ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ
NAFI DAN ISBAT
Firman Allah : as-Saaffaat 35, Muhammad 19Tiada Tuhan yang lain melainkan Allah
NAFI dan Isbat adalah
konsep-konsep yang terkandung di dalam Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ - ia MENAFIKAN Tuhan-tuhan yang selain daripada Allah dan ia
BERIMAN dan MENGAKUI Allah sahaja sebagai Tuhan Yang Maha Esa.
Mengimani, menganuti dan mengamalkan konsep NAFI dan ISBAT dalam kehidupan
harian kita adalah SYARAT keimanan kita kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Sebaliknya
seseorang yang tidak mengimani, menganuti dan mengamalkannya, ianya bererti
bahawa dia tidak beriman kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkannya daripada agama Allah. Nafi dan Isbat
adalah konsep yang aktif, radikal dan revolusyeneri - ia menafi, menolak,
mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap seluruh agama dan
kerajaan yang syirik dan kufur, terhadap seluruh pemikiran, peraturan dan
undang-undang dan sistem kehidupan yang syirik dan kufur, dan terhadap segala
kekuatan, kekuasaan, pertubuhan dan institusi yang syirik dan kufur. Konsep
Nafi dan Isbat mempengaruhi dan membentuk keperibadian seseorang Islam yang
mengimani, menganuti dan tekun mempraktikkannya dalam kehidupan hariannya –
seseorang pengamal konsep Nafi dan Isbat akan mempunyai sifat-sifat
keperibadiannya yang aktif, bertindak, radikal, revolusyeneri, berani, berjiwa
kuat dan sama sekali tidak akan berkompromi dan mengalah kepada musuh-musuh
Islam.
Mengapakah umat Islam kita kini, baik di Malaysia
mahupun di dunia ini seluruhnya, bersifat lemah, lembik, ikut arus dan
pengecut yang sentiasa sahaja ingin
kepada kompromi, toleransi, perdamaian dan perundingan dengan musuh-musuh
Islam, dan kita cenderung untuk mengalah dan memberi laluan mudah kepada
musuh-musuh Islam ini, sebaliknya kita enggan berjihad dan berperang untuk
membela agama kita? Ini adalah kerana kita tidak pernah tahu dan sedar mengenai
kewujudan konsep Nafi dan Isbat dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ,
dan justeru kita tidak pernah berpeluang untuk mengimani, mengamal dan
menganutinya di sepanjang sejarah kehidupan kita di dunia ini. Kita belum lagi
beriman dalam erti katanya yang sebenar kepada kalimah Laailaahillallah!
Nafi
dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ ertinya sikap,
amalan dan perbuatan kita untuk menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan
aktif dan total terhadap segala agama, aqidah, pemikiran, kerajaan,
undang-undang dan sistem kehidupan ciptaan manusia yang selain daripada Allah,
ini termasuklah untuk menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif
dan total terhadap agama demokrasi, kerajaan demokrasi berserta segala
peraturan dan undang-undang demokrasi yang syirik dan kufur. Manakala Isbat dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ
ertinya mengiktiraf,
menyetujui, mengingini, meredhai dan menetapkan bahawa Kedaulatan dan
Kekuasaan itu adalah hak Allah dan bahawa Uluhiyah dan Rububiyah itu adalah hak
Allah .
Sekiranya agama demokrasi,
kerajaan demokrasi dan seluruh peraturan dan undang-undang demokrasi yang
syirik dan kufur ini dinafi, ditolak, diingkari dan ditentang seluruhnya dengan
aktif dan total, serta kita memusuhi dan membencinya, ianya bererti bahawa kita
telah mengamalkan konsep Nafi dan Isbat dalam kehidupan kita yang
menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dalam kehidupan harian kita.
