Thursday 23 August 2012

KALIMAH YANG AKTIF DAN BERTINDAK


ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ

KALIMAH YANG AKTIF DAN BERTINDAK

Firman Allah : as-Saaffaat 35, Muhammad 19
Tiada Tuhan yang lain melainkan Allah 

KALIMAH ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti menolak Tuhan-tuhan yang selain daripada Allah dan mengakui Allah sebagai Tuhan Yang Maha Esa. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti menafi, menolak, mengingkari dan menentang terhadap kerajaan dan undang-undang yang selain daripada Allah dan hanya mengakui dan menerima kerajaan dan undang-undang daripada Allah sahaja.

Firman Allah: Furqan 52
Oleh itu, janganlah engkau menurut kehendak orang-orang kafir, dan berjuanglah dengan hujjah-hujjah al-Quran (dalam) menghadapi mereka dengan perjuangan yang besar dan bersungguh-sungguh.

Kalimah  ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ adalah kalimah yang AKTIF dan BERTINDAK. Ia bukanlah satu kalimah yang diam membeku dan terkurung di dalam kalbu dan ia bukan pula untuk diucap setakat di bibir sahaja. Ianya adalah satu kalimah untuk dijelmakan dalam bentuk yang aktif dan bertindak dalam kehidupan kita hari-hari. Ia memerintahkan kita supaya bergerak dan bertindak dengan aktif untuk menafi, menolak, mengingkari, menentang, memusuhi dan membenci dengan total terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi serta segala pemikiran dan sistem kehidupan yang syirik dan kufur. Ia memerintahkan kita supaya kita bergerak dan bertindak dengan aktif untuk mengusir keluar seluruh Tuhan Manusia yang sedang bertakhta dan berdaulat dalam sistem politik demokrasi kita ini malah yang sedang bertakhta dan berdaulat di bumi ini seluruhnya untuk dipulangkan seluruh takhta dan kedaulatan itu kepada Allah. Ketaatan kepada perintah ini adalah kesempurnaan kepada pegangan dan amalan ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, tanpanya bererti kerosakan kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan kita daripada agama Allah.

Firman Allah: Nahl 36
"Sembahlah Allah dan jauhilah taghut!" 

Firman Allah: al-Imran 64
Katakanlah: Wahai ahli kitab, marilah kepada satu kalimah yang sama di antara kami dengan kamu: iaitu kita semua tidak menyembah melainkan Allah, dan kita tidak sekutukan-Nya dengan sesuatu apapun, dan janganlah sebahagian daripada kita menjadikan sebahagian yang lain sebagai Tuhan-Tuhan yang selain daripada Allah. Jika mereka berpaling, katakanlah: saksikanlah kamu bahawa kami adalah orang-orang Islam. 

Firman Allah: al-Anaam 56
Katakanlah: "Sesungguhnya aku dilarang menyembah mereka yang kamu sembah yang selain daripada Allah." Katakanlah lagi, "aku tidak akan menurut hawa nafsu kamu, kerana kalau aku turut, sesungguhnya sesatlah aku, dan tiadalah aku dari orang-orang yang mendapat hidayat pertunjuk." 

Firman Allah: Yasin 60, 61
"Bukankah Aku telah perintahkan kamu wahai anak-anak Adam supaya kamu jangan menyembah syaitan? Sesungguhnya ia musuh yang nyata terhadap kamu! Dan (Aku perintahkan) hendaklah kamu menyembah-Ku, inilah jalan yang lurus.  

Firman Allah Hud 2
Janganlah kamu menyembah melainkan Allah. 

Firman Allah: Hud 26
(Mengatakan bahawa) Janganlah kamu sembah sesuatupun melainkan Allah. "Iaitu janganlah kamu menyembah melainkan Allah, sesungguhnya aku bimbang (jika kamu menyembah yang selain daripadanya) kamu akan ditimpa azab yang tidak terperi sakitnya pada hari pembalasan." 

Firman Allah: an-Nisa 36
Hendaklah kamu beribadat kepada Allah dan janganlah kamu mempersekutukan Dia dengan sesuatu apapun. 

Firman Allah : al-Qosas 86
Dan janganlah engkau menyembah Tuhan yang lain bersama-sama Allah. Tiada Tuhan yang lain melainkan Dia.

 Firman Allah: ar-Raad 36
Katakanlah: "Sesungguhnya aku diperintahkan hanya untuk menyembah Allah sahaja, dan supaya aku tidak mempersekutukan-Nya dengan sesuatu yang lain." 

Firman Allah: al-Isra' 22, 23
Janganlah engkau adakan Tuhan yang lain bersama Allah. Dan Tuhanmu telah perintahkan supaya engkau tidak menyembah melainkan kepada-Nya semata-mata. 

Jangan sembah yang selain pada Allah, tetapi hendaklah kita hanya dan semata-mata sembah Allah sahaja! Dalam ayat-ayat di atas ini kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ memerintahkan kita supaya kita bergerak dan bertindak dengan aktif untuk menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan total terhadap kerajaan demokrasi Malaysia kita yang syirik dan kufur ini dan terhadap segala peraturan dan undang-undang demokrasi yang juga adalah syirik dan kufur ini yang sedang berkuat kuasa ke atas seluruh massa umat Islam kita kini. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ menghendaki supaya kita mencabar, mengancam, mengganggu, memusuhi dan membenci kerajaan demokrasi Malaysia kita ini dan supaya kita sekali-kali tidak mentaati dan mematuhinya. Orang-orang yang lemah dan lembik yang oleh itu mereka tidak bergerak dan bertindak untuk menghapuskan agama demokrasi dan kerajaan demokrasi kita yang syirik dan kufur ini mereka itu disifatkan sebagai orang-orang yang tidak beriman dengan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan terkeluar daripada agama kita.

Saiyyid Qutb (Milestones) :"Apabila manusia menegakkan konsep khilafah di muka bumi ini dalam kesemua aspek, dengan mendeklarasikan dirinya untuk pengabdian kepada Allah dan membebaskan dirinya daripada segala pengabdian kepada yang selain daripada Allah, melalui pembentukan sistem kehidupan yang disyariatkan Allah dan menolak kesemua sistem yang lain dengan menyusun kehidupannya mengikut syariat Allah dan meninggalkan segala undang-undang yang lain, dengan mengamalkan nilai-nilai dan norma-norma moral yang diredhai Allah dan menolak kesemua norma yang lain...baharulah manusia itu menjadi bertamadun sepenuhnya dan masyarakat itu sampai kepada mercu ketamadunan." 
Ketamaddunan yang didasarkan kepada ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ itu hanya berkemampuan untuk dibina, dibentuk dan diwujudkan apabila kita mengamalkan konsep Nafi dan Isbat dalam kehidupan harian kita dengan aktif – kita hendaklah menafi, menolak, mengingkari, menentang dan memusuhi serta membenci dengan terbuka, aktif dan total terhadap kedaulatan, syariat dan sistem kehidupan demokrasi yang selain daripada Allah dan sekali gus kita hendaklah hanya mengisbatkan kedaulatan, syariat dan sistem kehidupan daripada Allah sahaja.

