Sunday 30 September 2012

ISLAM KONTEMPORARI - SIRI KEDUA

(SAMBUNGAN)

Dinasti Ibn Saud di Arab Saudi daripada mula-mula ianya dibentuk lagi sehinggalah ke hari ini adalah dinasti yang syirik dan kufur kerana ia mengamal dan mempraktikkan peraturan dan undang-undang manusia yang selain daripada Allah dalam bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa yang mengifradkan sifat-sifat Uluhiyah dan Rububiyah milik Allah kepada manusia yang oleh itu ia merosakkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Dinasti Ibn Saud ini sememangnya dibentuk dan dibangunkan oleh British dengan tujuan untuk menjadikannya sebagai negara boneka British dan boneka kepada seluruh negara-negara kufur Barat. Bukan sahaja Muhammad Abdul Wahab tidak mengamal dan mempraktikkan konsep Nafi dan Isbat terhadap kesyirikan dan kekufuran kerajaan Ibn Saud, malah beliau sendiri telah membantu, membentuk dan menegakkan kuasa politik Ibn Saud yang syirik dan kufur ini serta ia sentiasa meredhainya. Ini bererti bahawa beliau sendiri juga turut terlibat secara sedar dan terancang dalam mewujud, membantu dan meredhai kesyirikan dan kekufuran yang merosakkan pegangan dan amalan beliau akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ serta yang mengeluarkan dirinya daripada agama Allah. Ini adalah kerana beliau sendiri adalah agen British dan boneka British yang bertindak sebagai alat British untuk merosakkan Aqidah Islam dan untuk melebar dan memperkuatkan lagi pengaruh dan kekuatan kufur ke atas umat Islam kita di seluruh dunia, manakala Wahabi ini sendiri pada asalnya adalah ajaran dan pemikiran yang sesat ciptaan Yahudi yang sejak daripada asalnya lagi adalah bertujuan untuk menyesat dan merosakkan Aqidah Islam dan seluruh massa umat Islam di dunia.

Ajaran WAHABI adalah tertumpu kepada pembersihan Agama Islam daripada sebarang bentuk pencemaran Aqidah, dan ianya adalah satu gerakan yang berbentuk ANTI-KHURAFAT dan ia bertindak keras dan militen dengan melancarkan Jihad dan Perang dalam membenteraskan KHURAFAT di kalangan massa umat Islam pada ketika itu di samping melancarkan gerakan-gerakan dakwah yang berkesan. Wahabi adalah gerakan yang kuat menentang KHURAFAT, sedangkan Wahabi itu sendiri adalah satu bentuk fahaman, pemikiran dan amalan KHURAFAT yang besar. Wahabi menentang amalan syirik dalam bentuk memuja kubur-kubur keramat dan bertawasul kepada wali-wali yang dianggapkan sebagai orang-orang yang keramat padahal Wahabi sendiri mengajar dan mengembangkan ajaran-ajaran yang sesat.

British yang beroperasi bagi pihak Yahudi dan untuk Yahudi telah membantu dalam mewujudkan satu golongan militen di Najd yang diberi nama al-Ikhwan, dan golongan militen inilah yang membantu Muhammad Abdul Wahab untuk memerangi seluruh umat Islam di Semenanjung Tanah Arab di sekitar tahun-tuhan 1750 an termasuk Mekah, Taif dan kemudiannya Medinah. Muhammad Abdul Wahab telah sewenang-wenang sahaja menyerang, memerangi dan membunuh umat Islam di sekitar Najd, kemudian beliau telah memerangi dan membunuh sebilangan yang terbesar daripada umat Islam di Mekah dan Taif dengan amat zalim sekali di atas nama untuk membenteras khurafat di kalangan umat Islam. Kesemua kezaliman yang sewenang-wenang dan berleluasa ini adalah dilakukan oleh Muhammad Abdul Wahab dengan bantuan dan sokongan rahsia daripada British yang telah membekalkan senjata moden dan wang serta mereka juga merancangkan segala operasi dan gerakan jahat itu. Selain daripada al-Ikhwan, pihak British juga telah membantu satu gerombolan perompak kecil di daerah Najd, iaitu Ibn Saud. British akhirnya telah berjaya dalam mewujudkan dinasti Ibn Saud yang berkuasa secara diktatur yang amat keras, zalim dan menindas di Arab Saudi yang menjadi boneka mereka dan Barat sehinggalah ke hari ini.

     
DI ANTARA AJARAN-AJARAN SESAT WAHABI MENGENAI ALLAH ADALAH SEPERTI BERIKUT :

1.   Wahabi menyerupakan Allah dengan makhluk-Nya. Lihat buku mereka : انظر كتاب ابن باز الوهابي: "تنبيهات في الرد على من تأول الصفات" ص 19، الرئاسة العامة للإفتاء، الرياض

2.   Mereka mengatakan bahawa Allah menciptakan manusia yang menyerupai Allah . Lihat buku mereka yang berjodol “Aqeedat Ahlul-Iman muka surat 40, 90” انظر كتابهم المسمى "عقيدة أهل الإيمان" للتويجري.

3.   Mereka mengatakan Allah mempunyai bahagian-bahagian badan.
Sila lihat buku mereka muka surat: راجع كتاب ابن باز: "تنبيهات في الرد على من تأول الصفات" ص 19


4.   Mereka mengatakan Allah berjisim.
Sila lihat : انظر كتابهم "حلقات ممنوعة" لحسام العقاد، ص/26 دار الصحابة، طنطا.


5.   Mereka mengatakan Allah mempunyai kaki, tangan, badan, bentuk, saiz dan Allah bergerak seperti makhluk. Sila lihat :
انظر كتابهم "نظرات وتعقيبات على ما في كتاب السلفية" لصالح الفوزان ص/40 دار الوطن الرياض.


6.   Mereka mengatakan Allah memiliki kaki yang besar dan meletakkannya di atas kerusi. Sila lihat :
انظر كتاب العثيمين "تفسير ءاية الكرسي" ص/19، مكتبة ابن الجوزي


7.   Mereka mengatakan Allah meminta pertolongan daripada malaikat. Sila lihat muka surat: (كتابه (مجموع الفتاوى) المجلد الخامس صفحة (508)

8.     Mereka mengatakan Allah turun dan naik seperti makhluk-Nya setiap tahun. Sila lihat : كتاب " شرح حديث النـزول وشرح الطحاوية للمجسم ابن أبي العز ص286 الطبعة التاسعة عام 1988.

9.    Mereka mengatakan bahawa Allah duduk di atas singgahsana (Arasy) sama seperti mana yang diakui oleh Yahudi.
Sila lihat : انظر كتابهم "فتح المجيد" لعبد الرحمن بن حسن ابن محمد بن عبد الوهاب ص/356، مكتبة دار السلام. الرياض.


10. Mereka mendakwa bahawa Allah bersifat terhad dan berada di tempat-tempat yang luas dan sempit.
Sila lihat : انظر مجلة الحج سنة 49 جزء 11 عام 1415هـ، مكة ص/73-74.


11. Mereka mendakwa bahawa Allah tinggal di atas langit beristirehat di atas singgahsana.
Sila lihat : انظر كتابهم "نظرات وتعقيبات على ما في كتاب السلفية" لصالح الفوزان ص/40 دار الوطن الرياض.




DI ANTARA KESESATAN WAHABI TERHADAP RASULULLAH SAW ADALAH SEPERTI BERIKUT :



1.     Wahabi mendakwa bahawa perjalanan untuk menziarahi Rasulullah saw adalah perbuatan fasik. Sila lihat : 
 انظر كتابهم الفتاوى الكبرى ص 142. وذكره ابن باز في كتابه المسمى "التحقيق والإيضاح لكثير من مسائل الحج والعمرة" ص88-98-90


2.     Mereka mendakwa bahawa sekiranya seseorang mengatakan “ya Muhammad” dia menjadi seorang musyrik.
Sila lihat “Fatawa al-Albani": فتاوى الألباني" ص63 دار الجيل، بيروت.


3.     Wahabi mendakwa bahawa Nabi Muhammad adalah seorang yang telah mati di dalam kuburnya dan tidak dapat memberi sebarang faedah.
Sila lihat : انظر كتابهم  تحذير الساجد ص 68


4.     Mereka mendakwa bahawa nasyid memuji Allah atau Rasulullah saw adalah dilarang. Sila lihat : 
 انظر كتابهم "حلقات ممنوعة" لحسام العقاد ص/25 دار الصحابة طنطا.

                         
5.     Mereka mendakwa bahawa perayaan maulid adalah bidaah yang dilarang. Sila lihat كتابهم المسمى "التوحيد" لابن فوزان ص115-116 الرياض، السعودية

6.     Mereka mendakwa bahawa memperingati Isra’ dan Mi’raj dengan zikir adalah dilarang. Sila lihat : الكتاب المسمى "التوحيد" لابن فوزان ص120، الرياض. وكتاب "بحث أسبوع الشيخ محمد بن عبد الوهاب".

7.     Mereka mendakwa melakukan ibadat pada malam Lailatul Qadar bulam ramadhan adalah dilarang. Sila lihat : انظر كتابهم "فتاوى مهمة لعموم الأمة" ص50، دار العاصمة، الرياض.
                                                                                                                                         
8.     Mereka mendakwa bahawa kubur Rasulullah saw adalah berhala dan khurafat yang semestinya dirobohkan. Sila lihat : انظر كتاب الألباني الوهابي المسمى " تحذير الساجد من اتخاذ القبور مساجد" (ص/69).‏ وقاله أبو بكر الجزائري الوهابي وسمى قبر النبي صنم!