Sebaliknya, apabila kita tidak menafi, menolak, mengingkari dan menentang
dengan aktif dan total terhadap agama demokrasi, kerajaan demokrasi dan segala
peraturan dan undang-undang demokrasi kita yang syirik dan kufur ini serta kita
tidak membenci dan memusuhinya, itu bererti kita tidak mengamalkan konsep Nafi
dan Isbat dalam kehidupan kita dan itu bererti kerosakan kepada pegangan dan
amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan kita daripada agama
Allah.
Pegangan dan amalan kita akan
kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ akan
mencapai kesempurnaan apabila aqidah kufur, pemikiran kufur dan sistem
kehidupan kufur itu dinafi, diingkari, ditolak dan ditentang dengan aktif dan
total. Konsep Nafi dan Isbat inilah yang menyebabkan ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ itu terbentuk sebagai satu
doktrin yang aktif, bertindak, dinamik, radikal dan revolusyeneri dalam
kehidupan seseorang yang beriman dan berpegang teguh kepadanya. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ tidak mempunyai sikap yang berkecuali
dalam segala isu kehidupan - hanya wujud
satu pilihan sahaja, iaitu sikap dan tindakan yang aktif untuk beriman dan
berpegang teguh kepada Aqidah dan Pemikiran Islam dan untuk mempertahankannya
dengan seluruh jiwa dan raga kita yang diikuti dengan penafian, penolakan,
pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap aqidah dan
pemikiran, kerajaan, perundangan dan sistem hidup yang syirik dan kufur serta
segala institusinya yang syirik dan kufur.
Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ adalah satu penafian, penolakan,
pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap agama-agama yang
lain, termasuk agama demokrasi, dan satu pengakuan bahawa agama yang benar di
sisi Allah itu hanyalah Islam sahaja. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti kedaulatan itu adalah hak Allah,
oleh itu penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total
itu adalah terhadap kedaulatan manusia. Kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti undang-undang itu adalah hak Allah, oleh itu penafian,
penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total itu adalah
terhadap undang-undang parlimen yang diluluskan oleh sesebuah kerajaan
demokrasi. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti ketaatan dan kepatuhan itu adalah
terhadap kedaulatan Allah dan undang-undang Allah dalam politik dan kenegaraan,
oleh itu penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total
itu adalah terhadap ketaatan dan kepatuhan kepada kedaulatan dan undang-undang
demokrasi.
Kufur Nafi adalah konsep yang berlawanan dengan
konsep Nafi dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ , ianya (Kufur Nafi) adalah dimaksudkan kepada penafian,
penolakan, pengingkaran dan penentangan terhadap kedaulatan Allah dan
terhadap Uluhiyah dan Rububiyah Allah. Manakala Kufur Isbat adalah konsep yang
berlawanan dengan konsep Isbat dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ , ianya (Kufur Isbat) bererti ingin,
setuju, redha, mengaku dan mengiktiraf terhadap kedaulatan
manusia dan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia. Orang-orang yang menafikan Uluhiyah
dan Rububiyah Allah adalah orang-orang yang melakukan Kufur Nafi, manakala
orang-orang yang mengisbatkan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia adalah orang-orang
yang melakukan Kufur Isbat - kedua-dua Kufur Nafi dan Kufur Isbat ini adalah
satu penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap
kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan para pengamalnya itu daripada
agama Allah.
1. KUFUR NAFI dalam sistem politik demokrasi :
A.KUFUR NAFI adalah PENAFIAN
terhadap kedaulatan Allah dan Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.
Demokrasi
adalah agama manusia yang menegak dan mengamalkan kedaulatan manusia dan
Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang oleh itu ia menafikan kedaulatan Allah dan
Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ - inilah KUFUR NAFI.
B. Kufur Nafi adalah tidak menafi dan menolak Kedaulatan Manusia, Otoriti Manusia dan Undang-undang Manusia yang berada dalam sistem politik demokrasi.
B. Kufur Nafi adalah tidak menafi dan menolak Kedaulatan Manusia, Otoriti Manusia dan Undang-undang Manusia yang berada dalam sistem politik demokrasi.
