Friday 31 August 2012

MERDEKA


MERDEKA

Firman Allah : al-Araf 104,105
Dan ujar Musa : Sesungguhnya saya adalah utusan daripada Allah Tuhan semesta alam,
Sudah semestinya saya tidak harus mengatakan dengan menggunakan nama Allah sesuatu yang benar. Saya telah membawa kepada kamu keterangan yang jelas daripada Tuhan kamu. Oleh itu bebaskanlah kaum Bani Israil pergi bersama saya.

MERDEKA! Lihat, Bangsa Melayu sudah merdeka! Ayuh, kita sudah berjaya! Apakah sebenarnya kita sudah merdeka?

Tidak! Kita sebenarnya belum pernah mengenali erti kemerdekaan. Merdeka yang kita laungkan itu merupakan slogan kosong dan penipuan semata-mata. Kemerdekaan Malaysia daripada Britain adalah PENJAJAHAN dan KEKUFURAN kerana ianya bererti membebaskan diri daripada Uluhiyah dan Rububiyah Britain untuk digantikan dengan Uluhiyah dan Rububiyah Malaysia sedangkan kedua-duanya itu adalah sama-sama didasarkan kepada Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang menafi, menolak, mengingkari dan menentang Uluhiyah dan Rububiyah Allah serta kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Setiap kerajaan yang didasarkan kepada Uluhiyah dan Rububiyah Manusia adalah PENJAJAHAN dan KEKUFURAN di sisi kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Kemerdekaan dalam pengertian kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ ialah pembebasan daripada penjajahan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia untuk berhijrah dan berada di bawah penjajahan Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Dahulu Malaysia berada di bawah penjajahan Britain, kini adalah giliran dan masanya pula bagi kedua-dua Britain dan Malaysia untuk sama-sama berada di bawah PENJAJAHAN yang selain daripada Allah, iaitu penjajahan oleh Uluhiyah dan Rububiyah Manusia ke atas manusia serta sama-sama sedang aktif dalam menafi, menolak, mengingkari dan menentang Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan  kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Sebagai mana Britain itu adalah sebuah negara yang syirik dan kufur, Malaysia adalah juga sebuah negara yang syirik dan kufur kerana kedua-duanya itu adalah didasarkan kepada penjajahan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang syirik dan kufur. Kemerdekaan Malaysia daripada Britain bererti perubahan dan penghijrahan daripada satu kekuasaan kufur yang lama kepada satu kekuasaan kufur yang baru, atau daripada Jahiliyah yang lama kepada Jahiliyah yang baru – tidak lebih daripada itu ! Malaysia dan seluruh massa umat Islam kita di Malaysia ini dari dahulu sehingga ke masa kini tidak pernah merasai dan mengenali erti kemerdekaan yang sebenar mengikut pengertian   kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ . Kita tetap kekal berada dalam penjajahan Jahiliyah berkurun-kurun lamanya!


Pengertian merdeka :


1.    
Merdeka adalah Islam, manakala penjajahan adalah kekufuran;

2.    
Merdeka bererti berpegang teguh kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, berada dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ serta ketaatan, kepatuhan dan ketundukan kepada segala peraturan dan undang-undang  daripada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, di luar kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ  tidak wujud kemerdekaan;

3.    
Medeka adalah penjajahan Allah ke atas manusia, manakala penjajahan manusia kepada manusia adalah kekufuran;

4.    
Merdeka adalah pembebasan manusia yang total dan absolute daripada pengabdian manusia kepada kekuasaan manusia dan merdeka adalah pengabdian manusia yang total dan absolute kepada Allah sahaja;

5.    
Merdeka bererti beribadat kepada Allah dan menolak ibadat kepada yang selain daripada Allah;

6.    
Merdeka bererti menjauhi dan memisahkan diri daripada kerajaan manusia dan undang-undang manusia serta untuk bertindak dengan terbuka, aktif dan total dalam menafi, menolak, mengingkari dan menentangnya dengan terbuka, aktif dan total sehingga ianya mengalami kehancuran yang total untuk digantikan dengan kerajaan Allah dan undang-undang Allah;

7.    
MERDEKA adalah keadilan, kebebasan, keamanan, keselamatan, kebahagiaan, kerahmatan, kesempurnaan dan kemuliaan kepada kehidupan manusia di atas muka bumi ini.




Firman Allah : al-Araf 104,105
Dan ujar Musa : Sesungguhnya saya adalah utusan daripada Allah Tuhan semesta alam,
Sudah semestinya saya tidak harus mengatakan dengan menggunakan nama Allah melainkan sesuatu yang benar. Saya telah membawa kepada kamu keterangan yang jelas daripada Tuhan kamu. Oleh itu bebaskanlah kaum Bani Israil pergi bersama saya.


Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Nabi Musa telah mencabar Firaun dan kuncu-kuncunya dengan mengemukakan hakikat Aqidah Islam yang tunggal yang dikemukakan oleh setiap nabi sebelum atau selepasnya untuk mencabar aqidah-aqidah Jahiliyah yang karut. Beliau mencabar Firaun dengan hakikat aqidah ini sedangkan beliau sedar bahawa aqidah ini merupakan suatu pemberontakan terhadap Firaun, terhadap para pembesarnya, terhadap kerajaan dan sistem pemerintahannya kerana konsep Rububiyah Allah terhadap seluruh alam dari awal-awal lagi bererti memansukh dan membatalkan legaliti mana-mana undang-undang dan peraturan yang dikuatkuasakan oleh pemerintahan yang lain daripada syariat Allah dan perintah –Nya, juga membawa erti mengenyahkan setiap Taghut daripada memperhambakan manusia kepada kekuasaannya dan menundukkan mereka kepada undang-undang dan perintah yang lain daripada Allah . Beliau mencabar Firaun dengan hakikat yang besar ini dengan sifatnya sebagai utusan daripada Tuhan semesta alam yang berkewajipan dan dipastikan supaya mengatakan sesuatu hakikat yang benar atas nama Allah yang mengutuskannya   

Perisytiharan konsep Rububiyah Allah yang merangkumi semesta alam itu sendiri merupakan perisytiharan pembebasan manusia, iaitu pembebasan daripada tunduk, patuh, mengikut dan mengabdikan diri kepada yang lain daripada Allah, juga pembebsan daripada peraturan dan undang-undang manusia, pembebasan daripada hawa nafsu, pembebasan daripada tradisi-tradisi manusia dan daripada pemerintahan manusia.  


Berdasarkan hakikat inilah, Nabi Musa as diperintah menuntut daripada Firaun supaya membebaskan kaum Bani Israil :

Firman Allah : al-Araf 104,105
Dan ujar Musa : Sesungguhnya saya adalah utusan daripada Allah Tuhan semesta alam,
Sudah semestinya saya tidak harus mengatakan dengan menggunakan nama Allah sesuatu yang benar. Saya telah membawa kepada kamu keterangan yang jelas daripada Tuhan kamu. Oleh itu bebaskanlah kaum Bani Israil pergi bersama saya. 
Kita kini sedang berada di bawah penjajahan demokrasi, kerajaan demokrasi dan peraturan dan undang-undang demokrasi dengan segala gejala penindasan, kezaliman, kejahatan, ancaman, pencerobohan dan kerosakan ke atas kita kerana kita taat, patuh, tunduk dan mengabdikan diri kita kepadanya, iaitu kepada agama demokrasi , kerajaan demokrasi dan segala peraturan dan undang-undang demokrasi yang syirik dan kufur. Situasi kita kini adalah sama dengan situasi Bani Israil yang dibelenggu dan dizalimi oleh Firaun. Allah memerintahkan Nabi Musa as supaya memerdeka dan membebaskan kaumnya daripada kezaliman dan penindasan Firaun. Begitu juga Allah memerintahkan kita supaya membebaskan diri kita daripada taat, patuh dan tunduk kepada demokrasi, kerajaan demokrasi dan peraturan dan undang-undang demokrasi serta seluruh Tuhan Manusia yang berada di dalam sistem politik demokrasi kita ini  melalui Jihad dan Perang supaya kita wujud dan hidup dalam keadaan yang bebas dan merdeka. Sekiranya kita taat, patuh, tunduk dan mengabdikan diri kita kepada demokrasi, kerajaan demokrasi dan peraturan dan undang-undang demokrasi serta kepada Tuhan-tuhan Manusia di dalam sistem politik demokrasi kita ini dengan redha dan selesa sahaja, ianya bererti kita telah mencampakkan diri kita ke dalam kesyirikan dan kekufuran .

Penjajahan kaum kafir ke atas kita adalah penindasan, begitu juga penjajahan kaum Islam ke atas sesama umat Islam adalah juga penindasan – setiap penjajahan manusia ke atas manusia itu adalah penindasan, kezaliman, kejahatan, ancaman, pencerobohan, kehinaan dan kerosakan ke atas manusia dan kemanusiaan. Tujuan agama Allah ialah untuk MEMERDEKAKAN seluruh umat manusia, baik yang Islam mahupun yang bukan Islam, daripada penjajahan manusia kepada sesama manusia supaya penjajahan manusia yang total dan absolute itu hanyalah kepada Allah sahaja yang mewujudkan keadilan, kebebasan, keamanan, keselamatan, kebahagiaan, kesempurnaan dan kemuliaan mengikut neraca-neraca Allah. Allah sahaja yang berhak untuk menjajah manusia. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ  bererti MERDEKA, iaitu PENJAJAHAN MANUSIA yang total dan absolute kepada Allah sahaja dengan sekali gus menolak penjajahan yang wujud dalam bentuk pengabdian manusia kepada sesama manusia. Hanya Allah sahaja yang berhak untuk menjajah manusia kepada kekuasaan dan kerajaan-Nya dan kepada segala peraturan dan undang-undang-Nya, sedangkan penjajahan manusia ke atas manusia adalah kesyirikan dan kekufuran.


Firman Allah : az-Zariat 56
Tidak aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk menyembah dan beribadat kepadaKu,


Ibadat kepada Allah bererti kemerdekaan manakala ibadat kepada yang selain daripada Allah adalah kezaliman dan kerosakan. Setuju dan redha serta ketaatan terhadap kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini adalah keimanan dan ibadat kepada Tuhan-tuhan Manusia yang bererti kekufuran, kezaliman dan kerosakan, manakala sikap dan tindakan penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang terbuka, aktif dan total terhadap kerajaan demokrasi adalah keimanan dan ibadat kepada Allah yang bererti kemerdekaan dan kebebasan.