Firman Allah: al-Imran 149
Hai orang-orang yang beriman! Jika kamu taat orang-orang kafir nescaya mereka akan menolak kamu kembali kepada kekufuran, lalu menjadilah kamu orang-orang yang rugi. 

Firman Allah: al-Ahzab 1, 48
Hai Nabi, bertakwalah kepada Allah dan jangan kamu taat orang-orang kafir dan orang-orang munafik, sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana. Dan janganlah kamu mentaati orang-orang kafir dan orang-orang munafik itu, janganlah kamu hiraukan ugutan mereka dan bertakwalah kepada Allah. Dan cukuplah Allah sebagai Pelindung. 

Firman Allah: Furqan 52
Oleh itu, janganlah engkau menurut kehendak orang-orang kafir, dan berjuanglah dengan hujjah-hujjah al-Quran (dalam) menghadapi mereka dengan perjuangan yang besar dan bersungguh-sungguh. 

Sayyid Qutb (Fizilalil Quran) :Takwa kepada Allah dan perasaan yang merasakan adanya perhatian Allah dan kebesaran-Nya merupakan asas yang pertama. Ia bertugas sebagai penjaga di hati yang mengawal perundangan dan perlaksanaan undang-undang. Di atas asas inilah diletakkan segala tugas dan segala bimbingan di dalam Islam. Arahan yang kedua ialah melarang daripada mematuhi kehendak orang-orang kafir dan orang-orang munafik, juga daripada mengikuti bimbingan dan cadangan mereka dan daripada mendengar fikiran dan hasutan mereka. Penampilan larangan yang didahulukan daripada suruhan mengikut wahyu itu menunjukkan bahawa tekanan orang-orang kafir dan kaum munafikin di Madinah dan di sekitarnya adalah terlalu hebat. Inilah yang memerlukan larangan daripada mengikut fikiran-fikiran dan bimbingan-bimbingan dan larangan daripada tunduk kepada desakan dan tekanan mereka.  Kemudian larangan ini tetap berkuasa di segala masyarakat dan segala zaman. Larangan ini mengingatkan orang-orang mukmin supaya jangan sekali-kali mengikut fikiran-fikiran orang- orang kafir dan kaum munafikin terutama dalam perkara-perkara akidah, perundangan dan peraturan kemasyarakatan khususnya agar mereka hanya taat kepada system hidup Ilahi sahaja dan tidak bercampur aduk dengan bimbingan-bimbingan daripada yang lain daripada sistem itu. Jangan ada seseorang pun yang tertipu kerana melihat ketinggian ilmu pengatahuan dan pengalaman yang ada pada orang-orang kafir dan orang-orang munafikin sebagaimana yang dilakukan oleh sesetengah kaum Muslim di masa-masa kelemahan dan penyelewengan mereka kerana Allah Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana. Dialah yang telah memilih satu system hidup untuk mereka mengikuti ilmu dan hikmat-Nya :

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana.” Segala ilmu pengetahuan yang ada pada manusia hanya kulit luar dan sekelumit sahaja.
Arahan yang ketiga :
“Dan ikutilah segala apa yang diwahyukan kepadamu daripada Tuhanmu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala apa yang dilakukan kamu.” 

Wahyu itulah punca arahan dan sumber hakiki yang wajib diikuti.Ungkapan : “Ikutilah segala apa yang diwahyukan kepadamu daripada Tuhanmu” menyarankan bahawa wahyu yang disampaikan kepadamu itu adalah benar-benar daripada Allah. Saranan ini sahaja sudah cukup agar wahyu itu wajib diikuti, apatah lagi dengan adanya perintah daripada Allah sendiri supaya mengikuti wahyu itu.

 Ulasan: “Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana” menyarankan bahawa Allah mengetahui hakikat kamu dan apa yang dilakukan kamu. Allah mengetahui hakikat amalan yang dilakukan kamu dan mengetahui segala niat dan tujuan yang tersemat di hati kamu. Arahan yang akhir ialah :
“Dan berserahlah kepada Allah dan cukuplah Allah menjadi penjaga (kamu)”.
Tidak penting kepadamu sama ada orang-orang kafir dan orang-orang munafikin itu menyokong atau menentangmu. Jangan hiraukan tipu daya mereka yang jahat malah serahkan seluruh urusanmu kepada Allah agar Dia mengendalikannya dengan ilmu dan hikmatnya. Dasar memulangkan urusan kepada Allah dan bertawakal kepada-Nya sahaja pada peringkat akhir merupakan asas yang teguh yang memberi ketenteraman pada hati. Ia membuatkan seseorang itu tahu di mana batasnya dan ke mana dia harus berakhir, dan menyerahkan hal-hal yang selanjutnya kepada Allah yang menerajui urusan dan pentadbiran dengan penuh keyakinan dan ketenangan. Ketiga-tiga unsur-unsur  ini, iaitu takwa, mengikut wahyu, berserah kepada Allah beserta tidak mengikut orang-orang kafir dan orang-orang munafikin merupakan unsur-unsur yang menjadi bekalan dan modal pokok bagi pendakwah. Inilah unsur-unsur yang menegakkan dakwah di atas jalannya yang jelas dan bersih, iaitu dakwah daripada Allah, kepada Allah dan berserah kepada Allah: “Dan cukuplah Allah sebagai penjaga” kepada mereka.

Allah s.w.t memerintahkan kita supaya ‘JANGAN MENTAATI’ orang-orang kafir kerana ketaatan dan kepatuhan kita itu akan membawa kita untuk mentaati dan mematuhi peraturan dan undang-undang kufur dan sistem kehidupan kufur yang bererti menyembah yang selain daripada Allah swt yang oleh itu mengkufur ingkarkan Allah swt. Perintah Allah supaya kita ‘jangan mentaati orang-orang kafir’ di dalam ayat-ayat di atas ini merupakan satu perintah untuk kita mengamalkan sikap dan tindakan-tindakan yang aktif dan total dalam menafi, menolak, mengingkari menentang dengan aktif dan total terhadap kerajaan demokrasi kita ini yang oleh itu ia menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.
Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ adalah satu kalimah yang aktif, bertindak, radikal dan revolusyeneri – ia memerintahkan kita supaya bertindak dan campur tangan dengan segera, bersungguhan dan aktif ke arah menghapuskan penindasan, kezaliman, pencerobohan, ancaman, kerosakan dan kejahatan yang wujud di dalam sistem kehidupan demokrasi kita ini yang muncul sebagai hasil daripada sifat-sifat kesyirikan dan kekufurannya itu. Orang-orang yang tidak aktif, tidak bertindak, malah sekadar memerhatikan sahaja segala penindasan, kezaliman, pencerobohan, ancaman, kerosakan dan kejahatan yang sedang berleluasa di dalam persekitaran kita ini lantaran kesyirikan dan kekufuran sistem politik demokrasi kita ini, mereka itu dikecam, dikutuk dan disifatkan oleh Allah s.w.t. sebagai orang-orang yang menderhakai dan mengingkari Allah swt.