2.
KUFUR ISBAT dalam sistem
politik demokrasi :
A.Kufur Isbat ertinya mengiktiraf, menyetujui, mengingini, meredhai dan
menetapkan bahawa
Kedaulatan dan Kekuasaan itu adalah hak Manusia dan bahawa Uluhiyah dan
Rububiyah itu adalah hak Manusia.
B. Kufur Isbat adalah tidak mengiktiraf dan mengakui terhadap Kedaulatan Allah, Otoriti Allah dan Undang-undang Allah yang berada dalama kalimah Laailaahaillallah.
Agama demokrasi adalah agama yang syirik dan kufur
kerana ianya adalah agama yang mengamalkan Kufur Nafi dan Kufur Isbat, iaitu ia
menafikan Uluhiyah dan Rububiyah Allah (Kufur Nafi) dan sebaliknya ia
mengiktiraf Uluhiyah dan Rububiyah Manusia (Kufur Isbat).
Kesyirikan dan kekufuran agama demokrasi adalah
kerana :
1. Agama demokrasi adalah agama yang MENAFI dan
MENGINGKARI Kedaulatan Allah dan Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang melibatkannya dengan Kufur Nafi.
2. Agama demokrasi adalah agama yang MENGISBATKAN
kedaulatan Manusia dan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang melibatkannya dengan
Kufur Isbat;
Agama demokrasi adalah agama yang syirik dan kufur
kerana ianya adalah agama yang mengamalkan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang
bererti ia mengiktiraf, menyetujui, mengingini, dan meredhainya – ini bererti
bahawa ia telah melakukan Kufur Isbat. Sekali gus agama demokrasi yang
mengamalkan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia serta ia mengiktiraf, menyetujui dan
meredhainya juga mempunyai pengertian bahawa ia telah menafikan Uluhiyah dan
Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang bererti bahawa ia telah melakukan
Kufur Nafi. Agama demokrasi yang melakukan Kufur Nafi dan Kufur Isbat ini adalah
agama yang syirik dan kufur. Justeru setiap orang yang mengamalkan agama
demokrasi dan sistem politik demokrasi serta ia mengiktiraf, menyetujui,
mengingini dan meredhainya, mempunyai pengertian bahawa ia telah turut
melakukan Kufur Nafi dan Kufur Isbat yang mengeluarkan dirinya daripada agama
Allah.
Tanggungjawab kita yang utama sebagai orang-orang
Islam yang sedang bernaung di bawah kekuasaan kufur demokrasi kita ini adalah
untuk mensuci dan membersihkan diri kita daripada kesyirikan dan kekufuran, iaitu
daripada Kufur Nafi dan Kufur Isbat yang sedang wujud dan berlaku di dalam sistem
politik demokrasi kita ini. Cara bagi kita untuk membersihkan diri kita
daripada kesyirikan dan kekufuran seperti ini adalah dengan TIDAK MENGAMALKAN sistem
politik demokrasi kita ini, dengan MENGELUARKAN diri kita daripadanya, dengan MENGASING
dan MEMISAHKAN diri kita daripadanya, dengan MENGKUFUR INGKARKANNYA dengan
aktif dan total, dan dengan MEMUSUHI dan MEMBENCINYA, dan diikuti dengan PERJUANGAN
kita yang serius dan bersungguhan ke arah pembentukan sebuah Negara Islam
melalui Metod al-Quran, Sunnah dan Sirah. Inilah cara bagi kita untuk
menghindarkan diri kita daripada terlibat dengan Kufur Nafi dan Kufur Isbat dan
untuk terus sahaja beriman dan berpegang teguh dengan sempurna dan berkekalan
kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Inilah cara Rasulullah saw dan para Rasul yang terdahulu dalam
menangani dan mengatasi Jahiliyah dan kekuatan dan kekuasaan Jahiliyah, dan inilah
perintah Allah yang jelas dan terang yang disampaikan kepada kita melalui al-Quran
dan Hadis.
