MANUSIA kepada KUASA MANUSIA.

Dalam konsep Rububiyah Allah dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ , Allah sahajalah yang berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas seluruh umat manusia dan Allah sahajalah yang berkuasa dan berdaulat untuk membuat peraturan dan undang-undang untuk manusia. Sebaliknya dalam sistem politik demokrasi, manusia mempunyai hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang, manusia mempunyai hak dan kuasa untuk memerintah ke atas umat manusia, dan manusia mempunyai hak dan kuasa untuk menghamba abdikan manusia kepada kuasa manusia – ini bererti mereka telah mengifradkan sifat Rububiyah, milik Allah,  kepada diri mereka sendiri yang menjadikan mereka ini sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang berkuasa dan berdaulat ke atas umat manusia. Rububiyah Manusia, peraturan dan undang-undang manusia dan Tuhan-tuhan Manusia yang wujud dan berkuat kuasa di dalam sistem politik demokrasi kita ini kesemuanya ini adalah kesyirikan dan kekufuran yang bererti bahawa agama demokrasi kita ini adalah agama manusia yang syirik dan kufur.

Kerajaan demokrasi adalah satu “Tasyriiul Jamahir”, iaitu kerajaan yang dipilih oleh majoriti dan peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh golongan majoriti. Para pemerintah kita dalam sistem politik demokrasi adalah Tuhan-tuhan Manusia kerana mereka mempunyai hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang – seseorang ahli Parlimen dan Dun itu adalah disifatkan Allah sebagai ‘ilah musyarri’, iaitu Tuhan yang membuat peraturan dan undang-undang yang justeru ia telah melakukan syirik terhadap Allah yang disifatkan sebagai ‘syirik musyarriin’, iaitu syirik kerana membuat peraturan dan undang-undang untuk manusia.

Firman Allah : al-A’raf 146
“Orang-orang yang berlagak angkuh di bumi tanpa alasan yang benar.”

Ahli-ahli Parlimen dan Dun serta Raja-Raja Melayu kita adalah orang-orang kafir yang berlagak angkuh dan sombong di bumi kerana kesemua mereka ini telah melantikkan diri mereka sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas manusia, Tuhan-tuhan Manusia yang berkuasa dan berdaulat untuk membuat undang-undang untuk manusia serta Tuhan-tuhan Manusia yang menguat kuasakan undang-undang ini ke atas seluruh umat manusia. Allah menyifatkan  ahli-ahli Parlimen dan Dun serta Raja-Raja Melayu kita ini sebagai “orang-orang yang berlagak angkuh di bumi tanpa alasan yang benar” kerana mereka telah merampas sifat-sifat Rububiyah yang menjadi hak dan milik Allah yang mutlak yang diserahkan kepada diri mereka. Mereka berkuasa untuk membuat undang-undang yang menjadikan mereka ini sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang selain daripada Allah, mereka menguat kuasakan undang-undang ini ke atas manusia yang menjadikan mereka ini sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang menghamba abdikan manusia kepada kuasa mereka, iaitu seluruh umat manusia telah dijadikan para hamba kepada mereka dan tidak menjadi para hamba kepada  Allah - inilah sifat-sifat Rububiyah yang dimiliki mereka yang dirampas oleh mereka daripada Allah.

Kemudian undang-undang yang dibuat oleh mereka ini yang dikuat kuasakan ke atas seluruh umat manusia ini adalah ditaati dan dipatuhi oleh seluruh umat manusia yang bererti seluruh umat manusia ini telah menyembah mereka ini sebagai Tuhan-tuhan mereka. Inilah gejala manusia menyembah manusia yang menjadikan Ahli-ahli Parlimen dan Dun serta Raja-Raja Melayu kita ini sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang layak untuk disembah oleh manusia – mereka ini telah mengifradkan sifat Uluhiyah yang menjadi hak dan milik Allah yang mutlak kepada diri mereka sendiri yang mejadikan mereka ini sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang berlagak angkuh di bumi kerana mereka ini telah disembah oleh manusia sebagai Tuhan-tuhan Manusia. 

Agama demokrasi yang mewujudkan Tuhan-tuhan Manusia, yang mewujudkan sistem manusia yang menjadi para hamba kepada manusia serta yang mewujudkan sistem manusia menyembah manusia yang justeru ianya menolak dan mengingkari sifat-sifat Uluhiyah dan Rububiyah Allah adalah agama manusia yang kafir.


