(SAMBUNGAN)
Dinasti
Ibn Saud di Arab Saudi daripada mula-mula ianya dibentuk lagi sehinggalah ke
hari ini adalah dinasti yang syirik dan kufur kerana ia mengamal dan
mempraktikkan peraturan dan undang-undang manusia yang selain daripada Allah
dalam bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan
antarabangsa yang mengifradkan sifat-sifat Uluhiyah dan Rububiyah milik Allah
kepada manusia yang oleh itu ia merosakkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Dinasti Ibn Saud ini sememangnya dibentuk dan dibangunkan oleh
British dengan tujuan untuk menjadikannya sebagai negara boneka British dan
boneka kepada seluruh negara-negara kufur Barat. Bukan sahaja Muhammad Abdul
Wahab tidak mengamal dan mempraktikkan konsep Nafi dan Isbat terhadap
kesyirikan dan kekufuran kerajaan Ibn Saud, malah beliau sendiri telah
membantu, membentuk dan menegakkan kuasa politik Ibn Saud yang syirik dan kufur
ini serta ia sentiasa meredhainya. Ini bererti bahawa beliau sendiri juga turut
terlibat secara sedar dan terancang dalam mewujud, membantu dan meredhai
kesyirikan dan kekufuran yang merosakkan pegangan dan amalan beliau akan kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ serta yang
mengeluarkan dirinya daripada agama Allah. Ini adalah kerana beliau sendiri
adalah agen British dan boneka British yang bertindak sebagai alat British
untuk merosakkan Aqidah Islam dan untuk melebar dan memperkuatkan lagi pengaruh
dan kekuatan kufur ke atas umat Islam kita di seluruh dunia, manakala Wahabi
ini sendiri pada asalnya adalah ajaran dan pemikiran yang sesat ciptaan Yahudi yang
sejak daripada asalnya lagi adalah bertujuan untuk menyesat dan merosakkan
Aqidah Islam dan seluruh massa umat Islam di dunia.
Ajaran
WAHABI adalah tertumpu kepada pembersihan Agama Islam daripada sebarang bentuk
pencemaran Aqidah, dan ianya adalah satu gerakan yang berbentuk ANTI-KHURAFAT
dan ia bertindak keras dan militen dengan melancarkan Jihad dan Perang dalam
membenteraskan KHURAFAT di kalangan massa umat Islam pada ketika itu di samping
melancarkan gerakan-gerakan dakwah yang berkesan. Wahabi adalah gerakan yang
kuat menentang KHURAFAT, sedangkan Wahabi itu sendiri adalah satu bentuk
fahaman, pemikiran dan amalan KHURAFAT yang besar. Wahabi menentang amalan
syirik dalam bentuk memuja kubur-kubur keramat dan bertawasul kepada wali-wali
yang dianggapkan sebagai orang-orang yang keramat padahal Wahabi sendiri
mengajar dan mengembangkan ajaran-ajaran yang sesat.
British yang
beroperasi bagi pihak Yahudi dan untuk Yahudi telah membantu dalam mewujudkan
satu golongan militen di Najd yang diberi nama al-Ikhwan, dan golongan militen
inilah yang membantu Muhammad Abdul Wahab untuk memerangi seluruh umat Islam di
Semenanjung Tanah Arab di sekitar tahun-tuhan 1750 an termasuk Mekah, Taif dan
kemudiannya Medinah. Muhammad Abdul Wahab telah sewenang-wenang sahaja
menyerang, memerangi dan membunuh umat Islam di sekitar Najd, kemudian beliau
telah memerangi dan membunuh sebilangan yang terbesar daripada umat Islam di
Mekah dan Taif dengan amat zalim sekali di atas nama untuk membenteras khurafat
di kalangan umat Islam. Kesemua kezaliman yang sewenang-wenang dan berleluasa
ini adalah dilakukan oleh Muhammad Abdul Wahab dengan bantuan dan sokongan
rahsia daripada British yang telah membekalkan senjata moden dan wang serta mereka
juga merancangkan segala operasi dan gerakan jahat itu. Selain daripada
al-Ikhwan, pihak British juga telah membantu satu gerombolan perompak kecil di
daerah Najd, iaitu Ibn Saud. British akhirnya telah berjaya dalam mewujudkan
dinasti Ibn Saud yang berkuasa secara diktatur yang amat keras, zalim dan
menindas di Arab Saudi yang menjadi boneka mereka dan Barat sehinggalah ke hari
ini.
DI ANTARA AJARAN-AJARAN SESAT WAHABI MENGENAI
ALLAH ADALAH SEPERTI BERIKUT :
1. Wahabi menyerupakan Allah dengan makhluk-Nya. Lihat buku mereka : انظر كتاب
ابن باز الوهابي: "تنبيهات في الرد على من تأول الصفات" ص 19، الرئاسة
العامة للإفتاء، الرياض
2. Mereka mengatakan bahawa Allah menciptakan manusia yang menyerupai
Allah . Lihat buku mereka yang berjodol “Aqeedat Ahlul-Iman muka surat 40, 90” انظر كتابهم
المسمى "عقيدة أهل الإيمان"
للتويجري.
3. Mereka mengatakan Allah mempunyai bahagian-bahagian badan.
Sila lihat buku mereka muka surat: راجع كتاب
ابن باز: "تنبيهات في الرد على من تأول الصفات" ص 19
4. Mereka mengatakan Allah berjisim.
Sila lihat : انظر
كتابهم "حلقات ممنوعة" لحسام العقاد، ص/26 دار الصحابة، طنطا.
5. Mereka mengatakan Allah mempunyai kaki, tangan, badan, bentuk,
saiz dan Allah bergerak seperti makhluk. Sila lihat :
انظر كتابهم "نظرات وتعقيبات على ما في كتاب
السلفية" لصالح الفوزان ص/40 دار الوطن الرياض.
6. Mereka mengatakan Allah memiliki kaki yang besar dan meletakkannya
di atas kerusi. Sila lihat :
انظر كتاب العثيمين "تفسير ءاية الكرسي" ص/19،
مكتبة ابن الجوزي
7. Mereka mengatakan Allah meminta pertolongan daripada malaikat.
Sila lihat muka surat: (كتابه (مجموع
الفتاوى) المجلد الخامس صفحة (508)
8. Mereka mengatakan Allah turun dan naik seperti makhluk-Nya setiap
tahun. Sila lihat : كتاب " شرح حديث النـزول
وشرح الطحاوية للمجسم ابن أبي العز ص286 الطبعة التاسعة عام 1988.
9. Mereka mengatakan bahawa
Allah duduk di atas singgahsana (Arasy) sama seperti mana yang diakui oleh
Yahudi.
Sila lihat : انظر كتابهم "فتح
المجيد" لعبد الرحمن بن حسن ابن محمد بن عبد الوهاب ص/356، مكتبة دار السلام.
الرياض.
10. Mereka mendakwa bahawa Allah bersifat terhad dan berada di
tempat-tempat yang luas dan sempit.
Sila lihat : انظر مجلة الحج سنة 49 جزء 11 عام
1415هـ، مكة ص/73-74.
11. Mereka mendakwa bahawa Allah tinggal di atas langit beristirehat
di atas singgahsana.
Sila lihat : انظر
كتابهم "نظرات وتعقيبات على ما في كتاب السلفية" لصالح الفوزان ص/40 دار
الوطن الرياض.
DI ANTARA KESESATAN WAHABI
TERHADAP RASULULLAH SAW ADALAH SEPERTI BERIKUT :
1.
Wahabi mendakwa bahawa perjalanan untuk
menziarahi Rasulullah saw adalah perbuatan fasik. Sila lihat :
انظر
كتابهم الفتاوى الكبرى ص 142. وذكره ابن باز في كتابه المسمى "التحقيق
والإيضاح لكثير من مسائل الحج والعمرة"
ص88-98-90
2.
Mereka mendakwa bahawa sekiranya seseorang
mengatakan “ya Muhammad” dia menjadi seorang musyrik.
Sila lihat “Fatawa al-Albani": فتاوى الألباني" ص63 دار
الجيل، بيروت.
3.
Wahabi mendakwa bahawa Nabi Muhammad adalah
seorang yang telah mati di dalam kuburnya dan tidak dapat memberi sebarang
faedah.
Sila lihat : انظر كتابهم تحذير الساجد ص
68
4.
Mereka mendakwa bahawa nasyid memuji Allah atau
Rasulullah saw adalah dilarang. Sila lihat :
انظر
كتابهم "حلقات ممنوعة" لحسام العقاد ص/25 دار الصحابة طنطا.
5.
Mereka mendakwa bahawa perayaan maulid adalah
bidaah yang dilarang. Sila lihat : كتابهم
المسمى "التوحيد" لابن فوزان ص115-116 الرياض، السعودية
6.
Mereka mendakwa bahawa memperingati Isra’ dan Mi’raj
dengan zikir adalah dilarang. Sila lihat : الكتاب
المسمى "التوحيد" لابن فوزان ص120، الرياض. وكتاب "بحث أسبوع الشيخ
محمد بن عبد الوهاب".
7.
Mereka mendakwa melakukan ibadat pada malam
Lailatul Qadar bulam ramadhan adalah dilarang. Sila lihat : انظر كتابهم
"فتاوى مهمة لعموم الأمة" ص50، دار العاصمة، الرياض.
8.
Mereka mendakwa bahawa kubur Rasulullah saw
adalah berhala dan khurafat yang semestinya dirobohkan. Sila lihat : انظر كتاب
الألباني الوهابي المسمى " تحذير الساجد من اتخاذ القبور مساجد"
(ص/69). وقاله أبو بكر الجزائري الوهابي وسمى قبر النبي صنم!
9.