9.     Mereka mendakwa bahawa berdoa dan memuji Rasulullah saw selepas azan adalah berdosa seperti berzina dengan muhrim. Sila lihat : حصل ذلك في جامع الدقاق/دمشق كما نقل عنهم محمد الجويجاتي إمام جامع الروضة في دمشق في كتابه "الإصابة" ص8.




DI ANTARA KESESATAN WAHABI MENGENAI SELURUH UMAT ISLAM DI DUNIA ADALAH SEPERTI BERIKUT :

1.     Wahabi menuduh seluruh umat Islam sebagai terlibat dengan syirik. Sila lihat : انظر كتابهم المسمى "فتح المجيد" ص 190. وانظر كتاب مفتي الشافعية "الدرر السنية في الرد على الوهابية" صحيفة 46

2.     Mereka menghalalkan untuk membunuh umat Islam yang menentang mereka. Sila lihat : Sila lihat : انظر كتاب "الدرر السنية" ص42 وكتاب "أمراء البلد الحرام" ص297 وجريدة السفير الصادرة يوم السبت بتاريخ 30 حزيران سنة 2001 ص 11 كشف محمد حسنين هيكل

3.     Mereka menentang kesemua ulama sunni dan menolak Ijma’ yang telah disepakati. Sila lihat : "Fathul-Majid" انظر كتاب القنوجي المسمى "الدين الخالص" (ج1). وكتاب "فتح المجيد" ص 190.

4.     Mereka mengatakan membaca al-Quran untuk orang mati adalah kesesatan yang boleh dihukum. Sila lihat : "Fatawa Muhimma". انظر كتابهم فتاوى مهمة ص 32 كما أفتى بذلك ابن باز وكتابهم "توجيهات إسلامية" ص137.

5.     Mereka mendakwakan bahawa melawat kubur Islam pada hari-hari raya adalah bidaah yang dilarang. Sila lihat : "Fatawa al-Albani": انظر كتابهم فتاوى الألباني ص 63

6.     Mereka mendakwa sekiranya kita ikut empat mazhab sunni ianya adalah syirik. Sila lihat "ad-Deen al-Khalis" (انظر فتوى القنوجي "تقليد المذاهب شرك" في كتابه المسمى "الدين الخالص" (ج1/140

7.     Mereka membuat fatwa supaya diadakan perjanjian keamanan tanpa syarat dengan Yahudi untuk selama-lamanya. Sila lihat : كما على موقع ابن باز وانظر جريدة التلغراف العدد 2754 في 23/كانون الأول /1994

8.     Mereka mendakwa umat Islam Palestin sebagai sesat dan memerintahkan mereka untuk meninggalkan Palestin untuk diberikan kepada Yahudi.Sila lihat : انظر كتابهم فتاوى الألباني ص 18 و جريدة اللواء الأردنية في 7/8/1992 و شريط مسجل بصوت أحد زعمائهم

9.     Mereka mengatakan bahawa nabi Adam as bukanlah seorang Nabi. Sila lihat : انظر كتابهم "الإيمان بالأنبياء جملة" لعبد الله بن زيد المكتب الإسلامي، بيروت.

10.   Mereka menuduh Hawa (isteri Nabi Adam as) sebagai syirik. Sila lihat : انظر كتابهم المسمى الدين الخالص ج1/ص 160

11.   Mereka mengatakan bahawa sahabat Nabi, Bilal bin al-Harith al-Muzaniy sebagai kafir dan syirik kerana mengusap kubur nabi Saw. Sila lihat : انظر تعليق ابن باز على فتح الباري طبع دار الريان للتراث ج2/575 وتعليقه على شرح البخاري ص 95

12.   Ibn Taimiyah menuduh Fatimah (anakanda Rasulullah saw) sebagai munafik. Sila lihat : انظر كلام ابن تيمية الحراني المنحرف في كتابه المسمى منهاج السنة النبوية.

13.   Ibn Taymiah mempertikaikan perbuatan Abdullah bin Omar kerana melakukan solat ditempat-tempat Rasulullah saw bersolat dan mengatakan bahawa itu adalah syirik. Sila lihat : انظر كتاب ابن تيمية المجسم "اقتضاء الصراط المستقيم" ص 389ـ395

14.   Mereka mendakwakan bahawa Imam Nawawiy, Imam Ibn Hajar Asqalaniy, Imam Suyutiy sebagai telah sesat Aqidah mereka. Sila lihat : انظر كتاب ابن عثيمين "لقاء الباب المفتوح"

15.   Mereka mendakwakan bahawa Sultan Salahud-Deen al-‘Ayoubiy mempunyai Aqidah yang sesat. Sila lihat : راجع الشريط المسجل بصوت شيخ للوهابية جاسر الحجازي وعلى موقعهم في الانترنت. ولدينا الشريط

16.   Mereka mengatakan bahawa sebahagian terbesar daripada sultan-sultan Uthmaniyyah adalah musyrik. Sila lihat : انظر نفس المصدر في الشريط المسجل بصوت جاسر الحجازي وانظر كتابهم "فتح المجيد" لعبد الرحمن حسن بن محمد بن عبد الوهاب، ص/352

17.   Mereka mendakwakan bahawa para pengikut Asyari (seperti Nawawiy) dan Maturidi (seperti Nasafiy) yang sebahagian terbesarnya adalah sunni sebagai kafir. Sila lihat : انظر مقدمة محمد بن صالح الفوزان عن الكتاب المسمى "التوحيد" لابن خزيمة

18.   Mereka mengatakan bahawa kaum sufi adalah syirik yang semestinya dihapuskan. Sila lihat : انظر كتابهم المسمى "المجموع المفيد من عقيدة التوحيد" ص 55 وكتاب "إعصار التوحيد" لنبيل محمد.

19.   Mereka mengatakan syirik kepada sesiapa yang berzikir “la ilaha illallah” sehingga 1000 kali. Sila lihat : انظر كتابهم المسمى "حلقات ممنوعة" تأليف حسام العقاد ص 25

20.   Mereka mengatakan Islam tidak wujud pada zaman daripada Ibn Taimiyyah sehingga kepada Muhammad Abdul Wahab. Sila lihat : انظر كتاب ابن عبد الوهاب المسمى التوحيد. وانظر كلام مفتي مكة "الدرر السنية" ص 42 وما بعدها.

21.   Wahabi mengatakan bahawa api neraka akan tamat akhirnya seperti mana yang didakwakan oleh Ibn Taimiyyah dan Albani. Sila lihat : انظر "رفع الأستار" تحقيق الألباني ص28 وكتاب "حادي الأرواح" لابن القيم ص256 وكتاب "القول المختار لفناء النار" لعبد الكريم الحميد، ص7، وشرح الطحاوية لابن أبي العز ص/427، المكتب الإسلامي-بيروت.

22.   Wahabi ikut pandangan Ibn Taimiyyah yang mengatakan bahawa dunia dan alam kita ini adalah kekal abadi tanpa permulaan. Sila lihat : انظر شرح الطحاوية لابن أبي العز (أثنى على كتابه ابن باز) ص132، المكتب الإسلامي، بيروت.

23.   Mereka mengatakan bahawa berzikir Laailaahaillallah beramai-ramai sebagai bidaah yang dilarang. Sila lihat : انظر كتابهم "حلقات ممنوعة" لحسام العقاد ص/25 دار الصحابة طنطا.

24.   Mereka mendakwakan bahawa mengatakan “Sadaqallahul-Azim” selepas membaca Quran adalah bidaah dan dilarang. Sila lihat : انظر قول ابن باز في مجلة البحوث الإسلامية/رئاسة البحوث العلمية والإفتاء، الرياض، عدد 45 عام 1416هــ وكتابهم المسمى "توجيهات إسلامية" محمد زينو ص81.

25.   Muhammad Abdul Wahab menganggapkan kesemua gurunya adalah kafir. Sila lihat : انظر رسالة محمد بن عبد الوهاب إلى أهل الرياض تاريخ نجد" لحسين بن غنام (2/137 ـ 138 )
26.   Mereka mengatakan bahawa sekiranya seseorang lelaki yang tidak bersolat secara berjemaah , dia dilarang daripada berkahwin. Sila lihat : انظر "فتاوى المرأة" ص103، دار الوطن، الرياض.

27.   Mereka melarang daripada membaca "Bismillahir-Rahmanir-Rahim" sebelum makan. Sila lihat : انظر نفس الكتاب "أخطاء شائعة" لمحمد زينو، ص68، دار الصميعي، الرياض.

28.   Mereka menyifatkan umat Islam yang kunjung mengunjungi sesama mereka pada hari-hari raya sebagai bidaah dan dilarang. Sila lihat : انظر كتاب "فتاوى الألباني" ص63 دار الجيل، بيروت.

29.   Mereka melarang menggunakan kenderaan untuk membawa jenazah ke kubur. Sila lihat : انظر كتابهم "الموت عظاته وأحكامه" لعلي عبد الحميد ص30 و43، المكتبة الإسلامية، الأردن.

30.   Mereka mengatakan menggunakan biji tasbih untuk berzikir sebagai bidaah yang dilarang. Sila lihat : انظر كتاب المتمحدث الألباني الوهابي المسمى " سلسلة الأحاديث الضعيفة "، رقم الحديث/83.‏



Inilah di antara kesesatan-kesesatan Wahabi ciptaan Yahudi yang kini sedang pesat dan bebas berkembang di dalam Negara Malaysia kita ini.
Mengenai Wahabi yang bermula di Najd ini Rasulullah saw bersabda :

"يطلع منها قرن الشيطان". وقال: "منها (أي من نجد) الفتن والزلازل". رواه البخاري.