RUBUBIYAH MANUSIA - NAFI DAN ISBAT

Konsep Nafi dan Isbat dalam Rububiyah Manusia mempunyai pengertian bahawa :

1.   Rububiyah Manusia dalam agama demokrasi MENAFIKAN Allah sebagai Tuhan yang berkuasa dan berdaulat untuk MEMERINTAH ke atas manusia;

2.   Rububiyah Manusia dalam agama demokrasi MENAFIKAN Allah sebagai Tuhan yang berkuasa dan berdaulat untuk membuat PERATURAN dan UNDANG-UNDANG untuk manusia;

3.   Rububiyah Manusia dalam agama demokrasi MENAFIKAN Allah sebagai Tuhan yang berkuasa dan berdaulat untuk MENJALAN dan MENGUAT KUASAKAN segala peraturan dan undang-undang ke atas manusia;

4.   Rububiyah Manusia dalam agama demokrasi MENAFIKAN Allah sebagai Tuhan yang berkuasa dan berdaulat untuk MENGABDIKAN MANUSIA kepada KUASA MANUSIA.







DEMOKRASI
(Rububiyah Manusia)

NAFI :

> Menafikan kedaulatan Allah

> Menafikan  Otoriti Allah

> Menafikan Undang-undang Allah

ISBAT :

> Mengiktiraf Kedaulatan Manusia

> Mengiktiraf Otoriti Manusia

> Mengiktiraf Undang-undang Manusia


Agama demokrasi yang didasarkan kepada Rububiyah Manusia adalah agama manusia yang syirik dan kufur kerana ianya adalah agama yang menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap konsep Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan justeru ia menafikan sifat Allah sebagai Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan memerintah ke atas umat manusia di bumi.


ULUHIYAH MANUSIA

Uluhiyah Manusia bererti para pemerintah di dalam sesebuah negara dan kerajaan itu adalah Tuhan-tuhan Manusia yang DISEMBAH oleh manusia kerana segala PERATURAN dan UNDANG-UNDANG yang dibuat oleh mereka itu adalah DITAATI dan DIPATUHI oleh seluruh umat manusia yang sedang berada di bawah pemerintahan Tuhan-tuhan Manusia itu.


Firman Allah: at-Taubah 31 
Mereka (Yahudi dan Nasrani) menjadikan pendita-pendita dan rahib-rahib mereka sebagai Tuhan selain daripada Allah dan (juga mereka memperTuhankan) al-Masih anak Maryam, padahal mereka tidak diperintah melainkan untuk menyembah Tuhan yang Maha Esa; tiada Tuhan yang disembah dengan sebenarnya) melainkan Ia. Maha Suci Allah dari apa yang mereka sekutukan.

Ayat ini dijelaskan di dalam Hadith (Tarmidzi dari ‘Adi bin Hatim):

Pada suatu ketika apabila Rasulullah s.a.w sedang membaca ayat di atas ini, ‘Adi bin Hatim berkata: “Ya Rasulullah, mereka (Yahudi dan Nasrani) tidak menyembah mereka (pendita-pendita dan rahib-rahib).” Rasullullah s.a.w menjawab, “Memang benar mereka berbuat demikian. Mereka (pendita-pendita dan rahib-rahib) membenarkan perkara-perkara yang tidak benar, dan mereka (Yahudi dan Nasrani) mematuhi mereka; dan dengan berbuat demikian mereka sebenarnya telah menyembah mereka (pendita-pendita dan rahib-rahib).”

Ujar al-Alusi di dalam tafsirnya :

“Kebanyakan mufassirin berpendapat : yang dimaksudkan dengan Tuhan-Tuhan yang layak disembah di dalam ayat ini bukannya mereka mempercayai ulama-ulama dan rahib-rahib mereka itu sebagai Tuhan-Tuhan alam ini, malahan maksudnya mereka patuh menjunjung suruhan-suruhan dan larangan-larangan mereka.”

Uluhiyah Manusia bererti para pemimpin kita yang berkuasa dan berdaulat di dalam kerajaan demokrasi Malaysia kita ini adalah Tuhan-tuhan Manusia yang DISEMBAH oleh manusia. Ini adalah kerana segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh para pemimpin kita ini adalah DITAATI dan DIPATUHi oleh manusia. Ketaatan dan kepatuhan kepada peraturan dan undang-undang manusia bererti MENYEMBAH para pemimpin kita yang membuat peraturan dan undang-undang itu dan mereka itu pula adalah disifatkan sebagai Tuhan-tuhan Manusia. 


DEMOKRASI
(Uuhiyah Manusia)

Mentaati Kedaulatan Manusia

Mentaati Otoriti Manusia

Mentaati undang-undang Manusia


Umat manusia yang menjadi rakyat yang MENTAATI dan MEMATUHI segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh para pemimpin mereka ini adalah disifatkan sebagai telah MENYEMBAH para pemimpin mereka itu sebagai TUHAN-TUHAN mereka yang layak disembah. Satu golongan manusia adalah para PENYEMBAH yang menyembah Tuhan-tuhan Manusia, manakala satu golongan lagi adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA yang disembah oleh manusia. Para penyembah dan orang-orang yang disembah adalah kesemuanya terlibat dengan kesyirikan dan kekufuran yang mengeluarkan seluruh mereka itu daripada agama Allah. Justeru agama demokrasi yang mewujudkan sistem MANUSIA MENYEMBAH MANUSIA adalah agama yang syirik dan kufur.