Firman Allah: al-Hujurat 9
Dan jika dua puak dari orang-orang yang beriman berperang, maka damaikanlah di antara keduanya; jika salah satunya berlaku zalim terhadap yang lain, maka lawanlah puak yang zalim itu sehingga ia kembali mematuhi perintah Allah; jika ia kembali patuh maka damaikanlah diantara keduanya dengan adil (menurut hukum Allah), serta berlaku adillah kamu (dalam segala perkara); sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil. 
Firman Allah: an-Nisa 75
Dan mengapa kamu tidak mahu berperang kerana sabilullah dan kerana (membela) orang-orang yang lemah daripada kaum lelaki dan perempuan dan kanak-kanak yang sentiasa berdoa : Wahai Tuhan kami ! Keluarkanlah kami daripada negeri ini (mekah) yang mana penduduknya sangat zalim dan berilah kepada kami pelindung daripada sisi-Mu berilah kepada kami penolong daripada sisi-Mu .

Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ adalah kalimah yang AKTIF, BERGERAK  dan BERTINDAK – ia menghendaki supaya kita bertindak dan campur tangan dengan aktif dan seberapa segera yang mungkin dalam membenteras dan menghapuskan segala kerajaan, kekuasaan, perundangan, sistem, golongan, dan institusi yang syirik dan kufur yang disifatkan sebagai menindas, menzalimi, menceroboh, mengancam, merosak, mengeksploitasi, memanipulasi, menjajah dan menjahati manusia, dan kita hendaklah pula aktif dalam memperjuangkan ke arah menegak dan mewujudkan keadilan, keamanan, kebebasan, keselamatan, kemuliaan, ketinggian dan kesempurnaan hidup yang didasarkan kepada Aqidah dan Pemikiran Islam yang akan diwujudkan di bawah satu Negara Islam.

Sifat KONFORMIS atau NON-KONFORMIS terhadap sesuatu agama, pemikiran dan sistem kehidupan adalah tergolong ke dalam kategori AQIDAH.

Ibadat yang paling utama di sisi  Allah swt, iaitu ibadat  yang mengatasi ibadat-ibadat solat, puasa, zakat, haji, sedekah serta seluruh ibadat yang lain ialah sifat NON-KONFORMIS terhadap agama demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini. Ini adalah kerana, pertama; ianya adalah ibadat yang bertaraf Jihad di jalan Allah; kedua, ianya adalah ibadat yang menyempurnakan pegangan dan amalan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Tanpanya bererti kerosakan kepada ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan kita daripada agama Allah.      

Seseorang Islam yang bersifat NON-KONFORMIS terhadap pemikiran dan sistem kehidupan demokrasi sedangkan ianya adalah kesyirikan dan kekufuran, adalah seseorang yang beriman dan berpegang teguh kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, sebaliknya seseorang Islam yang bersifat KONFORMIS terhadap pemikiran dan sistem kehidupan demokrasi, ia adalah seseorang yang membatalkan syahadah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ Muhammadar Rasulullah yang mengeluarkan dirinya daripada agama Allah. Sifat NON-KONFORMIS terhadap demokrasi itu bererti bersifat NON-KONFORMIS terhadap Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, sebaliknya seseorang Islam yang bersifat KONFORMIS terhadap demokrasi bererti ia telah bersifat KONFORMIS terhadap Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang membatalkan syahadah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ Muhammadar Rasulullah yang justeru mengeluarkannya daripada agama Allah. Dalam keadaan dan situasi seperti inilah berlakunya kesyirikan dan kekufuran dengan kadar yang amat berleluasa dan meluas sekali di kalangan seluruh massa umat Islam kita baik di Malaysia mahupun di dunia.

ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ

Bererti

Menafi dan Mentakfir

(NAFI):

1.     Agama yang selain daripada Allah.
2.     Ibadah yang selain daripada Allah.
3.     Kedaulatan hak Manusia .
4.     Undang-undang hak Manusia.
5.     Pemerintahan hak Manusia.
6.     Politik daripada Manusia.
7.     Ekonomi daripada Manusia.
8.     Sosial daripada Manusia.
9.     Akhlak daripada Manusia.
10.   Pengabdian kepada kerajaan Manusia.



ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ

Bererti

Beriman dan Mengakui

(ISBAT) :

1.     Agama yang satu daripada Allah.
2.     Ibadah daripada Allah.
3.     Kedaulatan hak Allah.
4.     Undang-undang hak Allah.
5.     Pemerintahan hak Allah.
6.     Politik daripada Allah.
7.     Ekonomi daripada Allah.
8.     Sosial daripada Allah.
9.     Akhlak daripada Allah.
10.    Pengabdian kepada kerajaan Allah.



Penafian terhadap kedaulatan manusia yang diikuti dengan pengisbatan terhadap kedaulatan Allah adalah kesempurnaan kepada pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Tanpa penafian terhadap kedaulatan manusia serta tanpa pengisbatan terhadap kedaulatan Allah, ianya adalah kerosakan kepada pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan seseorang itu daripada agama Allah. Seterusnya seseorang yang tidak menafikan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia serta ia juga tidak mengisbatkan Uluhiyah dan Rububiyah Allah, dia sudah merosakkan pegangan dan amalannya akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan dirinya daripada agama Allah. Kehidupan seseorang yang beriman dan berpegang teguh kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan yang mempraktikkan segala konsep yang terkandung di dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ ini, ia adalah seseorang yang mempunyai sifat-sifat keperibadiannya yang aktif, bergerak dan bertindak, sekali-kali dia bukanlah seseorang yang pasif, lemah dan lembik, lebih-lebih lagi dan terutama sekali apabila dia terpaksa menghadapi segala ancaman dan gangguan daripada kerajaan dan kekuasaan yang syirik dan kufur serta yang zalim dan menindas di bumi.


Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ adalah satu DEKLARASI bahawa :

1.     Allah yang satu bererti politik yang satu, kerajaan yang satu, pemerintahan yang satu, negara yang satu dan peraturan dan undang-undang yang satu yang kesemuanya datang daripada Allah swt dan tidak yang selain daripada-Nya;

2.      Allah yang satu hendaklah diikuti dengan penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan terhadap politik demokrasi, kerajaan demokrasi, pemerintahan demokrasi dan negara demokrasi yang datang daripada manusia dan tidak daripada Allah;

3.     Allah adalah Raja dan Pemerintah yang tunggal dan “exclusive” yang mempunyai KUASA dan DAULAT untuk memerintah ke atas seluruh umat manusia di bumi;

4.     Allah sahaja yang berhak untuk membuat peraturan dan undang-undang untuk dikuat kuasakan ke atas seluruh umat manusia di bumi;

5.     Allah sahaja yang berhak untuk mengabdikan manusia kepada kuasa Allah;

6.     Allah sahaja yang wajib ditaati dan dipatuhi oleh manusia baik dalam amal ibadat ritual mahupun dalam peraturan dan undang-undang dan pemerintahan;

7.     Manusia tidak boleh dilantik sebagai Raja dan Pemerintah yang berkuasa dan berdaulat ke atas seluruh umat manusia kerana Allah sahajalah Raja dan Pemerintahan yang tunngal yang mempunyai KUASA dan DAULAT ke atas manusia di bumi;

8.     Manusia yang menjadi para pemerintah, yang mempunyai KUASA dan DAULAT ke atas manusia dan yang membuat peraturan dan undang-undang untuk manusia adalah BERHALA-BERHALA atau TUHAN-TUHAN MANUSIA yang mempersekutukan Allah;

9.     Raja-Raja Melayu kita yang tidak berada di bawah perlembagaan al-Quran, adalah Raja-Raja yang tidak mempunyai KUASA dan DAULAT untuk memerintah ke atas kita kerana KUASA dan DAULAT itu hanyalah hak dan milik Allah sahaja, mereka ini adalah para TAGHUT yang tidak berhak untuk menjadi Raja-Raja kita, dan Allah menghendaki supaya mereka itu segera diturunkan daripada takhta-takhta mereka;

10.   Para pemimpin kita tidak berhak untuk BERKUASA dan BERDAULAT ke atas manusia, mereka itu tidak berhak untuk dilantik sebagai menteri-menteri dan ahli-ahli parlimen kerana KUASA dan DAULAT itu hanyalah hak dan milik Allah sahaja,

11.   Mengakui Allah sebagai Raja dan Pemerintah yang BERDAULAT dan BERKUASA ke atas kita hendaklah diikuti dengan tindakan-tindakan untuk menafi, menolak, mengingkari dan menentang terhadap menteri-menteri dan ahli-ahli parlimen, serta Raja-Raja Melayu kita dan juga untuk memusuhi dan membenci mereka kerana mereka ini kesemuanya adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA yang selain daripada Allah;

12.   Peraturan dan Undang-undang adalah agama, justeru peraturan dan undang-undang Allah adalah agama Allah, manakala peraturan dan undang-undang demokrasi adalah agama demokrasi yang syirik dan kufur;

13.   Melantik para pemimpin kita sebagai ahli-ahli Parlimen dan Dun yang bererti memberi KUASA dan DAULAT kepada mereka untuk membuat peraturan dan undang-undang, ianya bererti bahawa kita telah melantik mereka itu sebagai TUHAN-TUHAN kita dan itu bererti bahawa kita telah mempersekutukan Allah yang mengeluarkan kita daripada agama Allah;

14.   Mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang demokrasi dalam bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa sedangkan ianya adalah yang selain daripada Allah bererti kita telah MENYEMBAH menteri-menteri, ahli-ahli Parlimen dan Dun serta Raja-Raja Melayu kita sebagai TUHAN-TUHAN kita yang mengeluarkan kita daripada agama Allah;

15.   Mengamal dan mempraktikkan peraturan dan undang-undang demokrasi padahal ianya adalah peraturan dan undang-undang yang syirik dan kufur bererti kita telah mengimani, menganuti dan mengamalkan agama yang syirik dan kufur yang mengeluarkan kita daripada agama Allah;

16.   Mengamal dan mempraktikkan sistem politik demokrasi dan meredhainya bererti kita melantik para pemimpin kita sebagai Tuhan-tuhan kita yang berkuasa dan berdaulat ke atas kita serta kita menyembah mereka ini sebagai Tuhan-tuhan kita – kedua-duanya ini mengeluarkan kita daripada agama Allah;

17.   Mengiktiraf dan bersetuju terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi bererti kita telah mengiktiraf dan bersetuju terhadap agama yang syirik dan kufur yang mengeluarkan kita daripada agama Allah;

18.    Kesempurnaan dalam beriman kepada ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ adalah dengan mengeluarkan diri kita daripada sistem politik demokrasi, tidak mengamalkannya, dan berada di bawah kepimpinan Islam yang baru dan melancarkan sikap dan tindakan-tindakan dalam bentuk menafi, menolak, mengingkari dan menentang terhadap agama demokrasi, kerajaan demokrasi dan seluruh sistem kehidupan demokrasi yang syirik dan kufur;

19.   Tidak mengamal dan mempraktikkan sikap dan tindakan-tindakan untuk menafi, menolak, mengingkari dan menentang terhadap agama demokrasi, kerajaan demokrasi dan seluruh sistem kehidupan demokrasi, serta terhadap seluruh pemimpin (ahli-ahli Parlimen dan Dun) dan Raja-Raja Melayu kita bererti kita telah merosakkan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan kita daripada agama Allah;

20.   Setiap perjuangan untuk menegakkan peraturan dan undang-undang Allah di dalam negara kita ini hendaklah diikuti dan disertai dengan penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan terhadap peraturan dan undang-undang demokrasi, kerajaan demokrasi dan seluruh sistem kehidupan demokrasi;

21.   Allah memerintahkan kita supaya kita berjuang dengan Jihad, Perang dan Revolusi untuk meruntuh, menghancur dan menghapuskan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Allah di bumi.

Inilah ertinya kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, iaitu Allah itu adalah Tuhan kerana Dia sahaja yang mempunyai hak-hak dan kuasa-kuasa untuk memerintah manusia, Dia sahaja yang mempunyai hak-hak dan kuasa-kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang untuk manusia, Dia sahaja yang mempunyai hak-hak dan kuasa-kuasa untuk mengabdikan manusia kepada kekuasaan Allah dan Dia sahaja yang mempunyai hak-hak dan kuasa-kuasa untuk disembah oleh manusia. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ menafi, menolak, mengingkari dan menentang segala Tuhan, agama, undang-undang dan sistem kehidupan yang selain daripada Allah. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap ahli-ahli Parlimen dan Dun serta Raja-Raja Melayu kita kerana mereka itu kesemuanya adalah Tuhan-Tuhan Manusia, dan Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ juga menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap sistem politik demokrasi kita ini kerana ianya adalah agama manusia yang syirik dan kufur.

Firman Allah : asy-Syura 21
Apakah mereka mempunyai sekutu-sekutu yang mensyariatkan untuk mereka peraturan-peraturan agama yang tidak diizinkan Allah?