“Daripada tempat ini (Najd) segala ujian dan fitnah akan muncul.”

Hadis

Arab Saudi, Malaysia dan seluruh negara umat Islam di dunia kini adalah boneka-boneka Yahudi. Wahabi adalah satu mazhab yang baru yang diamalkan secara resmi di Arab Saudi. Wahabi bebas diamalkan di Malaysia dan ianya kini sedang berkembang pesat di dalam negara kita ini dengan galakan daripada kerajaan kita sendiri. Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia telah mengeluarkan fatwa bahawa Wahabi adalah mazhab yang benar dan betul dari segi Aqidah Islam dan dibenarkan untuk diamalkan.

Perhatikanlah sebahagian daripada ajaran-ajaran sesat Wahabi yang jelas dan terang berkontradiksi dengan Aqidah Islam seperti berikut :

1.    Mereka mengatakan Allah berjisim.
Sila lihat : انظر كتابهم "حلقات ممنوعة" لحسام العقاد، ص/26 دار الصحابة، طنطا.


2.     Mereka mengatakan Allah memiliki kaki yang besar dan meletakkannya di atas kerusi. Sila lihat :
انظر كتاب العثيمين "تفسير ءاية الكرسي" ص/19، مكتبة ابن الجوزي


3.     Wahabi mendakwa bahawa Nabi Muhammad adalah seorang yang telah mati di dalam kuburnya dan tidak dapat memberi sebarang faedah.
Sila lihat : انظر كتابهم  تحذير الساجد ص 68


4.     Mereka mendakwa bahawa berdoa dan memuji Rasulullah saw selepas azan adalah berdosa seperti berzina dengan muhrim. Sila lihat : حصل ذلك في جامع الدقاق/دمشق كما نقل عنهم محمد الجويجاتي إمام جامع الروضة في دمشق في كتابه "الإصابة" ص8.

5.     Mereka membuat fatwa supaya diadakan perjanjian keamanan tanpa syarat dengan Yahudi untuk selama-lamanya. Sila lihat : كما على موقع ابن باز وانظر جريدة التلغراف العدد 2754 في 23/كانون الأول /1994

6.     Mereka mendakwa umat Islam Palestin sebagai sesat dan memerintahkan mereka untuk meninggalkan Palestin untuk diberikan kepada Yahudi.Sila lihat : انظر كتابهم فتاوى الألباني ص 18 و جريدة اللواء الأردنية في 7/8/1992 و شريط مسجل بصوت أحد زعمائهم

Apakah Majlis Fatwa kita tidak dapat melihat bahawa kesemuanya ini adalah fatwa yang kafir yang dibuat oleh kaum Wahabi? Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia yang mengatakan Wahabi adalah benar dan boleh diamalkan adalah satu bukti yang konkerit bahawa Negara Malaysia kita ini adalah negara boneka Yahudi!

Selepas menciptakan fahaman sesat Wahabi di Arab Saudi, kaum Yahudi telah menciptakan fahaman Islam Modenis dan Reformis melalui para ulama dan intelek Islam di Mesir yang terdiri daripada Jamaluddin Afghani, Abduh, Rashid Redha dan Hassan al-Banna. Mereka itu kesemuanya adalah agen-agen British yang kesemuanya pernah menjawat jawatan-jawatan yang tinggi dan berpengaruh dalam kerajaan Mesir seperti Rektor atau Ahli Lembaga Pentadbir Universiti al-Azhar, Mufti Besar dan kadhi di Mesir di bawah pemerintahan British. 

Dalam pada itu, mereka itu adalah kesemuanya ahli Freemason, dan Abduh memegang jawatan “Grand Master” gerakan Freemason di Mesir, beliau adalah juga sahabat karib kepada Lord Crommer, ketua tertinggi pemerintah imperialis British di Mesir pada waktu itu. Dan Abduh di sanjung dan diagung-agungkan oleh kerajaan-kerajaan Barat dan para Orientalis Barat. Kesemua fakta ini menjurus kepada satu hala – Abduh dan rakan-rakannya adalah agen-agen British yang bertanggungjawab dalam membentuk, menyebar dan mengembangkan fahaman ISLAM MODENIS yang sesat dan rosak ke seluruh pelosok bumi-bumi umat Islam di dunia. Islam yang kita pegang dan fahami kini, serta Islam yang kita amalkan kini adalah ISLAM MODENIS yang kita warisi daripada ajaran Abduh dan rakan-rakannya!

Melalui perancangan dan operesi jentera propaganda British di bawah pengaruh dan kekuasaan pemerintahan imperialis British, fahaman ISLAM MODENIS yang rosak dan sesat ini telah berkembang ke seluruh alam Islam di dunia termasuk ke Malaysia dan Indonesia serta telah menjadi pegangan dan amalan kita pada hari ini. Islam yang diajar di institusi-institusi pengajian tinggi di Malaysia, Islam mengikut kefahaman dan amalan Jakim, Yadim, Ikim, IISTAC dan seluruh Majlis Agama Islam Negeri di Malaysia, serta Islam yang diperjuangkan oleh UMNO dan PAS, adalah kesemuanya ISLAM MODENIS, pusaka Abduh dan rakan-rakannya, yang menyeleweng dan rosak di sisi pengertian ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Prof. Dr. Yusuf al-Qardhawi, seorang Rektor sebuah Universiti di Qatar, adalah tokoh ulama dan pemikir ‘ISLAM MODENIS’ terkemuka di dunia kini yang bergerak aktif dalam mengembangkan fahaman sesat ciptaan para Orientalis Barat ini kepada seluruh umat Islam di dunia.

Fahaman Islam Modenis ajaran Yahudi melalui Abduh dan rakan-rakannya merosakkan fahaman dan amalan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ di kalangan seluruh massa umat Islam kita. Kita tidak lagi membicara, memahami dan mengamalkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dalam kehidupan kita hari-hari. Umat Islam kita hanya sekadar mengucap dua kalimah syahadat dengan lisan sahaja tanpa memahami segala konsep yang terkandung di dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan tanpa memahami mengenai segala tuntutan, perintah dan larangannya. MajoritI yang amat terbesar daripada umat Islam kita kini tidak memahami mengenai pengertian-pengertian Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia serta mengenai pengertian Nafi dan Isbat. Umat Islam kita langsung tidak menyedari bahawa politik, kerajaan dan pemerintahan serta segala peraturan dan undang-undang adalah konsep-konsep yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Seluruh umat Islam kita kini sebenarnya tidak memahami dengan sempurna mengenai pengertian kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang sebenar, dan justeru hal ini mempunyai pengertian bahawa kita tidak berpegang kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan justeru seluruh kita ini tidak lagi beriman kepada Allah. Ini adalah sesuatu yang amat serius kerana kejahilan kita seperti ini mempunyai pengertian bahawa kita sebenarnya berada di luar daripada agama Allah, sebaliknya kita sedang berada di dalam agama Jahiliyah.

Firman Allah : al-Imran 173 
Iaitu mereka pernah diberi tahu kepada mereka bahawa orang-orang (kafir ) telah mengumpulkan (tentera) untuk menyerang kamu. Oleh itu hendaklah kamu takut kepada mereka lalu (ancaman itu ) menambahkan lagi keimanan mereka dan mereka terus berkata : Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Dialh sebaik-baik penolong.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran):
Mungkin tujuan Rasulullah saw ialah untuk menimbulkan kesedaran kepada kaum Muslimin dan kepada seluruh dunia selepas mereka terhadap kemunculan satu hakikat yang baru yang diwujudkan di bumi ini, iaitu hakikat bahawa AQIDAH itulah yang merupakan segala sesuatu bagi para penganutnya; mereka tidak mempunyai tujuan yang lain di dunia ini selain daripada AQIDAH dan mereka tidak mempunyai matlamat yang lain di dalam hidup mereka selain daripada AQIDAH . Mereka hanya hidup kerana AQIDAH ini sahaja dan tidak mempunyai apa-apa cita-cita yang lain di dalam hati mereka selain daripada AQIDAH. Mereka mengorbankan segala apa yang ada pada mereka untuk AQIDAH tanpa meninggalkan baki.
Ini adalah suatu perkara yang baru di bumi ini pada masa itu dan pastilah seluruh dunia turut sedar setelah para mukminin semua sedar terhadap kemunculan perkara yang baru ini dan kewujudan hakikat yang besar.

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa AQIDAH dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ adalah segala-galanya bagi seseorang penganut agama Islam, ia sanggup berkorban jiwanya, keluarganya dan hartanya demi mempertahankannya, itulah matlamat dan amalan yang paling utama dalam kehidupannya dan tidak yang selain daripadanya.

Ini adalah sesuatu yang sama sekali berbeza dan berkontradiksi dengan apa yang sedang berlaku di kalangan seluruh massa umat Islam di Malaysia kita kini. Umat Islam kita meminggir dan membelakangkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, kita sewenang-wenang sahaja merosak dan mengorbankan keimanan dan amalan kita kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dengan cara kita mengamalkan agama demokrasi yang syirik dan kufur, kita menyetujui dan meredhai agama demokrasi kita ini, kita melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan kita yang berkuasa dan berdaulat ke atas kita serta kita melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan yang kita sembah dalam kehidupan kita. Kita tidak menyembah Allah dalam politik, kerajaan dan pemerintahan tetapi kita menyembah manusia sebagai Tuhan-tuhan kita dalam bidang-bidang ini. 