Allah jadikan manusia dan jin bukan hanya untuk beribadat kepada Allah dalam solat, puasa, haji dan segala peribadatan ritual yang lain sahaja, tetapi Allah menjadikan manusia dan jin untuk memikul tugas dan tanggungjawab yang lebih besar dan agung dan yang lebih luas dan menyeluruh, iaitu untuk memerintah bumi sebagai KHALIFAH ALLAH di bumi dan untuk memajukannya mengikut fitrah Allah. Dalam melaksanakan tugas-tugas mereka yang agung dan luas ini, manusia dipertanggungjawabkan untuk membangun dan membentuk kerajaan-kerajaan Allah dengan mentaati dan menjalankan peraturan dan undang-undang Allah di bumi. Ketaatan manusia kepada Allah dalam menjalankan tugas-tugas KHILAFAH yang mencakupi seluruh bidang kehidupan manusia supaya manusia terus wujud dan hidup dalam keadaan BEBAS, MULIA DAN MERDEKA adalah IBADAT kepada Allah. Ayat yang ringkas dan pendek ini membicarakan mengenai konsep agama yang agung, iaitu IBADAT kepada Allah yang meliputi seluruh bidang kehidupan manusia – politik, ekonomi, sosial, akhlak, budaya dan perhubungan antara bangsa, dan sekali-kali tidak terhad hanya kepada ibadat-ibadat solat, puasa dan haji sahaja seperti mana yang lazimnya difahami dan diamalkan kini oleh seluruh umat Islam di dunia.



Perbuatan menghadkan amalan ibadat kepada solat, puasa dan haji sahaja tanpa ibadat dalam politik, ekonomi, sosial dan akhlak adalah kesesatan!

Tujuan agama Allah ialah untuk BERIBADAT kepada Allah dengan mentaati dan mematuhi Allah, kerajaan Allah dan undang-undang Allah dan dengan memerdekakan manusia daripada penjajahan manusia kepada sesama manusia dengan cara memisahkan diri daripada kerajaan manusia dan undang-undang manusia itu, dan dengan mencabut segala ketaatan dan kesetiaan kepada kerajaan manusia dan undang-undang manusia itu, serta dengan menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap kerajaan dan undang-undang manusia itu. Allah menjadikan manusia dan jin dalam keadaan MERDEKA dan Allah menghendaki supaya manusia dan jin terus hidup kekal dalam keadaan MERDEKA. Inilah fitrah manusia dan inilah KEMERDEKAAN MANUSIA yang semula jadi daripada Allah. KEMERDEKAAN MANUSIA itu adalah hak-hak asasi manusia sebagai satu limpah kurnia dan anugerah istemewa daripada Allah kepada manusia.

Di sini kita dapati bahawa apa yang tidak diketahui dan difahami oleh massa umat Islam kita ialah mengenai pengertian IBADAT yang berhubung kait dengan konsep KHILAFAH, iaitu :


1.    
Ibadat dalam bentuk ketaatan dan kepatuhan kepada kerajaan Allah, politik Allah, undang-undang Allah, dan  moral Allah; 

2.    
Ibadat dalam bentuk penafian, penolakan, pengingkaran,dan penentangan yang terbuka, aktif dan total terhadap kerajaan demokrasi, undang-undang demokrasi, keadilan demokrasi dan moral demokrasi.

Solat, puasa dan haji ini tetap adalah ibadat kepada Allah yang tiada siapa pun boleh mempertikaikannya lagi, tetapi kita tidak menyedari bahawa ketaatan dan kepatuhan kepada peraturan dan undang-undang Allah dalam bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa adalah juga bidang-bidang ibadat kepada Allah yang skop dan dimensinya adalah lebih luas dan menyeluruh, serta nilai-nilainya adalah lebih mahal, tinggi dan agung di sisi Allah swt.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran - Hud) :
Sebenarnya dalam konsep dan kefahaman Islam tidak ada aktiviti manusia yang tidak tergolong di dalam amal ibadat atau tidak dituntut agar direalisasikan konsep ibadat dalam aktiviti itu, kerana matlamat seluruh sistem hidup Islam ialah merealisasikan konsep ibadat daripada awal hingga ke akhir.


Tidak ada matlamat yang lain di dalam sistem hidup Islam yang berkaitan dengan peraturan pemerintahan, peraturan ekonomi, undang-undang jenayah, undang-undang sivil, undang-undang keluarga dan sebagainya daripada undang-undang dan peraturan yang terkandung dalam sistem hidup Islam kecuali semuanya bermatlamat untuk merealisasikan konsep beribadat di dalam kehidupan manusia.


Aktiviti manusia dikira tidak bersifat ibadat dan dikira tidak merealisasikan matlamat ibadat yang digariskan oleh al-Quran sebagai matlamat kewujudan manusia kecuali aktiviti itu dilakukan mengikut sistem hidup Rabanni. Dengan cara ini sahaja terlaksananya tujuan mengkhususkan sifat Uluhiyah kepada Allah sahaja dan tujuan mengiktirafkan Ubudiyah kepada Allah sahaja, jika tidak, maka aktiviti itu akan terkeluar daripada konsep ibadat dan daripada konsep Ubudiyah atau dengan lain-lain ungkapan, ia terkeluar daripada matlamat kewujudan manusia seperti yang dikehendaki Allah, iaitu terkeluar daripada agama Allah.
Jenis-jenis aktiviti yang disifatkan oleh ulama fiqah dengan nama ibadat-ibadat, apabila disemakkan kedudukan-kedudukannya di dalam al-Quran nescaya akan terserlah satu hakikat yang nyata, yang tidak boleh diabaikan, iaitu aktiviti-aktiviti ibadat itu tidak disebut di dalam al-Quran secara menunggal atau terasing daripada segala jenis aktiviti yang lain, yang distilahkan oleh ulama fiqah dengan nama muamalat, malah kedua-dua jenis aktiviti itu mempunyai hubung kait yang rapat dalam huraian al-Quran, di samping mempunyai hubung kait yang rapat di dalam sistem bimbingan al-Quran, kerana aktiviti muamalat itu dikira sebagai sebahagian daripada sistem ibadat yang menjadi matlamat kewujudan manusia, juga dikira sebagai kegiatan yang merealisasikan konsep Ubudiyah dan konsep mengifradkan sifat Uluhiyah kepada Allah swt sahaja.