Para pemimpin kita telah mengambil alih peranan Allah sebagai Tuhan kita Yang Maha Esa kerana mereka itu telah melantik diri mereka sebagai Tuhan-tuhan Manusia. Mereka itu dikatakan sebagai telah melantik diri mereka sebagai Tuhan-tuhan Manusia kerana mereka telah membuat undang-undang yang tidak diizinkan Allah. Undang-undang Parlimen dan Dun yang dibuat dan diluluskan oleh para pemimpin kita ini adalah undang-undang yang syirik dan kufur kerana ianya adalah undang-undang manusia yang selain daripada Allah dan yang tidak diizinkan Allah.

Justeru, para Menteri, ahli-ahli Parlimen dan Dun, serta Raja-Raja Melayu kita, kesemuanya adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA dalam sistem politik demokrasi kita ini kerana mereka kesemuanya adalah orang-orang yang berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas manusia, kerana mereka kesemuanya adalah orang-orang yang berkuasa dan berdaulat untuk membuat undang-undang untuk manusia, kerana mereka kesemuanya adalah orang-orang yang berkuasa dan berdaulat untuk menghamba abdikan manusia kepada kekuasaan manusia dan kerana mereka kesemuanya adalah orang-orang yang berkuasa dan berdaulat untuk disembah oleh manusia.

Firman Allah : asy Syuara 21
Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu akan mendapat azab yang amat pedih.

Tuhan-tuhan Manusia yang terdiri daripada para Menteri, ahli-ahli Parlimen dan Dun, serta Raja-Raja Melayu kita adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang yang zalim yang akan dihumban ke dalam keseksaan neraka yang amat pedih di akhirat nanti!

Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dengan jelas, tegas dan tanpa ragu-ragu lagi memerintahkan agar kita menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap Tuhan-Tuhan Manusia, kerajaan-kerajaan manusia dan segala undang-undang manusia, dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ juga dengan jelas, tegas dan tanpa ragu-ragu lagi memerintahkan agar kita membenci, memusuhi dan memerangi Tuhan-Tuhan Manusia, kerajaan-kerajaan manusia dan segala undang-undang manusia yang selain daripada Allah swt yang kesemuanya ini sedang wujud, berkuasa dan beroperasi di dalam sistem politik demokrasi Malaysia kita yang syirik dan kufur ini. Justeru, segala sikap dan tindakan penafian, penolakan, pengingkaran, dan penentangan kita yang aktif dan total terhadap kerajaan demokrasi Malaysia kita yang syirik dan kufur ini dan terhadap ahli-ahli Parlimen dan Dun serta terhadap Raja-Raja Melayu kita ini serta kita membenci dan memusuhi mereka, kesemuanya ini adalah perintah Allah yang menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Amalan konsep Nafi dan Isbat adalah SYARAT yang mendasar dalam menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Tanpanya bererti kerosakan kepada pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan seseorang itu daripada agama Allah. Umat Islam kita yang wujud dan hidup di bawah kekuasaan dan naungan kerajaan demokrasi Malaysia yang syirik dan kufur ini tanpa mengamalkan konsep Nafi dan Isbat dalam kehidupan mereka, iaitu tanpa menolak, mengingkari, memusuhi dan membenci terhadap kerajaan demokrasi dan para pemimpin kita serta terhadap Raja-Raja Melayu kita, dan tanpa keinginan kepada kerajaan Allah dan sistem kehidupan Allah, mereka itu adalah golongan yang mengalami kecacatan dan kerosakan dalam pegangan dan amalan mereka akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang jelas dan terang sekali telah mengeluarkan mereka daripada agama Allah.

Konsep Nafi dan Isbat yang memunculkan prinsip Perimbangan Negatif (Negative Balance) dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ mempunyai pengertian-pengertian bahawa :

1.     Aktif memperjuang dan mempertahankan kedaulatan Allah yang disertai dengan tindakan-tindakan yang aktif dalam menafi, menolak, mengingkari dan menentang terhadap kedaulatan manusia, adalah satu kesempurnaan kepada ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ ;

2.     Aktif menafi, menolak, mengingkari dan menentang kedaulatan manusia bererti aktif mempertahankan kedaulatan Allah dan kesempurnaan kepada ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ ;

3.     Aktif memperjuang, mempertahan dan memperkasakan kedaulatan manusia bererti aktif dalam menafi dan mengkufur ingkarkan Allah dan terkeluar daripada Islam;

4.     Tidak aktif dalam menafi, menolak, mengingkari dan menentang kedaulatan manusia (demokrasi) bererti aktif dalam menafi, menolak, mengingkari dan menentang kedaulatan Allah yasng bererti kerosakan kepada ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ;

5.     Tidak aktif dalam mempertahankan kedaulatan Allah bererti aktif dalam mempertahankan kedaulatan manusia dan kerosakan kepada Laailaahalillallah.

Sikap yang pasif, berdiam diri, tidak campur tangan atau sekadar bersikap “neutral” sahaja, iaitu sikap dan tindakan yang tidak aktifnya negatif terhadap kerajaan demokrasi, bererti kita membiarkan dan memberi laluan yang mudah dan percuma kepadanya (kerajaan demokrasi) untuk terus wujud, berkuasa, memerintah dan berkesinambungan serta kita bersetuju dan bersikap positif terhadapnya. Kesemua sikap dan tindakan seperti ini, di sisi pengertian prinsip perimbangan negatif (negative balance)  dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, adalah satu penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif terhadap ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Kehidupan Rasulullah saw adalah satu kehidupan yang aktif dan bertindak, bukan pasif dan berkompromi dengan Jahiliyah. Rasulullah saw mendeklarasikan kekufuran agama Jahiliyah, Baginda mengasing dan memisahkan dirinya dan kelompok Muslimin yang kecil yang dipimpin oleh Baginda itu daripada masyarakat Jahiliyah dan daripada kepimpinan Jahiliyah, Rasulullah saw mencabar, mengganggu dan mengancam Jahiliyah dan Baginda menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap agama Jahiliyah, kekuasaan Jahiliyah dan kepimpinan Jahiliyah. Sedikitpun tidak wujud sebarang bentuk kompromi dalam konflik di antara Rasulullah saw dengan Jahiliyah yang akhirnya membawa kepada konfrantasi terbuka di antara kedua-duanya.

Sikap-sikap dan tindakan-tindakan Rasulullah saw terhadap agama dan kekuasaan Jahiliyah :

1.     Mengisytiharkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ untuk menegakkan kekuasaan Islam dan sistem kehidupan Islam, serta matlamat untuk menghapuskan kekuasaan Jahiliyah.

2.     Mengisytiharkan agama jahiliyah Mekah sebagai agama yang syirik dan kufur.

3.     Tidak mengamal, mengimani dan menganuti agama Jahiliyah.

4.     Tidak membolehkan amalan agama Jahiliyah bagi tujuan perjuangan Islam.

5.     Tidak mengiktiraf dan bersetuju terhadap agama Jahiliyah.

6.     Tidak bersetuju untuk menyerahkan hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang kepada manusia.

7.     Tidak mentaati peraturan dan undang-undang manusia.

8.     Menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap agama Jahiliyah.

9.     Memisah dan mengasingkan diri daripada kepimpinan kufur dan kekuasaan kufur serta untuk memusuhi dan membencinya.

10.   Mengamalkan sikap tidak berkompromi dan non-konformis terhadap agama Jahiliyah.
11.   Mencabar dan mengancam agama Jahiliyah yang sedang berkuasa dan berdaulat.