Bagi kita yang sedang berada di bawah naungan dan
kekuasaan agama demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur
ini, Allah swt memerintahkan kita dengan
jelas, terang dan spesifik sekali supaya kita menafi, menolak, mengingkari dan
menentangnya (agama demokrasi dan kerajaan demokrasi ) dengan aktif dan total
yang mempunyai pengertian-pengertian
bahawa :
1. Kita telah mengimani, menganuti dan mengamalkan
konsep-konsep Nafi dan Isbat yang memelihara dan mempertahankan kesempurnaan
pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ;
2. Kita telah memulangkan sifat-sifat Uluhiyah dan
Rububiyah yang sedang berada di dalam tangan-tangan para ‘perampas’ ini kepada
Allah.
Sikap dan tindakan-tindakan
penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang terbuka, aktif dan total terhadap agama demokrasi dan kerajaan demokrasi
kita yang syirik dan kufur ini, adalah SYARAT yang menyempurnakan
pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, tanpanya bererti
kerosakan kepada pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan kita
daripada agama Allah. Nafi dan Isbat dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ adalah konsep yang amat penting dan “crucial” dalam
kehidupan kita hari-hari – keimanan kita kepadanya bererti kesempurnaan kepada
pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, tanpa beriman dan
mengamalkannya dalam kehidupan kita hari-hari ianya bererti kerosakan kepada
pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan kita daripada agama Allah.
Firman Allah: al-Mumtahanah 4Sesungguhnya kami berlepas diri daripadamu dan daripada apa-apa yang kamu sembah selain daripada Allah. Kami mengingkari (agama) kamu, dan telah terang permusuhan dan kebencian di antara kami dan kamu selama-lamanya, sehingga kamu beriman kepada Allah satu-satu-Nya.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
“Itulah keputusan yang memutuskan hubungan dengan
mereka, dengan Tuhan-tuhan sembahan mereka dan cara ibadat mereka. Itulah
keputusan menolak agama mereka dan beriman kepada Allah. Itulah permusuhan dan
kebencian yang tidak akan putus sehingga mereka beriman kepada Allah yang
tunggal. Itulah pemisahan yang tegas yang tidak ada sebarang perhubungan dan
pertalian selepas terputusnya hubungan aqidah dan pertalian iman. Itulah
keputusan muktamad dalam menghadapi pengelaman yang dilalui oleh setiap manusia
di dalam mana-mana generasi. Dan keputusan yang diambil oleh Nabi Ibrahim as
dan pengikut-pengikutnya adalah menjadi contoh tauladan yang baik kepada angkatan
Muslim yang datang selepas mereka hingga kepada hari kiamat.”
Saiyyid Qutb menghuraikan
bahawa kita diperintahkan Allah swt supaya BERLEPAS DIRI daripada agama
demokrasi dan kerajaan demokrasi kita yang syirik dan kufur ini, iaitu Allah
memerintahkan kita supaya kita TIDAK MENGAMALKAN agama demokrasi dan sistem
politik demokrasi kita ini, Allah memerintahkan kita supaya kita MENGELUARKAN
diri kita daripada agama demokrasi dan sistem politik demokrasi kita yang
syirik dan kufur ini, Allah memerintahkan kita supaya kita MENGASING dan
MEMISAHKAN diri kita daripadanya. Allah memerintahkan kita supaya kita
MENGKUFUR INGKARKAN agama demokrasi bersekali dengan seluruh Tuhan demokrasi dengan
aktif dan total, iaitu Tuhan-tuhan demokrasi yang terdiri daripada para pemimpin
kita dan Raja-Raja Melayu kita dan Allah memerintahkan kita supaya kita
MEMBENCI dan MEMUSUHI agama demokrasi dan Tuhan-tuhan Manusia ini dengan aktif,
total dan berkekalan.