Pembahagian aktiviti-aktiviti manusia kepada ibadat dan muamalat lama kelamaan telah membuat setengah-setengah orang Islam berfikir bahawa mereka boleh menjadi kaum Muslimin apabila mereka melaksanakan aktiviti ibadat mengikut hukum-hukum Islam walaupun mereka menjalankan segala aktiviti muamalat mengikut satu sistem hidup yang lain, yang tidak diterima daripada Allah, malah diterima daripada Tuhan yang lain, yang mengatur undang-undang dan peraturan-peraturan hidup mereka tanpa diizinkan Allah.


Ini adalah satu pandangan atau kefahaman yang salah, kerana Islam adalah satu kesatuan yang tidak boleh dicaing dan diceraikan, dan sesiapa yang mencaingkan Islam kepada dua bahagian bererti ia keluar daripada kesatuan ini atau dengan ungkapan yang lain ia keluar daripada sistem agama ini.


Ini adalah satu hakikat yang agung yang harus diberi perhatian yang berat oleh setiap Muslim yang ingin menegakkan keislamannya dan dalam waktu yang sama ingin merealisasikan matlamat kewujudannya sebagai insan.


Kini kami ingin menambahkan kepada keterangan petikan-petikan yang kami nukilkan di sini pernyataan yang telah kami paparkan sebelum ini dalam juzu ini bahawa orang-orang Arab yang pertama kali ditujukan al-Quran ini kepada mereka tidak pernah membataskan pengertian kata-kata ibadat, apabila diperintahkan beribadat kepada penunaian syiar-syiar ibadat semata-mata, malah mereka memahami bahawa yang dimaksudkan dengan kata-kata ibadat itu ialah ketaatan dan kepatuhan menjunjung semua perintah Allah dan mereka harus mananggalkan daripada leher mereka belenggu ketaatan kepada yang lain daripada Allah dalam semua perintah-Nya. Rasulullah saw sendiri telah mentafsirkan dengan Nas yang terang pengertian kata-kata ibadat itu sebagai mengikut dan menjunjung perintah dan bukannya syiar-syiar amalan ibadat yang tertentu ketika menjawab sangkalan Adi ibn Hatim mengenai ayat orang-orang Yahudi dan Kristian yang telah disifatkan oleh al-Quran sebagai orang-orang yang memperTuhankan ulama-ulama  dan paderi-paderi mereka. Hujah beliau : sebenar mereka (ulama dan paderi-paderi kaum Yahudi dan Kristian) telah menghalalkan perkara-perkara yang diharamkan Allah kepada mereka dan mengharamkan perkara yang dihalalkan Allah kepada mereka, lalu mereka (orang-orang Yahudi dan Kristian ) mengikut dan menjunjung (fatwa-fatwa mereka yang karut itu), dan inlah maknanya mereka telah menyembah mereka. Sebenarnya kata-kata ibadat yang diertikan dengan syiar-syiar ibadat yang tertentu itu adalah dibuat kerana memandangkan syiar-syiar ibadat itu sebagai salah satu bentuk gambaran ketaatan dan kepatuhan kepada Allah dalam sesuatu urusan yang tertentu, tetapi pengertian syiar-syiar ibadat itu tidaklah merangkumi segala pengertian ibadat dan ia hanya merupakan pengertian secara cabangan bukan pengertian secara pokok. 

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa agama Allah bukanlah semata-mata ibadat yang terhad dalam bentuk solat, puasa, zakat, haji dan segala ibadat ritual sahaja, tetapi seluruh muamalat itu adalah juga ibadat kepada Allah. Tidak wujud pembahagian dan pengasingan di antara ibadat dengan muamalat dalam agama Islam. Melakukan muamalat kepada Allah adalah ibadat kepada Allah, dan justeru melakukan muamalat kepada yang selain daripada Allah adalah ibadat kepada yang selain daripada Allah. Isu yang dibicarakan di sini ialah mengenai pengertian ibadat kepada Allah, dan bahawa setiap muamalat itu adalah tergolong sebagai ibadat, malah setiap kegiatan, perbuatan dan amalan yang dilakukan kerana Allah dan mengikut cara dan peraturan daripada Allah serta yang disuruh dan diperintahkan Allah, ianya adalah ibadat kepada Allah.  


Huraian Saiyyid Qutb mengenai pengertian ibadat yang luas dan menyeluruh membolehkan kita untuk membuat kesimpulan bahawa segala amalan dan tindakan dalam bentuk penafian, penolakan, pengingkaran,dan penentangan yang terbuka, aktif dan total terhadap kerajaan demokrasi, undang-undang demokrasi, keadilan demokrasi dan moral demokrasi adalah IBADAT kepada Allah. Seseorang yang tidak melakukan ibadat kepada Allah dalam bentuk yang seperti ini bererti ia telah melakukan kerosakan kepada pegangan dan amalannya akan   kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ  yang mengeluarkannya daripada agama Allah.