Uluhiyah Demokrasi (Uluhiyah Manusia) adalah AQIDAH bagi agama demokrasi. Ianya mempunyai pengertian-pengertian dan implikasi-implikasi seperti berikut :

1.     Uluhiyah Demokrasi (Uluhiyah Manusia) bererti bahawa para pemerintah adalah dilantik sebagai TUHAN-TUHAN yang disembah oleh manusia kerana segala peraturan dan undang-undang demokrasi yang dibuat oleh parlimen (manusia) itu ditaati dan dipatuhi oleh sebahagian daripada umat manusia yang lain (rakyat yang diperintah) yang bererti manusia menyembah manusia;

2.     Sebaliknya Uluhiyah Demokrasi melucutkan pangkat, status dan peranan Allah swt sebagai Tuhan yang layak disembah kerana segala peraturan dan undang-undang Allah tidak ditaati dan dipatuhi manusia yang bererti Allah tidak disembah oleh manusia. 



DEMOKRASI

(Uluhiyah Manusia) :


NAFI :

> Ketaatan Kpd Kedaulatan Allah

> Ketaatan kpd Otoriti Allah

> Ketaatan Kpd Undang-undang Allah



DEMOKRASI
(Uluhiyah Manusia) :

ISBAT :

Ketaatan Kpd Kedaultan Manusia

Ketaatan Kpd Otoriti Manusia

Ketaatan Kpd Undang-undang Manusia


Konsep Nafi dan Isbat dalam Uluhiyah Demokrasi adalah satu PENAFIAN terhadap konsep MANUSIA MENYEMBAH ALLAH, sebaliknya ianya menetap dan mewujudkan sistem MANUSIA MENYEMBAH MANUSIA. Demokrasi adalah agama manusia yang syirik dan kufur kerana ia menafikan sifat Allah sebagai Tuhan yang layak disembah oleh manusia, ia menafikan manusia untuk menyembah Allah, sebaliknya ia menghendaki supaya manusia menyembah manusia. 


AGAMA DEMOKRASI

Fahaman dan sistem kehidupan DEMOKRASI adalah AGAMA DEMOKRASI kerana ianya adalah terdiri daripada AQIDAH, SYARIAT dan AKHLAKNYA yang tersendiri :

1.   AQIDAH DEMOKRASI adalah ciptaan manusia yang selain daripada Allah yang terdiri daripada Uluhiyah dan Rububiyah DEMOKRASI  :

i.    Rububiyah Demokrasi bererti para pemerintah itu dilantik sebagai TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana mereka mempunyai HAK dan KUASA ke atas Kedaulatan, Otoriti dan Undang-undang dan mereka mempunyai HAK untuk MENGABDIKAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA;

ii.  Uluhiyah Demokrasi bererti para pemerintah itu dilantik sebagai TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana segala kedaulatan, otoriti dan undang-undang yang dibuat dan diluluskan oleh para pemerintah itu adalah DITAATI dan DIPATUHI oleh golongan manusia yang diperintah yang bererti manusia menyembah sesama manusia;

2.     SYARIAT DEMOKRASI yang terdiri daripada segala PERATURAN dan UNDANG-UNDANG yang dibuat dan diluluskan oleh parlimen (fasal 44 Perlembagaan Negara) adalah ciptaan manusia yang selain daripada Allah;

3.  AKHLAK DEMOKRASI yang wujud dan berkembang di bawah kekuasaan dan undang-undang manusia adalah mengikut neraca-neraca dan nilai-nilai manusia yang dikuatkuasakan oleh peraturan dan undang-undang manusia.

Demokrasi adalah agama, iaitu agama manusia yang syirik dan kufur kerana peraturan dan undang-undang yang berkuat kusa di dalamnya adalah daripada manusia dan tidak daripada Allah dan kerana ianya adalah didasarkan kepada konsep-konsep Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang menolak dan mengingkari Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.
Para pemimpin kita adalah Tuhan-tuhan dalam AGAMA DEMOKRASI yang disembah oleh manusia. Ahli-ahli Parlimen dan Dun dan Raja-Raja Melayu kita yang memerintah, berkuasa dan berdaulat dalam kerajaan demokrasi Malaysia adalah disifatkan sebagai TUHAN-TUHAN kerana :

1.     Mereka berhak dan memiliki sifat RUBUBIYAH kerana :

·         Mereka mempunyai kuasa, daulat dan hak untuk memerintah manusia;

·         Mereka mempunyai kuasa, daulat dan hak untuk membuat peraturan dan undang-undang;

·         Mereka mempunyai kuasa, daulat dan hak untuk menjalan dan menguat kuasakan undang-undang manusia ke atas seluruh umat manusia yang bererti mereka mengabdikan manusia kepada kekuasaan mereka;

2.     Mereka berhak dan memiliki sifat ULUHIYAH kerana segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh mereka itu ditaati dan dipatuhi oleh manusia.