Kesemuanya ini merosakkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan kita daripada agama Allah.
Isu-isu mengenai Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan Demokrasi tidak pernah dibicarakan di dalam masjid-masjid kita, ianya tidak pernah dibicarakan di dalam akhbar-akhbar, majalah-majalah, seluruh saluran TV dan radio kita, dan ianya juga tidak pernah dibicarakan dalam mana-mana forum, seminar dan persidangan sekalipun. Ini bererti kita tidak lagi membicarakan mengenai isu-isu yang paling mendasar dan pokok dalam agama kita, tetapi kita lebih berkecenderungan untuk membicarakan mengenai perkara-perkara yang berbentuk fari’yyah dalam Islam, iaitu perkara-perkara cabangan yang kecil-kecil dan remeh temeh sahaja seperti doa-doa mustajab, senarai amal-amal ibadat yang akan dapat banyak pahala, pakaian-pakaian Islam seperti jubah, jambang, sugi dan sandal, hak-hak wanita, poligami, nilai-nilai Islam yang murni, ibadat haji dan kelebihan solat di masjid-masjid di Mekah dan di Medinah, kelebihan bulan ramadhan, perkara-perkara halal dan haram, wajib dan mandub, sunat dan makruh, dan seumpamanya, namun kita sekali-kali tidak terlintas untuk membicarakan mengenai AQIDAH kita. Kita kini tetap kekal dalam kejahilan mengenai kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan kita kekal merosak dan mengorbankan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dalam kefahaman dan amalan kita hari-hari. Kita kini hidup berkekalan dalam kesyirikan dan kekufuran kerana kita belajar agama daripada Yahudi dan sudah semestinya kita disesatkan sejauh-jauhnya oleh kaum Yahudi !

Firman Allah : al-Imran 100 
Wahai orang-orang beriman ! Jika kamu mengikuti sekumpulan mereka yang dikurniakan kitab , nescaya mereka akan mengembalikan kamu  menjadi kafir setelah kamu beriman.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Perbuatan mengikut ahlil kitab dan menerima arahan daripada mereka, perbuatan mengambil dan memetik peraturan-peraturan dan undang-undang kehidupan mereka daripada awal-awal lagi membawa erti kekalahan batin dan meninggalkan peranan kepimpinan yang kerananya diwujudkan umat Muslimin di samping membawa erti keraguan terhadap keupayaan agama dan peraturan Allah untuk memimpin dan mengaturkan kehidupan manusia serta mempertingkatkannya ke jalan kesuburan dan kemajuan. Keraguan ini sendiri merupakan benih kekufuran yang merangkak di dalam hati tanpa disedari olehnya dan tanpa melihat bahaya yang dekat.

Ini daripada sudut kaum Muslimin dan daripada sudut kaum yang lain, maka kaum ahlil kitab tidak ada cita-cita yang lebih besar kepada mereka daripada menyesatkan kaum Muslimin daripada Aqidah mereka, kerana Aqidah inilah yang menjadi kubu keselamatan, garis pertahanan dan sumber kekuatan umat Muslimin. Musuh-musuh mereka cukup mengetahui hakikat ini. Mereka mengetahuinya dahulu dan sekarang dan mereka mengorbankan segala usaha, tipu daya, kekuatan dan kelengkapan untuk memesongkan umat Muslimin daripada Aqidah mereka. apabila mereka gagal memerangi Aqidah ini secara terbuka mereka memeranginya secara sulit dan apabila mereka gagal memeranginya dengan bersendirian, mereka menggunakan barisan munafiqin yang berpura-pura Islam atau menggunakan orang-orang yang mempunyai hubungan palsu untuk bekerja melemahkan Aqidah ini dari dalam dan menghalang manusia daripadanya dan seterusnya memperdayakan umat Muslimin dengan kecantikan sistem-sistem hidup yang lain daripada sistem hidup agama mereka, keindahan undang-undang dan peraturan-peraturan yang lain daripada undang-undang dan peraturan-peraturan agama mereka dan kebagusan kepimpinan agama mereka.

Kita tidak perlu menjadi jadi pak turut kepada ahlil kitab! Tidak perlu ikut ideologi, pemikiran, undang-undang dan sistem hidup Barat serta kita tidak perlu ikut idea-idea, nilai-nilai dan segala metodologi Barat yang ‘maju dan progresif’ ini kerana ianya tiada yang lain melainkan Jahiliyah dan kerosakan sahaja.

Firman Allah : al-A’raaf 3 
Katakanlah kepada mereka (Wahai Muhammad) Ikutilah segala apa yang diturunkan kepada kamu daripada Tuhan kamu, janganlah kamu ikut pemimpin-pemimpin yang selain daripada-Nya, tetapi amat sedikit kamu mengambil peringatan.

Allah memerintahkan Rasulullah saw supaya hanya ikut ajaran Allah sahaja dan Allah melarang Baginda daripada mengikuti dan mengambil ajaran daripada sumber yang selain daripada-Nya. Dalam kehidupan politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa kita diperintahkan supaya hanya ikut ajaran Allah untuk menjalani sistem kehidupan daripada Allah sahaja di bumi kita ini, dan supaya kita bertindak tegas dan bersungguhan dalam menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total akan seluruh ajaran manusia seperti fahaman Sekular-Nasionalis-Demokrastik-Kapitalis yang sedang kita anuti dan amalkan sekarang ini.

Dan ujar al-Hafiz Abu Ya’la : Kami telah diceritakan oleh Hammad daripada asy-Syariat’bi daripada Jabir katanya sabda Rasulullah saw :

“Janganlah kamu bertanya ahlil kitab mengenai sesuatu, kerana mereka tidak akan menunjukkan perkara yang benar kepada kamu kerana mereka telah sesat. Sesungguhnya kamu (jika kamu bertanya mereka ) sama ada kamu membenarkan sesuatu yang batil atau membohongkan sesuatu yang benar. Sesungguhnya demi Allah, andai Musa as hidup dalam kalangan kamu nescahaya tidak halal bagi beliau melainkan hanya mengikut aku”

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran – al-Anaam) :
Mereka ialah kaum ahlil kitab dan inilah petunjuk Rasulullah saw mengenai hukum menerima pendapat-pendapat Ahlil Kitab dalam mana-mana perkara yang berkaitan dengan Aqidah dan kefahaman atau berkaitan dengan syariat atau peraturan-peraturan kehidupan. Dan tidak mengapa mengikut roh Islam dan bimbingannya mengambil faedah daripada hasil usaha dan tenaga seluruh umat manusia dalam bidang-bidang yang lain daripada ini seperti dalam bidang ilmu-ilmu tulen baik daripada segi kajian dan gunaan serta mengaitkannya dalam sistem keimanan, itu daripada segi perasaan terhadap ilmu-ilmu itu dan bahawa ia dijadikan Allah untuk faedah manusia, dan daripada segi mebimbing dan menggunakan ilmu itu untuk kebajikan umat manusia, untuk menyempurnakan keamanan dan kemakmuran pada mereka dan bersyukur kepada Allah terhadap nikmat ilmu pengetahuan dan nikmat pemberian kekuatan-kekuatan dan tenaga-tenaga alam, itu bersyukur kepada-Nya dengan mengerjakan amal ibadat dan menggunakan ilmu pengetahuan dan tenaga-tenaga alam untuk kebaikan manusia.

Tetapi menerima pendapat-pendapat daripada kaum ahlil kitab mengenai kefahaman dan kepercayaan keimanan, mengenai pentafsiran alam al-wujud, mengenai matlamat kewujudan manusia, mengenai sistem hidup, peraturan-peraturan dan undang-undangnya, mengenai sistem akhlak dan perilaku, maka penerimaan yang seperti inilah yang telah menyebabkan wajah Rasulullah saw berubah apabila disebut sesuatu yang paling mudah daripadanya, dan inilah yang telah menyebabkan Allah swt memberi amaran kepada umat Muslimin terhadap akibatnya yang buruk, iaitu kekufuran yang amat nyata.

Inilah perintah Allah swt dan inilah petunjuk Rasulullah saw, tetapi kita yang mendakwa diri kita sebagai orang-orang Islam, kita dapati diri kita, dalam usaha memahami al-Quran dan hadis Nabi kita – mengambil pendapat-pendapat daripada para Orientalis dan daripada murid-murid Orientalis. Kita dapati diri kita mengambil pendapat-pendapat falsafah-falsafah dan kefahaman-kefahaman kita terhadap kewujudan dan kehidupan daripada kedua-dua golongan itu, juga daripada para ahli falsafah dan ahli fikir Greek, Roman, Eropah dan Amerika. Kita dapati diri kita mengambil peraturan-peraturan hidup kita dan undang-undang kita daripada sumber-sumber yang asing itu. Kita dapati diri kita mengambil peraturan-peraturan perilaku kita, peradaban-peradaban kita dan akhlak kita daripada paya yang busuk itu, yang telah dicapai oleh tamadun kebendaan yang kosong daripada roh agama ……kemudian kita mendakwa  - demi Allah - kita adalah orang-orang Islam yang sebenar, iaitu satu dakwaan yang dosanya adalah lebih berat daripada dosa kekufuran yang berterus terang. Dengan perbuatan ini bererti kita mengaku menggagal dan memesongkan Islam, iaitu satu pengakuan yang tidak dibuat oleh orang yang berdosa daripada mereka yang tidak mendakwa diri mereka sebagai orang-orang Islam seperti yang dilakukan oleh kita.