Hanya inilah sahaja jalan
dan cara yang boleh menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bagi kita yang
sedang berada di bawah kekuasaan, naungan dan lindungan sistem politik
demokrasi, iaitu di bawah kekuasaan, naungan dan lindungan payung-payung para
pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita. Itulah sebenarnya payung-payung yang
syirik dan kufur, iaitu payung-payung di bawah naungan Uluhiyah dan Rububiyah
Manusia yang syirik dan kufur seperti mana keadaan kita yang sedang berada di
bawah kekuasaan kerajaan demokrasi Malaysia kita sekarang ini. Sekiranya kita tidak
menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap
agama demokrasi dan Tuhan-tuhan Manusia yang terdiri daripada para pemimpin
kita dan Raja-Raja Melayu kita ini serta kita tidak memusuhi dan membenci
seluruh mereka ini, ianya bererti bahawa kita tidak mengamalkan konsep Nafi dan
Isbat dalam kehidupan kita yang merosakkan pegangan dan amalan kita akan
kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan
yang mengeluarkan kita daripada agama Allah.
Firman Allah: an-Nisa 60Tidakkah engkau (hairan) melihat (wahai Muhammad) orang-orang yang mendakwa bahawa mereka telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadmu dan kepada yang diturunkan sebelum daripadadmu ? Mereka hendak berhakim kepada taghut itu. Padahal mereka telah diperintahkan supaya kufur ingkarkan Taghut.Dan syaitan pula sentiasa hendak menyesatkan mereka dengan kesesatan yang sejauh-jauhnya.
Ini adalah ayat TAKFIR dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, iaitu ayat al-Quran yang memerintahkan
kita supaya kita mengisytiharkan bahawa agama demokrasi dan kerajaan demokrasi
kita ini adalah agama yang syirik dan kufur. Kita diperintahkan untuk
mengisytiharkan bahawa para pemimpin kita yang terdiri daripada ahli-ahli
Parlimen dan Dun serta Raja-Raja Melayu kita ini kesemuanya adalah Tuhan-tuhan
Manusia yang selain daripada Allah. Kita diperintahkan oleh kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ supaya bertindak dengan aktif
dan tegas dalam mengkufur ingkarkan agama demokrasi dan sistem politik
demokrasi kita ini kerana ianya adalah agama yang syirik dan kufur. Kita
diperintahkan oleh kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ untuk mengkufur ingkarkan seluruh Tuhan Manusia yang selain
daripada Allah yang sedang berkuasa dan berdaulat di dalam negara kita kini.
Raja-Raja Melayu kita ini adalah Tuhan-tuhan Manusia dan Berhala-Berhala yang
berkuasa dan berdaulat ke atas manusia di dalam negara kita ini, dan oleh yang
demikian, konsep Nafi dan Isbat dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ
memerintahkan kita dengan jelas dan terang agar kita menderhakai dan
mengingkari serta kita membenci dan memusuhi Raja-Raja Melayu kita ini sehingga
mereka itu kesemuanya diturunkan daripada takhta-takhta mereka. Ini adalah perintah daripada Allah yang
terkandung di dalam al-Quran yang jelas dan terang serta yang sama sekali tidak
boleh dipertikaikan lagi (4:60; 60:4).
Kita menyangka bahawa Raja-Raja Melayu kita ini adalah
Raja-Raja yang berada di luar daripada Perlembagaan Negara kita dan justeru
kita menyangka bahawa Raja-Raja Melayu kita ini adalah Raja-Raja yang tidak ada
kena mengena dengan politik negara kita, kita menganggapkan mereka ini sebagai Raja-Raja
yang suci dan bersih daripada sebarang pencemaran dan kekotoran segala tipudaya,
manipulasi dan permainan politik orang-orang berpolitik untuk kepentingan
politik mereka. Ini adalah satu kekeliruan dan salah tanggapan yang besar.