Para pemerintah yang terdiri daripada ahli-ahli Parlimen dan Dun dan Raja-Raja Melayu kita yang memiliki dan berhak ke atas sifat-sifat Uluhiyah dan Rububiyah, adalah Tuhan-tuhan, iaitu Tuhan-tuhan Manusia yang selain daripada Allah. Demokrasi adalah satu agama kerana ianya adalah terdiri daripada AQIDAH, SYARIAT DAN AKHLAK MANUSIA, iaitu AGAMA MANUSIA yang didasarkan kepada Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang syirik dan kufur kerana ia menafi dan mengingkari Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.
Manakala kita sebagai rakyat biasa yang terdiri daripada umat Islam dan orang-orang bukan Islam yang menjadi para pengamal agama demokrasi adalah orang-orang kafir kerana :

1.   Kita melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun dan Raja-Raja Melayu kita sebagai Tuhan-tuhan kita kerana mereka itu adalah berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas kita;

2.   Kita menyerahkan kuasa untuk membuat undang-undang kepada ahli-ahli Parlimen dan Dun;

3.   Kita mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang demokrasi yang dibuat oleh para pemerintah yang bererti kita menyembah mereka dan tidak menyembah Allah;

4.   Kita berada di bawah kuat kuasa undang-undang manusia yang bererti kita mejadi para hamba kepada manusia dan tidak menjadi para hamba kepada Allah;

5.   Kita bersetuju dan meredhai terhadap demokrasi dan sistem politik demokrasi yang bererti kita beriman dengan agama demokrasi yang syirik dan kufur ini;

6.  Kita tidak menolak dan mengingkari terhadap agama demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini yang bererti kita tidak mengimani dan mengamalkan konsep Nafi dan Isbat dalam kehidupan kita yang merosakkan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Dalam Negara Malaysia kita kini, PARA PEMIMPIN dan RAKYAT yang dipimpin kesemuanya adalah orang-orang munafik tidak kerana yang lain melainkan hanyalah kerana kesemua kita ini telah mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang kafir.

Agama Demokrasi adalah agama manusia yang syirik dan kufur kerana :

1. Agama demokrasi menyerahkan kuasa dan hak kepada para pemerintah untuk MEMERINTAH ke atas umat manusia dan negara;

2.   Agama demokrasi menyerahkan hak dan kuasa untuk MEMBUAT UNDANG-UNDANG kepada manusia, iaitu kepada Tuhan-tuhan Manusia;

3.     Agama demokrasi menjalan dan menguatkuasa segala peraturan dan undang-undang demokrasi ke atas seluruh umat manausia;

4.  Agama demokrasi yang menjalan dan menguat kuasakan segala peraturan dan undang-undang manusia ke atas manusia mempunyai pengertian bahawa ia menjadikan seluruh umat manusia sebagai para HAMBA kepada Tuhan-tuhan Manusia, iaitu ia mewujudkan sistem pengabdian manusia kepada manusia, dan manusia tidak menjadi para HAMBA kepada Allah;

5. Agama demokrasi menghukum manusia dengan peraturan dan undang-undang manusia;

6.     Agama demokrasi MELANTIK para pemimpin kita sebagai TUHAN-TUHAN kita yang berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas manusia,

7.   Agama demokrasi mewujudkan sistem manusia MENYEMBAH manusia, iaitu manusia yang terdiri daripada para pemimpin kita ini adalah disembah sebagai Tuhan-tuhan oleh rakyat biasa apabila mereka (rakyat biasa) mentaati dan mematuhi segala undang-undang yang dibuat dan kuat kuasakan oleh Tuhan-tuhan Manusia ini;
8.     Agama demokrasi mengiktiraf, menyetujui dan meredhai kerajaan manusia, peraturan dan undang-undang manusia, serta Tuhan-tuhan Manusia yang berkuasa dan berdaulat ke atas manusia;

9.    Agama demokrasi tidak menafi, menolak, meningkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap kerajaan manusia, peraturan dan undang-undang manusia serta Tuhan-tuhan Manusia yang sedang berkuasa dan berdaulat di dalam negara kita;

10.   Agama demokrasi ikut dan tiru cara hidup dan budaya orang-orang kafir, agama demokrasi turut merayakan hari-hari besar mereka seperti Krismas-Raya, Gongzi-Raya, Deepa-Raya, agama demokrasi ikut dan tiru adat istiadat agama mereka seperti birthday party, valentine day, dan agama demokrasi kita mengagung dan membesarkan Tuhan Yahudi yang bernama “Lucifer” (Iblis)

Allah menyifatkan agama demokrasi sebagai penindasan, kezaliman, ancaman, pencerobohan, kejahatan dan kerosakan kerana ianya adalah berasal daripada manusia yang berbentuk kesyirikan dan kekufuran. Sifat-sifat agama demokrasi yang “natural” dan semula jadi adalah penentangan, perang dan revolusi terhadap agama Allah yang bertujuan untuk menghapuskan kekuasaan Islam dan untuk menegakkan kekuasaan kafir di bumi.