Mereka mendakwa bahawa berdoa dan memuji
Rasulullah saw selepas azan adalah berdosa seperti berzina dengan muhrim. Sila
lihat : حصل ذلك في جامع الدقاق/دمشق كما نقل
عنهم محمد الجويجاتي إمام جامع الروضة في دمشق في كتابه "الإصابة" ص8.
DI ANTARA KESESATAN WAHABI MENGENAI SELURUH UMAT
ISLAM DI DUNIA ADALAH SEPERTI BERIKUT :
1.
Wahabi menuduh seluruh umat Islam sebagai
terlibat dengan syirik. Sila lihat : انظر
كتابهم المسمى "فتح المجيد" ص 190. وانظر كتاب مفتي الشافعية
"الدرر السنية في الرد على الوهابية"
صحيفة 46
2.
Mereka menghalalkan untuk membunuh umat Islam
yang menentang mereka. Sila lihat : Sila lihat : انظر كتاب
"الدرر السنية" ص42 وكتاب "أمراء البلد الحرام" ص297 وجريدة
السفير الصادرة يوم السبت بتاريخ 30 حزيران سنة 2001 ص 11 كشف محمد حسنين هيكل
3.
Mereka menentang kesemua ulama sunni dan menolak
Ijma’ yang telah disepakati. Sila lihat : "Fathul-Majid" انظر كتاب القنوجي المسمى "الدين الخالص" (ج1). وكتاب
"فتح المجيد" ص 190.
4.
Mereka mengatakan membaca al-Quran untuk orang
mati adalah kesesatan yang boleh dihukum. Sila lihat : "Fatawa
Muhimma". انظر كتابهم فتاوى مهمة ص 32 كما
أفتى بذلك ابن باز وكتابهم "توجيهات إسلامية"
ص137.
5.
Mereka mendakwakan bahawa melawat kubur Islam
pada hari-hari raya adalah bidaah yang dilarang. Sila lihat : "Fatawa
al-Albani": انظر كتابهم فتاوى الألباني ص 63
6.
Mereka mendakwa sekiranya kita ikut empat mazhab
sunni ianya adalah syirik. Sila lihat "ad-Deen al-Khalis" (انظر فتوى القنوجي "تقليد المذاهب شرك" في كتابه
المسمى "الدين الخالص" (ج1/140
7.
Mereka membuat fatwa supaya diadakan perjanjian
keamanan tanpa syarat dengan Yahudi untuk selama-lamanya. Sila lihat : كما على موقع ابن باز وانظر جريدة التلغراف العدد 2754 في
23/كانون الأول /1994
8.
Mereka mendakwa umat Islam Palestin sebagai
sesat dan memerintahkan mereka untuk meninggalkan Palestin untuk diberikan
kepada Yahudi.Sila lihat : انظر كتابهم فتاوى الألباني ص 18
و جريدة اللواء الأردنية في 7/8/1992 و شريط
مسجل بصوت أحد زعمائهم
9.
Mereka mengatakan bahawa nabi Adam as bukanlah
seorang Nabi. Sila lihat : انظر كتابهم "الإيمان
بالأنبياء جملة" لعبد الله بن زيد المكتب الإسلامي، بيروت.
10.
Mereka menuduh Hawa (isteri Nabi Adam as)
sebagai syirik. Sila lihat : انظر
كتابهم المسمى الدين الخالص ج1/ص 160
11.
Mereka mengatakan bahawa sahabat Nabi, Bilal bin
al-Harith al-Muzaniy sebagai kafir dan syirik kerana mengusap kubur nabi Saw.
Sila lihat : انظر تعليق ابن باز على فتح
الباري طبع دار الريان للتراث ج2/575 وتعليقه على شرح البخاري ص 95
12.
Ibn Taimiyah menuduh Fatimah (anakanda
Rasulullah saw) sebagai munafik. Sila lihat : انظر كلام ابن
تيمية الحراني المنحرف في كتابه المسمى منهاج السنة النبوية.
13.
Ibn Taymiah mempertikaikan perbuatan Abdullah
bin Omar kerana melakukan solat ditempat-tempat Rasulullah saw bersolat dan
mengatakan bahawa itu adalah syirik. Sila lihat : انظر كتاب
ابن تيمية المجسم "اقتضاء الصراط المستقيم" ص 389ـ395
14.
Mereka mendakwakan bahawa Imam Nawawiy, Imam Ibn
Hajar Asqalaniy, Imam Suyutiy sebagai telah sesat Aqidah mereka. Sila lihat : انظر كتاب ابن عثيمين "لقاء الباب المفتوح"
15.
Mereka mendakwakan bahawa Sultan Salahud-Deen
al-‘Ayoubiy mempunyai Aqidah yang sesat. Sila lihat : راجع الشريط المسجل بصوت شيخ للوهابية جاسر الحجازي وعلى
موقعهم في الانترنت. ولدينا الشريط
16.
Mereka mengatakan bahawa sebahagian terbesar
daripada sultan-sultan Uthmaniyyah adalah musyrik. Sila lihat : انظر نفس المصدر في الشريط المسجل بصوت جاسر الحجازي وانظر
كتابهم "فتح المجيد" لعبد الرحمن حسن بن محمد بن عبد الوهاب، ص/352
17.
Mereka mendakwakan bahawa para pengikut Asyari
(seperti Nawawiy) dan Maturidi (seperti Nasafiy) yang sebahagian terbesarnya
adalah sunni sebagai kafir. Sila lihat : انظر مقدمة
محمد بن صالح الفوزان عن الكتاب المسمى "التوحيد" لابن خزيمة
18.
Mereka mengatakan bahawa kaum sufi adalah syirik
yang semestinya dihapuskan. Sila lihat : انظر
كتابهم المسمى "المجموع المفيد من عقيدة التوحيد" ص 55 وكتاب
"إعصار التوحيد" لنبيل محمد.
19.
Mereka mengatakan syirik kepada sesiapa yang
berzikir “la ilaha illallah” sehingga 1000 kali. Sila lihat : انظر كتابهم المسمى "حلقات ممنوعة" تأليف حسام
العقاد ص 25
20.
Mereka mengatakan Islam tidak wujud pada zaman
daripada Ibn Taimiyyah sehingga kepada Muhammad Abdul Wahab. Sila lihat : انظر كتاب ابن عبد الوهاب المسمى التوحيد. وانظر كلام مفتي مكة
"الدرر السنية" ص 42 وما بعدها.
21.
Wahabi mengatakan bahawa api neraka akan tamat
akhirnya seperti mana yang didakwakan oleh Ibn Taimiyyah dan Albani. Sila lihat
: انظر "رفع
الأستار" تحقيق الألباني ص28 وكتاب "حادي الأرواح" لابن القيم ص256
وكتاب "القول
المختار لفناء النار" لعبد الكريم الحميد، ص7، وشرح الطحاوية لابن أبي العز
ص/427، المكتب الإسلامي-بيروت.
22.
Wahabi ikut pandangan Ibn Taimiyyah yang
mengatakan bahawa dunia dan alam kita ini adalah kekal abadi tanpa permulaan.
Sila lihat : انظر شرح الطحاوية لابن أبي العز
(أثنى على كتابه ابن باز) ص132، المكتب الإسلامي، بيروت.
23.
Mereka mengatakan bahawa berzikir
Laailaahaillallah beramai-ramai sebagai bidaah yang dilarang. Sila lihat : انظر كتابهم "حلقات ممنوعة" لحسام العقاد ص/25 دار
الصحابة طنطا.
24.
Mereka mendakwakan bahawa mengatakan
“Sadaqallahul-Azim” selepas membaca Quran adalah bidaah dan dilarang. Sila
lihat : انظر قول ابن باز في مجلة البحوث
الإسلامية/رئاسة البحوث العلمية والإفتاء، الرياض، عدد 45 عام 1416هــ وكتابهم
المسمى "توجيهات إسلامية" محمد زينو ص81.
25.
Muhammad Abdul Wahab menganggapkan kesemua
gurunya adalah kafir. Sila lihat : انظر رسالة
محمد بن عبد الوهاب إلى أهل الرياض تاريخ نجد" لحسين بن غنام (2/137 ـ 138 )
26.
Mereka mengatakan bahawa sekiranya seseorang
lelaki yang tidak bersolat secara berjemaah , dia dilarang daripada berkahwin.
Sila lihat : انظر "فتاوى المرأة"
ص103، دار الوطن، الرياض.
27.
Mereka melarang daripada membaca
"Bismillahir-Rahmanir-Rahim" sebelum makan. Sila lihat : انظر نفس الكتاب "أخطاء شائعة" لمحمد زينو، ص68، دار
الصميعي، الرياض.
28.
Mereka menyifatkan umat Islam yang kunjung
mengunjungi sesama mereka pada hari-hari raya sebagai bidaah dan dilarang. Sila
lihat : انظر كتاب "فتاوى
الألباني" ص63 دار الجيل، بيروت.
29.
Mereka melarang menggunakan kenderaan untuk
membawa jenazah ke kubur. Sila lihat : انظر
كتابهم "الموت
عظاته وأحكامه" لعلي عبد الحميد ص30 و43، المكتبة الإسلامية، الأردن.
30.
Mereka mengatakan menggunakan biji tasbih untuk
berzikir sebagai bidaah yang dilarang. Sila lihat : انظر كتاب
المتمحدث الألباني الوهابي المسمى " سلسلة الأحاديث الضعيفة "، رقم
الحديث/83.
Inilah di antara kesesatan-kesesatan Wahabi
ciptaan Yahudi yang kini sedang pesat dan bebas berkembang di dalam Negara Malaysia
kita ini.
Mengenai Wahabi yang bermula di Najd ini
Rasulullah saw bersabda :
"يطلع منها قرن الشيطان". وقال: "منها (أي من نجد) الفتن
والزلازل". رواه البخاري.
“Daripada tempat ini (Najd) segala ujian dan fitnah akan muncul.”
