Sunday 30 September 2012

BANGSA CINA - SIRI PERTAMA


BANGSA CINA

Firman Allah : al-Mumtahanah 1, 2  

Wahai orang-orang beriman! Janganlah kamu mengambil musuhKu dan musuhmu sebagai teman rapat.  

Jika mereka dapat mengatasi kamu, nescaya mereka akan menjadi musuh yang mengancam kamu, serta mereka akan melepaskan tangan (untuk membinasakan kamu) dan lidah mereka (kata-kata cerca dan cacian) terhadap kamu dengan kejahatan.

SEKIRANYA orang-orang kafir Cina yang berada di dalam negara kita kini dapat mengatasi kita dan berkuasa ke atas kita nanti perkara yang paling utama dan pertama yang akan mereka lakukan ke atas kita ialah bersegera untuk menindas, menzalimi dan membunuh kita – percayalah kerana ini adalah peringatan daripada Allah yang disampaikan kepada kita melalui al-Quran! Apakah kita masih keinginan untuk menjadikan mereka ini sebagai sahabat-sahabat setia kita, sebagai rakan-rakan kongsi kita dalam kerajaan kita, dan untuk bersatu padu dengan mereka sedangkan mereka itu adalah musuh-musuh kita yang sentiasa mencari-cari segala peluang keemasan untuk menghapuskan kita daripada muka bumi ini? Tidak, sekali-kali tidak!

Siapakah kaum CINA di Malaysia kita ini? Mereka itu adalah kaum YUEH yang berasal daripada Cina Selatan yang sengaja dibawa masuk oleh musuh-musuh Islam (penjajah Inggeris) sebagai satu strategi ke arah merosakkan Aqidah Islam kita dan untuk mengkufurkan seluruh massa umat Islam kita di Malaysia kita ini. Allah memerintahkan kita supaya kita memusuhi, membenci dan memerangi mereka! Mengapa? Kerana mereka itu adalah musuh-musuh kita, iaitu mereka ini adalah kaum KAFIR HARBI yang sekali-kali tidak menerima kerajaan Islam dan segala peraturan dan undang-undang Islam dan lebih-lebih lagi mereka itu adalah golongan yang amat kuat dan gigih dalam memusuhi dan membenci agama Islam dan umat Islam kita!

Firman Allah :al-A’raf 126 
Sebenarnya engkau tidak membalas dendam terhadap kami melainkan semata-mata kerana kami telah beriman kepada ayat-ayat Tuhan kami ketika ia datang kepada kami .

Firman Allah : al-Maidah 59 
Katakanlah, “Wahai Ahlil Kitab ! Kamu tidak membalas dendam terhadap kami melainkan semata-mata kerana kami beriman kepada Allah .”

Firman Allah :al-Buruj 8 
Dan mereka tidak membalas dendam terhadap mereka melainkan semata-mata mereka beriman kepada Allah Yang Maha Perkasa dan Maha Terpuji.

Allah memberi peringatan kepada kita bahawa kaum kafir termasuk orang-orang kafir Cina di Malaysia kita ini memusuhi dan membenci kita hanyalah kerana kita beragama Islam!
Setakat itu sahajapun sudah cukup bagi kita untuk mengklasifikasikan mereka itu sebagai golongan Kafir Harbi. Seluruh massa umat Islam kita di Malaysia kita kini sedang berada dalam keadaan yang amat nazak hanya menunggu mati sahaja lagi kerana dihimpit dan ditekan dengan amat zalim dan ketara sekali oleh kaum kafir Yueh yang gagah dan jahat, serta yang dibantu oleh kerajaan Malaysia yang dikuasai dan dipimpin oleh para pemimpin Melayu kita ini.

Orang-orang kafir Malaysia adalah kaum Qobil yang majoritinya adalah terdiri daripada anak cucu daripada puak YUEH daripada Cina Selatan yang sedang dan sentiasa menunggu-nunggu peluang keemasan untuk membunuh dan menghapuskan umat Islam kesemua sekali daripada muka bumi ini. Ini adalah satu realiti yang benar kerana ianya adalah pernyataan dan peringatan daripada Allah, dan ianya juga telah jelas dibuktikan dengan peristiwa-peristiwa dan fakta-fakta sejarah yang menyaksikan segala pengkhianatan, tipu daya dan kezaliman mereka ke atas kita yang berlaku di sepanjang sejarah kehidupan kita dengan mereka. Allah melarang kita daripada memberi setia kawan dan persahabatan kepada mereka serta Allah memperingati kita supaya kita tidak mempercayai mereka, sentiasa awas dan berjaga-jaga terhadap mereka kerana mereka sentiasa membuat tipu daya dan mengadakan pakatan sulit untuk mengatasi dan menindas kita. Allah memberi amaran bahawa kaum Muslimin yang memberi kepercayaan, setia kawan dan mengikat tali persahabatan dengan mereka adalah orang-orang kafir. Dalam pada itu, anih sekali kerajaan kita sedang bekerja keras untuk mewujudkan perpaduan dan harmoni di antara kita dengan mereka – ini adalah usaha yang mengajak kita dan membawa kita kepada kekufuran!

Musuh kita adalah kufur dan orang-orang kafir, iaitu aqidah kufur, pemikiran kufur, peraturan dan undang-undang kufur, kerajaan-kerajaan kufur, kekuatan-kekuatan kufur dan pengaruh-pengaruh kufur. Musuh kita adalah kekuatan-kekuatan kufur yang terdiri daripada kekuatan ekonomi dan militeri kufur serta seluruh jentera propaganda dan media massa kufur serta seluruh institusi kufur.

Siapakah golongan Kafir Harbi? Mereka adalah terdiri daripada kaum kafir yang diperintahkan Allah supaya mereka itu diserang, diperangi dan dibunuh, dan kriteria Kafir Harbi ialah kaum kafir yang disifatkan Allah sebagai memusuhi Islam kerana mereka menolak dan menentang dengan sekeras-kerasnya serta mereka amat membenci terhadap segala peraturan dan undang-undang Islam, kerajaan Islam dan seluruh sistem kehidupan Islam. Seluruh orang kafir di Malaysia kita ini adalah kaum Kafir Harbi kerana mereka adalah musuh-musuh Islam yang menolak dan menentang dengan sekeras-kerasnya serta mereka amat membenci terhadap segala peraturan dan undang-undang Islam, kerajaan Islam dan seluruh sistem kehidupan Islam.  

Mengikut pemikiran Islam, permusuhan di antara Islam dengan kufur adalah sesuatu yang “natural” dan satu kesemula jadian. Sebagai satu pemikiran dan sistem hidup, kufur memusuhi Islam, dan begitu juga Islam sebagai satu pemikiran dan sistem hidup itu memusuhi kufur. Mengikut Ibn Qayyim, kufur dan Islam adalah 'saling terkhusus' (mutually exclusive) - apabila satunya muncul, ia akan melenyapkan yang satu lagi. Tidak ada toleransi dan kewujudan bersama dengan aman (peaceful co-existence) di antara dua pemikiran dan sistem hidup yang sama sekali bertentangan dari segi aqidah mereka. Perjuangan untuk mewujudkan kekuasaan Islam supaya Islam muncul sebagai agama yang terkuat dan paling berkuasa yang mengatasi dan menundukkan seluruh agama yang lain di bawah kekuasaannya adalah perintah dan kehendak Allah, dan itu adalah sesuatu yang semula jadi dan “natural” bagi Islam. Itulah ertinya ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Di Malaysia tidak ada harmoni di antara orang-orang kafir dengan orang-orang Islam, yang ada hanyalah toleransi dan "peaceful co-existence" yang begitu rapuh sekali. Rakyat Malaysia dari berbagai kaum dan agama hidup dengan toleransi, kompromi dan "peaceful co-existence" di antara satu dengan yang lain di bawah satu aqidah dan pemikiran, iaitu aqidah dan pemikiran Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis yang syirik dan kufur yang diimpot daripada Barat. Islam sekali-kali tidak membenarkan toleransi, kompromi dan "peaceful co-existence" di antara berbagai-bagai kaum dan agama seperti ini. Toleransi, kompromi dan "peaceful co-existence" yang dibenarkan oleh Islam di kalangan berbagai kaum dan agama itu hanyalah bagi mereka yang berstatus sebagai Kafir Zimmi yang berada dan bernaung serta tunduk kepada kekuasaan dan dominasi Aqidah dan Pemikiran Islam yang menegakkan ketuanan orang-orang Islam.

Firman Allah : Taubah 5 
Kemudian apabila habislah bulan-bulan yang dihormati itu maka bunuhlah orang-orang musyrik itu di mana sahaja kamu menemui mereka, tawanlah mereka, dan juga keponglah mereka , dan tunggulah mereka di tiap-tiap tempat mengintip mereka. Kemudian jika mereka bertaubat (daripada kekufuran mereka ) dan mendirikan sembahyang, dan membayar zakat, maka biarkanlah mereka . Sesungguhnya Allah Maha Pengampun dan Maha Mengasihani.
Tidak wujud toleransi, kompromi dan "peaceful co-existence” di antara kita dengan orang-orang kafir Yueh di Malaysia kita ini kerana mereka itu adalah kaum Kafir Harbi yang menolak dan menentang terhadap sistem kehidupan Islam, dan oleh yang demikian, DASAR ISLAM ke atas mereka tiada yang lain melainkan hanyalah dalam bentuk untuk bersegera menyerang, memerangi, menghalau dan membunuh mereka di mana sahaja mereka berada. Rasulullah saw telah membunuh dan menghalau kaum Yahudi daripada kampong halaman mereka kerana mereka itu telah merancangkan untuk melakukan pengkhianatan dan kejahatan terhadap kita.