Demokrasi adalah satu agama manusia yang syirik dan kufur kerana segala peraturan dan undang-undangnya dalam seluruh bidang kehidupan adalah daripada manusia yang menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif terhadap kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Ketiadaan peraturan dan undang-undang Allah dalam seluruh bidang kehidupan manusia mempunyai pengertian bahawa agama Allah tidak wujud dalam sistem politik demokrasi kita ini, agama yang wujud dan sedang diimani, dianuti dan diamalkan oleh seluruh umat manusia termasuklah umat Islam kita ini sendiri hanyalah agama demokrasi kerana wujud dan berkuat kuasa di dalam sistem politik kita ini segala peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia yang selain daripada Allah.

Seluruh umat Islam di Malaysia kita ini tidak menganggap bahawa peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini sebagai agama demokrasi yang syirik dan kufur, dan justeru mengamal dan mempraktikkan peraturan dan undang-undang demokrasi serta menyetujui dan meredhainya tidak dianggapkan oleh kita sebagai telah mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang syirik dan kufur. Seluruh umat Islam kita yang sedang berada dan hidup di bawah pemerintahan kerajaan demokrasi kita ini adalah dianggapkan oleh kita sebagai tidak menjadi para hamba kepada Tuhan-tuhan Manusia dan juga tidak menyembah Tuhan-tuhan Manusia ini. Gejala-gejala negative dan buruk seperti ini mempunyai pengertian bahawa kita kini sedang mengelami kerosakan Aqidah kita yang amat ketara yang mengeluarkan seluruh kita ini daripada agama Allah.

Padahal PERATURAN dan UNDANG-UNDANG itu adalah AGAMA mengikut definisi al-Quran (12:76; 5:44; 4:60), justeru peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia yang selain daripada Allah ini adalah AGAMA DEMOKRASI, iaitu agama manusia yang syirik dan kufur. Peraturan dan undang-undang yang dimaksudkan sebagai agama demokrasi ini adalah yang terdiri daripada peraturan dan undang-undang ciptaan manusia yang meliputi bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa.

Firman Allah al-Anaam 56
Katakanlah : Sesungguhnya aku telah dilarang menyembah mereka (sembahan-sembahan) yang disembahkan kamu selain daripada Allah. Katakanlah aku tidak dapat mengikut kehendak-kehendak nafsu kamu. Sesungguhnya sesatlah aku jika aku berbuat demikian dan tentulah aku tidak akan termasuk ke dalam golongan orang-orang yang mendapat hidayat.
 
‘Mereka’ yang disebut di dalam ayat di atas ini adalah dimaksudkan kepada Tuhan-tuhan daripada golongan manusia dan tidak dimaksudkan kepada berhala-berhala daripada jenis batu dan kayu. Ayat ini membicarakan mengenai manusia yang disembah oleh manusia sebagai Tuhan-tuhan. Ayat ini adalah sesuai dan releven untuk dimaksudkan kepada Tuhan-tuhan yang terdiri daripada para pemimpin dan Raja-Raja Melayu kita dalam sistem politik demokrasi kita ini yang disembah oleh golongan rakyat jelata yang diperintah. Para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita adalah disifatkan Allah sebagai Tuhan-tuhan kerana mereka mempunyai hak dan kuasa ke atas peraturan dan undang-undang dan mereka mempunyai hak dan kuasa untuk mengabdikan manusia kepada kuasa manusia, serta segala peraturan dan undang-undang mereka itu ditaati dan dipatuhi oleh manusia yang bererti manusia menyembah manusia dan tidak menyembah Allah.


PERBEZAAN DAN KONTRADIKSI DI ANTARA ISLAM DENGAN DEMOKRASI DALAM NEGARA MALAYSIA

Demokrasi adalah satu AGAMA kerana ianya mempunyai AQIDAHNYA yang tersendiri yang terdiri daripada Uluhiyah dan Rububiyah Manusia dan ia menafi dan mengingkari Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran-an-Nisa) :
Agama ialah peraturan yang telah ditetapkan Allah bagi kehidupan manusia seluruhnya. Agama ialah sistem yang mengatur seluruh kegiatan hidup dan hanya Allah sahaja yang berhak mengadakan peraturan dan sistem ini tanpa disekutui sesiapapun. Agama ialah kepatuhan dan ketaatan kepada kepimpinan Rabbani, iaitu satu-satu kepimpinan yang berhak dipatuhi dan ditaati, dan satu-satunya sumber untuk menerima perintah dan arahan dan satu-satunya kepimpinan untuk diserahkan diri. Oleh itu masyarakat Islam ialah masyarakat yang mempunyai kepimpinan yang khusus di samping mempunyai aqidah dan tanggapan yang khusus, iaitu kepimpinan Rabbani yang dilambangkan oleh kepimpinan Rasulullah saw dan segala peraturan dan undang-undang yang telah disampaikan oleh beliau dan kekal selepas kewafatannya. Kepatuhan masyarakat Islam kepada kepimpinan Rabbani inilah yang memberikan sifat Islam kepadanya dan melayakkannya untuk digelarkan “masyarakat Islam“. Tanpa kepatuhan yang mutlak ini ia tidak mungkin menjadi masyarakat Islam yang sebenar, kerana syarat kepatuhan itu ialah kesanggupan berhakimkan kepada Allah dan Rasul, memulangkan segala urusan kepada Allah dan redhathdp keputusan dan pelaksanaan Rasul-Nya dan menerimanya dengan penyerahan yang bulat kepada-Nya.    