Hadis
Arab Saudi, Malaysia dan seluruh negara umat Islam di dunia kini adalah boneka-boneka
Yahudi. Wahabi adalah satu mazhab yang baru yang diamalkan secara resmi di Arab
Saudi. Wahabi bebas diamalkan di Malaysia dan ianya kini sedang berkembang
pesat di dalam negara kita ini dengan galakan daripada kerajaan kita sendiri.
Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia telah mengeluarkan fatwa bahawa Wahabi adalah
mazhab yang benar dan betul dari segi Aqidah Islam dan dibenarkan untuk
diamalkan.
Perhatikanlah sebahagian daripada ajaran-ajaran sesat Wahabi yang jelas
dan terang berkontradiksi dengan Aqidah Islam seperti berikut :
1. Mereka mengatakan Allah berjisim.
Sila lihat : انظر
كتابهم "حلقات ممنوعة" لحسام العقاد، ص/26 دار الصحابة، طنطا.
2. Mereka mengatakan Allah memiliki kaki yang besar dan meletakkannya
di atas kerusi. Sila lihat :
انظر كتاب العثيمين "تفسير ءاية الكرسي" ص/19، مكتبة
ابن الجوزي
3. Wahabi mendakwa bahawa Nabi Muhammad adalah seorang yang telah
mati di dalam kuburnya dan tidak dapat memberi sebarang faedah.
Sila lihat : انظر كتابهم تحذير الساجد ص
68
4. Mereka mendakwa bahawa berdoa dan memuji Rasulullah saw selepas
azan adalah berdosa seperti berzina dengan muhrim. Sila lihat : حصل ذلك في
جامع الدقاق/دمشق كما نقل عنهم محمد الجويجاتي إمام جامع الروضة في دمشق في كتابه
"الإصابة" ص8.
5. Mereka membuat fatwa supaya diadakan perjanjian keamanan tanpa
syarat dengan Yahudi untuk selama-lamanya. Sila lihat : كما على موقع ابن باز وانظر جريدة التلغراف العدد 2754 في
23/كانون الأول /1994
6. Mereka mendakwa umat Islam Palestin sebagai sesat dan memerintahkan
mereka untuk meninggalkan Palestin untuk diberikan kepada Yahudi.Sila lihat : انظر كتابهم فتاوى الألباني ص 18 و جريدة اللواء الأردنية في 7/8/1992 و شريط
مسجل بصوت أحد زعمائهم
Apakah Majlis Fatwa kita tidak dapat melihat bahawa kesemuanya ini adalah
fatwa yang kafir yang dibuat oleh kaum Wahabi? Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia
yang mengatakan Wahabi adalah benar dan boleh diamalkan adalah satu bukti yang
konkerit bahawa Negara Malaysia kita ini adalah negara boneka Yahudi!
Selepas
menciptakan fahaman sesat Wahabi
di Arab Saudi, kaum Yahudi telah menciptakan fahaman Islam Modenis dan Reformis
melalui para ulama dan intelek Islam di Mesir yang terdiri daripada Jamaluddin
Afghani, Abduh, Rashid Redha dan Hassan al-Banna. Mereka itu kesemuanya adalah
agen-agen British yang kesemuanya pernah menjawat jawatan-jawatan yang tinggi
dan berpengaruh dalam kerajaan Mesir seperti Rektor atau Ahli Lembaga Pentadbir
Universiti al-Azhar, Mufti Besar dan kadhi di Mesir di bawah pemerintahan
British.
Dalam pada itu, mereka itu adalah kesemuanya ahli Freemason, dan Abduh
memegang jawatan “Grand Master”
gerakan Freemason di Mesir, beliau adalah juga sahabat karib kepada Lord
Crommer, ketua tertinggi pemerintah imperialis British di Mesir pada waktu itu.
Dan Abduh di sanjung dan diagung-agungkan oleh kerajaan-kerajaan Barat dan para
Orientalis Barat. Kesemua fakta ini menjurus kepada satu hala – Abduh dan
rakan-rakannya adalah agen-agen British yang bertanggungjawab dalam membentuk, menyebar
dan mengembangkan fahaman ISLAM MODENIS yang sesat dan rosak ke seluruh pelosok
bumi-bumi umat Islam di dunia. Islam yang kita pegang dan fahami kini, serta
Islam yang kita amalkan kini adalah ISLAM MODENIS yang kita warisi daripada
ajaran Abduh dan rakan-rakannya!
Melalui
perancangan dan operesi jentera propaganda British di bawah pengaruh dan
kekuasaan pemerintahan imperialis British, fahaman ISLAM MODENIS yang rosak dan
sesat ini telah berkembang ke seluruh alam Islam di dunia termasuk ke Malaysia
dan Indonesia serta telah menjadi pegangan dan amalan kita pada hari ini. Islam
yang diajar di institusi-institusi pengajian tinggi di Malaysia, Islam mengikut
kefahaman dan amalan Jakim, Yadim, Ikim, IISTAC dan seluruh Majlis Agama Islam
Negeri di Malaysia, serta Islam yang diperjuangkan oleh UMNO dan PAS, adalah
kesemuanya ISLAM MODENIS, pusaka Abduh dan rakan-rakannya, yang menyeleweng dan
rosak di sisi pengertian ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Prof. Dr. Yusuf al-Qardhawi, seorang Rektor sebuah Universiti
di Qatar, adalah tokoh ulama dan pemikir ‘ISLAM MODENIS’ terkemuka di dunia
kini yang bergerak aktif dalam mengembangkan fahaman sesat ciptaan para
Orientalis Barat ini kepada seluruh umat Islam di dunia.
Fahaman
Islam Modenis ajaran Yahudi melalui Abduh dan rakan-rakannya merosakkan fahaman
dan amalan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ di kalangan seluruh
massa umat Islam kita. Kita tidak lagi membicara, memahami dan
mengamalkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dalam kehidupan
kita hari-hari. Umat Islam kita hanya sekadar mengucap dua kalimah syahadat
dengan lisan sahaja tanpa memahami segala konsep yang terkandung di dalam
kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan tanpa
memahami mengenai segala tuntutan, perintah dan larangannya. MajoritI yang amat
terbesar daripada umat Islam kita kini tidak memahami mengenai
pengertian-pengertian Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan Uluhiyah dan Rububiyah
Manusia serta mengenai pengertian Nafi dan Isbat. Umat Islam kita langsung
tidak menyedari bahawa politik, kerajaan dan pemerintahan serta segala
peraturan dan undang-undang adalah konsep-konsep yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Seluruh umat Islam kita kini
sebenarnya tidak memahami dengan sempurna mengenai pengertian kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang sebenar, dan justeru hal ini mempunyai pengertian bahawa kita tidak
berpegang kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan justeru seluruh kita ini tidak lagi beriman kepada Allah. Ini adalah
sesuatu yang amat serius kerana kejahilan kita seperti ini mempunyai pengertian
bahawa kita sebenarnya berada di luar daripada agama Allah, sebaliknya kita
sedang berada di dalam agama Jahiliyah.
Firman Allah : al-Imran 173
Iaitu mereka pernah diberi tahu kepada mereka bahawa orang-orang (kafir ) telah mengumpulkan (tentera) untuk menyerang kamu. Oleh itu hendaklah kamu takut kepada mereka lalu (ancaman itu ) menambahkan lagi keimanan mereka dan mereka terus berkata : Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Dialh sebaik-baik penolong.
Saiyyid Qutb (Fizilalil
Quran):
Mungkin tujuan Rasulullah
saw ialah untuk menimbulkan kesedaran kepada kaum Muslimin dan kepada seluruh
dunia selepas mereka terhadap kemunculan satu hakikat yang baru yang diwujudkan
di bumi ini, iaitu hakikat bahawa AQIDAH itulah yang merupakan segala sesuatu
bagi para penganutnya; mereka tidak mempunyai tujuan yang lain di dunia ini
selain daripada AQIDAH dan mereka tidak mempunyai matlamat yang lain di dalam
hidup mereka selain daripada AQIDAH . Mereka hanya hidup kerana AQIDAH ini
sahaja dan tidak mempunyai apa-apa cita-cita yang lain di dalam hati mereka
selain daripada AQIDAH. Mereka mengorbankan segala apa yang ada pada mereka
untuk AQIDAH tanpa meninggalkan baki.
Ini adalah suatu perkara
yang baru di bumi ini pada masa itu dan pastilah seluruh dunia turut sedar
setelah para mukminin semua sedar terhadap kemunculan perkara yang baru ini dan
kewujudan hakikat yang besar.
Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa AQIDAH dan kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ adalah segala-galanya bagi seseorang penganut
agama Islam, ia sanggup berkorban jiwanya, keluarganya dan hartanya demi
mempertahankannya, itulah matlamat dan amalan yang paling utama dalam
kehidupannya dan tidak yang selain daripadanya.
Ini adalah sesuatu yang sama sekali berbeza dan
berkontradiksi dengan apa yang sedang berlaku di kalangan seluruh massa umat
Islam di Malaysia kita kini. Umat Islam kita meminggir dan membelakangkan
kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, kita sewenang-wenang sahaja merosak dan
mengorbankan keimanan dan amalan kita kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dengan cara kita mengamalkan
agama demokrasi yang syirik dan kufur, kita menyetujui dan meredhai agama
demokrasi kita ini, kita melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan kita yang
berkuasa dan berdaulat ke atas kita serta kita melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan
yang kita sembah dalam kehidupan kita. Kita tidak menyembah Allah dalam
politik, kerajaan dan pemerintahan tetapi kita menyembah manusia sebagai
Tuhan-tuhan kita dalam bidang-bidang ini.
Kesemuanya ini merosakkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan kita
daripada agama Allah.