Firman Allah : an-Nahl 36
Sembahlah Allah dan jauhilah Taghut.

Perintah supaya kita menyembah Allah sahaja bukanlah hanya terhad kepada solat, puasa, haji, zakat sahaja, malah ianya meliputi ketaatan dan kepatuhan kepada kerajaan, undang-undang, peraturan-peraturan dan sistem-sistem daripada Allah dengan sekali gus menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap kerajaan, undang-undang, peraturan-peraturan dan sistem-sistem yang selain daripada Allah seperti demokrasi.


Seseorang Islam yang tekun mengerjakan solat dan segala peribadatan ritual tanpa ketaatan kepada Allah dalam kerajaan, undang-undang, peraturan-peraturan dan sistem-sistem, bukanlah seseorang yang menyembah Allah dan oleh yang demikian ia tidak menganuti agama Allah. Begitu juga seseorang Islam yang tidak menjauhi demokrasi, kerajaan dan undang-undang demokrasi serta ia tidak menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap demokrasi, kerajaan dan undang-undang demokrasi, bererti ia tidak menyembah Allah dan ia bukanlah seseorang yang menganuti agama Allah. Ia sedang dijajah dan ditindas oleh manusia dan sedang menganuti dan mengimani agama manusia yang selain daripada agama Allah. Ia berada jauh dalam kesesatan dan berada jauh daripada naungan kemerdekaan dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ .          

Firman Allah : al-Maidah 44, 45, 47
Barangsiapa yang tidak menghukum dengan apa yang diturunkan Allah mereka itu adalah orang-orang kafir, zalim dan fasik.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Tujuan agama yang datang daripada Allah ialah untuk menjadi satu sistem hidup, iaitu satu sistem hidup yang realistik. Kedatangan agama Allah ialah untuk memegang teraju kepimpinan hidup manusia, untuk mengatur, membimbing dan memeliharanya. Tidak ada agama yang datang daripada Allah untuk semata-mata menjadikan Aqidah hati nurani sahaja dan tidak pula untuk dijadikan syiar ibadat yang dikerjakan di rumah-rumah ibadat dan mihrab-mihrab. Walaupun kedua-duanya perlu bagi kehidupan manusia dan penting dalam mentarbiyahkan hati nurani manusia, tetapi kedua-duanya tidak cukup untuk memimpin kehidupan dan untuk mengatur, membimbing dan memeliharanya jika di atas asas kedua-duanya tidak ditegakkan satu sistem, satu peraturan dan satu syariat yang diamalkan dalam kehidupan manusia, di mana mereka boleh dihukum dengan undang-undang dan kuasanya, iaitu mereka boleh dikenakan hukuman-hukuman apabila mereka melanggar dan menyalahinya.


Kehidupan manusia tidak mungkin menjadi betul dan kukuh melainkan apabila menerima Aqidah, syiar-syiar ibadat, undang-undang dan peraturan daripada satu sumber yang sama berkuasa di atas dhamir dan hati manusia di samping berkuasa di antara harakat dan perilaku mereka, iaitu kuasa yang menentukan ganjaran dan balasan di dunia mengikut undang-undang dan peraturan di samping menentukan ganjaran dan balasan dalam kehidupan akhirat mengikut hisab-Nya.


Tetapi apabila kuasa itu berbelah bahagi dan sumber penerimaan juga berbelah bagi, iaitu kuasa di dalam hati dan syiar-syiar ibadat diberikan kepada Allah, sedangkan kuasa di dalam bidang undang-undang dan peraturan diberikan kepada yang lain daripada Allah, atau kuasa menentukan balasan dan ganjaran di akhirat diberikan kepada Allah sementara kuasa dalam menentukan hukuman-hukuman dan balasan-balasan di dunia diberikan kepada yang lain daripada Allah. Di waktu ini jiwa manusia akan terkoyak dan tercaing di antara dua kuasa yang berlainan, di antara dua arah tujuan yang berlainan dan di antara dua sistem yang berlainan dan di waktu ini jiwa manusia akan dilanda kerosakan, iaitu kerosakan yang diisyaratkan oleh ayat-ayat al-Quran di berbagai-bagai tempat :

“Jika pada keduanya (langit dan bumi ) ada Tuhan selain daripada Allah nescaya kedua-duanya musnah (4:22).”
“Andai kebenaran itu menurut hawa nafsu mereka tentulah musnah segala langit dan bumi dan para penghguninya (mukminun 71).”
“Kemudian kami jadikan engkau di atas satu syariat daripada perintah Allah. Oleh itu  ikutkannya dan janganlah engkau mengikut hawa nafsu orang yang tidak mengetahui (Jaathiyah 18).”

Oleh sebab inilah seluruh agama yang datang daripada Allah adalah bertujuan untuk dijadikan satu sistem hidup sama ada agama ini datang untuk satu negeri di antara berbagai-bagai negeri atau untuk satu umat di antara berbagai-bagai umat atau untuk seluruh umat manusia dengan seluruh generasinya. Agama itu datang membawa satu syariat yang tertentu untuk mengendalikan realiti kehidupan di samping membawa Aqidah yang membentuk kefahaman dan pandangan yang betul terhadap hidup dan membawa syiar-syiar ibadat yang menghubungkan hati manusia dengan Allah. Ketiga-tiga aspek ini merupakan asas agama yang datang daripada Allah, kerana kehidupan manusia tidak  mungkin menjadi betul dan kukuh melainkan apabila agama Allah dijadikan sistem hidup.