Firman Allah : al-Anfal 73 

Dan orang-orang kafir sesetengahnya menjadi pelindung kepada sesetengah yang lain, jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan itu (dasar bantu membantu sesama Islam yang diperintahkan Allah), nescaya akan berlaku penindasan dan kerosakan yang besar di bumi.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Segala-galanya mengikut tabiat masing-masing sebagai mana yang telah kami jelaskan sebelum ini. Masyarakat Jahiliyah tidak bergerak seperti individu-individu, malah ia bergerak seperti sikap makhluk organik (yang hidup ) segala anggotanya bergerak dan bertindak mengikut tabiat kewujudannya dan strukturnya masing-masing untuk mempertahankan diri dan kewujudannya. Mereka bertindak selaku pelindung terhadap satu sama lain. Oleh sebab itu Islam tidak dapat menghadapi mereka kecuali dalam bentuk sebuah masyarakat yang lain yang mempunyai ciri-ciri yang sama, tetapi lebih mendalam, lebih kukuh dan lebih kuat daripada ciri masyarakat Jahiliyah. Jika Islam tidak menghadapi mereka dalam bentuk sebuah masyarakat, di mana para anggotanya bertindak selaku pelindung terhadap satu sama lain, maka penindasan akan berlaku kepada anggota-anggotanya daripada masyarakat Jahiliyah kerana mereka tidak mampu menghadapi masyarakat Jahiliyah, di mana para anggotanya saling membantu terhadap satu sama lain. Seluruh bumi ini akan ditimpa huru-hara dan kacau bilau apabila Jahiliyah dapat mengalahkan Islam. Seluruh bumi akan dilanda kerosakan akibat Jahiliyah bertindak berleluasa terhadap Islam, akibat keleluasaan Uluhiyah dan Rububiyah  Manusia terhadap Ulama Allah dan akibat umat manusia sekali jatuh ke dalam kehambaan kepada sesama manusia, dan inilah kerosakan yang paling teruk :

“Jika kamu tidak melaksanakan dasar tolong menolong di antara sesama manusia kamu nescaya berlakulah huru-hara dan kerosakan yang besar di muka bumi .”

Tidak ada amaran yang lebih besar daripada amran ini dan tidak ada peringatan yang lebih serius daripada peringatan ini. Kaum Muslimin yang tidak menegakkan kewujudan mereka di atas asas kelompok organik yang bergerak, mempunyai satu kesetiaan dan satu kepimpinan nescaya mereka akan memikul dihadapan Allah – selain daripada menanggung keseksaan dalam kehidupan mereka – tanggungjawab huru-hara di bumi  dan tanggungjawab terhadap kerosakan yang besar ini

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa Allah mengisytiharkan kepada kita bahawa orang-orang kafir sentiasa bersatu padu dan saling bantu membantu di antara sesama mereka untuk memusuhi, memerangi, membunuh dan mengatasi umat Islam sehingga kita ini dapat dikalah, ditunduk dan dihamba abdikan kepada kekuasaan mereka. Apabila mereka berkuasa nanti Allah memberi peringatan kepada kita bahawa mereka akan menyembelih seluruh kita ini dan akan melakukan kerosakan dan penindasan yang berleluasa di bumi. Inilah sifat dan niat jahat orang-orang kafir terhadap kita di mana-mana sahaja di bumi ini dan pada setiap waktu, zaman dan era. Khususnya inilah sifat dan niat jahat orang-orang kafir puak Yueh terhadap kita di bumi kita ini – dahulu, sekarang dan pada masa-masa hadapan. Dalam ayat di atas ini Allah memberi peringatan kepada kita, sekiranya kita tidak menyerang, memerangi, membunuh dan mengalahkan mereka, kita akan dihapuskan oleh mereka daripada muka bumi ini, dan selepas itu bumi ini akan dipenuhi dengan penindasan, kezaliman, kejahatan, ancaman dan pencerobohan dan akan berlakulah kerosakan yang besar di kalangan umat manusia. Ini adalah satu peringatan yang benar kerana ianya datang daripada Allah swt.
Kerajaan Melayu pada hari ini sudahpun termasuk ke dalam jerangkap samar mereka dan kita kini begitu gigih untuk mewujudkan perpaduan dengan mereka. Ini adalah agenda, strategi dan tipu daya mereka yang jahat dan tersembunyi yang merintis jalan ke arah matlamat mereka untuk menghapus dan melenyapkan kita dalam jangka waktu yang panjang daripada muka bumi ini.

Allah menghendaki supaya kita sentiasa berwaspada terhadap mereka, tidak mempercayai mereka dan bersikap serta bertindak keras, kasar dan tegas terhadap mereka, supaya kita tidak berkompromi dengan mereka, tidak memberi sebarang ruang dan peluang kepada mereka untuk mengatasi kita, malah Allah menghendaki supaya kita bersatu sesama kita, melawan, memerangi dan mengatasi mereka dengan apa cara juapun sehingga mereka itu berada di bawah kekuasaan kita, dan supaya mereka tunduk, mengalah dan taat kepada kita. Allah menghendaki supaya kita BERTINDAK untuk mengatasi mereka di bumi ini supaya bumi ini berada dalam keadaan yang aman dan selamat sejahtera serta bebas daripada sebarang kerosakan, dan supaya kita sebagai pewaris yang memelihara dan mempertahankan Aqidah Islam di sepanjang zaman juga berada dalam keadaan yang selamat dan aman sentosa – iaitu selamat dan aman daripada peraturan dan undang-undang mereka, daripada budaya hidup mereka yang berteraskan Jahiliyah dan daripada segala jenis dan bentuk gangguan dan kejahatan daripada mereka yang tidak kunjung padam.

Orang-orang kafir dan puak Yueh di Malaysia tidak berkuasa ke atas kita, sebaliknya kitalah yang berkuasa dan memerintah ke atas mereka. Namun puak Yueh kini sudahpun mengatasi dan berkuasa ke atas kita dalam bidang-bidang ekonomi, pendidikan dan sosio-budaya. Selepas peristiwa 13 May 1969, kedudukan mereka berbanding dengan kita kini semakin kuat dan teguh dalam seluruh bidang kehidupan. Puak Yueh adalah di antara orang-orang yang paling pintar, gigih dan tekun dalam segala usaha mereka berbanding dengan bangsa-bangsa yang lain di dunia, mereka bijak dalam segala bidang ilmu, mereka bijak berniaga dan mencari harta, selain daripada itu mereka juga adalah orang-orang yang paling jahat di dunia yang sewenang-wenang sahaja melakukan penipuan dan korupsi, mereka mempunyai sifat-sifat yang amat tamak, rakus, amat mementingkan diri dan sedikitpun tidak bertimbang rasa. Mereka mempunyai keperibadian yang keras dan kasar serta amat biadab. Mereka menonjol-nonjolkan sifat-sifat mereka yang biadab dan jahat itu tanpa segan dan malu. Mereka mempunyai sikap dan perasaan yang sangat “chauvinistic”, iaitu sifat dan perasaan perkauman yang berteraskan kepada keCinaan mereka yang amat tebal.

Kuasa politik masih berada di dalam tangan kita, tetapi melalui segala kegigihan dalam usaha-usaha puak Yueh ini dan melalui operasi strategi-strategi yang bijak dan jahat serta dengan segala tipu daya mereka (puak Yueh), kuasa politik kita telahpun tergadai kepada mereka, dan kini sebenarnya ianya telahpun berada di dalam tangan-tangan mereka. Kita berkuasa hanyalah pada namanya sahaja sedangkan pada realitinya, mereka sudahpun mengatasi dan berkuasa ke atas kita dalam seluruh bidang kehidupan yang meliputi bidang-bidang politik, ekonomi, sosial dan pertadbiran. Mereka telah mendapat segala peluang dan ruang dengan segala keistimewaan di dalam negara kita ini daripada kerajaan kita yang telahpun lama berada di bawah kekuasaan mereka, dan hal ini adalah amat membantu mereka untuk menguatkan lagi kedudukan mereka dan segala kepentingan mereka dalam  seluruh bidang kehidupan mereka .

Puak Yueh daripada Cina ini dibawa masuk ke Tanah Melayu oleh kaum Yahudi dengan sedar dan terancang yang sememangnya bertujuan untuk menghapuskan AGAMA ISLAM kita daripada terus bertapak di bumi kita ini.
Kaum Yahudi akan menghapuskan kita melalui PROSES PENGKUFURAN yang sistematik dan tersusun ke atas kita yang kini sedang giat dioperasikan oleh kerajaan Melayu kita ini sendiri sebagai agen mereka di bumi kita ini. Kaum Yahudi sedang menyusun pembentukan satu sistem politik dua parti (two party system) yang terdiri daripada Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat yang kedua-duanya ini tidak lagi mengandungi perjuangan politik yang bertemakan Melayu dan Islam, tetapi perjuangan mereka adalah untuk kepentingan berbagai-bagai bangsa dan berbagai-bagai agama. Kedua-dua parti politik ini dan juga seluruh parti komponennya sebenarnya adalah ditubuh, dikuasai dan dikontrol dengan total oleh kaum Yahudi. Perjuangan Melayu dan Islam dalam sistem politik kita buat masa kini telahpun dihapuskan dan inilah sebahagian daripada proses pengkufuran yang sedang dioperasikan dengan sistematik dan amat berkesan sekali ke atas kita kini. Namun seluruh umat Islam kita kini sedikitpun tidak menyedarinya. Inilah permainan politik mereka yang amat jahat terhadap kita yang dikendalikan mereka dengan bijak dan halus!

Apakah yang akan terjadi kepada kita apabila puak Yueh berkuasa dengan total ke atas kita nanti? Allah swt memperingati kita bahawa tiada yang lain melainkan hanya penyembelihan, pembunuhan dan kezaliman yang menanti untuk kita, dan mereka akan melakukannya tanpa sebarang belas kasihan sedikitpun dan seluruh umat Islam kita ini akan terhapus semua sekali – samada dibunuh atau dikafirkan. Inilah matlamat perjuangan jangka panjang Yahudi dirantau kita ini, mereka menggunakan puak Yueh untuk menghapuskan kita dan setakat ini nampaknya mereka telahpun mencapai lebih daripada separuh daripada sasaran mereka.  