Isu-isu mengenai Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan Demokrasi tidak pernah
dibicarakan di dalam masjid-masjid kita, ianya tidak pernah dibicarakan di
dalam akhbar-akhbar, majalah-majalah, seluruh saluran TV dan radio kita, dan
ianya juga tidak pernah dibicarakan dalam mana-mana forum, seminar dan
persidangan sekalipun. Ini bererti kita tidak lagi membicarakan mengenai
isu-isu yang paling mendasar dan pokok dalam agama kita, tetapi kita lebih
berkecenderungan untuk membicarakan mengenai perkara-perkara yang berbentuk fari’yyah
dalam Islam, iaitu perkara-perkara cabangan yang kecil-kecil dan remeh temeh
sahaja seperti doa-doa mustajab, senarai amal-amal ibadat yang akan dapat
banyak pahala, pakaian-pakaian Islam seperti jubah, jambang, sugi dan sandal,
hak-hak wanita, poligami, nilai-nilai Islam yang murni, ibadat haji dan
kelebihan solat di masjid-masjid di Mekah dan di Medinah, kelebihan bulan
ramadhan, perkara-perkara halal dan haram, wajib dan mandub, sunat dan makruh,
dan seumpamanya, namun kita sekali-kali tidak terlintas untuk membicarakan
mengenai AQIDAH kita. Kita kini tetap kekal dalam kejahilan mengenai kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan kita kekal merosak dan
mengorbankan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dalam kefahaman
dan amalan kita hari-hari. Kita kini hidup berkekalan dalam kesyirikan dan
kekufuran kerana kita belajar agama daripada Yahudi dan sudah semestinya kita
disesatkan sejauh-jauhnya oleh kaum Yahudi !
Firman Allah : al-Imran 100
Wahai orang-orang beriman ! Jika kamu mengikuti sekumpulan mereka yang dikurniakan kitab , nescaya mereka akan mengembalikan kamu menjadi kafir setelah kamu beriman.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Perbuatan mengikut ahlil kitab dan menerima arahan
daripada mereka, perbuatan mengambil dan memetik peraturan-peraturan dan
undang-undang kehidupan mereka daripada awal-awal lagi membawa erti kekalahan
batin dan meninggalkan peranan kepimpinan yang kerananya diwujudkan umat
Muslimin di samping membawa erti keraguan terhadap keupayaan agama dan
peraturan Allah untuk memimpin dan mengaturkan kehidupan manusia serta
mempertingkatkannya ke jalan kesuburan dan kemajuan. Keraguan ini sendiri
merupakan benih kekufuran yang merangkak di dalam hati tanpa disedari olehnya
dan tanpa melihat bahaya yang dekat.
Ini daripada sudut kaum Muslimin dan daripada sudut kaum
yang lain, maka kaum ahlil kitab tidak ada cita-cita yang lebih besar kepada
mereka daripada menyesatkan kaum Muslimin daripada Aqidah mereka, kerana Aqidah
inilah yang menjadi kubu keselamatan, garis pertahanan dan sumber kekuatan umat
Muslimin. Musuh-musuh mereka cukup mengetahui hakikat ini. Mereka mengetahuinya
dahulu dan sekarang dan mereka mengorbankan segala usaha, tipu daya, kekuatan
dan kelengkapan untuk memesongkan umat Muslimin daripada Aqidah mereka. apabila
mereka gagal memerangi Aqidah ini secara terbuka mereka memeranginya secara
sulit dan apabila mereka gagal memeranginya dengan bersendirian, mereka
menggunakan barisan munafiqin yang berpura-pura Islam atau menggunakan
orang-orang yang mempunyai hubungan palsu untuk bekerja melemahkan Aqidah ini
dari dalam dan menghalang manusia daripadanya dan seterusnya memperdayakan umat
Muslimin dengan kecantikan sistem-sistem hidup yang lain daripada sistem hidup
agama mereka, keindahan undang-undang dan peraturan-peraturan yang lain
daripada undang-undang dan peraturan-peraturan agama mereka dan kebagusan
kepimpinan agama mereka.
Kita
tidak perlu menjadi jadi pak turut kepada ahlil kitab! Tidak perlu ikut
ideologi, pemikiran, undang-undang dan sistem hidup Barat serta kita tidak
perlu ikut idea-idea, nilai-nilai dan segala metodologi Barat yang ‘maju dan
progresif’ ini kerana ianya tiada yang lain melainkan Jahiliyah dan kerosakan
sahaja.
Firman Allah : al-A’raaf 3
Katakanlah kepada mereka (Wahai Muhammad) Ikutilah segala apa yang diturunkan kepada kamu daripada Tuhan kamu, janganlah kamu ikut pemimpin-pemimpin yang selain daripada-Nya, tetapi amat sedikit kamu mengambil peringatan.
Allah memerintahkan
Rasulullah saw supaya hanya ikut ajaran Allah sahaja dan Allah melarang Baginda
daripada mengikuti dan mengambil ajaran daripada sumber yang selain
daripada-Nya. Dalam kehidupan politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan
antarabangsa kita diperintahkan supaya hanya ikut ajaran Allah untuk menjalani
sistem kehidupan daripada Allah sahaja di bumi kita ini, dan supaya kita bertindak
tegas dan bersungguhan dalam menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif
dan total akan seluruh ajaran manusia seperti fahaman
Sekular-Nasionalis-Demokrastik-Kapitalis yang sedang kita anuti dan amalkan sekarang
ini.
Dan ujar al-Hafiz Abu Ya’la : Kami telah diceritakan oleh
Hammad daripada asy-Syariat’bi daripada Jabir katanya sabda Rasulullah saw :
“Janganlah kamu bertanya ahlil kitab mengenai sesuatu, kerana
mereka tidak akan menunjukkan perkara yang benar kepada kamu kerana mereka
telah sesat. Sesungguhnya kamu (jika kamu bertanya mereka ) sama ada kamu
membenarkan sesuatu yang batil atau membohongkan sesuatu yang benar.
Sesungguhnya demi Allah, andai Musa as hidup dalam kalangan kamu nescahaya
tidak halal bagi beliau melainkan hanya mengikut aku”
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran – al-Anaam) :
Mereka ialah kaum ahlil kitab dan inilah petunjuk
Rasulullah saw mengenai hukum menerima pendapat-pendapat Ahlil Kitab dalam
mana-mana perkara yang berkaitan dengan Aqidah dan kefahaman atau berkaitan
dengan syariat atau peraturan-peraturan kehidupan. Dan tidak mengapa mengikut
roh Islam dan bimbingannya mengambil faedah daripada hasil usaha dan tenaga
seluruh umat manusia dalam bidang-bidang yang lain daripada ini seperti dalam
bidang ilmu-ilmu tulen baik daripada segi kajian dan gunaan serta mengaitkannya
dalam sistem keimanan, itu daripada segi perasaan terhadap ilmu-ilmu itu dan
bahawa ia dijadikan Allah untuk faedah manusia, dan daripada segi mebimbing dan
menggunakan ilmu itu untuk kebajikan umat manusia, untuk menyempurnakan
keamanan dan kemakmuran pada mereka dan bersyukur kepada Allah terhadap nikmat
ilmu pengetahuan dan nikmat pemberian kekuatan-kekuatan dan tenaga-tenaga alam,
itu bersyukur kepada-Nya dengan mengerjakan amal ibadat dan menggunakan ilmu
pengetahuan dan tenaga-tenaga alam untuk kebaikan manusia.
Tetapi menerima pendapat-pendapat daripada kaum ahlil
kitab mengenai kefahaman dan kepercayaan keimanan, mengenai pentafsiran alam
al-wujud, mengenai matlamat kewujudan manusia, mengenai sistem hidup,
peraturan-peraturan dan undang-undangnya, mengenai sistem akhlak dan perilaku,
maka penerimaan yang seperti inilah yang telah menyebabkan wajah Rasulullah saw
berubah apabila disebut sesuatu yang paling mudah daripadanya, dan inilah yang
telah menyebabkan Allah swt memberi amaran kepada umat Muslimin terhadap
akibatnya yang buruk, iaitu kekufuran yang amat nyata.
Inilah perintah Allah swt dan inilah petunjuk Rasulullah
saw, tetapi kita yang mendakwa diri kita sebagai orang-orang Islam, kita dapati
diri kita, dalam usaha memahami al-Quran dan hadis Nabi kita – mengambil pendapat-pendapat
daripada para Orientalis dan daripada murid-murid Orientalis. Kita dapati diri
kita mengambil pendapat-pendapat falsafah-falsafah dan kefahaman-kefahaman kita
terhadap kewujudan dan kehidupan daripada kedua-dua golongan itu, juga daripada
para ahli falsafah dan ahli fikir Greek, Roman, Eropah dan Amerika. Kita dapati
diri kita mengambil peraturan-peraturan hidup kita dan undang-undang kita
daripada sumber-sumber yang asing itu. Kita dapati diri kita mengambil
peraturan-peraturan perilaku kita, peradaban-peradaban kita dan akhlak kita
daripada paya yang busuk itu, yang telah dicapai oleh tamadun kebendaan yang
kosong daripada roh agama ……kemudian kita mendakwa - demi Allah - kita adalah orang-orang Islam
yang sebenar, iaitu satu dakwaan yang dosanya adalah lebih berat daripada dosa
kekufuran yang berterus terang. Dengan perbuatan ini bererti kita mengaku
menggagal dan memesongkan Islam, iaitu satu pengakuan yang tidak dibuat oleh
orang yang berdosa daripada mereka yang tidak mendakwa diri mereka sebagai
orang-orang Islam seperti yang dilakukan oleh kita.