Firman Allah : Imran 2
Allah tiada Tuhan melainkan hanya dia yang Maha Hidup dan Maha Pentadbir.

Firman Allah : al-Imran 18
Allah sendiri menyaksikan tiada Tuhan melainkan hanya dia dan para malaikat dan orang-orang yang berilmu juga (turut menyaksikan) Ia menegakkan keadilan. Tiada Tuhan melainkan Dia yang Maha Perkasa dan Maha Bijaksana.

Firman Allah :al-Imran 19
Sesungguhnya agama (yang diredhai) di sisi Allah itu ialah agama Islam .

Firman Allah :al-Imran 20
Dan jika mereka mendebatkan engkau ( tentang kebenaran Islam ) maka katakanlah : Aku telah menyerahkan diri kamu kepada Allah dan (demikian juga ) orang-orang yang mengikutku dan katakanlah kepada orang-orang yang dikurniakan kitab dan orang-orang yang ummi : Adakah kamu telah menganut Islam ? Jika mereka menganut Islam , maka sesungguhnya mereka telah mendapat hidayat dan jika berpaling, maka kewajipan engkau menyampaikan (dakwah) sahaja dan Allah itu amat melihat para hamba-Nya.

Firman Allah : al-Imran 23
Tidakkah kamu melihat kepada orang-orang yang telah dikurniakan habuan daripada kitab suci, mereka diseru kepada kitab Allah supaya mengadili di antara mereka kemudian segolongan daripada mereka berpaling daripadanya dan mereka sentiasa membelakangi (kebenaran). 


Firman Allah : al-Imran 31
Katakalanh jika kamu benar-benar cintakan Allah , maka ikutilah aku nescaya Allah akan menyintai kamu .

Firman Allah : al-Imran 32
Katakanlah : Taatlah kepada Allah dan Rasul jika kamu berpaling, maka sesungguhnya Allah tidak kasihkan orang-orang yang kafir.
 Firman allah : al-Imran 52
Para sahabat setia (Isa) berkata : Kamilah penyokong-penyokong (agama) Allah. Kami telah beriman dan saksikanlah bahawa kami adalah orang-orang Muslim belaka

Firman Allah : al-Imran 53
Wahai Tuhan kami! Kami telah beriman kepada segala apa yang telah Engkau turunkan dan kami telah mengikut Rasul (MU) oleh itu tuliskanlah kami dalam golongan orang-orang yang menjadi saksi.

Firman Allah : al-Imran 64
Katakanlah : Wahai Ahlil Kitab ! Marilah kamu berpegang kepada satu perjanjian di antara kami dan kamu, iaitu kita jangan menyembah melainkan Allah dan kita jangan mempersekutukan-Nya dengan sesuatu apa pun dan jangan pula setengah kita menjadikan setengah yang lain sebagai Tuhan-tuhan yang lain daripada Allah . Jika mereka berpaling maka katakanlah : Saksikanlah bahawa kami adalah orang-orang yang Muslim .

Firman Allah : al-Imran 67
Bukanlah Ibrahim itu seorang Yahudi dan bukan pula seorang Nasara, tetapi dia adalah seorang yang berpegang kepada agama Tauhid menyerah diri kepada Allah dan dia bukan sekali-kali daripada golongan musyrikin.

Firman Allah : al-Imran 83
Apakah mereka mencari agama yang lain daripada agama Allah, sedangkan seluruh penghuni langit dan bumi menyerah diri kepada-Nya dengan sukarela dan terpaksa dan kepada-Nya mereka dikembalikan.