Raja-Raja Melayu kita ini adalah Raja-Raja berperlembagaan (constitutional
monarch), oleh kerana Perlembagaan Negara kita ini adalah perlembagaan yang
syirik dan kufur (fasal 44), Raja-Raja Melayu kita ini turut berstatus sebagai Raja-Raja
yang syirik dan kufur - mereka ini sebenarnya adalah Berhala-berhala. Raja-Raja
Melayu kita ini adalah Berhala-berhala kerana mereka ini adalah Raja-Raja yang BERKUASA
dan BERDAULAT untuk memerintah ke atas kita, mereka ini adalah Raja-Raja yang BERKUASA
dan BERDAULAT untuk membuat peraturan dan undang-undang untuk dikuat kuasakan
ke atas kita, mereka ini adalah Raja-Raja yang BERKUASA dan BERDAULAT untuk
menjadikan kita ini sebagai HAMBA-HAMBA kepada mereka, dan mereka ini adalah
Raja-Raja yang BERKUASA dan BERDAULAT untuk ditaati dan dipatuhi oleh kita yang
justeru bererti mereka ini adalah disembah oleh kita sebagai Tuhan-tuhan yang
layak disembah. Sesungguhnya Raja-Raja Melayu kita ini di sisi kalimah Tauhid adalah
menepati segala sifat dan ciri sebagai Berhala-berhala.
Secara tradisinya, boleh dikatakan seluruh umat Islam
kita ini sudahpun menerima bahawa Raja-Raja Melayu kita ini adalah Raja-Raja
yang BERKUASA dan BERDAULAT. Tanyalah siapa sahaja pun, jawapannya tetap sama –
dia akan mengatakan bahawa Raja-Raja Melayu kita ini adalah Raja-Raja yang
BERKUASA dan BERDAULAT. Kerajaan kita dan seluruh umat Islam kita sentiasa sahaja
mengucapkan kalimat-kalimat “Daulat Tuanku!” yang membuktikan bahawa Raja-Raja Melayu
kita ini adalah diiktiraf dan diakui secara rasminya sebagai Raja-Raja yang
BERKUASA dan BERDAULAT di dalam negara kita ini. Namun seluruh umat Islam kita
tidak memahami bahawa mengikut pengertian kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, setiap Raja
yang BERKUASA dan BERDAULAT itu adalah disifatkan sebagai BERHALA.
Kesetiaan kita kepada Raja-Raja Melayu kita, para
pemimpin kita dan Negara kita adalah kesetiaan kita kepada Berhala-Berhala yang
menjadikan kita ini sebagai para HAMBA kepada Berhala-Berhala yang mewujudkan
sistem pengabdian manusia kepada sesama manusia yang syirik dan kufur, manakala
ketaatan kita kepada Raja-Raja Melayu kita, para pemimpin kita dan kepada Negara
kita ianya bererti bahawa kita telah menyembah mereka ini sebagai Berhala-Berhala
- kesemuanya ini merosakkan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang
mengeluarkan kita daripada agama Allah.
Umat Islam kita kini mendabek dada mengisytiharkan bahawa
Raja-Raja Melayu kita ini adalah payung-payung kita, dan umat Islam kita kini
juga mendabek dada mengisytiharkan bahawa Raja-Raja Melayu kita ini adalah
ketua-ketua agama kita. Bayangkanlah betapa syirik dan kufurnya seluruh kita
ini, betapa rendah, hina dan hancurnya AQIDAH kita dan MERTABAT seluruh umat
Islam kita ini kerana payung-payung kita adalah Berhala-Berhala, dan
ketua-ketua agama kita adalah juga Berhala-Berhala! Padahal di sisi ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ payung kita
untuk kita berlindung di bawah-Nya hanyalah Allah sahaja, manakala ketua agama
kita yang memimpin kita ke jalan yang lurus hanyalah Allah sahaja. Raja-Raja
Melayu kita tidak boleh dijadikan payung-payung kita dan Raja-Raja Melayu kita juga
tidak boleh dijadikan ketua-ketua agama kita . Tiada payung yang selain
daripada Allah ke atas kita melainkan hanya Dia sahaja, dan tiada ketua agama yang
selain daripada Allah untuk kita melainkan hanya Dia sahaja.