Allah
melarang kita daripada belajar, mengikut dan meniru-niru cara hidup Ahlil Kitab
dan kaum Orientalis yang selain daripada Allah seperti mengamalkan segala
ideologi, pemikiran, undang-undang, metodologi dan strategi Barat serta segala
nilai moral dan akhlak daripada mereka kerana kesemuanya itu adalah Jahiliyah
yang sesat, zalim dan rosak di sisi Islam. Allah melarang kita daripada
menganuti dan mengamalkan ideologi Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis,
wawasan 2020, Satu Malaysia, dasar pembangunan negara dan keseluruhan strategi
negara yang kesemuanya diambil daripada Barat kerana kesemuanya itu
berkontradiksi dengan dasar-dasar Islam yang fundamental. Malah agama Islam
yang sedang kita imani, anuti dan amalkan sekarang ini adalah agama ciptaan
Barat yang berbeza dan yang lain daripada agama Islam yang asal seperti mana
yang mula-mula diturunkan Allah kepada Rasulullah saw. Allah melarang kita
daripada mengimani, menganuti dan mengamalkan agama Islam seperti mana yang
kini wujud dan diamalkan oleh seluruh massa umat Islam kita, baik di Malaysia
mahupun di dunia ini seluruhnya.
Firman Allah : al-Baqarah 147
Kebenaran itu adalah daripada Tuhanmu. Oleh itu janganlah sekali-kali engkau termasuk dalam golongan orang-orang yang ragu.
Firman Allah : Yunus 94
Sekiranya engkau berada di dalam keraguan terhadap wahyu-wahyu yang Kami turunkan kepadamu maka tanyalah kepada orang-orang yang pernah membaca kitab suci sebelummu.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Kita (kaum Muslimin) di zaman inilah yang lebih wajar
mematuhi amaran Ilahi ini, kerana kita dengan kebodohan yang tidak ada tolok
bandingnya telah pergi meminta fatwa kepada golongan Orientalis yang terdiri
daripada kaum Yahudi, Nasrani dan kaum komunis yang kafir mengenai
persoalan-persoalan agama kita, kita menerima daripada mereka
(pendapat-pendapat dan penulisan-penulisan), mengenai sejarah kita dan
meletakkan kepercayaan kita kepada mereka untuk memperkatakan tentang
warisan-warisan kita, mendengar keraguan-keraguan yang disembunyikan mereka di
dalam hasil-hasil kajian mereka mengenai al-Quran dan hadith kita, mengenai
sejarah tokoh-tokoh kita yang ulung, kita mengirim kepada mereka para siswazah
kita untuk mempelajari ilmu-ilmu Islam daripada mereka, di mana mereka mendapat
ijazah-ijazah daripada universiti-universiti mereka, kemudian pulang kepada
kita dengan akal dan hati nurani yang telah dirosak dan dicemari mereka.
Kita
kesemuanya menceduk ILMU AGAMA daripada kaum Orientalis Barat dan Ahlil Kitab
dan kita menerima bimbingan daripada mereka. ILMU AGAMA yang dimaksudkan di
sini ialah ilmu politik, kerajaan, pemerintahan dan undang-undang, ilmu ekonomi
dan segala ilmu sains sosial, ilmu pentadbiran dan pengurusan, ilmu perniagaan
dan perindustrian, ilmu pengurusan kewangan, perbankan, insurans, dana dan
pasaran saham. Ini kesemuanya adalah ILMU AGAMA. Golongan terpelajar sekular
kita serta para ulama dan intelek Islam kita, sama ada mereka yang belajar dan
lulus daripada universiti-universiti di luar negara atau di dalam negara kita
sendiri kesemuanya menganuti agama Islam ajaran kaum Orientalis Barat, serta
kita mempelajari ILMU-ILMU AGAMA dalam bentuk ilmu-ilmu politik, ekonomi,
sosial dan perhubungan antarabangsa daripada Ahlil Kitab. Apabila kita menerima
bimbingan mereka, kita menerima segala idea, pemikiran, falsafah dan
neraca-neraca pertimbangan mereka yang asing malah yang berkontradiksi dengan
segala ajaran, pemikiran dan neraca-neraca agama kita, akibatnya kita menganuti
dan berada dalam Mentaliti Jahiliyah dan agama Jahiliyah, serta kita
mengabdikan diri kita kepada Tuhan-tuhan yang selain daripada Allah, kita
jadikan diri kita sebagai pak turut yang bodoh kepada mereka, kita dibuli dan
ditindas oleh mereka dan terus kekal dalam kesesatan, kebingungan dan
kebodohan. Bukan sahaja kita bodoh dan bingung dalam agama, malah kita bodoh
dan bingung dalam persoalan-persoalan politik negara kita sendiri, kita bodoh
dan bingung mengenai segala tipu daya, manipulasi, perancangan dan gerakan jahat
daripada pakatan Ahlil Kitab yang menindas dan menundukkan kita dalam politik
antara bangsa, kita terus jadi bodoh dan bingung mengenai segala niat, strategi
dan tindakan-tindakan jahat mereka terhadap kita supaya kita sentiasa mengikut
telunjuk mereka dan buat apa sahaja yang mereka suruh.
Segala
strategi dan dasar pembangunan negara kita serta dasar luar negara kita adalah
kesemuanya diasaskan kepada idea-idea dan pemikiran-pemikiran Barat, dan kita
merasakan bahawa ianya adalah pemikiran-pemikiran yang bijak yang sewajarnya
dibangga-banggakan kerana ianya adalah sesuai dengan aliran dan proses berfikir
kita. Inilah contoh kebodohan dan kebingungan kita akibat daripada menerima
bimbingan daripada Ahlil Kitab!
Kita
tidak perlu ikut dasar “look east” ajaran Mahathir atau “look west” ajaran
Abduh dan para reformis Islam kerana kedua-duanya itu adalah Jahiliyah dan
kesesatan. Tetapi kita hanya perlu berpegang kepada ajaran al-Quran dan
Rasul-Nya sahaja! Ini adalah perintah Allah kepada kita. Agama ISLAM MODENIS
yang sesat dan rosak yang kita anuti kini adalah ciptaan dan ajaran Ahlil Kitab
dan kaum Orientalis Barat.
Firman Allah : al-Baqarah 115
Dan kepunyaan Allahlah Timur dan Barat , maka ke mana sahaja kamu mengadap di situlah wajah Allah .
Firman Allah : AL-Muzammil 9
Dialah Tuhan Tmur dan Barat, tiada Tuhan melainkan Dia. Oleh itu ambillah Allah sebagai Pelindung.
Timur dan Barat itu
tetap hak Allah. Ke mana sahaja kita menghala untuk menyembah Allah, kita akan
lihat wajah Allah, iaitu Allah berada di mana-mana sahaja. Kita boleh menyembah
Allah dengan menghalakan kiblat kita ke arah Timur atau ke Barat, atau ke
mana-mana hala yang kita suka dengan keizinan Allah – di sana tetap wujud Allah
yang layak disembah. Kita tidak payah sibuk dengan “Look East” atau “Look
West’, tetapi hanya al-Quran dan Hadis itu sahajalah tempat kita rujuk segala
sesuatu. Di situlah terdapatnya segala ilmu dan ajaran yang sempurna daripada
Allah sebagai panduan dan rujukan untuk kita menjalani kehidupan di dunia ini.
Firman Allah : al-A’raaf 3
Katakanlah kepada mereka (Wahai Muhammad) Ikutilah segala apa yang diturunkan kepada kamu daripada Tuhan kamu, janganlah kamu ikut pemimpin-pemimpin yang selain daripada-Nya, tetapi amat sedikit kamu mengambil peringatan.
“Look East” ajaran
Mahathir itu adalah daripada Uluhiyah dan Rububiyah Manusia, iaitu ajaran
manusia yang pincang, rosak dan batil serta yang syirik dan kufur. Sekiranya
kita ikut dan taat kepada ajaran Mahathir atau ajaran mana-mana pemimpin yang
lain serta kita amalkannya dalam kehidupan kita, kita akan kembali kepada
kekufuran.
Najib pula kini memperkenal,
mempopular dan mengimplementasikan konsep SATU MALAYSIA yang memperjuangkan
kepentingan untuk semua bangsa dan untuk semua penganut berbagai-bagai agama
serta ianya bererti mewujudkan dasar kerajaan yang mementingkan perpaduan di
antara semua bangsa dan agama di atas konsep Negara Malaysia dan bangsa
Malaysia. Satu Malaysia bukanlah eksklusif untuk Melayu dan kaum Bumiputra yang
lain, tetapi ianya adalah juga untuk kaum yang lain. Ini sebenarnya adalah
kempen Najib untuk memancing undi orang-orang bukan Melayu dan bukan Islam
supaya mereka kembali menyokong kerajaan Barisan Nasional seperti yang wujud
dan berlaku pada masa-masa yang lepas.
Pertama sekali, konsep Satu
Malaysia ini telah meminggir dan menghapuskan banyak daripada kepentingan-kepentingan
Melayu ciptaan Tun Razak yang digantikan dengan dasar-dasar yang tidak lagi
pro-Melayu seperti mana yang ianya mula-mula berlaku pada zaman-zaman Mahathir
dan Pak Lah dahulu itu. Terdahulu daripada pelaksanaan Satu Malaysia, Mahathir
dan Pak Lah telah meminggirkan kepentingan-kepentingan Melayu dalam
bidang-bidang ekonomi kerana DEB telah dihapuskan oleh Mahathir dan ianya
digantikan dengan DPN, iaitu dasar ekonomi ciptaan beliau yang tidak lagi
pro-Melayu, dan kini muncul pula dasar Model Ekonomi Baru ciptaan Najib yang
kita tidak tahu hujung pangkalnya tetapi yang amat jelas sekali ianya adalah
satu dasar ekonomi yang tidak lagi pro-Melayu. Najib langsung membuangkan matlamat
30% ekuiti untuk Bumiputra dalam ekonomi sektor moden. Selain daripada itu, terdahulu
daripada ini juga Mahathir, Pak Lah dan Najib meminggirkan
kepentingan-kepentingan Melayu dalam bidang-bidang pelajaran dan bahasa Melayu kerana
Akta Pelajaran 1961 ciptaan Tun Razak yang pro-Melayu dahulu itu telah
dihapuskan dan ianya digantikan dengan Akta Pendidikan 1996 yang baru yang
meminggirkan segala kepentingan Melayu dalam pelajaran dan yang juga meminggirkan
pemakaian bahasa Melayu dalam seluruh sistem pelajaran nasional dan dalam semua
urusan yang di luar daripada urusan-urusan kerajaan, sebaliknya akta ini
semakin memperkasakan lagi segala status dan kedudukan bahasa-bahasa Inggeris,
Mandarin dan Tamil baik dalam sistem pelajaran negara kita mahupun dalam sistem
komunikasi dan segala urusan harian. Kita ingin bertanya - mana dia ketuanan
Melayu, mana dia kuasa Melayu dan mana dia segala hak Melayu?