Allah melarang kita daripada belajar, mengikut dan meniru-niru cara hidup Ahlil Kitab dan kaum Orientalis yang selain daripada Allah seperti mengamalkan segala ideologi, pemikiran, undang-undang, metodologi dan strategi Barat serta segala nilai moral dan akhlak daripada mereka kerana kesemuanya itu adalah Jahiliyah yang sesat, zalim dan rosak di sisi Islam. Allah melarang kita daripada menganuti dan mengamalkan ideologi Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis, wawasan 2020, Satu Malaysia, dasar pembangunan negara dan keseluruhan strategi negara yang kesemuanya diambil daripada Barat kerana kesemuanya itu berkontradiksi dengan dasar-dasar Islam yang fundamental. Malah agama Islam yang sedang kita imani, anuti dan amalkan sekarang ini adalah agama ciptaan Barat yang berbeza dan yang lain daripada agama Islam yang asal seperti mana yang mula-mula diturunkan Allah kepada Rasulullah saw. Allah melarang kita daripada mengimani, menganuti dan mengamalkan agama Islam seperti mana yang kini wujud dan diamalkan oleh seluruh massa umat Islam kita, baik di Malaysia mahupun di dunia ini seluruhnya.

Firman Allah : al-Baqarah 147 
Kebenaran itu adalah daripada Tuhanmu. Oleh itu janganlah sekali-kali engkau termasuk dalam golongan orang-orang yang ragu.

Firman Allah : Yunus 94 
Sekiranya engkau berada di dalam keraguan terhadap wahyu-wahyu yang Kami turunkan kepadamu maka tanyalah kepada orang-orang yang pernah membaca kitab suci sebelummu.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Kita (kaum Muslimin) di zaman inilah yang lebih wajar mematuhi amaran Ilahi ini, kerana kita dengan kebodohan yang tidak ada tolok bandingnya telah pergi meminta fatwa kepada golongan Orientalis yang terdiri daripada kaum Yahudi, Nasrani dan kaum komunis yang kafir mengenai persoalan-persoalan agama kita, kita menerima daripada mereka (pendapat-pendapat dan penulisan-penulisan), mengenai sejarah kita dan meletakkan kepercayaan kita kepada mereka untuk memperkatakan tentang warisan-warisan kita, mendengar keraguan-keraguan yang disembunyikan mereka di dalam hasil-hasil kajian mereka mengenai al-Quran dan hadith kita, mengenai sejarah tokoh-tokoh kita yang ulung, kita mengirim kepada mereka para siswazah kita untuk mempelajari ilmu-ilmu Islam daripada mereka, di mana mereka mendapat ijazah-ijazah daripada universiti-universiti mereka, kemudian pulang kepada kita dengan akal dan hati nurani yang telah dirosak dan dicemari mereka.

Kita kesemuanya menceduk ILMU AGAMA daripada kaum Orientalis Barat dan Ahlil Kitab dan kita menerima bimbingan daripada mereka. ILMU AGAMA yang dimaksudkan di sini ialah ilmu politik, kerajaan, pemerintahan dan undang-undang, ilmu ekonomi dan segala ilmu sains sosial, ilmu pentadbiran dan pengurusan, ilmu perniagaan dan perindustrian, ilmu pengurusan kewangan, perbankan, insurans, dana dan pasaran saham. Ini kesemuanya adalah ILMU AGAMA. Golongan terpelajar sekular kita serta para ulama dan intelek Islam kita, sama ada mereka yang belajar dan lulus daripada universiti-universiti di luar negara atau di dalam negara kita sendiri kesemuanya menganuti agama Islam ajaran kaum Orientalis Barat, serta kita mempelajari ILMU-ILMU AGAMA dalam bentuk ilmu-ilmu politik, ekonomi, sosial dan perhubungan antarabangsa daripada Ahlil Kitab. Apabila kita menerima bimbingan mereka, kita menerima segala idea, pemikiran, falsafah dan neraca-neraca pertimbangan mereka yang asing malah yang berkontradiksi dengan segala ajaran, pemikiran dan neraca-neraca agama kita, akibatnya kita menganuti dan berada dalam Mentaliti Jahiliyah dan agama Jahiliyah, serta kita mengabdikan diri kita kepada Tuhan-tuhan yang selain daripada Allah, kita jadikan diri kita sebagai pak turut yang bodoh kepada mereka, kita dibuli dan ditindas oleh mereka dan terus kekal dalam kesesatan, kebingungan dan kebodohan. Bukan sahaja kita bodoh dan bingung dalam agama, malah kita bodoh dan bingung dalam persoalan-persoalan politik negara kita sendiri, kita bodoh dan bingung mengenai segala tipu daya, manipulasi, perancangan dan gerakan jahat daripada pakatan Ahlil Kitab yang menindas dan menundukkan kita dalam politik antara bangsa, kita terus jadi bodoh dan bingung mengenai segala niat, strategi dan tindakan-tindakan jahat mereka terhadap kita supaya kita sentiasa mengikut telunjuk mereka dan buat apa sahaja yang mereka suruh.

Segala strategi dan dasar pembangunan negara kita serta dasar luar negara kita adalah kesemuanya diasaskan kepada idea-idea dan pemikiran-pemikiran Barat, dan kita merasakan bahawa ianya adalah pemikiran-pemikiran yang bijak yang sewajarnya dibangga-banggakan kerana ianya adalah sesuai dengan aliran dan proses berfikir kita. Inilah contoh kebodohan dan kebingungan kita akibat daripada menerima bimbingan daripada Ahlil Kitab!
Kita tidak perlu ikut dasar “look east” ajaran Mahathir atau “look west” ajaran Abduh dan para reformis Islam kerana kedua-duanya itu adalah Jahiliyah dan kesesatan. Tetapi kita hanya perlu berpegang kepada ajaran al-Quran dan Rasul-Nya sahaja! Ini adalah perintah Allah kepada kita. Agama ISLAM MODENIS yang sesat dan rosak yang kita anuti kini adalah ciptaan dan ajaran Ahlil Kitab dan kaum Orientalis Barat.

Firman Allah : al-Baqarah 115 
Dan kepunyaan Allahlah Timur dan Barat , maka ke mana sahaja kamu mengadap di situlah wajah Allah .

Firman Allah : AL-Muzammil 9 
Dialah Tuhan Tmur dan Barat, tiada Tuhan melainkan Dia. Oleh itu ambillah Allah sebagai Pelindung.

Timur dan Barat itu tetap hak Allah. Ke mana sahaja kita menghala untuk menyembah Allah, kita akan lihat wajah Allah, iaitu Allah berada di mana-mana sahaja. Kita boleh menyembah Allah dengan menghalakan kiblat kita ke arah Timur atau ke Barat, atau ke mana-mana hala yang kita suka dengan keizinan Allah – di sana tetap wujud Allah yang layak disembah. Kita tidak payah sibuk dengan “Look East” atau “Look West’, tetapi hanya al-Quran dan Hadis itu sahajalah tempat kita rujuk segala sesuatu. Di situlah terdapatnya segala ilmu dan ajaran yang sempurna daripada Allah sebagai panduan dan rujukan untuk kita menjalani kehidupan di dunia ini.

Firman Allah : al-A’raaf 3 
Katakanlah kepada mereka (Wahai Muhammad)  Ikutilah segala apa yang diturunkan kepada kamu daripada Tuhan kamu, janganlah kamu ikut pemimpin-pemimpin yang selain daripada-Nya, tetapi amat sedikit kamu mengambil peringatan.

“Look East” ajaran Mahathir itu adalah daripada Uluhiyah dan Rububiyah Manusia, iaitu ajaran manusia yang pincang, rosak dan batil serta yang syirik dan kufur. Sekiranya kita ikut dan taat kepada ajaran Mahathir atau ajaran mana-mana pemimpin yang lain serta kita amalkannya dalam kehidupan kita, kita akan kembali kepada kekufuran.

Najib pula kini memperkenal, mempopular dan mengimplementasikan konsep SATU MALAYSIA yang memperjuangkan kepentingan untuk semua bangsa dan untuk semua penganut berbagai-bagai agama serta ianya bererti mewujudkan dasar kerajaan yang mementingkan perpaduan di antara semua bangsa dan agama di atas konsep Negara Malaysia dan bangsa Malaysia. Satu Malaysia bukanlah eksklusif untuk Melayu dan kaum Bumiputra yang lain, tetapi ianya adalah juga untuk kaum yang lain. Ini sebenarnya adalah kempen Najib untuk memancing undi orang-orang bukan Melayu dan bukan Islam supaya mereka kembali menyokong kerajaan Barisan Nasional seperti yang wujud dan berlaku pada masa-masa yang lepas.

Pertama sekali, konsep Satu Malaysia ini telah meminggir dan menghapuskan banyak daripada kepentingan-kepentingan Melayu ciptaan Tun Razak yang digantikan dengan dasar-dasar yang tidak lagi pro-Melayu seperti mana yang ianya mula-mula berlaku pada zaman-zaman Mahathir dan Pak Lah dahulu itu. Terdahulu daripada pelaksanaan Satu Malaysia, Mahathir dan Pak Lah telah meminggirkan kepentingan-kepentingan Melayu dalam bidang-bidang ekonomi kerana DEB telah dihapuskan oleh Mahathir dan ianya digantikan dengan DPN, iaitu dasar ekonomi ciptaan beliau yang tidak lagi pro-Melayu, dan kini muncul pula dasar Model Ekonomi Baru ciptaan Najib yang kita tidak tahu hujung pangkalnya tetapi yang amat jelas sekali ianya adalah satu dasar ekonomi yang tidak lagi pro-Melayu. Najib langsung membuangkan matlamat 30% ekuiti untuk Bumiputra dalam ekonomi sektor moden. Selain daripada itu, terdahulu daripada ini juga Mahathir, Pak Lah dan Najib meminggirkan kepentingan-kepentingan Melayu dalam bidang-bidang pelajaran dan bahasa Melayu kerana Akta Pelajaran 1961 ciptaan Tun Razak yang pro-Melayu dahulu itu telah dihapuskan dan ianya digantikan dengan Akta Pendidikan 1996 yang baru yang meminggirkan segala kepentingan Melayu dalam pelajaran dan yang juga meminggirkan pemakaian bahasa Melayu dalam seluruh sistem pelajaran nasional dan dalam semua urusan yang di luar daripada urusan-urusan kerajaan, sebaliknya akta ini semakin memperkasakan lagi segala status dan kedudukan bahasa-bahasa Inggeris, Mandarin dan Tamil baik dalam sistem pelajaran negara kita mahupun dalam sistem komunikasi dan segala urusan harian. Kita ingin bertanya - mana dia ketuanan Melayu, mana dia kuasa Melayu dan mana dia segala hak Melayu?