Allah melarang kita daripada menyerahkan kuasa politik kepada puak Yueh ini, Allah sekali-kali tidak membenarkan puak Yueh ini untuk berkuasa dan berdaulat ke atas kita. Sekiranya mereka berkuasa dan berdaulat ke atas kita sekalipun sama ada melalui pilihan raya mengikut proses politik demokrasi yang sah atau melalui rampasan kuasa, Allah tetap tidak membenarkan mereka untuk berkuasa dan berdaulat ke atas kita. Inilah prinsip yang Maha Agung yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Allah memerintahkan kita supaya menolak keputusan pilihan raya itu atau kita merampas balik kuasa yang telah dirampaskan oleh mereka itu. Prinsip Islam ialah walau macam mana sekalipun orang-orang kafir tetap tidak boleh berkuasa dan berdaulat ke atas umat Islam, dan umat Islam adalah diperintahkan Allah untuk berjihad dan memerangi mereka habis-habisan sehingga ke titisan darah yang terakhir agar kita berkuasa kembali.

Firman Allah: al-Baqarah 217 

Sentiasa mereka itu (orang-orang kafir) memerangi kamu, sehingga mereka mengembalikan kamu daripada agama kamu (menjadi kafir) jika mereka berkuasa nanti.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
“Penjelasan yang benar ini adalah daripada Allah yang Maha Mengetahui dan Maha Mendalam ilmu-Nya. Ia mendedahkan keazaman kaum musyrikin yang degil untuk meneruskan kejahatan mereka, dan untuk menindas kaum Muslimin kerana agama mereka, kerana penindasan itu merupakan satu-satunya matlamat yang tetap bagi musuh-musuh mereka, iaitu satu matlamat yang tidak berubah bagi musuh-musuh Islam di mana-mana negeri dan dalam mana-mana generasi manusia. Kewujudan agama Islam di mana-mana negeri itu sendiri merupakan satu kemarahan dan ketakutan kepada musuh-musuh agama ini dan musuh-musuh kaum Muslimin di setiap zaman. Agama Islam itu sendiri menyakiti mereka, menyebabkan mereka marah dan takut. Islam mempunyai kekuatan dan keteguhan yang ditakuti oleh setiap pembohong, digeruni oleh setiap yang zalim dan dibenci oleh setiap manusia perosak. Islam itu sendiri dengan segala apa yang dibawa olehnya, merupakan satu peperangan, iaitu kebenaran yang jelas, cara hidup yang lurus dan sistem hidup yang sihat. Dengan ini semua, Islam merupakan satu peperangan menentang kebatilan, kezaliman dan kerosakan. Oleh sebab itu para pendusta, orang-orang yang zalim dan manusia-manusia perosak tidak sanggup berdepan dengan Islam, dan oleh sebab itulah mereka mengintip penganut-penganutnya untuk ditindas supaya meninggalkan agama itu dan mengembalikan mereka semula menjadi kafir di dalam mana-mana bentuk daripada berbagai-bagai bentuk kufur, kerana mereka tidak merasa aman melakukan kebatilan, kezaliman dan kerosakan selagi ada di bumi ini golongan Muslimin yang beriman dengan agama ini dan mengikut cara hidup dengan sistem ini.

Musuh-musuh kaum Muslim itu menggunakan berbagai-bagai cara dan alat peperangan, tetapi matlamat mereka hanya satu sahaja, iaitu mereka mahu memalingkan orang-orang Islam yang benar itu daripada agama mereka jika mereka mampu berbuat demikian. Patah sebilah pedang di tangan, mereka hunus pedang yang lain pula, tumpul satu alat di tangan, mereka asah alat yang lain pula. Amaran yang benar daripada Allah yang Maha Mengetahui dan Maha Mendalam ilmu-Nya setiap waktu mengingatkan kaum Muslimin daripada menyerah kalah dan mengingatkan mereka terhadap bahaya, serta menyeru mereka supaya sabar menghadapi tipu daya musuh dan sabar menghadapi peperangan. Jika tidak mereka akan menerima kerugian dunia dan akhirat, dan akan menerima azab yang tidak dapat ditolak dengan sebarang keuzuran dan alasan.”

Firman Allah: al-Baqarah 120 
Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak suka engkau, kecuali engkau turut agama mereka.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran- al-Baqarah ) :
“Kaum Yahudi dan Nasrani akan terus memerangimu dan merancangkan tipu daya terhadapmu. Mereka tidak akan berdamai denganmu dan tidak akan berpuas hati terhadapmu kecuali engkau meninggalkan dakwah ini, kecuali engkau meninggalkan agama yang benar ini dan melepaskan keyakinan ini dan kembali semula kepada kesesatan, kesyirikan dan kefahaman mereka yang buruk sebagaimana yang telah dijelaskan sebelum ini.
Pertarungan-pertarungan itu adalah pertarungan-pertarungan kerana aqidah, bukannya pertarungan kerana tanah air, bukan kerana produksi ekonomi dan bukan kerana kedudukan militeri yang strategik. Mereka telah memalsukan bendera-bendera perjuangan ini kepada kita dengan  tujuan yang tersembunyi di dalam hati mereka untuk mengelirukan kita tentang hakikat tujuan perjuangan mereka yang sebenar.

Oleh itu apabila kita kelirukan diri kita oleh tipu daya mereka, maka kita tidak boleh mempersalahkan orang lain kecuali diri kita sendiri kerana kita telah menjauhkan diri kita daripada mengingati bimbingan dan perintah Allah s.w.t kepada Rasulullah s.a.w dan sekelian umatnya.”

Seperti mana kaum Yahudi, puak Yueh juga sentiasa ghairah dalam menununggu-nunggu peluang keemasan untuk memerangi, merosak dan menghancurkan kita; pertama, kerana mereka bencikan Aqidah kita; dan kedua, kerana mereka amat tamak kepada harta kekayaan dan mereka gilakan kepada kuasa. Bahkan mereka kini sedang merosak dan menghancurkan kita perlahan-lahan dan secara tidak disedari oleh kita dengan berbagai-bagai tipu daya, tektik dan cara melalui peluang-peluang dan ruang-ruang yang terbuka kepada mereka dalam proses politik demokrasi ini. Dalam sejarah Tanah Melayu, orang-orang kafir Yueh pernah berkuasa selama dua minggu selepas kekosongan kuasa berikutan pengunduran tentera Jepun pada tahun 1945. Mereka telah membunuh, mengusir dan bertindak dengan ganas dan kejam secara sewenang-wenangnya dalam menzalimi umat Islam sehinggalah kita diselamatkan oleh British yang telah kembali berkuasa di tanah jajahannya pada waktu itu. 

Renongkanlah kembali kepada peristiwa 13 May 1969 dan peristiwa mogok, 'hartal', tunjuk-tunjuk perasaan dan "Solidarity March" yang dianjurkan oleh orang-orang kafir pada tahun-tahun 1960 an, dan perhatikanlah tentang kebangkitan komunis di kalangan orang-orang kafir di bumi kita sendiri, kesemuanya itu menjuruskan kepada satu realiti sahaja - orang-orang kafir Yueh di Malaysia adalah musuh-musuh yang sengit dan kental terhadap orang-orang Islam dan mereka akan sentiasa memusuhi Islam dan orang-orang Islam buat selama-lamanya, dan sekiranya mereka berkuasa nanti, tiada yang lain melainkan hanya penyembelihan dan kehancuran yang menunggu untuk dirasai oleh seluruh umat Islam di Malaysia kita ini.

Di antara strategi-strategi untuk menghancurkan umat Islam dan agama Islam, British telah membawa masuk puak kafir Yueh daripada Cina selatan dan kafir India daripada India ke Tanah Melayu sehingga bermula sejak pada tahun 1931 jumlah penduduk mereka telah menjadi penduduk majoriti yang mengatasi jumlah orang-orang Melayu yang asal. Sultan Johor, Maharaja Sir Sultan Abu Bakar amat menggalakkan kemasukan orang-orang Cina dan India ke Johor. Malah begitulah juga seluruh Raja-Raja Melayu pada kurun-kurun ke 18, 19 dan 20 dahulu itu adalah terdiri daripada mereka yang bersetuju dan menyokong usaha British untuk membawa masuk puak Yueh ini ke Tanah Melayu kita ini, malah Raja-Raja Melayu yang ada kinipun semuanya adalah bersikap pro-Yueh, mereka berkonspirasi dan berpakat dengan puak-puak Yueh dengan menjual segala kepentingan dalam negeri-negeri Melayu ini kepada mereka (Yueh) untuk kekayaan diri mereka (Raja-Raja) masing-masing itu.

Renungkanlah kembali kepada sejarah perjuangan bangsa kita yang CEMERLANG, GEMILANG dan TERBILANG ini – Datuk Seri Maharaja Lela di buru oleh pembesar-pembesar Melayu di atas arahan Inggeris di Perak; Sultan Selangor dan para pembesar Melayu termasuklah angkatan perang di Raja yang diketuai Tengku Kudin daripada Kedah, kesemuanya telah bergabung dengan Inggeris dan Cina (di bawah kapitan Cina Yap Ah Loy) untuk memusuhi dan memerangi orang-orang Melayu di bawah pimpinan Raja Mahadi; para pembesar Melayu di Kelantan telah menyebelahi Inggeris dalam pemberontakan Tok Janggut; Mat Kilau juga diburu oleh angkatan perang Melayu di bawah pimpinan Inggeris di Pahang; Haji Abdul Rahman Limbong berperang menentang tentera Inggeris yang terdiri daripada orang-orang Melayu yang dikerahkan oleh Sultan Terengganu.

Dalam seluruh episod kebangkitan Melayu yang menentang Inggeris itu, kita dapati Raja-Raja Melayu dan para pembesar Melayu telah sewenang-wenang dan secara terang-terangan sahaja menyebelahi Inggeris dalam menentang Melayu. Sejarah bangsa kita menyaksikan Melayu memerangi Melayu untuk mempertahankan Inggeris! Apakah kesemuanya ini bererti bangsa Melayu kita ini adalah bangsa yang layak disifatkan sebagai cemerlang, gemilang dan terbilang, atau apakah Bangsa Melayu kita ini masih belum lagi layak dan sesuai untuk digelarkan sebagai satu bangsa yang bodoh, hina dan dayus? 