Kedua, Najib menggunakan
simbol Yahudi, iaitu jari telunjuk yang menunjuk ke arah atas sebagai simbol
Satu Malaysia. Sebenarnya ini adalah simbol Yahudi yang dimaksudkan kepada
pendewaan dan pemujaan Tuhan Yahudi yang diberi nama LUCIFER. Lucifer ini adalah
dimaksudkan kepada Iblis. Yahudi kini sudah menyembah Iblis. Setiap kali kita
mempamirkan simbol Satu Malaysia dengan cara kita menudingkan jari telunjuk
kita ke arah atas, itu ertinya kita mengiktiraf dan mengaku kewujudan Tuhan
Yahudi yang bernama Lucifer, itu ertinya kita setuju dan redha terhadap
Lucifer, itu ertinya kita mengiktiraf dan mengaku bahawa Lucifer ini adalah
Tuhan kita, itu ertinya kita mendewa-dewakan Lucifer, itu ertinya kita mengiktiraf
dan mengaku diri kita sebagai seorang hamba kepada Lucifer, itu ertinya kita
menyembah Lucifer. Simbol Satu Malaysia adalah simbol yang menjerumuskan seluruh
umat Islam di Malaysia kita ini ke dalam kesyirikan dan kekufuran. Kita jadikan
Iblis sebagai Tuhan kita dan kita menyembah Iblis ini sebagai Tuhan kita tanpa
sedikitpun menyedarinya. Ini adalah gejala kekuasaan dan penjajahan dalam
bentuk “neo-colonialism” oleh “New World Order” milik Yahudi ke atas Malaysia!
Kesemuanya in boleh
berlaku dan sudahpun berlaku kerana kita mengambil segala pemikiran dan sistem
kehidupan kita daripada sumber manusia yang selain daripada Allah!
Dan ujar al-Hafiz Abu Ya’la : Kami telah diceritakan oleh
Hammad daripada asy-Syariat’bi daripada Jabir katanya sabda Rasulullah saw :
“Janganlah kamu bertanya ahlil kitab mengenai sesuatu, kerana
mereka tidak akan menunjukkan perkara yang benar kepada kamu kerana mereka
telah sesat. Sesungguhnya kamu (jika kamu bertanya mereka ) sama ada kamu
membenarkan sesuatu yang batil atau membohongkan sesuatu yang benar.
Sesungguhnya demi Allah, andai Musa as hidup dalam kalangan kamu nescahaya
tidak halal bagi beliau melainkan hanya mengikut aku”
Daripada Abu Sa’id Al-Khudri ra. berkata, bahawasanya
Rasulullah s.a.w. bersabda: “Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat
sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau
mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka.” Sahabat
bertanya, “Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?” Nabi
s.a.w. menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka”;- (Riwayat Muslim).
Ini
adalah peringatan-peringatan daripada Rasulullah saw kepada kita agar kita jangan
mengambil apa-apa pemikiran dan sistem kehidupan untuk kita amalkan dalam
kehidupan harian kita daripada sumber yang selain daripada Allah swt. Bagai
manakah kita terus kekal dalam kebodohan dan kebingungan padahal Allah dan
Rasul-Nya sudahpun memberi amaran demi amaran dan peringatan demi peringatan
yang secukupnya di dalam al-Quran kepada kita? Ini adalah kerana kita sendiri
yang inginkan kepada kesesatan, kita selesa dan seronok dengan kesesatan, kita
memandang kesesatan sebagai sesuatu yang indah, bijak, maju, progresif, moden,
terkini, “very up-to-date” dan berprestij, kita tidak ingin kembali kepada
kesedaran, kebenaran dan kebangkitan – mata, telinga, pemikiran dan hati kita
telah dikunci mati oleh Allah. Allah mengunci mati kita kerana kita adalah umat
yang derhaka dan terus degil dalam kederhakaan! Allah tidak akan membantu kita
dan Allah tidak akan mengubah kehidupan kita melainkan kitalah yang terlebih
dahulu membantu dan mengubah diri kita sendiri.
Firman Allah : al-Imran 187
Dan (kenangilah) ketika Allah mengikat perjanjian dengan kaum ahlil kitab iaitu : ‘Hendaklah kamu menjelaskan kandungan kitab itu kepada manusia dan janganlah kamu menyembunyikannya’ lalu mereka melemparkan perjanjian itu ke belakang mereka dan mereka menukarkannya dengan harga yang sedikit alangkah kejinya tukaran yang dibuat oleh mereka.”
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Hubungan ayat-ayat surah ini banyak memperkatakan tentang
perbuatan-perbuatan dan perkataan-perkataan kaum ahlil kitab Yahudi.
Perbuatan-perbuatan dan perkataan-perkataan mereka yang paling banyak
ditonjolkan ialah perbuatan mereka menyembunyikan kebenaran yang diketahui
mereka, juga perbuatan mereka mencampuradukkan kebenaran dengan kepalsuan
dengan tujuan menimbulkan keraguan dan kekacauan terhadap konsep agama,
terhadap kesahihan Islam, terhadap konsep persamaan asas dan dasar di antara
agama Islam dengan agama-agama Samawi sebelumnya dan terhadap hakikat bahawa
Islam membenarkan agama-agama Samawi sebelumnya dan agama Samawi sebelumnya
membenarkan agama Islam.
Oleh
kerana para ulama dan intelek Islam kita kini adalah PAK TURUT kepada para
Orientalis Barat dan kuasa-kuasa kufur Barat, mereka adalah pembawa bala dan
wabak penyakit berjangkit yang amat merbahaya kepada kita kerana mereka
menyembunyikan konsep-konsep al-Quran yang mendasar seperti Tauhid Rububiyah
dan Tauhid Uluhiyah dengan harapan untuk menghalalkan demokrasi dan kerajaan
demokrasi serta menghalalkan amalannya. Mereka memahami dan mengetahui bahawa
konsep-konsep demokrasi, kerajaan demokrasi, dalam pengertian Tauhid Rububiyah
dan Tauhid Uluhiyah, adalah syirik dan kufur, dan mereka juga memahami dan
mengetahui bahawa amalannya itu adalah juga syirik dan kufur. Tetapi mereka
menyembunyikan kesyirikan dan kekufuran demokrasi dan kerajaan demokrasi,
mereka menyembunyikan kesyirikan dan kekufuran dalam mengamalkannya, malah
mereka mengIslamkan demokrasi, kerajaan demokrasi serta membolehkan amalan
politik demokrasi yang kononnya berbentuk “Islamic” ini. Perbuatan mereka
seperti ini bermakna mereka menyembunyikan kebenaran al-Quran, mereka menipu
dan membohongi Allah dan seluruh umat manusia sekelian. Perbuatan mereka ini
adalah sama dengan perbuatan penyelewengan kaum Yahudi seperti mana yang
diperingati Allah kepada kita di dalam ayat yang sedang dibincangkan di sini.
Firman Allah : an-Nisa 46
Di antara orang-orang Yahudi itu terdapat mereka yang mengubahkan kalam Allah daripada maksud-maksudnya yang sebenar.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Perbuatan mengubah kalam Allah daripada maksudnya yang
sebenar supaya sesuai dengan kehendak nafsu itu adalah satu gejala yang dapat
diperhatikan di kalangan ahli-ahli agama yang menyeleweng daripada agama
mereka, iaitu di kalangan mereka yang menggunakan agama sebagai
kerjaya/profesyen mencari makan untuk memenuhi selera pihak-pihak yang berkuasa
di setiap zaman, juga untuk menyesuaikan dengan kehendak-kehendak orang ramai
yang mahu melepaskan diri daripada agama. Dan orang-orang Yahudi memang pintar
dalam bidang ini walaupun di zaman ini terdapat ahli-ahli agama profesyenel
daripada Muslimin yang dapat menandingi perangai kaum Yahudi itu.
Para
penipu dan pembohong yang mengubah ayat-ayat al-Quran sebenarnya adalah terdiri
daripada para ulama dan intelek Islam kita sendiri yang mempelajari ilmu jahat
ini daripada mahaguru-mahaguru mereka – kaum Orientalis Barat! Mereka bijak
dalam membengkok, melentur dan meliok lintokkan ayat-ayat al-Quran supaya
segala tafsiran dan pengertiannya adalah bersesuaian dengan kehendak-kehendak
mereka, terutama sekali kehendak-kehendak para “boss” mereka (kaum Ahlil
Kitab), dan juga kehendak-kehendak orang ramai seperti mana mereka menghalalkan
amalan politik demokrasi, mengIslamkan kerajaan demokrasi padahal mereka
memahami dan mengetahui bahawa ianya adalah sistem politik yang syirik dan
kufur, serta mereka memberi definisi dan pengertian yang baru kepada agama
Islam kita dan memberi pengertian yang baru mengenai Jihad dan Perang dalam
Islam. Ayat di atas ini adalah peringatan dan amaran daripada Allah swt yang
Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana kepada kita supaya kita sentiasa berwaspada
terhadap para penipu dan pembohong yang mengubah pengertian ayat-ayat al-Quran
yang sememangnya wujud dan sedang aktif beroperasi di dunia ini dan khususnya
di Malaysia kita ini.