Kedua, Najib menggunakan simbol Yahudi, iaitu jari telunjuk yang menunjuk ke arah atas sebagai simbol Satu Malaysia. Sebenarnya ini adalah simbol Yahudi yang dimaksudkan kepada pendewaan dan pemujaan Tuhan Yahudi yang diberi nama LUCIFER. Lucifer ini adalah dimaksudkan kepada Iblis. Yahudi kini sudah menyembah Iblis. Setiap kali kita mempamirkan simbol Satu Malaysia dengan cara kita menudingkan jari telunjuk kita ke arah atas, itu ertinya kita mengiktiraf dan mengaku kewujudan Tuhan Yahudi yang bernama Lucifer, itu ertinya kita setuju dan redha terhadap Lucifer, itu ertinya kita mengiktiraf dan mengaku bahawa Lucifer ini adalah Tuhan kita, itu ertinya kita mendewa-dewakan Lucifer, itu ertinya kita mengiktiraf dan mengaku diri kita sebagai seorang hamba kepada Lucifer, itu ertinya kita menyembah Lucifer. Simbol Satu Malaysia adalah simbol yang menjerumuskan seluruh umat Islam di Malaysia kita ini ke dalam kesyirikan dan kekufuran. Kita jadikan Iblis sebagai Tuhan kita dan kita menyembah Iblis ini sebagai Tuhan kita tanpa sedikitpun menyedarinya. Ini adalah gejala kekuasaan dan penjajahan dalam bentuk “neo-colonialism” oleh “New World Order” milik Yahudi ke atas Malaysia!

Kesemuanya in boleh berlaku dan sudahpun berlaku kerana kita mengambil segala pemikiran dan sistem kehidupan kita daripada sumber manusia yang selain daripada Allah! 

Dan ujar al-Hafiz Abu Ya’la : Kami telah diceritakan oleh Hammad daripada asy-Syariat’bi daripada Jabir katanya sabda Rasulullah saw :

“Janganlah kamu bertanya ahlil kitab mengenai sesuatu, kerana mereka tidak akan menunjukkan perkara yang benar kepada kamu kerana mereka telah sesat. Sesungguhnya kamu (jika kamu bertanya mereka ) sama ada kamu membenarkan sesuatu yang batil atau membohongkan sesuatu yang benar. Sesungguhnya demi Allah, andai Musa as hidup dalam kalangan kamu nescahaya tidak halal bagi beliau melainkan hanya mengikut aku”


Daripada Abu Sa’id Al-Khudri ra. berkata, bahawasanya Rasulullah s.a.w. bersabda: “Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka.” Sahabat bertanya, “Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?” Nabi s.a.w. menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka”;- (Riwayat Muslim).

Ini adalah peringatan-peringatan daripada Rasulullah saw kepada kita agar kita jangan mengambil apa-apa pemikiran dan sistem kehidupan untuk kita amalkan dalam kehidupan harian kita daripada sumber yang selain daripada Allah swt. Bagai manakah kita terus kekal dalam kebodohan dan kebingungan padahal Allah dan Rasul-Nya sudahpun memberi amaran demi amaran dan peringatan demi peringatan yang secukupnya di dalam al-Quran kepada kita? Ini adalah kerana kita sendiri yang inginkan kepada kesesatan, kita selesa dan seronok dengan kesesatan, kita memandang kesesatan sebagai sesuatu yang indah, bijak, maju, progresif, moden, terkini, “very up-to-date” dan berprestij, kita tidak ingin kembali kepada kesedaran, kebenaran dan kebangkitan – mata, telinga, pemikiran dan hati kita telah dikunci mati oleh Allah. Allah mengunci mati kita kerana kita adalah umat yang derhaka dan terus degil dalam kederhakaan! Allah tidak akan membantu kita dan Allah tidak akan mengubah kehidupan kita melainkan kitalah yang terlebih dahulu membantu dan mengubah diri kita sendiri.

Firman Allah : al-Imran 187 
Dan (kenangilah) ketika Allah mengikat perjanjian dengan kaum ahlil kitab iaitu : ‘Hendaklah kamu menjelaskan kandungan kitab itu kepada manusia dan janganlah kamu menyembunyikannya’ lalu mereka melemparkan perjanjian itu ke belakang mereka dan mereka menukarkannya dengan harga yang sedikit alangkah kejinya tukaran yang dibuat oleh mereka.”

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Hubungan ayat-ayat surah ini banyak memperkatakan tentang perbuatan-perbuatan dan perkataan-perkataan kaum ahlil kitab Yahudi. Perbuatan-perbuatan dan perkataan-perkataan mereka yang paling banyak ditonjolkan ialah perbuatan mereka menyembunyikan kebenaran yang diketahui mereka, juga perbuatan mereka mencampuradukkan kebenaran dengan kepalsuan dengan tujuan menimbulkan keraguan dan kekacauan terhadap konsep agama, terhadap kesahihan Islam, terhadap konsep persamaan asas dan dasar di antara agama Islam dengan agama-agama Samawi sebelumnya dan terhadap hakikat bahawa Islam membenarkan agama-agama Samawi sebelumnya dan agama Samawi sebelumnya membenarkan agama Islam.

Oleh kerana para ulama dan intelek Islam kita kini adalah PAK TURUT kepada para Orientalis Barat dan kuasa-kuasa kufur Barat, mereka adalah pembawa bala dan wabak penyakit berjangkit yang amat merbahaya kepada kita kerana mereka menyembunyikan konsep-konsep al-Quran yang mendasar seperti Tauhid Rububiyah dan Tauhid Uluhiyah dengan harapan untuk menghalalkan demokrasi dan kerajaan demokrasi serta menghalalkan amalannya. Mereka memahami dan mengetahui bahawa konsep-konsep demokrasi, kerajaan demokrasi, dalam pengertian Tauhid Rububiyah dan Tauhid Uluhiyah, adalah syirik dan kufur, dan mereka juga memahami dan mengetahui bahawa amalannya itu adalah juga syirik dan kufur. Tetapi mereka menyembunyikan kesyirikan dan kekufuran demokrasi dan kerajaan demokrasi, mereka menyembunyikan kesyirikan dan kekufuran dalam mengamalkannya, malah mereka mengIslamkan demokrasi, kerajaan demokrasi serta membolehkan amalan politik demokrasi yang kononnya berbentuk “Islamic” ini. Perbuatan mereka seperti ini bermakna mereka menyembunyikan kebenaran al-Quran, mereka menipu dan membohongi Allah dan seluruh umat manusia sekelian. Perbuatan mereka ini adalah sama dengan perbuatan penyelewengan kaum Yahudi seperti mana yang diperingati Allah kepada kita di dalam ayat yang sedang dibincangkan di sini.

Firman Allah : an-Nisa 46 
Di antara orang-orang Yahudi itu terdapat mereka yang mengubahkan kalam Allah daripada maksud-maksudnya yang sebenar.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Perbuatan mengubah kalam Allah daripada maksudnya yang sebenar supaya sesuai dengan kehendak nafsu itu adalah satu gejala yang dapat diperhatikan di kalangan ahli-ahli agama yang menyeleweng daripada agama mereka, iaitu di kalangan mereka yang menggunakan agama sebagai kerjaya/profesyen mencari makan untuk memenuhi selera pihak-pihak yang berkuasa di setiap zaman, juga untuk menyesuaikan dengan kehendak-kehendak orang ramai yang mahu melepaskan diri daripada agama. Dan orang-orang Yahudi memang pintar dalam bidang ini walaupun di zaman ini terdapat ahli-ahli agama profesyenel daripada Muslimin yang dapat menandingi perangai kaum Yahudi itu.

Para penipu dan pembohong yang mengubah ayat-ayat al-Quran sebenarnya adalah terdiri daripada para ulama dan intelek Islam kita sendiri yang mempelajari ilmu jahat ini daripada mahaguru-mahaguru mereka – kaum Orientalis Barat! Mereka bijak dalam membengkok, melentur dan meliok lintokkan ayat-ayat al-Quran supaya segala tafsiran dan pengertiannya adalah bersesuaian dengan kehendak-kehendak mereka, terutama sekali kehendak-kehendak para “boss” mereka (kaum Ahlil Kitab), dan juga kehendak-kehendak orang ramai seperti mana mereka menghalalkan amalan politik demokrasi, mengIslamkan kerajaan demokrasi padahal mereka memahami dan mengetahui bahawa ianya adalah sistem politik yang syirik dan kufur, serta mereka memberi definisi dan pengertian yang baru kepada agama Islam kita dan memberi pengertian yang baru mengenai Jihad dan Perang dalam Islam. Ayat di atas ini adalah peringatan dan amaran daripada Allah swt yang Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana kepada kita supaya kita sentiasa berwaspada terhadap para penipu dan pembohong yang mengubah pengertian ayat-ayat al-Quran yang sememangnya wujud dan sedang aktif beroperasi di dunia ini dan khususnya di Malaysia kita ini.