Renungkanlah kepada sejarah kita yang negeri-negeri Melayu di Utara Semenanjung Tanah Melayu telah diserahkan oleh British untuk diperintah oleh kerajaan kafir Thai yang kini dikenali sebagai empat wilayah Muslim Selatan Thai (Narathiwat, Yala, Patani, Satun), sementara Singapura terpisah daripada semenanjung dan wujud sebagai tanah jajahan British yang tersendiri. Di bawah kekuasaan penjajahan Barat dan Thai, umat Islam di Semenanjung Tanah Melayu dipecahkan kepada tiga bahagian - Negeri-negeri Melayu, Singapura dan Selatan Thai. Orang-orang Melayu telah menjadi golongan minoriti dan terlemah di dalam ketiga-tiga bahagian itu. Daripada tahun 1931 sehingga 1980, orang-orang Melayu wujud sebagai golongan yang minoriti dan tersisih daripada arus perdana di bumi mereka sendiri, justeru Tanah Melayu dan Malaysia sejak daripada tarikh itu sebenarnya adalah hak dan milik orang-orang Cina secara “de facto”. Inilah kebijaksanaan dan kecemerlangan tipu daya British dan juga kehandalan dan kejahatan puak Yueh, dan inilah juga gambaran mengenai sikap dan mentaliti orang-orang Melayu yang kini boleh dinilai oleh kita sendiri!

Pada tahun-tahun selepas perang dunia yang kedua, faktor jumlah penduduk orang-orang kafir di Malaya yang berada dalam posisi MAJORITI dan faktor kekuatan serta dominasi EKONOMI yang ada pada mereka telah menggalakkan mereka (kafir Cina) untuk berkuasa ke atas Malaya, yang pada masa itu masih berada di bawah penjajahan British, melalui kekerasan dan rampasan kuasa, dan justeru kita telah mengalami sejarah darurat akibat daripada kebangkitan komunis Malaya. Ekoran daripada kebangkitan komunis itu, pihak penjajah Inggeris telah bertukar haluan untuk bersikap pro-Melayu. Pergerakan Melayu KMM adalah sebuah pergerakan Melayu yang kuat, berpengaruh dan popular, tetapi kerana ianya berbentuk radikal, anti-British dan anti-Cina, British telah mengkesampingkannya dan sebaliknya mengambil daya usaha untuk membentuk sebuah parti Melayu baru yang liberal, moderat dan ‘mudah diurus’, atau lebih tepat lagi, parti politik Melayu yang boleh jadi boneka British, untuk menerajui Malaya Medeka.

Ke arah mencapai matlamat ini, di atas arahan pihak atasan penjajah British, Mr. John Braddle, seorang pegawai kanan undang-undang di bawah kerajaan British Malaya pada masa itu, telah menyediakan draf Perlembagaan UMNO, dan setelah sandiwara British dengan idea Malayan Unionnya itu telah berjaya untuk, kononya, menaikkan ‘semangat kebangkitan’ orang-orang Melayu, UMNO ditubuhkan pada 1946 di Istana Johor. Padahal kita mengetahui bahawa Sultan-Sulatan Johor dan seluruh kerabat di Raja Johor adalah para pencinta penjajah Inggeris dan talibarut sejak daripada kemasukan Inggeris ke Tanah Melayu sehinggalah ke hari ini ! Mengapakah pula seorang warga British yang menyediakan Perlembagaan UMNO dan mengapakah pula ianya diisytiharkan di Istana Johor? Ini adalah petunjuk-petunjuk yang amat jelas kepada kita bahawa UMNO ini tiadalah yang lain melainkan hanya sebuah parti politik Melayu ciptaan dan boneka British.

Sebagai ciptaan British, Perlembagaan UMNO tidak membuat sebarang peruntukan khas dengan jelas dan konkerit dalam mana-mana fasal sekalipun bahawa ia (UMNO) berjuang untuk mengembalikan KUASA POLITIK kepada orang-orang Melayu sahaja TANPA BERKONGSI kuasa dengan orang-orang bukan Melayu, dan bahawa KERAKYATAN itu hanyalah terhad dan terkhusus untuk orang-orang Melayu sahaja. Kedudukan KUASA POLITIK, KERAKYATAN dan EKONOMI golongan bukan Melayu yang berstatus rakyat British pada masa itu tidak disebut dalam Perlembagaan UMNO serta tidak ditimbulkan dalam perjuangan orang-orang Melayu dan UMNO itu. Padahal isu-isu inilah yang merupakan isu-isu yang paling “central” dan maha penting dalam masalah pembangunan negara kita, baik dahulu, kini dan pada masa-masa akan datang. Meletusnya konflik perkauman pada peristiwa 13 May mencerminkan betapa pentingnya isu-isu ini dalam politik negara kita. Mengapakah isu-isu ini terpinggir sejak daripada awal-awal lagi? Apakah dia agenda UMNO untuk Melayu vis-a-vis golongan bukan Melayu? Mengapakah UMNO leka jadi pak turut untuk bersetuju kepada segala “Constitutional Reform” yang dicadangkan oleh British daripada satu peringkat ke satu peringkat? Padahal setiap “Constitutional Reform” ciptaan British sedikit demi sedikit itu akhirnya membawa kepada penganugerahan hak-hak kerakyatan, politik, ekonomi, sosial dan agama kepada puak-puak Yueh dan seluruh bangsa asing di Malaya! Segala jawapan kepada persoalan-persoalan ini membuktikan bahawa UMNO ditubuhkan dengan tipu daya British dan ianya terus menjadi boneka British sehingga orang-orang Melayu tertipu secara total untuk menerima konsep Malaya Merdeka pada tahun 1957.

UMNO menentang Malayan Union pada tahun 1946 ciptaan British kerana ianya bererti menyerahkan kuasa politik Raja-Raja Melayu ke atas Tanah Melayu kepada British. Tetapi mengapakah pula UMNO menerima konsep Persekutuan Tanah Melayu pada tahun 1949 yang juga ciptaan British; padahal ianya juga bererti menyerahkan kuasa politik Raja-Raja Melayu ke atas Tanah Melayu kepada British dengan mutlak dan sepenuhnya. Kita menerima apa sahaja idea, cadangan dan “Constitutional Reform” daripada British kerana sememangnya perjuangan UMNO dan orang-orang Melayu adalah perjuangan yang diorkestrakan oleh British – kita terima konsep Persekutuan Tanah Melayu pada 1949 yang mula merintis status kerakyatan kepada orang-orang bukan Melayu; kita terima pilihan raya diperingkat kerajaan tempatan pada 1952 yang telah memberi kerakyatan dan kuasa politik kepada orang-orang bukan Melayu, kemudian kita terima pilihan raya umum pada 1955 yang memantapkan taraf kerakyatan, hak-hak politik dan ekonomi kepada golongan bukan Melayu; akhir sekali kita terima konsep Malaya Merdeka yang dicadangkan oleh British kepada kita pada 1957 yang memberi segala hak yang sama dengan kita kepada orang-orang kafir Cina. Kemerdekaan itu adalah kemerdekaan untuk orang-orang Cina. British tunduk dan akur kepada kehendak komunis Malaya berbangsa Cina yang kuat dan amat merbahaya kepada keselamatan dan keamanan British di Malaya pada masa itu.

Malaya mencapai kemerdekaan bukan kerana perjuangan orang-orang Melayu, tetapi kerana British bimbang dan takut kepada ANCAMAN KOMUNIS yang terdiri daripada orang-orang Cina yang jumlah seluruh penduduknya (penduduk bukan Melayu) pada ketika itu adalah melebihi daripada orang-orang Melayu di Semenangjung Tanah Melayu (tanpa Singapura). Apabila kita merayakan hari kemerdekaan atau HARI NASIONAL kita, sebenarnya kita merayakan keagungan perjuangan Chin Peng. Perlembagaan Malaya dan Malaysia adalah kedua-duanya bererti British dan pemimpin-pemimpin Melayu pada ketika itu ‘menjual Melayu’ kepada Cina dengan harga yang murah. Ini adalah kerana perjuangan kemerdekaan kita adalah perjuangan Chin Peng yang sememangnya hanya menguntungkan bangsa Chin Peng sahaja dan sudah tentu merugikan kita dengan kerugian yang amat besar. Kemerdekaan Malaya dan Malaysia adalah kemenangan yang amat gemilang untuk seluruh pendatang haram kafir ke atas umat Islam!

Para pejuang kemerdekaan UMNO berkata, “kita terpaksa menerima mereka kerana mereka telah sedia berada di sini, justeru kalau kita tidak menerima mereka, pihak British tidak akan memberi kemerdekaan kepada kita – kita sebenarnya tidak ada pilihan yang lain.” Di atas dasar ungkapan seperti ini sahaja sudah cukup bagi kita untuk menyifatkan bahawa kemerdekaan kita ini bererti Melayu jual Melayu kepada Cina dengan harga yang murah. Tidak ada sebarang argumentasi pun yang dapat menjustifikasikan kerakyatan yang diberikan kepada orang-orang kafir Cina dengan status politik dan ekonomi mereka yang sama dengan kita sedangkan mereka Itu adalah musuh-musuh kita yang nyata buat selama-lamanya. Mereka adalah musuh-musuh kita kerana itu adalah peringatan daripada Allah swt sendiri kepada kita dan itulah hakikat yang telah berlaku dalam sejarah kehidupan kita dengan mereka selama ini di bumi kita ini. Apakah kita masih keinginan untuk mempertikaikannya lagi? Apakah gejala Melayu menjual Melayu seperti ini tidak lagi mencukupi untuk meyakinkan kita bahawa UMNO ini sememangnya adalah ciptaan dan boneka British?

Peristiwa 13 May berlaku kerana puak Yueh bersifat agresif, rakus dan jahat terhadap kita, mereka menghalau dan menyerang kita, mereka menyeranah dan menghina kita - ianya berlaku kerana mereka yakin untuk mengatasi dan menguasai ke atas kita dengan kekerasan dan kehuruharaan. Ia berlaku bukan kerana kemunduran, kekecewaan dan hasad dengki kita terhadap mereka seperti mana yang didakwakan oleh mereka, kita tidak pernah bersifat seperti itu dan kita tidak pernah bertindak agresif sama ada terhadap mereka atau terhadap kerajaan kita, kita sememangnya adalah satu bangsa yang sentiasa pasif dan akur sahaja kepada sesiapa sahajapun di sepanjang sejarah kehidupan kita – kita akur kepada British dan sekarang pula kita terus akur sahaja kepada kaum kafir Yueh yang sebenar-benarnya berkuasa dan memerintah ke atas kita kini di dalam sistem politik negara kita ini sendiri!