Ada
kalanya mereka melakukan kesemuanya ini kerana faktor-faktor material dan
menjaga kepentingan diri mereka sendiri, menjaga kerjaya-kerjaya dan
profesyen-profesyen mereka, tetapi dalam banyak keadaan dan situasi, mereka
lakukannya kerana sememangnya ilmu, minda dan aliran pemikiran mereka telah
begitu jauh dipengaruhi oleh idea-idea, pemikiran-pemikiran dan cara-cara
berfikir golongan Orientalis Barat yang selama ini menjadi mahaguru-mahaguru
kepada mereka. Mereka ini adalah para ulama dan intelek Islam yang menjadi pak
turut kepada kaum Ahlil Kitab sedangkan Allah melarang kita dengan keras agar
kita tidak menjadi para pak turut kepada mereka. Para ulama dan intelek Islam
kita ini adalah bala dan musuh kepada kita yang melakukan kerosakan dalam
berbagai-bagai bentuk dan cara yang berleluasa kepada kita.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Qura-al-Maidah) :
Alangkah ramainya orang-orang yang dikurnialan ilmu
tentang kehidupan manusia dan tentang agama Allah kemudian mereka tidak
berpandu dengannya malah menggunakan ilmu ini sebagai alat untuk menyelewengkan
ayat-ayat al-Quran daripada maksudnya yang sebenar, dan untuk mengikut hawa
nafsunya dan hawa nafsu pihak-pihak berkuasa – mengikut andaian mereka – inilah
kesenangan hidup dunia kepada mereka.
Berapa ramai orang alim yang mengetahui hakikat agama
Allah kemudian mereka menyeleweng daripadanya dan mengumumkan hakikat yang lain
daripadanya dan seterusnya menggunakan ilmu agamanya untuk melakukan
penyelewengan-penyelewengan yang tertentu untuk memberi fatwa-fatwa yang
diperlukan untuk menegakkan kuasa yang tidak kekal di bumi Allah, iaitu untuk
menegakkan kuasa yang mencabul kuasa Allah dan undang-undang-Nya di bumi ini.
Kami dapati di antara mereka ada ulama yang mengetahui
dan berkata : penggubalan undang-undang itu adalah daripada bidang kuasa Allah
dan sesiapa mendakwa berkuasa dalam bidang ini bererti ia telah mendakwa
mempunyai kuasa Uluhiyah dan sesiapa yang mendakwa mempunyai kuasa Uluhiyah
bermakna ia telah menjadi kafir dan sesiapa yang mengiktirafkannya mempunyai
kuasa Uluhiyah dan mentaatinya, maka ia juga menjadi kafir. Tetapi walaupun
ulama ini mengetahui hakikat yang amat jelas dan asasi, namun ia masih
menyokong para Taghut yang mendakwa mempunyai kuasa dalam bidang penggubalan
undang-undang, sedangkan dengan dakwaan ini bermakna mereka mendakwa mempunyai
kuasa Uluhiyah, di samping itu ia menamakan para Taghut sebagai orang-orang
Islam sejati dan menggelarkan segala apa yang dipraktikkan mereka sebagai
ajaran Islam yang tulen sedangkan dahulunya ia sendiri pernah menghukum mereka
sebagai kafir. Kami juga dapati ada ulama yang menulis mengharamkan semua jenis
riba pada suatu tahun, kemudian pada tahun yang lain ulama yang sama ini juga
yang menulis menghalalkan riba. Seterusnya kami dapati ada ulama yang
merestukan kejahatan dan kegiatan mengembangkan kejahatan di kalangan orang
ramai, dan menutup lumpur kejahatan yang kotor itu dengan kain agama,
lambang-lambang dan cogan kata cogan katanya.
Semua ini tepat dengan cerita al-Quran- yang mengesahkan
tentang seorang tokoh yang telah dikurniakan ayat-ayat Allah kepadanya lalu ia
mencabutkan diri daripada ayat-ayat itu dan akibatnya ia dikuasai syaitan dan
tergolongan dalam kumpulan orang-orang yang sesat.
Kehidupan manusia tidak putus-putus menampilkan
contoh-contoh insan yang seperti ini di setiap tempat, di setiap zaman dan di
setiap masyarakat hingga melalui berbagai-bagai zaman, di mana mata kita tidak
dapat melihat seorang “alim melainkan beginilah sifatnya kecuali segelintir
ulama’” yang dilindungi Allah yang tidak pernah mencabut diri-nya daripada
ayat-ayat Allah, tidak mengabdikan kecintaannya kepada kenikmatan dunia, tidak
mengikut hawa nafsu, tidak ditunggangi syaitan dan tidak terjelir-jelir
lidahnya kerana mengejarkan kenikmatan-kenikmatan yang berada dalam genggaman
insan-insan yang berkuasa. Berita ini adalah suatu berita perbandingan yang
sentiasa berlaku dan wujud. Ia bukannya tertentu kepada satu kisah yang telah
berlaku di suatu zaman yang tertentu sahaja.
Allah swt telah memerintah Rasul-Nya supaya membaca berita ini kepada
kaumnya yang diturunkan ayat-ayat Allah kepada mereka, supaya mereka tidak
mencabutkan diri daripada ayat-ayat itu dan supaya orang-orang yang datang
kemudian daripada beliau terus membaca berita ini untuk mengingatkan
orang-orang yang mengetahui sedikit sebanyak tentang ilmu Allah supaya hidup
tidak berakhir dengan kesudahan yang malang itu, supaya mereka tidak menjadi
insan yang tidak putus-putus menjelirkan lidahnya dan supaya mereka tidak
menzalimi diri sendiri dengan kezaliman yang tidak pernah dilalkukan oleh
seorang musuh terhadap musuhnya, kerana mereka menzalimi diri sendiri dengan
nasib kesudahan yang malang.
Ya Allah ya Tuhan kami! Lindungilah kami, teguhkan
pendirian kami, curahkan kesabaran ke atas kami dan wafatkan kami sebagai orang-orang
Muslim!
Firman Allah :al-Baqarah 44
Patutkah kamu menyuruh orang lain berbuat kebaikan dan kamu lupakan diri kamu sendiri, sedangkan kamu membaca kitab (Taurat),apakah tidak kamu berfikir?
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Walaupun ayat ini pada asalnya membicarakan keadaan yang
berlaku d kalangan Bani Israel (di zaman dahulu), tetapi saranannya tetap kekal
ditujukan kepada hati umat manusia seluruhnya terutama ahli-ahli agama
khususnya. Ia bukan hanya ditujukan kepada sesuatu kaum atau sesuatu generasi
manusia sahaja.
Penyakit ahli-ahli agama – apabila agama telah menjadi
satu profesyen atau perniagaan bukannya Aqidah hangat yang memberi motivasi
ialah mereka bercakap lain dimulut lain di hati. Mereka menyuruh orang ramai
berbuat kebaikan, tetapi mereka sendiri tidak melakukannya. Mereka menyeru
orang ramai kepada ketaatan tetapi mereka sendiri abaikannya, mereka mengubah
kalam Allah dari tempatnya yang sebenar. Mereka menakwilkan nas-nas yang tegas
kerana tujuan kepentingan dan hawa nafsu. Mereka mengadakan fatwa-fatwa dan
takwilan-takwilan yang mungkin pada lahirnya sesuai dengan nas-nas yang zahir,
sedangkan pada hakikatnya ia bertentangan. Mereka berbuat begitu dengan tujuan
untuk membela kepentingan-kepentingan dan kehendak-kehendak hartawan-hartawan
atau orang-orang yang berkuasa sebagai mana dilakukan oleh ketua-ketua agama
Yahudi.
Aktiviti pendakwah kepada kebaikan di samping tindakan
yang bertentangan dengan kebaikan yang ditujukan oleh pendakwah-pendakwah itu
sendiri merupakan satu penyakit yang menimbulkan keraguan di hati orang ramai
bukan sahaja terhadap para pendakwah itu malah terhadap dakwah-dakwah itu
sendiri. Ia menggoncangkan hati orang ramai dan fikiran-fikiran mereka, kerana
mereka mendengar kata-kata yang indah tetapi melihat tindak tanduk yang buruk.
Mereka kebingungan di antara kata-kata dan perbuatan yang bertentangan itu. Di
sini malaplah di dalam jiwa mereka obor yang dinyalakan oleh Aqidah, dan
padamlah di dalam hati mereka NUR yang dinyalakan oleh keimanan. Mereka tidak lagi
percaya kepada agama setelah hilangnya kepercayaan mereka terhadap ahli-ahli
agama.
Sesuatu kata-kata akan tercetus mati dan akan menjadi
tidak bermaya biarpun bagai mana nyaring dan merdu bunyinya andai ia tidak
terbit daripada hati yang beriman dengannya. Dan seseorang itu tidak beriman
dengan apa yang dikatakan olehnya melainkan dirinya sendiri bertukar menjadi
terjemahan hidup kepada perkataan yang diucapkan olehnya atau apa yang
dituturkan olehnya menjelma menjadi kenyataan yang dapat di lihat. Di waktu ini
barulah perkataan itu dipercayai oleh orang ramai walaupun perkataan itu tidak
mempunyai bunyi yang nyaring dan kilauan yang menarik, kerana di waktu ini
kata-kata itu mengambil kekuatannya daripada alam kenyataannya bukan daripada
bunyinya. Ia mengambil keindahan daripada kebenarannya bukan daripada
kilauannya. Ia berubah menjadi kekuatan yang memberi dorongan kepada hidup
kerana ia terbit daripada hidup itu sendiri.