12.   Bersedia dan sanggup untuk dizalimi dan ditindas oleh kekuasaan Jahiliyah dengan ketara dan berpajangan.

13.   Setelah memperolehi kekuatan, Islam akan melancarkan Jihad dan Perang terhadap Jahiliyah untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia dan untuk mengembalikan pengabdian seluruh umat manusia kepada Allah sahaja.

Inilah masyarakat Islam yang didiri dan dibangunkan oleh Rasulullah saw semasa dalam ‘Era Mekah’ di atas prinsip ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ . Rasulullah saw mewujud dan membangunkan satu masyarakat Islam yang baru, iaitu satu Barisan Pelupur atau “VANGUARD” yang sepenuhnya bertaqwa kepada Allah, mereka adalah masyarakat yang mempunyai semangat Jihad yang berkobar-kobar yang sepenuhnya komited kepada perjuangan Islam, mereka mempunyai kesediaan untuk berkorban apa sahaja untuk Allah dan untuk mempertahankan agama Allah, mereka adalah masyarakat yang berdikari dan terpisah daripada Jahiliyah, mereka adalah masyarakat yang mempunyai ketahanan yang amat kuat dan ampuh serta yang bersifat radikal dan revolusyeneri yang didirikan di atas konsep Nafi dan Isbat seperti mana yang terkandung dalam kalimah Laailaahaillalllah. Inilah masyarakat yang sempurna beriman kepada Allah dan tidak hanyut di dalam arus Jahiliyah. Inilah ertinya “Islamic Fundamentalism” yang tulen!

Kehidupan umat Islam di Malaysia kita kini berkonflik dan berkontradiksi secara aktif dan total dengan segala ciri kehidupan Rasulullah saw di zaman Mekah seperti mana yang digariskan di atas ini. Kita kini sedang hanyut dalam arus Jahiliyah demokrasi dan kita wujud dan hidup dalam keadaan kita yang selesa, aman dan tenang dalam kesesatan, kebutaan dan kekafiran tanpa sedikitpun menyedarinya kerana Allah telah menutup dan mengunci mati segala pintu hati kita dan pancaindera kita kepada hidayat!

Allah melarang kita daripada taat dan patuh kepada agama kufur dan orang-orang kafir :

Firman Allah : al-Imran 149
Wahai orang-orang yang beriman jika kamu taat kepada orang-orang yang kafir nescaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kembali murtad) lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi. 
Firman Allah : al-Imran 150
 Malah sebenarnya Allah itulah Pelindung kamu dan Dialah sebaik-baik Penolong.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :Mungkin terlintas di dalam daya khayalannya selepas menerima kekalahan (peperangan Uhud) dan dalam saat-saat ditekan oleh kesakitan luka-luka dan cedera bahawa dia boleh mengundurkan dirinya daripada pertempuran dengan musuh-musuh yang kuat yang telah mendapat kemenangan dan berdamai dengan mereka serta tunduk kepada mereka dan walaupun begitu dia masih dapat memelihara agama dan Aqidahnya, keimanan dan keperibadfiannya. Ini adalah satu anggapan yang salah besar, kerana orang yang tidak berani tampil kehadapan di bidang ini pastilah mengundurkan dirinya ke belakang dan orang yang tidak menentang kekafiran, kejahatan, kesesatan, kebatilan dan kezaliman pastilah mengundurkan diri ke belakang dan kembali semula kepada kekafiran, kejahatan, kesesatan, kebatilan dan kezaliman. Seseorang yang tidak dapat dipelihara oleh Aqidah dan keimanannya daripada tunduk kepada orang-orang kafir, dari mendengar dan percaya kepada mereka sebenarnya telah meninggalkan Aqidah dan keimanannya sejak detik masa yang pertama lagi. Itulah kekalahan jiwa, di mana pendokong Aqidah tunduk kepada musuh-musuh Aqidahnya, mendengar bisikan mereka dan mematuhi arahan-arahan mereka. Itulah kekalahan dari awal mula lagi, oleh sebab itulah tiada siapa yang dapat melindunginya dari kekalahan pada akhir perjuangannya dan dari kembali balik kepada kekafiran walaupun ia tidak merasa dalam langkah-langkahnya yang pertama bahawa dia sedang dalam perjalanan menuju ke arah kesudahan yang malang itu. Seorang mukmin sejati mendapat keperluannya yang cukup dalam Aqidahnya dan dalam kepimpinannya dan kerana itu ia tidak memerlukan lagi kepada bermesyuarat dengan musuh-musuh agamanya dan musuh kepimpinannya . Dan andainya ia mendengar sekali kepada nasihat mereka bererti ia telah berjalan menuju ke jalan kembali semula kepada kekafiran. Inilah hakikat semula jadi dan hakikat yang sebenar berlaku yang diperingati Allah kepada kaum Muslimin. Allah memberi amaran kepada mereka dengan menyeru mereka dengan nama orang yang beriman :

Firman Allah : al-Imran 149
Wahai orang-orang yang beriman jika kamu taat kepada orang-orang yang kafir nescaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kembali murtad) lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi.

Tidak ada kerugian yang lebih besar daripada kerugian berbalik semula daripada keimanan kepada kekafiran, dan tidak ada apa-apa keuntungan lagi jika telah mengalami kerugian ini.

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa umat Islam kita yang dengar, ikut, taat dan terpengaruh dengan segala kehendak dan pandangan orang-orang kafir, walaupun dikatakan untuk tujuan perjuangan Islam, mereka itu kesemuanya disifatkan Allah sebagai orang-orang yang telah mundur kebelakang, iaitu mereka itu telah menuju kepada kekufuran. Begitulah keadaannya apabila orang-orang Islam itu ikut, menyertai dan mengambil bahagian dalam amalan sistem politik demokrasi sebagai jalan untuk berjuang ke jalan Allah, mereka itu adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang yang ikut cakap orang-orang kafir yang membawa mereka itu untuk menuju kepada kekufuran. Allah berfirman bahawa seseorang Islam yang berbalik semula kepada kekufuran itu adalah seseorang yang mengalami kerugian yang amat besar, dan cara bagi mengelakkan kita daripada berbalik semula kepada kekufuran dan daripada mengalami kerugian yang amat besar ini adalah dengan mengamalkan sikap dan tindaklan-tindakan penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang terbuka, aktif dan total terhadap orang-orang kafir, terhadap agama yang kafir dan terhadap segala bentuk dan jenis kesyirikan dan kekufuran termasuklah terhadap kerajaan demokrasi dengan segala peraturan dan undang-undang demokrasi yang syirik dan kufur ini.