Di dalam al-Quran terdapat berbagai-bagai bukti yang menunjukkan bahawa agama-agama samawi yang pertama yang mungkin diturunkan untuk sesebuah negeri atau untuk sesuatu suku kaum itu adalah mendokong cara kesepaduan (tiga aspek) ini dalam bentuk yang sesuai dengan taraf perkembangan yang dilalui oleh negeri atau suku kaum itu. Di sini al-Quran membentangkan ciri kesepaduan ini di dalam tiga agama samawi yang utama, iaitu agama Yahudi, agama Kristian dan agama Islam.

Tujuan kedatangan Islam ke dunia ini adalah untuk memerdekakan manusia daripada penjajahan manusia kepada sesama manusia dengan membentuk satu sistem hidup Allah di bawah kekuasaan Negara Allah dan untuk memimpin umat manusia ke jalan yang benar. Seluruh umat manusia, Islam mahupun bukan Islam, dikehendaki Allah untuk berada di bawah kekuasaan Islam dan untuk dipimpin oleh kekuasaan Islam ini kepada kemerdekaan, iaitu kemerdekaan daripada penjajahan manusia kepada sesama manusia, dan kemerdekaan dalam erti kata penjajahan Allah yang total dan absolute ke atas manusia. Allah menghendaki supaya manusia hidup dalam keadaan yang bebas dan merdeka. Dalam mencapai matlamat kemerdekaan yang amat tinggi dan mulia kedudukannya di sisi Allah, Allah mewajibkan kita untuk melancarkan Jihad dan Perang ke atas musuh-musuh Allah yang sedang berkuasa, berdaulat dan memerintah ke atas umat manusia!

Firman Allah :al-Baqarah 251Sekiranya Allah tidak menahan segolongan manusia dengan segolongan yang lain nescaya rosak binasalah bumi ini. Firman Allah : al-Hajj 40Sekiranya Allah tidak menjatuhkan segolongan manusia dengan segolongan yang lain, nescaya runtuhlah tempat-tempat pertapaan serta gereja-gereja, dan sinagog-sinagog dan juga masjid-masjid yang sentiasa disebut nama Allah dengan banyak padanya.

Ayat-ayat di atas ini bermaksud bahawa kerosakan yang amat besar akan berlaku ke atas umat  manusia di bumi ini sekiranya segolongan orang-orang yang beriman tidak bangkit untuk menyerang dan memerangi segolongan manusia yang jahat dan zalim. Apabila manusia berada di bawah sesuatu kerajaan dan kekuasaan yang mengabdikan manusia kepada kekuasaan manusia, seperti kerajaan demokrasi Malaysia kita ini, mereka itu disifatkan Allah sebagai orang-orang yang berada dalam kezaliman, penindasan dan kerosakan yang besar. Justeru Allah mewajibkan pelancaran Jihad dan Perang ke atas kerajaan yang zalim dan jahat itu untuk membebaskan manusia daripada kezaliman, penindasan dan kerosakan itu untuk membawa manusia kepada pengabdian yang total dan absolute kepada Allah swt sahaja agar manusia berada dalam kemerdekaan, kebebasan, keamanan dan keselamatan mengikut neraca-neraca Allah.


Di sini kita dapat melihat kemunculan satu prinsip Islam yang Maha Besar – iaitu perhubungan di antara JIHAD dan PERANG di satu pihak dengan KEMERDEKAAN di satu pihak yang lain, atau di antara Jihad dan Perang di satu pihak dengan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ di satu pihak yang lain. Allah memerintahkan kita untuk berperang dan berjihad untuk mengembang dan melebarkan kekuasaan dan pengaruh kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ  di atas muka bumi ini supaya seluruh manusia, Islam dan bukan Islam, mengabdikan diri mereka kepada Allah dengan mengalah, tunduk dan merendah diri, dengan redha atau dengan terpaksa, ke bawah penjajahan Allah yang total dan absolute. Allah memerintahkan kita untuk berperang dan berjihad untuk membebaskan diri kita daripada fenomena pengabdian manusia kepada sesama manusia supaya kita wujud di bumi ini dalam keadaan merdeka. Kemerdekaan itu adalah kemerdekaan Aqidah yang amat mahal yang diperintahkan Allah untuk dibeli dengan pengorbanan jiwa dan harta dan keluarga ! 