Ada kalanya mereka melakukan kesemuanya ini kerana faktor-faktor material dan menjaga kepentingan diri mereka sendiri, menjaga kerjaya-kerjaya dan profesyen-profesyen mereka, tetapi dalam banyak keadaan dan situasi, mereka lakukannya kerana sememangnya ilmu, minda dan aliran pemikiran mereka telah begitu jauh dipengaruhi oleh idea-idea, pemikiran-pemikiran dan cara-cara berfikir golongan Orientalis Barat yang selama ini menjadi mahaguru-mahaguru kepada mereka. Mereka ini adalah para ulama dan intelek Islam yang menjadi pak turut kepada kaum Ahlil Kitab sedangkan Allah melarang kita dengan keras agar kita tidak menjadi para pak turut kepada mereka. Para ulama dan intelek Islam kita ini adalah bala dan musuh kepada kita yang melakukan kerosakan dalam berbagai-bagai bentuk dan cara yang berleluasa kepada kita.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Qura-al-Maidah) :
Alangkah ramainya orang-orang yang dikurnialan ilmu tentang kehidupan manusia dan tentang agama Allah kemudian mereka tidak berpandu dengannya malah menggunakan ilmu ini sebagai alat untuk menyelewengkan ayat-ayat al-Quran daripada maksudnya yang sebenar, dan untuk mengikut hawa nafsunya dan hawa nafsu pihak-pihak berkuasa – mengikut andaian mereka – inilah kesenangan hidup dunia kepada mereka.

Berapa ramai orang alim yang mengetahui hakikat agama Allah kemudian mereka menyeleweng daripadanya dan mengumumkan hakikat yang lain daripadanya dan seterusnya menggunakan ilmu agamanya untuk melakukan penyelewengan-penyelewengan yang tertentu untuk memberi fatwa-fatwa yang diperlukan untuk menegakkan kuasa yang tidak kekal di bumi Allah, iaitu untuk menegakkan kuasa yang mencabul kuasa Allah dan undang-undang-Nya di bumi ini.
Kami dapati di antara mereka ada ulama yang mengetahui dan berkata : penggubalan undang-undang itu adalah daripada bidang kuasa Allah dan sesiapa mendakwa berkuasa dalam bidang ini bererti ia telah mendakwa mempunyai kuasa Uluhiyah dan sesiapa yang mendakwa mempunyai kuasa Uluhiyah bermakna ia telah menjadi kafir dan sesiapa yang mengiktirafkannya mempunyai kuasa Uluhiyah dan mentaatinya, maka ia juga menjadi kafir. Tetapi walaupun ulama ini mengetahui hakikat yang amat jelas dan asasi, namun ia masih menyokong para Taghut yang mendakwa mempunyai kuasa dalam bidang penggubalan undang-undang, sedangkan dengan dakwaan ini bermakna mereka mendakwa mempunyai kuasa Uluhiyah, di samping itu ia menamakan para Taghut sebagai orang-orang Islam sejati dan menggelarkan segala apa yang dipraktikkan mereka sebagai ajaran Islam yang tulen sedangkan dahulunya ia sendiri pernah menghukum mereka sebagai kafir. Kami juga dapati ada ulama yang menulis mengharamkan semua jenis riba pada suatu tahun, kemudian pada tahun yang lain ulama yang sama ini juga yang menulis menghalalkan riba. Seterusnya kami dapati ada ulama yang merestukan kejahatan dan kegiatan mengembangkan kejahatan di kalangan orang ramai, dan menutup lumpur kejahatan yang kotor itu dengan kain agama, lambang-lambang dan cogan kata cogan katanya.

Semua ini tepat dengan cerita al-Quran- yang mengesahkan tentang seorang tokoh yang telah dikurniakan ayat-ayat Allah kepadanya lalu ia mencabutkan diri daripada ayat-ayat itu dan akibatnya ia dikuasai syaitan dan tergolongan dalam kumpulan orang-orang yang sesat.

Kehidupan manusia tidak putus-putus menampilkan contoh-contoh insan yang seperti ini di setiap tempat, di setiap zaman dan di setiap masyarakat hingga melalui berbagai-bagai zaman, di mana mata kita tidak dapat melihat seorang “alim melainkan beginilah sifatnya kecuali segelintir ulama’” yang dilindungi Allah yang tidak pernah mencabut diri-nya daripada ayat-ayat Allah, tidak mengabdikan kecintaannya kepada kenikmatan dunia, tidak mengikut hawa nafsu, tidak ditunggangi syaitan dan tidak terjelir-jelir lidahnya kerana mengejarkan kenikmatan-kenikmatan yang berada dalam genggaman insan-insan yang berkuasa. Berita ini adalah suatu berita perbandingan yang sentiasa berlaku dan wujud. Ia bukannya tertentu kepada satu kisah yang telah berlaku di suatu zaman yang tertentu sahaja.

Allah swt telah memerintah  Rasul-Nya supaya membaca berita ini kepada kaumnya yang diturunkan ayat-ayat Allah kepada mereka, supaya mereka tidak mencabutkan diri daripada ayat-ayat itu dan supaya orang-orang yang datang kemudian daripada beliau terus membaca berita ini untuk mengingatkan orang-orang yang mengetahui sedikit sebanyak tentang ilmu Allah supaya hidup tidak berakhir dengan kesudahan yang malang itu, supaya mereka tidak menjadi insan yang tidak putus-putus menjelirkan lidahnya dan supaya mereka tidak menzalimi diri sendiri dengan kezaliman yang tidak pernah dilalkukan oleh seorang musuh terhadap musuhnya, kerana mereka menzalimi diri sendiri dengan nasib kesudahan yang malang.

Ya Allah ya Tuhan kami! Lindungilah kami, teguhkan pendirian kami, curahkan kesabaran ke atas kami dan wafatkan kami sebagai orang-orang Muslim!

Firman Allah :al-Baqarah 44 
Patutkah kamu menyuruh orang lain berbuat kebaikan dan kamu lupakan diri kamu sendiri, sedangkan kamu membaca kitab (Taurat),apakah tidak kamu berfikir?

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Walaupun ayat ini pada asalnya membicarakan keadaan yang berlaku d kalangan Bani Israel (di zaman dahulu), tetapi saranannya tetap kekal ditujukan kepada hati umat manusia seluruhnya terutama ahli-ahli agama khususnya. Ia bukan hanya ditujukan kepada sesuatu kaum atau sesuatu generasi manusia sahaja.

Penyakit ahli-ahli agama – apabila agama telah menjadi satu profesyen atau perniagaan bukannya Aqidah hangat yang memberi motivasi ialah mereka bercakap lain dimulut lain di hati. Mereka menyuruh orang ramai berbuat kebaikan, tetapi mereka sendiri tidak melakukannya. Mereka menyeru orang ramai kepada ketaatan tetapi mereka sendiri abaikannya, mereka mengubah kalam Allah dari tempatnya yang sebenar. Mereka menakwilkan nas-nas yang tegas kerana tujuan kepentingan dan hawa nafsu. Mereka mengadakan fatwa-fatwa dan takwilan-takwilan yang mungkin pada lahirnya sesuai dengan nas-nas yang zahir, sedangkan pada hakikatnya ia bertentangan. Mereka berbuat begitu dengan tujuan untuk membela kepentingan-kepentingan dan kehendak-kehendak hartawan-hartawan atau orang-orang yang berkuasa sebagai mana dilakukan oleh ketua-ketua agama Yahudi.

Aktiviti pendakwah kepada kebaikan di samping tindakan yang bertentangan dengan kebaikan yang ditujukan oleh pendakwah-pendakwah itu sendiri merupakan satu penyakit yang menimbulkan keraguan di hati orang ramai bukan sahaja terhadap para pendakwah itu malah terhadap dakwah-dakwah itu sendiri. Ia menggoncangkan hati orang ramai dan fikiran-fikiran mereka, kerana mereka mendengar kata-kata yang indah tetapi melihat tindak tanduk yang buruk. Mereka kebingungan di antara kata-kata dan perbuatan yang bertentangan itu. Di sini malaplah di dalam jiwa mereka obor yang dinyalakan oleh Aqidah, dan padamlah di dalam hati mereka NUR yang dinyalakan oleh keimanan. Mereka tidak lagi percaya kepada agama setelah hilangnya kepercayaan mereka terhadap ahli-ahli agama.

Sesuatu kata-kata akan tercetus mati dan akan menjadi tidak bermaya biarpun bagai mana nyaring dan merdu bunyinya andai ia tidak terbit daripada hati yang beriman dengannya. Dan seseorang itu tidak beriman dengan apa yang dikatakan olehnya melainkan dirinya sendiri bertukar menjadi terjemahan hidup kepada perkataan yang diucapkan olehnya atau apa yang dituturkan olehnya menjelma menjadi kenyataan yang dapat di lihat. Di waktu ini barulah perkataan itu dipercayai oleh orang ramai walaupun perkataan itu tidak mempunyai bunyi yang nyaring dan kilauan yang menarik, kerana di waktu ini kata-kata itu mengambil kekuatannya daripada alam kenyataannya bukan daripada bunyinya. Ia mengambil keindahan daripada kebenarannya bukan daripada kilauannya. Ia berubah menjadi kekuatan yang memberi dorongan kepada hidup kerana ia terbit daripada hidup itu sendiri.