Firman Allah : al-Imran 85
Dan siapa yang mencari agama yang selain daripada Allah maka tidak akan diterima daripadanya. 
Garis yang pertama menjelaskan konsep “agama” (ad-din) dan konsep “Islam”. Agama – mengikut yang digaris dan dikehendaki oleh Allah – bukannya segala kepercayaan atau iktiqad mengenai Allah sahaja, malah ia adalah salah satu daripada gambaran-gambaran kepercayaan kepada Allah swt, iaitu gambaran Tauhid yang sempurna, bersih dan muktamad yakni Tauhid Uluhiyah, di mana seluruh manusia bertawajjuh kepada Allah yang Maha Esa sahaja sebagai mana seluruh makhluk yang lain di dalam buana ini bertawajjuh kepada-Nya sahaja dengan Ubudiyah, juga Tauhid Pentadbiran dan Pengurusan Allah di atas seluruh manusia dan di seluruh alam buana. Oleh itu tidak suatu pun di alam ini yang boleh berdiri melainkan dengan pentadbiran dan pengurusan Allah dan tidak yang mentadbir dan mengurus semua makhluk ini melainkan Allah Taala. Oleh sebab itulah agama yang diterima oleh Allah daripada para hamba-Nya ialah agama Islam (yang menyerah diri kepada Allah), menyerah diri secara mutlak kepada pentadbiran dan pengurusan Allah dan menerima arahan daripada Allah selaku satu-satunya sumber arahan dalam segala urusan kehidupan, dan seterusnya berhakimkan kitab Allah yang diturunkan daripada sumber Allah dan mengikut para Rasul yang diturunkan kepada mereka kitab–kitab suci itu. Kitab–kitab itu pada hakikatnya merupakan sebuah kitab yang sama dan satu agama yang sama, iaitu agama Islam yakni Islam dengan pengertiannya yang sebenar yang wujud di dalam hati dan amalan kedua-dua sekali dan Islam dengan pengertian yang menjadi titik pertemuan bagi para mukmin yang mengikut para Rasul itu , iaitu Islam dengan pengertian mempercayai dan beriman kepada ke Esaan Uluhiyah dan Ke Esaan Pentadbiran dan Pengurusan, ke Esaan ketaatan dan kepatuhan dalam seluruh peraturan hidup tanpa kecuali.

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa peraturan dan undang-undang adalah agama, justeru peraturan dan undang Allah adalah agama Allah, manakala Islam pula adalah ketaatan dan kepatuhan kepada peraturan dan undang-undang Allah. Inilah pengertian agama Allah dan pengertian Islam seperti mana yang digariskan oleh Allah swt sendiri. Justeru di atas prinsip yang sama, peraturan dan undang-undang demokrasi adalah agama demokrasi, dan mereka yang taat dan patuh kepada peraturan dan undang-undang demokrasi serta mereka menyetujui dan meredhainya, mereka itu adalah orang-orang yang mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang syirik dan kufur.

PERLEMBAGAAN MALAYSIA ADALAH KAFIR

Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti bahawa :

1.  Kerajaan Allah sahaja yang tertinggi dan paling berkuasa yang mengatasi dan menundukkan seluruh kerajaan manusia dan undang-undang manusia yang selain daripada Allah (9:33);

2.     Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menguat kuasakan undang-undang Allah ke atas manusia (5:44);

3.     Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk membuat undang-undang untuk seluruh umat manusia (12:40);

4.     Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menghukum manusia dengan undang-undang Allah (5:44);

5.     Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk memerintah bumi (3:26; 7:54);

6.   Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menghamba abdikan manusia kepada kuasa Allah, iaitu manusia menjadi para hamba kepada Allah (1:1; 21:24);

7.   Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk disembah oleh manusia (4:36);

8.     Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap kerajaan dan undang-undang manusia seperti kerajaan dan undang-undang demokrasi Malaysia kita ini (4:60; 60:4);

9.     Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti tidak wujud sikap dan dasar berkecuali, berdiam diri dan tanpa tindakan terhadap sesebuah kerajaan manusia dan undang-undang manusia yang kafir (4:97);

10.   Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti memerangi kerajaan yang kafir dalam bentuk peperangan yang ofensif untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Allah (2:251, 193; 22:40).


Artikel-artikel 4, 43, 44 dan 121 Perlembagaan Negara kita adalah KAFIR kerana kesemuanya itu menafi dan mengingkari Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ :

1.  Artikel 4 Perlembagaan Malaysia meletakkan status Perlembagaan Malaysia sebagai undang-undang yang tertinggi yang mengatasi al-Quran dan Hadis;


2.  Artikel 43 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada para pemerintah untuk menguat kuasakan undang-undang manusia ke atas umat manusia;

3.  Artikel 44 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada para pemerintah untuk membuat undang-undang manusia;

4. Artikel 121 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada mahkamah untuk menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

5. Perlembagaan Malaysia menyerahkan kuasa dan hak kepada manusia untuk memerintah ke atas seluruh umat manusia (artikel 43, 44, 121);

6.   Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menjadi para hamba kepada manusia kerana manusia berada di bawah kuat kuasaan undang-undang demokrasi ciptaan manusia(artikel 43);

7.   Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menyembah manusia (artikel 43, 121);

8.   Perlembagaan Malaysia mewujudkan Tuhan-tuhan Manusia yang membuat undang-undang, yang memerintah ke atas manusia dan yang disembah oleh manusia (artikel 43, 44, 121);