Selepas peristiwa 13 Mei itu Dasar Ekonomi Baru dilancarkan, bahasa Melayu dimertabatkan ditempat yang sewajarnya, dan jumlah penduduk Melayu ditambahkan dengan kemasukan orang-orang Melayu daripada Indonesai. Buat sementara pada ketika itu, kedudukan kita adalah lebih selesa. Namun program kemasukan orang-orang Melayu daripada Indonesia ke Malaysia telah diberhentikan oleh Tun Mahathir pada awal 1990 an yang digantikan dengan program kemasukan orang-orang bukan Melayu khususnya kaum Cina daripada Vietnam dan Thailand (bangsa Cina yang berstatus rakyat Vietnam dan Thailand) dan juga orang-orang Cina secara langsung daripada negeri Cina sendiri, Tun Mahathir juga telah membawa masuk bangsa-bangsa kafir Nepal dan India – berapa ramaikah pula di antara mereka ini yang telah diberi kerakyatan setakat ini tidak dapat diketahui dan disahkan!

Tun Mahathir telah menghapuskan DEB, mula-mulanya secara sedikit demi sedikit, dan pada tahun-tahun 1990 seluruh Dasar Ekonomi Baru untuk orang-orang Melayu telah dihapuskan. Tun Mahathir juga telah mensabotajkan sistem pelajaran kita daripada bentuknya yang pro-Melayu kepada yang bercorak bukan Melayu dalam berbagai-bagai bentuk, dan beliau juga telah mensabotajkan hak-hak istemewa orang-orang Melayu. Sejak 1990 sehingga kini, Kerajaan kita tidak lagi mengedarkan buku Rancangan Pembangunan Lima Tahun kepada orang ramai kerana terlalu banyak penipuan yang memberi keuntungan kepada orang-orang kafir yang perlu disembunyikan. Ini bererti sudah tidak wujud lagi konsep KETELUSAN dan “ACCOUNTABILITY” kepada orang-orang Melayu dalam pemerintahan kerajaan UMNO kini. Demokrasi, ketelusan dan accountabiliti hanya untuk orang-orang Cina! Kita berada dalam gelap gelita – kita tidak boleh membantah terhadap setiap ‘kecemerlangan’ yang diakui dan dicanangkan oleh kerajaan kepada kita, malah kita juga tidak boleh bersetuju dengannya kerana kita sememangnya tidak mempunyai sebarang “facts and figures” untuk membuat sebarang perbandingan dan penilaian yang adil mengenainya. Kini kita hanya berdiam diri dan menganggap kesemuanya bagus dan betul.

Gambaran ringkas mengenai prestasi kepentingan orang-orang Melayu di bawah Dasar Pembangunan Nasional cptaan Mahathir :

1.  Kadar kemiskinan orang-orang Melayu telah menurun daripada 16% pada 1970 kepada 6.5% pada 1990, dan telah meningkat kembali daripada 6.5 % kepada 7.5 % (1990 – 2002), kini dengan kenaikan harga serta dengan mengmabil kira paras kemiskinan yang terkini dan realistik kadar kemiskinan orang-orang Melayu telah meningkat kepada lebih daripada 10% - sekiranya trend seperti ini berkekalan, kemiskinan orang-orang Melayu dijangka akan meningkat kepada 12% pada 2010 nanti ;

2.     Ekuiti orang-orang Melayu dalam sektor korporat telah menurun daripada 19.5 % kepada 18.7 % bagi jangka waktu 1990 – 2005, dan sekiranya keadaan tidak berubah dengan drastik, ia dijangka akan menurun kepada 12% pada 2010 nanti;

3.     Peruntukan kewangan untuk pembangunan daripada kerajaan kita kepada negeri-negeri yang kurang maju seperti Kelantan (3.4%), Trengganu (3.2%), Kedah (4.0%) dan Perlis (1.1%) yang mempunyai majoriti Melayu sengaja dikurangkan manakala negeri-negeri yang lebih maju yang majoriti penduduk-penduduknya adalah bukan Melayu kerajaan semakin menambahkan peruntukan pembangunan mereka dan diutamakan dalam pembangunan negara (Selangor 8%, Wilayah Pesekutuan 15%) – ini bererti kerajaan kita sendiri yang memiskin orang-orang Melayu dan memperkayakan orang-orang bukan Melayu :

·   Negeri Terengganu yang mempunyai penduduk-pendudk majoriti Melayu adalah sebuah negeri yang terkaya dalam negara kita dengan hasil minyaknya, tetapi setelah mengeluarkan hasil minyak selama lebih daripada 30 tahun ianya kini masih lagi diklasifikasikan sebagai negeri yang termundur dari segi prestasi KDNK – peruntukan pembangunan daripada kerajaan kita kini masih diparas yang rendah (3.2%) berbanding dengan negeri-negeri yang maju yang majoriti bukan Melayu;

·       Royalti minyak sebanyak RM 800 setahun untuk negeri Terengganu daripada tahun-tahun 1970 an sehingga kini (2007) yang berjumlah di sekitar tidak kurang daripada RM 24 billion (anggaran 30 tahun) masih tidak dibayar oleh kerajaan kepada negeri berkenaan – ini adalah satu diskriminasi dan kezaliman terhadap orang-orang Melayu;

·   Kuala Lumpur, Lembah Kelang dan Pulau Pinang yang sudah maju dan mempunyai majoriti yang besar penduduk-penduduk bukan Melayu diberi peruntukan pembangunan yang jauh lebih besar (8-15%) daripada negeri-negeri majoriti Melayu yang mundur;

·  Negeri Kelantan yang mempunyai majoriti 95% penduduk Melayu yang diklasifikasikan sebagai mundur telah diberi peruntukan yang jauh lebih kecil berbanding dengan negeri-negeri maju yang lain (3.4%), mungkin kerana ianya adalah dikuasai oleh parti pembangkang, namun Kuala Lumpur adalah wilayah yang termaju yang mempunyai majoriti 95% bukan Melayu dan yang juga tidak pernah dikuasai oleh mana-mana parti komponen kerajaan yang telah diberi peruntukan pembangunan di antara yang terbanyak oleh kerajaan kita , iaitu 15%;

4.  Kerajaan tidak memahami mengenai konsep 30% ekuiti dalam sektor korporat terutama sekali mengenai cara untuk melaksanakan sasaran 30% ini dalam jangka masa yang ditetapkan – di antara sebab-sebab kegagalannya ialah kerana pelaksanaannya setakat ini tidak selaras dengan prinsip-prinsip ekonomi yang basic :

·     Matlamat 30 % adalah untuk dicapai pada masa tamat tempuh sesuatu fasa dan tidak pada peringkat permulaan atau pertengahan sesuatu tempuh itu;

·   Bermula dengan 2.5%, ekonomi Melayu dalam sektor korporat memerlukan pertumbuhan yang jauh lebih pesat untuk mencapai asaran 30% dalam masa 20 tahun berbanding dengan pertumbuhan ekonomi bukan Melayu;

·    Sasaran 30 % bukanlah dimaksudkan untuk kekal setakat 30% buat selama-lamanya, ianya hanyalah untuk fasa pertama 1970 –1990 sahaja, manakala bagi fasa-fasa berikutnya peratusan sasarannya telah dipersetujui untuk dipertingkatkan kepada angka yang lebih tinggi - kerajaan sepatutnya meningkatkan sasaran ekuiti Melayu daripada 30% kepada 60% bagi fasa yang kedua (1991-2010) seperti mana konsep yang dirangka dalam DEB dahulu;

·  DEB berserta matlamat-matlamat serampang dua matanya tidak dirancangkan untuk ditamatkan tempuhnya pada 1990, malah ianya dimaksudkan untuk dioperasikan berterusan ;

5.    Di atas desakan orang-orang bukan Islam, DEB dihapuskan, dan ianya dilakukan tanpa terlebih dahulu diberi tahu dan dipersetujui oleh seluruh umat Islam sekelian – ini adalah satu sabotaj terhadap usaha dan perjuangan umat Islam;

6.  Dasar Pembangunan Nasional (DPN) yang mengambil alih DEB sekarang ini, adalah satu dasar yang kabur dan tidak jelas, ia tidak menetapkan sasaran-sasaran jumlah atau ‘quantification” dan jangka masa atau “time frame” bagi mencapai sesuatu matlamat kepentingan Melayu – DPN tidak menetapkan BERAPA PERATUS yang hendak dicapai dan BILAKAH MASA yang hendak dicapai itu;

7.  Dasar Pembangunan Nasional tidak mempunyai “monitoring system” untuk mengawal kekesanan jentera pelaksanaan dalam pentadbiran negara, justeru kerajaan tidak tahu apa yang sebenarnya sedang berlaku kepada segala program dan projek kerajaan yang sedang dilaksanakan, dan hal ini telah mengakibatkan kelemahan dalam jentera pelasanaan kerajaan;

8.    Kerajaan gagal untuk mengambil tindakan-tindakan yang positif, afirmatif, tegas serta bersungguhan untuk mempromosi dan meningkatkan penyertaan kaum Melayu melalui berbagai-bagai dasar, peraturan dan institusi;

9. Unit Penyertaan Bumiputra dihapuskan dan justeru peranan kerajaan dalam menggalakkan orang-orang Melayu dalam mewujudkan masyarakat perdagangan dan perindastrian Melayu (MPPM) telah diminimumkan;

10.Tanah-tanah kerajaan untuk perladangan, perumahan, perindastrian masih berleluasa diluluskan kepada orang-orang bukan Melayu tanpa memberi pertimbangan matlamat ekonomi Melayu;

11. Pembalakan masih menjadi monopoli orang-orang bukan Melayu, malah balak dikeluarkan tanpa lesen secara berleluasa dan berterusan sehingga kini;

12.  Tanah-tanah rezab Melayu di bandar telah diambil oleh kerajaan tanpa diganti, dan segala kemajuan dan pembangunan yang dimajukan dalam tanah-tanah ini adalah untuk orang-orang Bukan Melayu sahaja kerana faktor kelemahan ekonomi orang-orang Melayu yang tidak berkemampuan untuk memiliknya;