Menderhakai dan memberontak terhadap Raja-Raja
Melayu kita adalah ketaatan dan kepatuhan kita kepada perintah Allah dan itu
adalah amalan yang diredhai Allah kerana segala tindakan dan perbuatan kita itu
bererti kita menafi, menolak, mengingkari dan menentang terhadap Uluhiyah dan
Rububiyah Manusia yang menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, manakala menyetujui dan
meredhai Raja-Raja Melayu kita ini serta menyokong dan mempertahankan
kedaulatan mereka ianya bererti bahawa kita menyetujui dan meredhai Uluhiyah
dan Rububiyah Manusia yang menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan
aktif dan total terhadap kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan kita daripada agama Allah.
Sekiranya kita tidak mengkufur ingkarkan agama
demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini dan sekiranya kita
juga tidak mengkufur ingkarkan para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita
yang kesemuanya ini adalah para Taghut di sisi kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, ianya bererti bahawa kita tidak mempraktikkan konsep Nafi dan Isbat
dalam kehidupan kita yang mengakibatkan kerosakan kepada pegangan dan amalan
kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ
yang justeru mengeluarkan kita daripada agama Allah. Perintah untuk menderhakai
agama demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini dan perintah
untuk menderhakai para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita ini adalah perintah-perintah
yang menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengekalkan kita untuk beriman
dengan sempurna kepada Allah dan supaya kita sentiasa berada di dalam agama
Allah.
Kerajaan kita sentiasa bersungguh-sungguh mengajar kita
supaya menumpahkan seluruh ketaatan dan kesetiaan kita kepada Raja-Raja Melayu,
para pemimpin dan kepada negara kita. Sesungguhnya ini tiadalah yang lain
melainkan ianya adalah ajaran dan perintah yang sesat serta yang amat
menyesatkan seluruh umat Islam kita yang menggamitkan kita tiada kepada yang
lain melainkan untuk ke neraka!
Firman Allah: al-Baqarah 256Barang siapa yang kufurkan Taghut dan beriman kepada Allah, sesungguhnya dia telah berpegang kepada tali yang teguh yang tiada akan putus.
Ayat ini
mengandungi dua perintah daripada Allah – perintah untuk mengkufur ingkarkan
Taghut dan perintah untuk beriman kepada Allah. Orang-orang yang mendahului dan
mengutamakan tindakan untuk MENGKUFUR INGKARKAN agama demokrasi dan kerajaan
demokrasi Malaysia kita yang syirik dan kufur ini, kemudian daripada itu
barulah mereka itu menyusulinya dengan BERIMAN kepada Allah, mereka itu adalah disifatkan
Allah sebagai orang-orang yang berpegang teguh kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Mengkufur ingkarkan agama demokrasi kita ini adalah lebih didahulukan
berbanding dengan beriman kepada Allah. Manakala orang-orang yang tidak mengkufur
ingkarkan agama demokrasi kita yang syirik dan kufur ini, mereka itu adalah
orang-orang yang tidak mempraktikkan konsep Nafi dan Isbat dalam kehidupan mereka,
dan itu adalah kerosakan kepada pegangan dan amalan mereka akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang
mengeluarkan mereka itu daripada agama Allah.
Firman Allah: Yusuf 40Sesungguhnya hukum itu hanya hak Allah, Ia perintahkan supaya kamu jangan sembah selain daripada Allah.