Islam tidak memberi kebebasan kepada orang-orang kafir untuk berada di bawah kekuasaan kufur dengan menjalankan sistem hidup kufur mereka. Orang-orang Amerika dan Eropah di Barat dan orang-orang Cina dan Jepun di Timur ini tidak dibenarkan Allah untuk berada di bawah pemerintahan mereka dengan menjalankan sistem kehidupan mereka sendiri. Kesemua manusia, termasuk orang-orang kafir, diperintahkan oleh Allah dengan PAKSAAN, KEKERASAN dan pelancaran PERANG agar mereka itu berada di bawah kekuasaan Islam supaya mereka menikmati kebajikan, kebaikan dan faedah yang wujud dan berada dalam sistem kehidupan Islam. Kita diperintahkan Allah untuk menyeru mereka supaya menerima, mentaati dan berada di bawah kerajaan dan hukum Allah dan kita juga diperintahkan untuk memerangi dan menundukkan mereka supaya mereka berbuat demikian. Kita boleh ganggu mereka dan kita boleh mengambil bahagian serta mencampuri dalam segala urusan di dalam negara mereka yang berbentuk ‘dalaman’ dan “private” kerana dalam Islam tidak ada sempadan-sempadan negara, politik, geografi, wilayah, bangsa, bahasa dan agama di antara kita dengan mereka. Kita diperintahkan untuk mengganggu mereka bagi pihak Allah dan di atas nama Allah sehinggalah mereka itu tidak dapat mengganggu orang-orang lain dan tidak pula mereka itu diganggu oleh orang-orang lain. Inilah sifat-sifat dinamisme, radikalisme, revolusi dan universalisme Islam yang Maha TINGGI dan inilah Misi Kita yang Maha Agung sebagai khalifah Allah di atas muka bumi ini! Ketaatan kepada perintah-perintah Allah untuk menegakkan kekuasaan Allah, membentuk sistem hidup Allah, membimbing dan memimpin seluruh umat manusia, serta pelancaran Jihad dan Perang terhadap musuh-musuh Islam untuk mencapai matlamat-matlamat ini, kesemuanya ini adalah IBADAT kepada Allah.


Umat Islam diperintahkan Allah untuk melancarkan Jihad dan Perang ke atas musuh-musuh Islam tanpa terlebih dahulu Islam itu diserang, diperangi, dicerobohi, diancam dan dizalimi oleh mereka itu (musuh-musuh Islam) di atas prinsip untuk meruntuhkan kekuasaan kufur yang menunduk, menjajah dan mengabdikan manusia kepada sesama manusia, dan untuk menyerahkan negara-negara kufur dan orang-orang kafir kepada kekuasaan Islam supaya seluruh orang-orang kafir dan orang-orang Islam serta seluruh manusia berada di bawah sistem yang mengabdikan manusia kepada Allah sahaja yang memerdekakan manusia, dan kemerdekaan itu akan mewujudkan keadilan, kebebasan, keamanan, keselamatan dan kesempurnaan hidup yang hakiki mengikut neraca-neraca Allah. Inilah ertinya MERDEKA di sisi Allah dan KEMERDEKAAN seperti inilah yang menjadi TUJUAN dan MATLAMAT PERJUANGAN agama Allah!


PENJAJAHAN ALLAH ke atas manusia adalah KEMERDEKAAN dan KEBEBASAN yang hakiki sedangkan penjajahan manusia ke atas sesama manusia adalah kesyirikan dan kekufuran di sisi kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ  yang mewujudkan gejala penindasan, kezaliman, kejahatan, ancaman, pencerobohan dan kerosakan ke atas manusia dan di kalangan manusia. Allah sahaja yang berhak untuk menjajah manusia sedangkan manusia tidak berhak untuk berbuat demikian. Isu yang Maha Agung dalam penciptaan makhluk dan alam semesta ialah PENJAJAHAN ALLAH yang total dan absolute ke atas manusia dan segala makhluk Allah. Isu ini adalah isu kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Tugas yang paling utama dan mendesak kini bagi orang-orang yang beriman kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang sedang berada di bawah kerajaan demokrasi Malaysia hanyalah Perjuangan dan Jihad untuk menghapuskan penjajahan manusia ke atas manusia dan untuk MENGEMBALI dan MEMULANGKAN kuasa untuk menjajah manusia kepada Allah sahaja dengan cara merampas segala kekuatan dan kekuasaan yang sedang berada pada manusia itu dengan kekerasan dan perang, dan tugas ini hendaklah diutama dan didahului sebelum melaku dan menyempurnakan sebarang tugas dan ibadat yang lain termasuklah ibadat-ibadat solat, puasa, sedekah, mencari rezeki dan tugas-tugas harian terhadap keluarga.

Monday 27 August 2012

SETUJU DAN REDHA TERHADAP DEMOKRASI




SETUJU DAN REDHA TERHADAP DEMOKRASI

Firman Allah: an-Nisa 60 
Tidakkah engkau perhatikan bahawa orang-orang yang mendakwakan bahawa mereka beriman kepada yang diturunkan kepada engkau dan yang diturunkan sebelum daripada engkau, mereka hendak meminta hukum kepada Taghut, sedangkan mereka disuruh supaya kufurkan terhadap taghut. Syaitan menghendaki supaya ia menyesatkan mereka dengan kesesatan yang jauh.

SETUJU dan redha terhadap agama demokrasi mempunyai pengertian untuk MEMPERCAYAI dan MENGIMANI agama yang syirik dan kufur yang membatalkan syahadah dan mengeluarkan seseorang itu daripada agama Allah.  

Setuju dan redha terhadap sesuatu itu adalah perasaan hati kita yang telah memberi kepercayaan dan keimanan kita kepada sesuatu itu, begitulah juga sikap kita yang setuju dan redha terhadap agama Allah, itu bererti bahawa hati kita telah mempercayai dan mengimani agama Allah. Justeru, sikap kita yang setuju dan redha terhadap agama demokrasi dan kerajaan demokrasi Malaysia kita yang syirik dan kufur ini, ianya bererti bahawa hati kita telah mempercayai dan mengimani agama demokrasi yang syirik dan kufur yang mengeluarkan kita daripada agama Allah. Kufur di sini adalah Kufur Iktiqadiyah, iaitu kufur dalam bentuk iktiqad, niat dan qasad di dalam hati kita. Ini adalah kufur yang jelas, terang dan tanpa sebarang keraguan lagi.