13.   Pembangunan Wilayah seperti Dara, Kejora, Kesedar, Ketengah, Keda dan Perda sebagai satu strategi untuk mewujudkan “new growth centres” untuk orang-orang Melayu dan menggalakkan pembentukan MPPM telah sewenang-wenang diabaikan, dan sekarang ini kesemuanya telah terbengkalai;

14.Agensi-agensi kerajaan yang membantu orang-orang Melayu telah mengalami proses penswataan dan dijual kepada individu-individu, di antaranya Uda dan Dara – agensi-agensi ini tidak lagi menjalankan peranan-perananya untuk mempromosi dan membantu golongan usahawan Melayu kerana mereka beroperasi di atas prinsip meraih keuntungan yang semaksimum mungkin dan tidak lagi berperanan sebagai agensi awam yang ditubuhkan untuk orang-orang Melayu;

15.Dalam pembangunan ekonomi, kerajaan kita memberi tumpuan kepada perindastrian berat, high tech dan ekonomi siber supaya ekonomi kita dapat dipermodenkan dan mencapai taraf kemajuan yang setanding dan setaraf dengan negara-negara maju dalam masa yang terdekat – dalam mengejar cita-cita yang luhur dan murni ini matlamat-matlamat pembasmian kemiskinan dan penyusunan semula masyarakat telah tercicir atau sengaja dicicirkan, sementara program pemodenan ekonomi negara seperti yang dicita-citakan juga menemui kegagalan;

16. Dasar kerajaan telah menyebabkan ketidak seimbangan di antara jumlah pelajar-pelajar Melayu dan bukan melayu di IPTA dan IPTS (300,000 pelajar pada 2005) - pelajar-pelajar Melayu berjumlah 25 % sahaja, manakala jumlah pelajar-pelajar Bukan Melayu menjangkau 75 % - tindakan kerajaan adalah berkontradiksi dengan strategi penyusunan semula masayrakat;

17. Jumlah pelajar Melayu yang layak tetapi tidak dapat meneruskan pendidikan ke peringkat universiti kerana pelaksanaan sistem merit dan kuota yang dibuat oleh kerajaan dan kerana kerajaan tidak menyediakan kemudahan kewangan kepada mereka telah meningkat kepada 120,000 pelajar setahun!

18. Biasiswa kepada pelajar-pelajar Melayu yang diperuntukkan di bawah hak-hak keistimewaan orang-orang Melayu yang termaktub dalam Perlembagaan Negara telah dihapuskan oleh kerajaan – ini bererti Kerajaan Melayu sendiri yang menghapuskan hak-hak orang-orang Melayu!

19.   Bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar bagi IPTA dan IPTS dipinggirkan dan telah diambil alih oleh bahasa-bahasa Inggeris dan Cina sejak 1993 lagi, dan kedudukan bahasa-bahasa Inggeris dan Cina sebagai bahasa-bahasa pengantar diperteguhkan lagi dengan akta pendidikan IPTS 1996;

20.   Kerajaan telah membenarkan pembinaan Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina yang baru yang dibiayai oleh kerajaan – ini adalah tindakan yang berkontradiksi dengan sistem pelajaran nasional;

21.   Kerajaan telah membenarkan pembinaan Kolej Era Baru dan Han Jen International Colege yang menggunakan bahasa Cina sebagai bahasa pengantar;

22. Kementerian Pendidikan telah menyatakan kesediaannya untuk mengiktiraf dua buah universiti di Negara China komunis di awal tahun 1999;

23. Dalam segala siaran media eletronik, bahasa Melayu bukan lagi memainkan peranan sebagai bahasa yang utama dan dominan;

24. Bahasa Inggeris masih dikekalkan sebagai bahasa pengantar bagi sains dan matematik, malah penggunaan bahasa Inggeris akan terus diperluaskan sehingga suatu hari nanti sistem pelajaran negara kita daripada peringkat yang paling rendah sehingga ke peringkat tertinggi, akan seluruhnya bertukar kepada pengantar Inggeris;

25. Sistem pendidikan aliran Cina daripada peringkat rendah sehingga ke peringkat pengajian tinggi yang bebas daripada sistem aliran kebangsaan turut diwujudkan melalui akta pendidikan IPTS 1996 – ini bererti orang-orang Cina Malaysia tidak perlu lagi belajar dan bercakap Melayu yang akan membawa kepada polarisasi kaum yang serius dalam negara kita;

26.   Sikap dan dasar kerajaan telah menyebabkan orang-orang bukan Melayu kini sudah tidak lagi bercakap Melayu dan mereka tidak menjadikan bahasa Melayu sebagai bahasa komunikasi di antara berbagai-bagai bangsa serta diupacara-upacara rasmi;

27.   Apabila bahasa Melayu terpinggir, dengan sendirinya budaya Melayu turut terpinggir dan justeru terhapuslah konsep ketuanan Melayu dalam negara kita sendiri;

28.   Kerajaan tidak mengisytiharkan kepada kita apakah perancangan-perancangan, strategi-strategi dan program-program kerajaan dalam Rancangan Malaysia ke 9 untuk membasmi kemiskinan orang-orang Melayu dan untuk meningkatkan penyertaan ekuiti bumiputra dalam sektor moden serta untuk menggalakkan pembentukan masyarakat perdagangan dan perindastrian Melalu – kita tidak tahu apapun yang berlaku dalam pentadbiran negara kerana kerajaan kita tidak mengedarkan Lapuran Rancangan Pembangunan Malaysia Lima Tahun kepada kita;

29.   Di atas desakan kaum bukan Islam angkatan tentera kita telah dikecilkan – pada zaman Tun Mahathir julahnya telah turun kepada 60,000 anggota, dan sekarang ini hanya berada pada tahap jumlah 80,000 anggota;

30.   Sebagai strategi untuk menambah jumlah penduduk Melayu, penduduk-penduduk Indonesia telah dibawa masuk ke Malaysia dan diberi kerakyatan sehinggalah penduduk-penduduk Mekayu kini mencapai 60 %, malangnya kerajaan telah meberhentikan program ini, sebaliknya orang-orang Cina telah dibawa masuk ke Malaysia daripada Vietnam, Thailand dan Cina sendiri;

31.   Di antara isu-isu yang sensitif yang dipersetujui dan dicapai di antara Inggeris dan Raja-raja Melayu semasa perundingan ke arah kemerdekaan dahulu ialah kelebihan 15% bagi kerusi-kerusi parlimen dan dun yang diperuntukkan kepada kawasan-kawasan Luar Bandar (Melayu) ke atas kawasan-kawasan parlimen dan dun Bandar (bukan Melayu) – setelah dasar ini berjalan selama lebih kurang empat dekad dalam system pilihanraya kita, “advantage” dan kelebihan 15% kawasan-kawasan Melayu (luar bandar) ke atas bukan Melayu (bandar) ini telah DIHAPUSKAN dan kini tiadalah lagi “advantage” dan kelebihan kuasa politik umat Islam ke atas bukan Islam, ini bererti kerajaan UMNO mensabotaj dan mengurangkan kedudukan kuasa politik orang-orang Melayu.

Statistik-statistik dan fakta-fakta ini menggambarkan bahawa kepentingan Melayu di bawah dasar kerajaan ciptaan Tun Mahathir telah kecundang, dan gambaran mengenai prestasi dan kedudukan orang-orang Melayu dalam pembangunan negara pada masa-masa hadapan dijangka akan mengalami prestasi yang lebih buruk lagi. Mahathir menjual hak-hak politik, ekonomi, sosial, bahasa dan budaya Melayu kepada puak-puak Yueh dengan harga yang murah! Sementara itu kerajaan baru kita pimpinan Pak Lah nampaknya setakat ikut sahaja arus yang digariskan oleh kerajaan dan kepimpinan yang lalu tanpa perubahan yang positif untuk menolong orang-orang Melayu. Kerajaan kita gagal dalam memperjuang dan mempertahankan kepentingan Melayu dan golongan yang miskin, sebaliknya gambaran ringkas di sini jelas kelihatan bahawa kerajaan kita lebih condong untuk memperjuang dan mempertahankan kepentingan bukan Melayu. Namun kita hanya sekadar diam membisu sahaja !

Melayu kecundang kerana sikap, dasar-dasar dan tindakan-tindakan yang negatif terhadap perjuangan dan nasib orang-orang Melayu di pihak kerajaan Melayu kita sendiri. Melayu kecundang bukan kerana orang-orang Melayu, tetapi kerana pemimpin-pemimpin Melayu yang dibeli, dirasuah, ditipu, diputar belit dan dieksploitasikan sepenuhnya oleh orang-orang kafir! Kerajaan kita telah membelakang dan meminggirkan segala kepentingan orang-orang Melayu, sebaliknya ia bersikap lebih condong dan positif kepada orang-orang bukan Melayu dalam segala dasar, sikap dan tindakannya dalam pemerintahan negara kerana TIPU DAYA orang-orang kafir yang halus, strategis dan bijaksana. Melayu kecundang kerana kita kalah kepada kaum Yueh dan segala ajaran Sun Tzu, dan kita kalah kepada ajaran Sun Tzu yang buruk, keji dan jahat kerana kita hidup tanpa Aqidah dan Pemikiran Islam daripada Allah swt dan tanpa taqwa yang mendalam kepada Allah swt !

Orang ramai tidak tahu langsung mengenai hal ini kerana Lapuran Rancangan Pembangunan Malaysia Lima Tahun seperti RMK 6, 7,8, 9 tidak diedarkan untuk pengetahuan umum. Semuanya rahsia. Kerajaan kita amat bimbang perkara yang sebenar akan terbongkar kepada orang-orang Melayu. Sehingga kini seluruh orang-orang Melayu kita masih berpuas hati terhadap kerajaan kita dan majoriti daripada kita tetap menyokong kerajaan kita. Kita menyokong kerajaan yang menyokong orang-orang kafir – maklumlah kita terpaksa menyokong kuasa politik Melayu kalau tidak nanti Melayu akan hanyut. Tetapi kini Melayu sedang dan sudah pun hanyut, namun orang-orang Melayu masih buta, bingung dan bodoh!
Kita tetap dengan sikap pasif dan toleransi kita, dan kini kita hanya sekadar berdiam diri, membisu dan meredhai terhadap segala diskriminasi kerajaan kita terhadap kita. Kita hanya masih mengharapkan yang terbaik daripada kerajaan kita dan kita hanya mengamalkan sikap “feeling good” terhadap kerajaan kita yang jahat dan menipu ini, tidak lebih daripada itu. Malah masih kedengaran pekikan slogan-slogan kosong seperti ‘Malaysia Boleh’ dan ‘Hidup Mahathir” daripada orang-orang Melayu.