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa orang-orang yang takut untuk tampil kehadapan untuk menonjolkan Islam, yang takut untuk menonjolkan matlamat perjuangan Islam dan yang takut untuk mengisytiharkan segala kebenaran yang datang daripada Islam adalah orang-orang yang mundur ke belakang, iaitu orang-orang yang menuju kepada kekufuran. Begitulah juga keadaan umat Islam kita kini – kita takut untuk mengisytiharkan kekufuran kerajaan demokrasi yang sedang dipimpin oleh orang-orang Melayu yang beragama Islam ini, kita takut untuk mengisytiharkan bahawa para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita ini adalah para Taghut yang mengkufur ingkarkan Allah, dan kita takut untuk mengisytiharkan perintah Allah untuk menentang, memusuhi dan membenci terhadap kerajaan demokrasi kita ini - Allah menyifatkan seluruh kita ini sebagai orang-orang yang mundur ke belakang, iaitu kita ini kesemuanya adalah terdiri daripada orang-orang yang sedang menuju kepada kekufuran.

Tiada pilihan yang lain bagi kita kini melainkan untuk segera bergerak dan bertindak aktif dalam mengisytiharkan kesyirikan dan kekufuran kerajaan demokrasi kita ini, untuk mengisytiharkan kesyirikan dan kekufuran para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita kerana mereka itu kesemuanya adalah Tuhan-tuhan Manusia yang berkuasa dan berdaulat ke atas kita serta yang disembah oleh kita, untuk mengisytiharkan kesyirikan dan kekufuran ke atas umat Islam kita yang mengamalkan sistem politik demokrasi kita ini kerana ianya adalah agama yang syirik dan kufur, untuk mengisytiharkan kesyirikan dan kekufuran kerana kita menyetujui dan meredhainya, dan untuk mengisytiharkan sikap dan tindakan-tindakan yang dikehendaki oleh kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ terhadap agama demokrasi kita yang syirik dan kufur ini dalam bentuk penentangan, permusuhan dan kebencian yang aktif dan total sehingga ianya mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Islam, dan kita hendaklah mengusir keluar seluruh Tuhan Manusia ini daripada takhta-takhta mereka. Inilah ertinya kesempurnaan beriman dan berpegang teguh tanpa berganjak kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ . Tanpa segala perisytiharan seperti yang disebutkan di sini dan tanpa mengeluarkan diri kita daripada sistem politik demokrasi kita ini dan tanpa menentang, memusuhi dan membencinya, ianya bererti kerosakan kepada keimanan kita akan kalimah  ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan kita daripada agama Allah .

Kemungkaran yang utama yang semestinya kita cegah dan halangi, sebelum kita mencegah dan menghalangi segala kemungkaran dan kejahatan yang lain, ialah Uluhiyah dan Rububiyah Manusia; dan fardhu yang paling utama yang semestinya kita lakukan sebelum melakukan segala fardhu yang lain ialah untuk menafi, menolak, mengingkari dan menentang Uluhiyah dan Rububiyah Manusia. Ini adalah kerana penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan terhadap Uluhiyah dan Rububiyah Manusia, bagi kita di Malaysia ini, adalah fardhu yang paling utama kerana ia menyempurnakan pegangan dan amalan ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang membuka laluan kepada kita serta yang membolehkan kita untuk melakukan segala fardhu yang lain seperti solat, puasa, zakat, hajj dan lain-lainnya.

Kesungguhan dan ketekunan dalam mengerjakan segala amal ibadat yang difardhukan, serta kesungguhan dan ketekunan dalam mencegah dan menghalangi segala kemungkaran dan kejahatan, tetapi tanpa menunaikan fardhu penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan terhadap Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang sedang wujud, berkuasa dan beroperasi dalam sistem pemerintahan demokrasi, tidak dapat menghindari seseorang itu daripada mengalami kerosakan dalam pegangan dan amalan ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ serta yang mengeluarkan dirinya daripada Islam – justeru, apa sahaja fardhu yang lain seperti solat, puasa, zakat yang kita lakukan, adalah sia-sia sahaja!.

Sumber kepada segala kemungkaran dan kejahatan ialah Uluhiyah dan Rububiyah Manusia. Segala kesungguhan, usaha dan keazaman untuk mencegah dan membenteraskan segala kemungkaran dan kejahatan di dalam sesuatu masyarakat tidak akan berjaya selagi Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang sedang wujud di dalam sistem politik demokrasi yang menjadi pencetus dan sumber kepada segala kemungkaran dan kejahatan itu tidak terlebih dahulu dihapuskan. Justeru, agama demokrasi yang terkandung di dalamnya Uluhiyah dan Rububiyah Manusia hendaklah terlebih dahulu diingkari, ditentang dan dihapuskan untuk digantikan dengan Uluhiyah dan Rububiyah Allah di bawah satu Negara Islam. Kemudian daripada itu barulah dilaksanakan segala tanggungjawab untuk mencegah dan menghapuskan segala kemungkaran dan kejahatan di dalamnya. Menafi, menolak, mengingkari dan menentang terhadap kerajaan demokrasi ini adalah fardhu ain, tanpanya seseorang itu akan mengalami kerosakan pegangan dan amalan ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan juga segala kemungkaran dan kejahatan tidak akan dapat dihapuskan.

Agama Islam yang sedang kita imani, anuti dan amalkan sekarang ini adalah kesesatan dan kerosakan ciptaan kaum Orientalis Barat. Ini adalah agama Raja seperti yang disebutkan di dalam cerita Nabi Yusuf as di dalam al-Quran, dan bukan agama Allah yang dianuti oleh beliau (nabi Yusuf as). Ini adalah agama Abduh dan Rashid Redha ajaran kaum Orientalis Barat. Ini adalah agama anutan Jakim, Yadim dan Ikim. Dan ini adalah agama yang diajar di seluruh unversiti kita di Malaysia kini. Fahaman agama seperti inilah yang menjadi anutan dan amalan kita kini di Malaysia yang menyeleweng, merosak dan menyesatkan kita daripada jalan yang benar. Ini adalah kerenah dan kejahatan kaum Ahlil Kitab dan Orientalis Barat yang bertujuan untuk mensabotaj dan menghancurkan kita, sama ada semasa di bawah penjajahan bangsa-bangsa Barat mahupun setelah mencapai kemerdekaan. Umat Islam kita kesemuanya sedang menganuti dan mengamalkan agama Islam yang sesat dan rosak dari segi Aqidah dan Pemikirannya. Sudah lama kita tidak mengamalkan agama Islam yang sebenar seperti yang diturunkan Allah kepada Rasul-Nya.