Allah s.w.t.
memerintahkan kita supaya "jangan
sembah yang selain daripada Allah" yang
bererti jangan mentaati undang-undang yang selain daripada undang-undang Allah;
khususnya, jangan mentaati undang-undang parlimen dan kerajaan demokrasi kita
ini. Dalam lain-lain perkataan, Allah memerintahkan kita supaya melancarkan
tindakan TAKFIR yang aktif dan total terhadap kerajaan demokrasi bersekali
dengan segala peraturan dan undang-undang demokrasi yang kini sedang berdaulat,
berkuat kuasa dan memerintah ke atas kita, iaitu kita diperintahkan Allah
supaya mengisytiharkan kekufurannya, kita diperintahkan Allah supaya
melancarkan tindakan-tindakan penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan
yang aktif dan total terhadapnya supaya ketaatan dan pengabdian yang total itu
dikembalikan kepada Allah sahaja.
Firman Allah : al-Furqan 2Kepunyaan-Nyalah kedaulatan langit dan bumi dan yang tidak mempunyai anak serta tiada sekutu dalam kedaulatan-Nya, dan Dialah yang menciptakan tiap sesuatu lalu menentukan keadaan makhluk-makhluk itu dengan ketentuan takdir yang sempurna.
Firman Allah : al-Israa’ 111Katakanlah : “Segala puji bagi Allah, yang tiada mempunyai anak, tiada sekutu dalam kedaulatan-Nya.”
Allah swt mengisytiharkan bahawa KEDAULATAN (sovereignty)
bagi sesebuah kerajaan di bumi ini adalah HAK ALLAH sahaja, dan justeru Allah
mengisytiharkan lagi dengan cukup jelas, terang dan tegas bahawa TIADA SEKUTU
dalam KEDAULATANNYA. Perisytiharan ini bererti bahawa dalam pemerintahan dan
pentadbiran sesebuah kerajaan di bumi ini, Allah sahajalah yang berhak untuk
berkuasa, berdaulat dan memerintah ke atas seluruh umat manusia di bumi, dan
seseorang atau segolongan manusia itu sekali-kali tidak berhak untuk berkuasa,
berdaulat dan memerintah ke atas manusia. Nas-nas di atas ini memperkatakan
tentang hakikat dan situasi yang sedang kita alami kini di dalam negara kita
ini dengan spesifik, khusus dan tepat sekali – bahawa kerajaan demokrasi
Malaysia kita ini yang didasarkan kepada konsep KERAJAAN RAKYAT, OLEH RAKYAT
dan UNTUK RAKYAT ini adalah sebuah kerajaan yang mempersekutu dan mengkufur
ingkarkan konsep KERAJAAN HAK ALLAH, OLEH KHALIFAH ALLAH DAN UNTUK ALLAH yang
oleh itu ia menafi dan merosakkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang jelas dan nyata sekali mengeluarkan
para pengamal agama demokrasi daripada agama Allah.
Kesempurnaan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ hanyalah dengan mengimani,
menganuti dan mengamalkan konsep Nafi dan Isbat dalam sistem kehidupan kita - khususnya untuk menafi, menolak, mengingkari
dan menentang dengan aktif dan total terhadap agama demokrasi dan kerajaan
demokrasi yang sedang berkuasa dan berdaulat ke atas kita kini.
Sikap yang menyetujui,
meredhai dan mengingini terhadap
demokrasi dan kerajaan demokrasi, atau yang “neutral” terhadapnya, atau sikap
dan tindakan yang “tidak negatif” terhadapnya adalah kesemuanya satu penafian,
penolakan, pengingkaran dan penentangan yang terbuka, aktif dan total terhadap kalimah
ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ . Hanya sikap dan tindakan yang “aktifnya negatif”
terhadap kerajaan demokrasi ini sahaja, iaitu sikap dan tindakan yang
mengamalkan konsep Nafi dan Isbat sahaja, yang boleh mempastikan kesempurnaan pegangan
dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dalam kehidupan
harian kita.
No comments:
Post a Comment