9. Kepercayaan Kepada Tuhan dalam Rukun Negara mempunyai pengertian mengiktiraf kesemua Tuhan sebagai Tuhan-tuhan yang sah;

10.   Kerajaan Malaysia mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang kafir dengan sekali gus ia manolak dan mengingkari kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Seluruh konsep yang digaris dan diperkatakan di atas ini adalah KAFIR kerana kesemuanya itu menafi dan mengingkari Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ . Dalam pada itu seluruh konsep yang KAFIR ini juga telah menjadikan Perlembagaan Malaysia kita ini sebagai perlembagaan yang KAFIR. Oleh yang demikian, Perlembagaan Malaysia kita yang KAFIR ini telah menjadikan Kerajaan Malaysia dan sistem politik demokrasi Malaysia kita ini sebagai kerajaan yang KAFIR dan sistem politik yang KAFIR.


Perbandingan di antara AQIDAH ISLAM dengan AQIDAH DEMOKRASI seperti yang dianalisiskan di dalam  “table” di bawah ini memberi gambaran yang jelas bahawa AQIDAH ISLAM dan AQIDAH DEMOKRASI berkonflik dan berkontradiksi secara aktif dan total di antara satu dengan yang lain.

Aqidah Islam dan Aqidah Demokrasi

AQIDAH ISLAM:

1. RUBUBIYAH HAK ALLAH:

Allah itu adalah Tuhan kerana:

·         Kedaulatan adalah hak Allah
·         Otoriti adalah hak Allah
·         Perundangan adalah hak Allah
·         Pengabdian manusia kepada Allah

2. ULUHIYAH HAK ALLAH:

Allah itu adalah Tuhan kerana:

·         Ketaatan dan kepatuhan Manusia kepada Kedaulatan Allah, otoriti Allah dan undang-undang Allah.

3. NAFI DAN ISBAT:
·         Penafian dan penentangan terhadap kedaulatan rakyat, otoriti rakyat, dan perundangan rakyat.
·         Mengisbatkan kedaulatan Allah, otoriti Allah dan Undang-undang Allah.


AQIDAH DEMOKRASI

1.     RUBUBIYAH HAK RAKYAT :

Manusia itu adalah Tuhan kerana :
       
·         Kedaulatan adalah hak rakyat
·         Otoriti adalah hak rakyat
·         Perundangan adalah hak rakyat
·         Pengabdian manusia kepada manusia

2.     ULUHIYAH HAK RAKYAT :

Manusia itu adalah Tuhan kerana ;

·         Ketaatan dan kepatuhan manusia kepada kedaulatan rakyat, otoriti rakyat dan undang-undang rakyat

3.   NAFI DAN ISBAT :

·          Penafian dan penentangan terhadap kedaulatan Allah, otoriti Allah dan perundangan Allah.
Mengisbatkan kedaulatan rakyat, otoriti rakyat dan undang-undang rakyat



Aqidah demokrasi adalah aqidah yang syirik dan kufur kerana ianya adalah aqidah yang berkontradiksi dan berkonflik secara total dengan Aqidah Islam.
Demokrasi sebagai satu agama ciptaan manusia yang selain daripada Allah mempunyai AQIDAHNYA yang tersendiri yang berkontradiksi dan berkonflik dengan aktif dan total dengan Aqidah Islam daripada Allah. Uluhiyah dan Rububiyah Manusia adalah Aqidah Demokrasi, manakala Uluhiyah dan Rububiyah Allah itu adalah Aqidah Islam. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ adalah satu penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang terbuka, aktif dan total terhadap aqidah demokrasi, dan aqidah demokrasi juga adalah satu penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Justeru aqidah demokrasi berkonflik dengan aktif dan total dengan Aqidah Islam. Tidak wujud sebarang titik pertemuan di antara kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dengan demokrasi dalam apa-apa bentuk sekalipun.

Firman Allah : al-Imran 19
Sesungguhnya agama di sisi Allah ialah Islam dan tiadalah orang-orang yang dikurniakan kitab itu berselisih kecuali setelah datang ilmu pengetahuan kepada mereka kerana pencerobohan di antara mereka. Dan sesiapa yang mengingkarkan ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah amat pantas hisab-Nya.

Firman Allah : al-Imran 20
Dan jika mereka mendebatkan engkau maka katakanlah : Aku telah menyerahkan wajahku kepada Allah (demikian juga ) mereka yang mengikutku dan tanyakanlah kepada orang-orang yang dikurniakan kitab dan orang-orang yang ummi : Adakah kamu telah Islam? Jika mereka telah Islam, maka sesungguhnya mereka telah mendapat hidayat, dan jika mereka berpaling, maka kewajipan engkau hanya menyampaikan (dakwah) sahaja dan Allah itu amat melihat para hamba-Nya.
 

No comments:

Post a Comment