Keselarasan di antara perkataan dan tindakan, di antara Aqidah dan tingkah laku bukanlah satu perkara yang mudah dan satu jalan yang senang di jalani malah ia memerlukan kepada latihan, perjuangan dan usaha yang gigih. Ia memerlukan kepada perhubungan dengan Allah, kepada pertolongan dan hidayatnya kerana suasana-suasana kehidupan, keperluan-keperluan dan tekanannya sering membawa seseorang yang berada di alam kenyataan berpisah daripada dasar-dasar yang dipegang di dalam hati nuraninya atau daripada dasar-dasar yang ia dakwahkan oleh orang lain supaya berpegang dengannya. Individu manusia yang fana ini adalah lemah selama ia tidak berhubung dengan kekuatan Ilahiyah yang kekal, biarpun bagai mana kuat sekalipun kerana kekuatan-kekuatan kejahatan, kezaliman dan kesesatan adalah lebih kuat daripadanya. Ia mungkin berjaya mengatasi kekuatan-kekuatan itu sekali demi sekali, tetapi di saat-saat dilanda kelemahan dia akan tewas dan jatuh dan menyebabkan ia kerugian masa silamnya, masa kininya dan masa depannya, tetapi apabila dia mencari perlindungan dan berpegang dengan kekuatan azali dan abadi, maka ia akan menjadi lebih kuat daripada segala kekuatan yang lain, ia menjadi kuat untuk melawan hawa nafsu dan kelemahannya, kuat untuk menghadapi keperluan-keperluan dan tekanan-tekanannya dan kuat untuk menghadapi orang-orang kuat yang menentangnya.

Oleh sebab itulah al-Quran menyuruh kaum Yahudi yang mula-mula dihadapi, dan secara tidak langsung pula menyuruh semua manusia, supaya mencari pertolongan dengan bersabar dan mendirikan solat. Al-Quran menuntut kaum Yahudi supaya mengutamakan kebenaran yang diketahui mereka daripada kedudukan istimewa yang dinikmati mereka di Medinah dan dari harga yang sedikit – sama ada berupa bayaran-bayaran di atas perkhidmatan-perkhidmatan keagamaan atau berupa kekayaan dunia seluruhnya – juga supaya mereka bergabung di dalam angkatan iman kerana mereka sendiri berdakwah kepada orang ramai supaya beriman. Semua ini memerlukan kekuatan, keberanian, keikhlasan dan pertolongan daripada sifat sabar dan daripada amalan mendirikan solat .

Al-Quran menggambarkan perihal para ulama dan intelek Yahudi yang berilmu tetapi tidak beriman, mereka menggunakan ilmu pengetahuan mereka untuk menyesatkan orang-orang beriman. Begitulah perihal para ulama dan intelek Islam kita kini – mereka juga berilmu tetapi tidak beriman. Mereka menggunakan ilmu pengetahuan mereka dan kedudukan mereka yang berprestij dan berpengaruh untuk menyesatkan kita dengan berbagai-bagai cara daripada jalan yang benar. Mereka mengembangkan fahaman Islam yang sesat dan rosak seperti mana yang sedang kita amalkan kini dengan mengatakan bahawa ianya adalah agama yang benar daripada Allah, dan mereka juga mengatakan bahawa demokrasi ini adalah Islam atau bersesuaian dengan Islam yang digalakkan untuk diamalkan padahal mereka tahu dan sedar bahawa kesemuanya ini adalah pembohongan dan tipudaya sahaja.

Firman Allah : al-Maidah 63 
Mengapa ulama-ulama dan paderi-paderi tidak melarang mereka daripada mengeluarkan perkataan-perkataan yang berdosa dan daripada memakan harta haram. Sesungguhnya amatlah keji perbuatan-perbuatan yang telah dilkakukan mereka.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Ciri bungkam para pengawas urusan syariat dan keilmuan agama terhadap dosa dan pencerobohan yang berlaku dalam masyarakat itu merupakan ciri masyarakat-masyarakat yang rosak menunggu runtuh. Sifat bani Israel sebagai mana yang diterangkan oleh al-Quran ialah :

Mereka tidak saling melarang terhadap kemungkaran yang dilakukan mereka (5 :79).

Ciri masyarakat yang baik, unggul, hidup, kuat dan utuh ialah wujudnya fenomena amar makruf nahi mungkar dan wujudnya golongan yang menjalankan amar makruf nahi mungkar dan wujudnya orang-orang yang mendengar dan mematuhi amar makruf nahi mungkar, juga wujudnya kekuatan adat tradisi yang membuat penyelewengan-penyelewengan tidak berani melanggar suruhan makruf dan larangan mungkar dan tidak berani mengganggu penyuruh-penyuruh makruf dan pencegah-pencegah mungkar.

Allah telah menyifatkan umat Muslim dengan sifat-sifat berikut :

Kamu adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan untuk manusia. Kamu menyuruh kepada kebaikan dan melarang daripada kemungkaran dan kamu beriman kepada Allah (3:110),

Dan Allah menyifatkan bani Israel pula dengan firmannya :

Mereka tidak saling melarang terhadap kemungkaran yang dilakukan mereka (5:79).

Itulah perbezaan di antara dua masyarakat dan dua kelompok itu .
Di sini Allah hadapkan celaan dan cemuhan ke atas para ulama dan paderi bani Israel yang mengambil sikap bungkam terhadap kaum mereka yang berlumba-lumba melakukan dosa, pencerobohan dan memakan harta haram. Mereka tidak melaksanakan amanah kitab Allah yang dipertanggungjawabkan kepada mereka.

Ayat ini merupakan suara amaran kepada setiap ahli agama, kerana baik buruk sesuatu masyarakat adalah bergantung kepada kesetiaan para pengawas syariat dan ilmu agama menjalankan tugas mereka menyuruh orang ramai melakukan kemakrufan dan melarang kemungkaran. Perkara ini – sebagai mana kami telah huraikan sebelum ini di dalam tafsir Fizilalil quran – memerlukan wujudnya “kuasa” yang mampu menyuruh dan melarang, kerana tugas menyuruh dan melarang ini berlainan daripada tugas dakwah. Tugas dakwah ialah memberi penerangan, sedangkan tugas menyuruh dan melarang ialah menggunakan “kuasa”. Oleh sebab itu orang-orang yang bertugas menyuruh melakukan kemakrufan dan melarang kemungkaran itu sayugialah mendapatkan kuasa agar suruhan dan larangan mereka dihargai di dalam masyarakat dan tidak hanya merupakan kalam dan cakap-cakap sahaja.

Bukan sahaja para ulama dan intelek Islam kita tidak menghurai dan menjelaskan kepada kita mengenai kesyirikan dan kekufuran segala ideologi, pemikiran, undang-undang dan kerajaan demokrasi, serta mereka sedikitpun tidak menjelaskan kepada kita mengenai kesyirikan dan kekufuran yang berlaku ke atas kita kerana kita mengamalkan sistem politik demokrasi, malah merekalah orang-orang yang aktif dalam menipu, membohongi dan menyesatkan kita daripada jalan yang benar. Mereka mengatakan bahawa demokrasi ini adalah Islam, penentangan terhadap demokrasi adalah penentangan terhadap Islam itu sendiri, bahawa Jihad itu bukanlah semestinya bererti Perang dan Revolusi, perjuangan Islam hanyalah dakwah dengan kata-kata yang baik dan berkesan. Mereka menyebarkan fahaman bahawa Jihad kita yang paling utama ialah untuk membasmi kemiskinan, mencapai kemajuan ekonomi dan membaiki taraf kehidupan, meningkat ilmu dan teknologi, mewujudkan kestabilan negara dengan mewujudkan perpaduan negara di antara berbagai-bagai bangsa dan agama. Mereka mengatakan bahawa Islam tidak menggalakkan kita untuk berperang, manakala perang itu hanya dilancarkan setelah kita diperangi, dizalimi dan dicerobohi. Ini kesemuanya tiadalah yang lain melainkan hanyalah semata-mata penipuan dan pembohongan yang amat jelas dan nyata, mereka menipu dan membohongi kita malah mereka juga menipu dan membohongi Allah swt sendiri!

Setiap orang yang mengimani kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ adalah berkewajipan untuk memahami dengan seberapa jelas yang mungkin mengenai konsep Uluhiyah dan Rububiyah Allah supaya pengertian politik dan kenegaraan menjadi jelas dan terang kepada kita, agar kita dapat memelihara diri kita daripada tergelincir daripada jalan-jalan ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan supaya kita tidak mengeluarkan diri kita daripada pengabdian kepada Allah sahaja yang boleh ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Islam hendaklah jelas, begitu juga kufur itu hendaklah juga jelas supaya bukan sahaja kita dapat mengimani, mengamal, menyebar, mengembang, mempromosi dan mempertahankan agama Islam kita, tetapi kita juga dapat menjauhkan diri kita daripada kufur, tidak terlibat dalam mengimani, mengamal, dan mempertahankan sebarang ideologi, pemikiran, sistem, undang-undang, kerajaan dan institusi kufur, dan kita akan berusaha dan berjuang untuk menghancurkan kufur. Buat ketika ini, kita tidak mempunyai kefahaman yang jelas mengenai ISLAM dan KUFUR kerana kita tidak memahami dengan jelas mengenai konsep-konsep Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan  ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan juga mengenai Uluhiyah dan Rububiyah Manusia dan Taghut; justeru, kita telah, sedang dan akan terus disesatkan dengan begitu senang sekali oleh musuh-musuh kita daripada jalan yang benar.