Kesemuanya ini berlaku kerana niat jahat orang-orang kafir terhadap kita yang berjaya dengan segala usaha, kegigihan dan kebijaksanaan mereka dalam mengoperasikan segala TIPU DAYA mereka yang halus tetapi amat berkesan dalam mempengaruhi kerajaan kita untuk meminggirkan kita, dan musuh-musuh kita melakukannya dengan sedar dan terancang, seterusnya TIPU DAYA mereka adalah bertujuan supaya kerajaan kita menganugerahkan keistimewaan demi keistimewaan kepada mereka. Kita tidak sedar kesemuanya ini dan kita terus mempertahankan kerajaan yang mempertahankan kedudukan dan segala kepentingan orang-orang kafir kerana TIPU DAYA mereka yang jahat dan halus.

Raja Siam bertitah (Lords Of The Rim- Sterling Seagrave) :
Setelah memikirkannya dengan perasaan yang terharu, Baginda menyiarkan titah baginda yang pahit di dada dua akhbar Siam yang berjodol ‘Yahudi di Asia’.

 “Persamaan yang paling hampir di antara kaum Cina dengan kaum Yahudi ialah sifat perkauman mereka. Tidak kira walau di mana mereka berada, kaum Cina hanya menumpahkan kesetiaan mereka kepada kaum mereka sahaja, dan mereka akan kekal berada di dalam negara-negera berkenaan hanyalah selama mana ianya dapat mempromosikan kepentingan mereka yang dirangsangkan oleh perasaan tamak haloba mereka. Matlamat mereka yang tunggal hanyalah untuk mengumpulkan seberapa banyak wang yang mungkin diperolehi dan selepas itu mereka akan menghilangkan diri mereka. Dan kemudian daripada itu mereka tidak mempunyai sebarang perasaan bertanggungjawab, mereka hanya tahu menagih keistiewaan demi keistiewaan sedangkan mereka menghindarkan diri mereka daripada memikul sebarang tanggungjawab. Pada hemat mereka, kesemua orang yang bukan Cina adalah ‘barbarian’ yang hanya layak untuk dirompak, ditipu dan dieksploitasikan.”

Sebagai contoh Baginda menyebut mengenai kewujudan beberapa syarikat insuran yang palsu yang dikendalikan oleh orang-orang Cina, dan mereka membankrupkan diri mereka untuk mengelakkan daripada membayar hutang-hutang mereka, padahal dalam pada itu mereka memperlindungkan segala harta kekayaan mereka. Mereka mengeluarkan wang keluar daripada Negara untuk dibawa masuk ke negara Cina bukan kerana sifat mereka yang murah hati tetapi semata-mata kerana keinginan untuk mengeluarkan wang. Pada suatu hari nanti, Baginda menyimpulkan, akan pasti muncul reaksi yang negatif terhadap mereka daripada setiap pelosok bumi. 

Keluhan Raja Siam menggambarkan kekuatan dan penguasaan ekonomi kaum Yueh di Thailand yang turut juga menguasai politik dan pentadbiran di dalam negeri Thai. Rakyat Thai berada dalam keadaan yang amat terhimpit akibat daripada gejala tipu daya dan korupsi yang menjadi amalan kaum Yueh yang menguasai dengan total akan seluruh bidang kehidupan di dalam negeri Thai.
Sterling Seagrave, membuat pengamatan seperti berikut ( Lords Of The Rim) :

1.     Matlamat orang-orang Cina di Tenggara Asia, Asia, Amerika dan Eropah hanyalah untuk mengumpulkan harta kekayaan, dan mereka menganggap perniagaan itu sebagai peperangan;

2.     Mereka mempunyai sifat “chauvinistic”, iaitu sifat perkauman keCinaan yang amat tebal yang justeru mereka amat membenci bangsa-bangsa yang lain  terutama sekali yang beragama Islam;

3.     Mereka mencapai matlamat kekayaan mereka bukan sahaja melalui keazaman mereka yang kuat, kerajinan dan usaha yang gigih, tetapi dan terutama sekali melalui korupsi, penipuan, manipulasi, eksploitasi, spekulasi, monopoli, sorok, kartel;

4.     Tindakan-tindakan mereka adalah dalam bentuk yang halus (subtle), tidak dapat dilihat (invisible), penuh dengan rahsia dan misteri, tiada ketelusan dan dengan umpanan-umpanan yang palsu dan pujukan-pujukan yang bohong;

5.     Mereka melibatkan diri mereka dalam segala bentuk kegiatan yang haram seperti kongsi gelap dan gangsterism, pengedaran dadah, pelacuran, peras ugut, rasuah yang berleluasa dan membeli orang-orang yang berkuasa dan berpengaruh;

6.     Aset kaum Cina di luar Cina pada 1995 adalah di sekitar US dollar 450 billion, iaitu lebih kaya daripada negeri Cina sendiri, sedangkan Cina adalah Negara yang ketiga terkaya di dunia.

Betapa benar dan tepatnya segala pandangan dan kesimpulan yang dibuat oleh Baginda Raja Siam dan Sterling Seagrave (pengarang buku “Lords Of The Rim) mengenai sifat dan perangai buruk orang-orang kafir Cina seperti mana gelagat mereka yang buruk dan jahat yang wujud dan lumrah kita lihat di Malaysia kita ini.

Mengikut Sterling Seagrave, kaum Cina Seberang Laut (Overseas Chinese) adalah berasal daripada YUEH, iaitu satu wilayah yang besar di Cina Selatan yang terdiri daripada wilayah-wilayah Chekiang, Kwantung dan Fukien di persisiran pantai selatan, dan justeru mereka yang wujud dalam negara kita serta di seluruh dunia kini adalah daripada keturunan Yueh. Sejak seribu tahun yang lalu (100 BC – 800 AD), wilayah Yueh di banjiri oleh pendatang-pendatang daripada Cina Utara yang dikenakan tindakan ‘buang daerah’ oleh kerajaan mereka pada masa itu di atas berbagai-bagai kesalahan terutama sekali KORUPSI dan PENIPUAN, dan juga GANGSTERIRSM. Sementara penduduk asalnya, iaitu puak Tai dan Shan, kerana tidak tahan dengan sifat buruk dan jahat pendatang-pendatang daripada utara itu, telah berhijrah ke utara Thailand dan Burma.

Dalam bab 1 bertajuk “Thick Face and Black Heart” (Muka Tebal dan Hati Hitam) dalam buku “Lords Of The Rim”, pengarangnya Sterling Seagrave menyatakan bahawa KORUPSI dan PENIPUAN adalah budaya dan cara hidup kaum Yueh, begitu juga bersifat MUKA TEBAL, iaitu sifat tanpa silu malu untuk menagih sesuatu untuk diri sendiri adalah sifat mereka yang diwarisi daripada nenek moyang mereka sejak turun temurun lagi. Mereka mempunyai hati yang hitam, iaitu mereka mempunyai kesediaan untuk melakukan sebarang bentuk dan jenis kejahatan asalkan tercapai maksud dan matlamat mereka. Justeru, korupsi, penipuan, manipulasi, eksploitasi, janji-janji bohong dan umpanan-umpanan palsu, komplot, konspirasi, pembelotan, triad dan kongsi gelap adalah cara-cara mereka dan budaya mereka dalam perniagaan mereka dan mereka melakukan kesemuanya ini tanpa sedikitpun merasai silu malu atau bersalah. Mereka adalah orang-orang yang aktif dan agresif, bersifat penting diri, tamak dan haloba, tidak bertimbang rasa, gopoh dan tidak sabar-sabar, zalim dan jahat serta mempunyai sifat perkauman kecinaan yang sangat tebal. Selain itu mereka menggunakan tektik-tektik ‘rahsia’, ‘misteri’, “invisibility, ‘kepura-puraan’ dan perangai “chameleon” dalam segala tindakan dan operasi mereka. Inilah secara ringkasnya di antara ajaran-ajaran Sun Tzu yang kini menjadi amalan dan budaya hidup anak cucu puak Yueh di Malaysia dan di dunia ini seluruhnya!

Sifat-sifat berbudi, bertimbang rasa, bersopan santun, segan dan malu, telus, jujur, ikhlas, benar dan bersedia memberi laluan kepada orang-orang lain adalah dianggapkan oleh mereka sebagai sifat-sifat yang bodoh dan lemah. Begitulah mereka menghina kita orang-orang Melayu dan menganggapkan kita sebagai orang-orang yang lemah, lembik dan bodoh! Mereka menganggap orang-orang yang pandai menipu, memutar belit dan melakukan korupsi serta beroleh kejayaan dalam melakukan kerja-kerja menipu, mengkorupsi dan jahat mereka seperti yang disebutkan ini adalah orang-orang yang bijak yang sewajarnya dipuji dan dicontohi. Mereka itu sebenarnya mempunyai nilai-nilai hidup dan neraca-neraca pertimbangan yang tunggang langgang dan terbalik – budaya yang buruk, jahat dan hina dianggapkan mereka sebagai baik, bijak dan mulia, semementara yang baik dan mulia dianggapkan mereka sebagai bodoh, buruk dan hina. Mereka sebenarnya adalah golongan “barbaraian” yang sombong dan haloba yang tidak bertuhan yang kini wujud bebas berkeliaran, sewenang-wenang dan bermaharajalela di kalangan kita. Mereka ini adalah bala dan ujian yang amat besar bagi kita!