Keselarasan di antara perkataan dan tindakan, di antara
Aqidah dan tingkah laku bukanlah satu perkara yang mudah dan satu jalan yang
senang di jalani malah ia memerlukan kepada latihan, perjuangan dan usaha yang
gigih. Ia memerlukan kepada perhubungan dengan Allah, kepada pertolongan dan
hidayatnya kerana suasana-suasana kehidupan, keperluan-keperluan dan tekanannya
sering membawa seseorang yang berada di alam kenyataan berpisah daripada
dasar-dasar yang dipegang di dalam hati nuraninya atau daripada dasar-dasar
yang ia dakwahkan oleh orang lain supaya berpegang dengannya. Individu manusia
yang fana ini adalah lemah selama ia tidak berhubung dengan kekuatan Ilahiyah
yang kekal, biarpun bagai mana kuat sekalipun kerana kekuatan-kekuatan
kejahatan, kezaliman dan kesesatan adalah lebih kuat daripadanya. Ia mungkin
berjaya mengatasi kekuatan-kekuatan itu sekali demi sekali, tetapi di saat-saat
dilanda kelemahan dia akan tewas dan jatuh dan menyebabkan ia kerugian masa
silamnya, masa kininya dan masa depannya, tetapi apabila dia mencari
perlindungan dan berpegang dengan kekuatan azali dan abadi, maka ia akan
menjadi lebih kuat daripada segala kekuatan yang lain, ia menjadi kuat untuk
melawan hawa nafsu dan kelemahannya, kuat untuk menghadapi keperluan-keperluan
dan tekanan-tekanannya dan kuat untuk menghadapi orang-orang kuat yang
menentangnya.
Oleh sebab itulah al-Quran menyuruh kaum Yahudi yang
mula-mula dihadapi, dan secara tidak langsung pula menyuruh semua manusia,
supaya mencari pertolongan dengan bersabar dan mendirikan solat. Al-Quran
menuntut kaum Yahudi supaya mengutamakan kebenaran yang diketahui mereka
daripada kedudukan istimewa yang dinikmati mereka di Medinah dan dari harga
yang sedikit – sama ada berupa bayaran-bayaran di atas
perkhidmatan-perkhidmatan keagamaan atau berupa kekayaan dunia seluruhnya –
juga supaya mereka bergabung di dalam angkatan iman kerana mereka sendiri
berdakwah kepada orang ramai supaya beriman. Semua ini memerlukan kekuatan,
keberanian, keikhlasan dan pertolongan daripada sifat sabar dan daripada amalan
mendirikan solat .
Al-Quran
menggambarkan perihal para ulama dan intelek Yahudi yang berilmu tetapi tidak
beriman, mereka menggunakan ilmu pengetahuan mereka untuk menyesatkan
orang-orang beriman. Begitulah perihal para ulama dan intelek Islam kita kini –
mereka juga berilmu tetapi tidak beriman. Mereka menggunakan ilmu pengetahuan
mereka dan kedudukan mereka yang berprestij dan berpengaruh untuk menyesatkan
kita dengan berbagai-bagai cara daripada jalan yang benar. Mereka mengembangkan
fahaman Islam yang sesat dan rosak seperti mana yang sedang kita amalkan kini dengan
mengatakan bahawa ianya adalah agama yang benar daripada Allah, dan mereka juga
mengatakan bahawa demokrasi ini adalah Islam atau bersesuaian dengan Islam yang
digalakkan untuk diamalkan padahal mereka tahu dan sedar bahawa kesemuanya ini
adalah pembohongan dan tipudaya sahaja.
Firman Allah : al-Maidah 63
Mengapa ulama-ulama dan paderi-paderi tidak melarang mereka daripada mengeluarkan perkataan-perkataan yang berdosa dan daripada memakan harta haram. Sesungguhnya amatlah keji perbuatan-perbuatan yang telah dilkakukan mereka.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Ciri bungkam para pengawas urusan syariat dan keilmuan
agama terhadap dosa dan pencerobohan yang berlaku dalam masyarakat itu
merupakan ciri masyarakat-masyarakat yang rosak menunggu runtuh. Sifat bani
Israel sebagai mana yang diterangkan oleh al-Quran ialah :
Mereka tidak saling melarang terhadap
kemungkaran yang dilakukan mereka (5 :79).
Ciri masyarakat yang baik, unggul, hidup, kuat dan utuh
ialah wujudnya fenomena amar makruf nahi mungkar dan wujudnya golongan yang
menjalankan amar makruf nahi mungkar dan wujudnya orang-orang yang mendengar
dan mematuhi amar makruf nahi mungkar, juga wujudnya kekuatan adat tradisi yang
membuat penyelewengan-penyelewengan tidak berani melanggar suruhan makruf dan
larangan mungkar dan tidak berani mengganggu penyuruh-penyuruh makruf dan
pencegah-pencegah mungkar.
Allah telah menyifatkan umat Muslim dengan sifat-sifat
berikut :
Kamu adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan untuk manusia.
Kamu menyuruh kepada kebaikan dan melarang daripada kemungkaran dan kamu
beriman kepada Allah (3:110),
Dan Allah menyifatkan bani Israel pula dengan firmannya :
Mereka tidak saling melarang terhadap kemungkaran yang
dilakukan mereka (5:79).
Itulah perbezaan di antara dua masyarakat dan dua
kelompok itu .
Di sini Allah hadapkan celaan dan cemuhan ke atas para
ulama dan paderi bani Israel yang mengambil sikap bungkam terhadap kaum mereka
yang berlumba-lumba melakukan dosa, pencerobohan dan memakan harta haram.
Mereka tidak melaksanakan amanah kitab Allah yang dipertanggungjawabkan kepada
mereka.
Ayat ini merupakan suara amaran kepada setiap ahli agama,
kerana baik buruk sesuatu masyarakat adalah bergantung kepada kesetiaan para
pengawas syariat dan ilmu agama menjalankan tugas mereka menyuruh orang ramai
melakukan kemakrufan dan melarang kemungkaran. Perkara ini – sebagai mana kami
telah huraikan sebelum ini di dalam tafsir Fizilalil quran – memerlukan
wujudnya “kuasa” yang mampu menyuruh dan melarang, kerana tugas menyuruh dan
melarang ini berlainan daripada tugas dakwah. Tugas dakwah ialah memberi
penerangan, sedangkan tugas menyuruh dan melarang ialah menggunakan “kuasa”.
Oleh sebab itu orang-orang yang bertugas menyuruh melakukan kemakrufan dan
melarang kemungkaran itu sayugialah mendapatkan kuasa agar suruhan dan larangan
mereka dihargai di dalam masyarakat dan tidak hanya merupakan kalam dan
cakap-cakap sahaja.
Bukan
sahaja para ulama dan intelek Islam kita tidak menghurai dan menjelaskan kepada
kita mengenai kesyirikan dan kekufuran segala ideologi, pemikiran,
undang-undang dan kerajaan demokrasi, serta mereka sedikitpun tidak menjelaskan
kepada kita mengenai kesyirikan dan kekufuran yang berlaku ke atas kita kerana kita
mengamalkan sistem politik demokrasi, malah merekalah orang-orang yang aktif
dalam menipu, membohongi dan menyesatkan kita daripada jalan yang benar. Mereka
mengatakan bahawa demokrasi ini adalah Islam, penentangan terhadap demokrasi
adalah penentangan terhadap Islam itu sendiri, bahawa Jihad itu bukanlah semestinya
bererti Perang dan Revolusi, perjuangan Islam hanyalah dakwah dengan kata-kata
yang baik dan berkesan. Mereka menyebarkan fahaman bahawa Jihad kita yang
paling utama ialah untuk membasmi kemiskinan, mencapai kemajuan ekonomi dan membaiki
taraf kehidupan, meningkat ilmu dan teknologi, mewujudkan kestabilan negara
dengan mewujudkan perpaduan negara di antara berbagai-bagai bangsa dan agama. Mereka
mengatakan bahawa Islam tidak menggalakkan kita untuk berperang, manakala perang
itu hanya dilancarkan setelah kita diperangi, dizalimi dan dicerobohi. Ini
kesemuanya tiadalah yang lain melainkan hanyalah semata-mata penipuan dan
pembohongan yang amat jelas dan nyata, mereka menipu dan membohongi kita malah
mereka juga menipu dan membohongi Allah swt sendiri!
Setiap
orang yang mengimani kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ adalah berkewajipan untuk memahami dengan seberapa jelas yang
mungkin mengenai konsep Uluhiyah dan Rububiyah Allah supaya pengertian politik
dan kenegaraan menjadi jelas dan terang kepada kita, agar kita dapat memelihara
diri kita daripada tergelincir daripada jalan-jalan ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan supaya kita tidak mengeluarkan diri kita daripada
pengabdian kepada Allah sahaja yang boleh ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Islam hendaklah jelas, begitu juga kufur itu hendaklah juga
jelas supaya bukan sahaja kita dapat mengimani, mengamal, menyebar, mengembang,
mempromosi dan mempertahankan agama Islam kita, tetapi kita juga dapat
menjauhkan diri kita daripada kufur, tidak terlibat dalam mengimani, mengamal,
dan mempertahankan sebarang ideologi, pemikiran, sistem, undang-undang,
kerajaan dan institusi kufur, dan kita akan berusaha dan berjuang untuk
menghancurkan kufur. Buat ketika ini, kita tidak mempunyai kefahaman yang jelas
mengenai ISLAM dan KUFUR kerana kita tidak memahami dengan jelas mengenai
konsep-konsep Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan juga
mengenai Uluhiyah dan Rububiyah Manusia dan Taghut; justeru, kita telah, sedang
dan akan terus disesatkan dengan begitu senang sekali oleh musuh-musuh kita
daripada jalan yang benar.
No comments:
Post a Comment