Umat Islam kita yang mengamalkan agama demokrasi telah menjadi orang-orang kafir kerana :

1.     Kita menyerahkan Uluhiyah dan Rububiyah kepada manusia yang bererti kita telah menafikan Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ;

2.     Kita melantik para pemimpin kita yang terdiri daripada ahli-ahli Parlimen dan Dun serta Raja-Raja Melayu kita sebagai Tuhan-tuhan kita; 

3.     Kita menjadi HAMBA kepada Tuhan-tuhan Manusia dan kita tidak lagi menjadi HAMBA kepada Allah sahaja;

4.     Kita MENYEMBAH Tuhan-tuhan Manusia dan tidak menyembah Allah sahaja kerana ketaatan dan kepatuhan kita kepada segala peraturan dan undang-undang manusia ;

Seluruh umat Islam di Malaysia dan di dunia ini amnya, adalah disesat dan dipesongkan oleh para ulama dan intelek Islam kita sendiri, dan mereka (para ulama dan intelek Islam ) bertindak dan beroperasi sebagai agen-agen dan boneka-boneka kepada musuh-musuh Islam sehingga mereka menerima demokrasi sebagai sesuatu yang berbentuk ISLAMI dan dengan senang hati dan redha sahaja mereka mengamal, mentaati dan tunduk kepada kerajaan demokrasi ini serta mereka menghalalkan amalannya, padahal pandangan dan perbuatan mereka seperti ini adalah satu penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan mereka daripada agama Allah. Penyebaran AQIDAH yang sesat dan rosak oleh para ulama dan intelek Islam ini merupakan sebahagian daripada program-program tindakan dalam satu KOMPLOT AGUNG kuasa-kuasa kufur Barat di bawah kelolaan kaum Yahudi dalam membenteras dan membantut kebangkitan kembali massa umat Islam agar kita tidak berkemampuan untuk wujud sebagai satu ummah yang kuat, utuh, berdikari dan sepenuhnya berkuasa di atas muka bumi ini dalam memikul tanggungjawab kita sebagai Khalifah Allah.

Ajaran Abduh yang sesat seperti inilah yang dipertahan dan dikembangkan oleh Jakim, Yadim, Ikim dan jabatan-jabatan agama Islam di peringkat negeri serta yang diajar dan dikembangkan di seluruh fakulti-fakulti Islam di institusi-institusi pengajian tinggi kita yang menyebabkan kita terus berada dalam kesesatan dan kegelapan.

Islam hendaklah jelas, begitu juga kufur itu hendaklah jelas :

1.     Siapakah orang-orang yang gugur syahadatain mereka?
Mereka adalah orang-orang yang merosakkan pegangan dan amalan ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

2.     Siapakah orang-orang yang merosakkan pegangan dan amalan ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ?
Mereka adalah terdiri daripada orang-orang yang menyerahkan Uluhiyah dan Rububiyah Allah kepada manusia.

3.     Siapakah orang-orang yang menyerahkan Uluhiyah dan Rububiyah Allah kepada manusia?
Mereka adalah para pemerintah yang memerintah dengan kekuasaan manusia dan mereka adalah rakyat yang diperintah yang menyerahkan kekuasaan kepada manusia serta mereka mentaati dan meredhai kekuasaan itu.

4.     Kekuasaan atau kerajaan yang seperti mana?
Seperti kerajaan demokrasi Malaysia kita ini. Justeru orang-orang yang mengamalkan sistem pemerintahan demokrasi serta mereka meredhainya, sama ada golongan pemerintah atau rakyat yang diperintah, adalah kesemuanya tergolong sebagai orang-orang yang gugur syahadatain mereka serta terkeluar daripada Islam !

Segala soal-jawab seperti yang dipaparkan di atas ini dengan sendirinya berfungsi sebagai huraian-huraian yang jelas dan nyata kepada kita bahawa sesebuah kerajaan demokrasi atau mana-mana kerajaan yang tidak menjalankan undang-undang dan sistem hidup Allah adalah kerajaan yang syirik dan kufur, dan orang-orang (pemimpin-pemimpin) yang menjalankannya dan rakyat yang mentaatinya, kesemuanya adalah orang-orang yang melakukan kesyirikan dan kekufuran terhadap Allah. Para pemimpin dan rakyat yang dipimpin yang mengamalkan agama demokrasi dan yang mentaati kerajaan demokrasi serta mereka meredhainya, kesemuanya adalah orang-orang yang gugur syahadatain mereka secara terang-terangan dan justeru mereka itu adalah terkeluar daripada agama Islam. Mereka terlibat dengan kesyirikan dan kekufuran bukan kerana niat, qasad dan iktiqad di dalam hati mereka, tetapi kerana perbuatan dan amalan mereka, dan kekufuran mereka itu adalah Kufur Amaliyah yang tetap juga mengeluarkan mereka itu daripada agama Allah.

Umat Islam kita kini tidak beriman kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan telah terkeluar daripada agama Allah kerana pelaksanaan dan penguat kuasaan segala peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia ke atas seluruh umat manusia serta ketaatan dan kepatuhan seluruh kita ini kepadanya yang mempunyai pengertian bahawa kita tidak beriman kepada Uluhiyah dan Rububiyah Allah sebaliknya kita beriman kepada Uluhiyah dan Rububiyan Manusia. Dalam kefahaman dan amalan seluruh umat Islam kita kini pengertian kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ telah jauh menyimpang daripada pengertiannya yang asal dan sebenar, dan kita telah dan sedang berada dalam kesesatan berabad-abad lamanya. Kerosakan ini adalah sesuatu yang sememangnya dioperasikan dengan terancang dan sedar oleh Ahlil Kitab, dan di antara organisasi-organisasi yang menjadi agen-agen kepada musuh-musuh Islam ini yang aktif bertanggungjawab dalam menyeleweng dan merosakkan pengertian kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang sebenar termasuklah Universiti Islam Antarabangsa, IIISTAC, Fakulti-fakulti Islam di seluruh universiti di dalam negara kita, seluruh Majlis Agama Islam dan Jabatan Agama Islam, agensi-agensi agama milik kerajaan seperti Jakim, Yadim, Ikim, seluruh aktivis Islam dan seluruh NGO Islam.

Perjuangan kita yang paling utama sekali pada hari ini adalah untuk mengeluarkan seluruh umat Islam kita kini daripada berada di dalam agama Islam kita yang sesat dan rosak seperti mana yang sedang kita imani, anuti dan amalkannya sekarang ini, kemudian perjuangan kita yang paling utama sekali yang satu lagi adalah untuk memasukkan kembali seluruh umat Islam kita ini ke agama Allah yang asal dan sebenar yang datang daripada Allah dan Rasul-Nya. Semoga Allah melindungi kita daripada kesyirikan dan kekufuran ciptaan kaum Yahudi yang sedang menyelubungi seluruh persekitaran dan masyarakat kita dan yang sedang berkuasa dan berdaulat ke atas kita di bumi kita kini yang sentiasa menggamit kita kepada kekufuran dan yang sentiasa amat mengancam AQIDAH kita! 

No comments:

Post a Comment