Guru mereka adalah seorang pemikir yang pintar bernama Sun Tzu (Master Sun) atau nama sebenarnya Ch’ing Ch’ang (lahir 535 BC) yang mengajar mereka segala perangai buruk dan keji melalui bukunya yang terkenal berjodol “THE ART OF WAR”. Mengikut kajian Sterling Seagrave, kesan ajaran Sun Tzu yang paling agung ke atas kaum Cina dan teristimewa kaum Yueh bukanlah dalam peperangan, tetapi dalam perniagaan, politik, organisasi dan kehidupan harian - korupsi dan penipuan, muka tebal dan hati hitam, tamak dan haloba, sentiasa berkomplot, berkonspirasi, melakukan pembelotan dan berperangai seperti cicak “chameleon” adalah cara hidup dan budaya mereka, malah itulah AGAMA mereka, manakala Sun Tzu disembah sebagai Tuhan mereka. Mereka tekun menyembah Tuhan Sun Tzu dan juga segala Tuhan mereka yang lain dan mereka kuat bertakwa dan berpegang teguh kepada AGAMA mereka, iaitu agama KORUPSI dan PENIPUAN sehingga ke hari ini di Malaysia kita ini. Di mana sahaja puak anak anak cucu kaum Yueh ini wujud dan berada, budaya muka tebal, hati kitam, korupsi, penipuan, komplot, konspirasi, pembelotan, dan perangai “chameleon” akan tetap menjadi ciri-ciri yang dominan dan berleluasa. Di Malaysia kita kini, budaya muka tebal, hati hitam, korupsi, penipuan, komplot, konspirasi, pembelotan, dan perangai “chameleon” sudahpun menjadi satu gejala yang dominan dan berleluasa dalam kehidupan kita – ini tidak lain melainkan kerana kewujudan anak cucu puak Yueh!

Mengikut kajian Sterling Seagrave budaya ‘MUKA TEBAL’ dan ‘HATI HITAM’ yang diamalkan di kalangan seluruh orang-orang Cina mula wujud pada Dinasti Chou (1250 BC  -250 BC) dan terus kekal di bawah Dinasti-dinasti berikutnya sehinggalah ke hari ini. Kezaliman dan hukuman yang keras Dinasti Chou dan Dinasti-dinasti yang menyusulinya ke atas rakyat mereka memunculkan budaya muka tebal, berpura-pura, hati hitam, korupsi, penipuan, konspirasi, komplot, pembelotan dan perangai “chameleon” di kalangan rakyat mereka. Pada mulanya mereka melakukan kesemua keburukan itu sebagai usaha mereka untuk “survival” mereka, iaitu untuk terus menyambung kehidupan yang lumayan dan mewah di samping berjaya untuk menangani dan menghindari daripada dikenakan hukuman yang keras daripada dinasti-dinasti yang zalim dan menindas. Lama kelamaan cara hidup yang buruk, jahat dan keji yang hanya bermula sebagai helah untuk “survival” mereka sahaja itu telah berubah menjadi budaya hidup mereka yang kekal abadi yang kini disenangi dan dibangga-banggakan oleh mereka.

Orang-orang Cina menganggap perniagaan itu adalah seumpama peperangan dan mereka telah menggunakan segala tektik dan “trick” dalam peperangan ajaran Sun Tzu itu untuk menjalankan perniagaan mereka dan terutama sekali dalam menghadapi persaingan daripada para pesaing mereka. Begitu juga mereka telah menggunakan segala tektik dan “trick” dalam buku itu sebagai panduan dan amalan mereka dalam seluruh bidang kehidupan mereka termasuklah dalam berbagai aktiviti pertubuhan “triad” mereka, dan dalam politik dan pemerintahan negara.

Pada tahun-tahun 100 BC hingga ke 800 AD, pendatang-pendatang daripada Cina Utara membanjiri Wilayah Yueh di Selatan Cina dengan jumlah mereka yang ramai sehingga akhirnya hampir seluruh Yueh di miliki dan didiami oleh mereka. Sementara seluruh penduduk asal Yueh telah bertebaran ke tempat-tempat yang lain. Para pendatang ini adalah teridiri daripada ahli-ahli perniagaan yang pandai berniaga, orang-orang terpelajar dan pegawai-pegawai kerajaan yang kesemuanya dikenakan tindakan ‘buang daerah’ kerana kesalahan-kesalahan MENIPU dan melakukan KORUPSI. Orang-orang Cina di Malaysia dan di seluruh dunia di sebarang laut Cina pada hari ini adalah berasal daripada keturunan Yueh yang jahat, menipu dan korupsi ini. Budaya jahat seperti KORUPSI dan MENIPU adalah budaya hidup mereka dan sesuatu yang berbentuk semula jadi dan “natural” bagi mereka!

Firman Allah : al-Anaam 43 
Tetapi yang sebenarnya hati mereka keras (tidak mahu menerima kebenaran), dan syaitan pula menghiaskan pada (pandangan) mereka apa yang mereka telah lakukan. 
Anak cucu puak Yueh merasakan bahawa budaya ‘MUKA TEBAL’, ‘HATI HITAM’ dan perbuatan dan amalan serta budaya mereka yang ‘MENGKORUPSI’ dan ‘MENIPU’ untuk mendapat wang dan harta itu adalah sesuatu yang BAIK, BIJAK DAN MULIA. Amalan dan budaya mereka adalah sesuatu yang amat memberi kepuasan kepada hawa nafsu mereka. Wang dan harta adalahTuhan-tuhan mereka. Wang dan harta adalah segala-galanya bagi mereka dan tiada yang lebih baik daripadanya bagi mereka. Allah swt mengkhabarkan kepada kita bahawa syaitanlah yang menghiaskan amalan dan budaya muka tebal, hati hitam, menipu dan mengkorupsi untuk mendapat wang dan harta sebagai indah, bijak, baik dan mulia. Di sisi Allah swt puak Yueh berada dalam kesesatan yang amat jauh dan kerosakan yang amat besar.

Berikut adalah petikan-petikan daripada buku ‘Lords of The Rim’ karangan Sterling Seagrave :

“SUN TZU the legendary strategist who became role model for every ambitious Overseas Chinese thus stipulates the fundamental principles of winning over ones rivals  (Sterling Seagrave - Lords of The Rim):

1.     Bait them with prospect of gain.

2.     Bewilder and mystify them.

3.     Use anger to disrupt them, humility to make them arrogant.

4.     Tire them by running away.

5.     Cause them to quarel among  themselves.

6.     Attack them when they do not expect it, when they are least prepared.

7.     Be so subtle that you are invisible.

8.     Be so mysterious that you are intangible.

9.     Then you will control your rival’s fate.

Sterling Seagrave observes (Lords of The Rim) :

The Teochiu people are culturally unique. They operate what many consider to be the richest, most powerful underworld network on earth. One of the world's first multinational corporations was The Teochiu Brotherhood .

1.     Treachery was the rule rather than exception in China.

2.     Virtue was kicked off like tight ballet shoes.

3.     Corruption, bribery and conspiracy were rampant.

4.  From the throne down, everyone avoided problems by giving lavish gifts as bribes.

5.     Only a pretense of morality was maintained for the sake of etiquette.

6.     Behind each thick face beat a black heart.

In describing the children of Yueh overseas  Seagrave writes (Sterling Seagrave - Lords of The Rim) :

             “Nowhere in the world are there to be found people richer than the Chinese.”
   Ibn Batuta (14th century)

 “I know not whether most to admire the Chinese for their many virtues or to despise them for their glaring defects… their industry exceeds that of any other people on the face of the earth,  they are laborious, patient and cheerful; but on the other hand they are corrupt, supple and exacting, yielding to their superiors and tyrannical to those who fall into their power”
James  Brooke                                           
Raja of Sarawak (19th Century)

Sterling Seagrave (Lords Of The Rim) observes:

1.  Offshore China is an empire without borders, national government or flag. It is deliberately opaque – an invisible empire of conglomerates. In recent decades, more than a hundred large corporate conglomerates have emerged in South East Asia (not counting Hong Kong and Taiwan), nearly all owned or controlled by ethnic Chinese, a number of them US-dollar billionaires.

2.     They live and work in Indonesia, Malaysia, Thailand, but all have their roots in South China. In keeping with tradition, these billion-dollar corporations are passed down from father to son like neighborhood stores. They are run by super-rich heads of secretive Chinese commercial syndicates. Some of which (like Hokkien and Teochiu) have been in existence for more than a thousand years. These Are The LORDS of The RIM.

3.   The 55 million Overseas Chinese represents only 4 percent of the population of China – 1.2 billions. Chinese have been much more successful outside China than inside. The Overseas Chinese are a separate world force.

4.     Offshore China is an empire of 55 million people, intricately interlaced by system of guilds, benevolent societies, tongs, triads, kongsi and name-and place associations, which, individually and together, supply the personal connections and financial linkages that make the Overseas Chinese such potent force.

5.     The GNP of the Overseas Chinese who live in Asia is $450 billion, (US dollar that is) quarter bigger than China’s. They dominates the economies of every country on the Asian side of the Rim, with the exception of Japan and Korea. Their combine leverage far exceeds that of Japan’s corporate shoguns.

6.  Per Capita, Taiwan alone has bigger hard currency reserves than Japan. Bank deposits in Taiwan exceed $330 billion, and Taiwan is only a small corner of Offshore China.

7.   The Overseas Chinese have one of the world’s deepest wells of liquid capital. A Singapore banker estimates they control liquid assets of as much as $2 trillion, not including securities – assets that are salted all over the world, out of reach of any predatory regime. Japan, with about twice as many people, had only $3 trillion in assets in 1990.

8.   True, they have business acumen and organizational ability, but they also have a knack for finessing political patronage and monopoly concessions from difficult governments. As events have shown success in Asia is all but impossible without a special skill for bribery and patronage. It is a fact of life.

9.     Just how did the Overseas Chinese come to exist and   to grow so powerful? This is what this book is about. Lords of The Rim` is part economic analysis, part Pacific Rims history, part chronicle of flamboyant characters and the fortunes they won, lost and won again Spanning thousands of years, it encompasses stories of murder and betrayal, bravery and corruption, of triads, syndicates kingmakers , merchant, emperors, generals, spies and pirates. 

(BERSAMBUNG)

No comments:

Post a Comment