Setuju dan redha terhadap sistem politik demokrasi mempunyai pengertian-pengertian bahawa :

1.     Kita telah MENGIMANI, MENGANUTI dan MENGAMALKAN agama manusia, iaitu agama demokrasi  yang syirik dan kufur ;

2. Kita mempercayai dan mengimani terhadap peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia yang selain daripada Allah yang syirik dan kufur;

3.     Kita mempercayai dan mengimani terhadap Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang bererti kita setuju dan redha kepada agama manusia yang selain daripada agama Allah;

4.  Kita mempercayai dan mengimani terhadap Tuhan-tuhan Manusia yang sedang memerintah, berkuasa dan berdaulat ke atas manusia serta yang sedang disembah oleh manusia;

5.   Kita mempercayai dan mengimani kepada sistem pengabdian manusia kepada kekuasaan manusia yang syirik dan kufur;

6.    Kita mempercayai dan mengimani kepada sistem manusia menyembah manusia dan tidak menyembah Allah yang syirik dan kufur;

7.   Kita tidak mengkufur ingkarkan agama demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur;

8.     Kita tidak memusuhi dan membenci terhadap agama demokrasi dan kerajaan yang syirik dan kufur.

Seluruh umat Islam kita kini tidak menyedari bahawa sikap dan perbuatan kita yang setuju dan redha terhadap agama demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini adalah sesuatu yang amat serius – ia melibatkan kita dengan kesyirikan dan kekufuran dalam berbagai-bagai cara dan bentuk seperti mana yang dikenalpastikan di atas ini yang kesemuanya itu mempunyai implikasi yang satu sahaja ,iaitu ia  membatalkan syahadah kita dan yang mengeluarkan kita daripada agama Allah! Sebaliknya sikap dan tindakan-tindakan kita yang menafi, menolak, mengingkari dan menentang serta memusuhi dan membenci agama demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini ianya adalah takwa dan makruf yang menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Firman Allah: an-Nisa 60 
Tidakkah engkau perhatikan bahawa orang-orang yang mendakwakan bahawa mereka beriman kepada yang diturunkan kepada engkau dan yang diturunkan sebelum daripada engkau, mereka hendak meminta hukum kepada Taghut, sedangkan mereka disuruh supaya kufurkan terhadap taghut. Syaitan menghendaki supaya ia menyesatkan mereka dengan kesesatan yang jauh.

Ayat di atas ini menjelaskan bahawa umat Islam kita yang bercadang untuk menyerahkan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang kepada manusia adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang yang INGIN, SETUJU dan REDHA kepada peraturan dan undang-undang manusia dan kepada kerajaan manusia, mereka ini adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang yang MEMPERCAYAI dan MENGIMANI agama manusia dan justeru mereka ini adalah orang-orang yang sudah terkeluar daripada agama Allah. Hati kita yang SETUJU dan REDHA terhadap peraturan dan undang-undang manusia mempunyai pengertian bahawa kita telah MEMPERCAYAI dan MENGIMANI peraturan dan undang-undang manusia dan agama manusia yang syirik dan kufur. 

Begitulah juga umat Islam kita yang SETUJU dan REDHA terhadap sistem politik demokrasi adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang yang MEMPERCAYAI dan MENGIMANI agama demokrasi yang syirik dan kufur. Manakala umat Islam kita yang MENYEMBAH Tuhan-tuhan demokrasi dengan cara kita MENTAATI dan MEMATUHI segala peraturan dan undang-undang demokrasi, mereka ini adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang yang MENGANUTI agama demokrasi. Oleh yang demikian, umat Islam kita yang MENGAMALKAN sistem politik demokrasi kita ini, yang MENTAATI dan MEMATUHI segala peraturan dan undang-undang demokrasi dan yang SETUJU dan REDHA terhadap sistem politik demokrasi dan terhadap segala peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini, mereka ini adalah orang-orang yang disifatkan Allah sebagai orang-orang yang MENGIMANI, MENGANUTI dan MENGAMALKAN agama demokrasi yang syirik dan kufur yang jelas dan terang sekali telah mengeluarkan seluruh mereka ini daripada agama Allah.  

Firman Allah: al-Maidah 54
Hai orang-orang yang beriman, barang siapa yang murtad di antara kamu daripada agamanya, nanti Allah akan mendatangkan satu kaum, Allah mengasihi mereka dan mereka mengasihi Allah, mereka lemah lembut terhadap orang-orang beriman dan keras terhadap orang-orang kafir; mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takut akan cerca orang yang mencerca.

Orang-orang yang beriman adalah orang-orang yang tidak menyetujui dan meredhai demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini, serta mereka bersikap keras dan kasar terhadapnya, sebaliknya mereka hanya mengasihi Allah dan agama Allah sahaja dan tidak yang selain daripada-Nya. Manakala orang-orang yang setuju dan redha kepada agama demokrasi dan kerajaan demokrasi, mereka itu adalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan berada di luar daripada agama Allah.

Firman Allah : al-Maidah 50
Apakah mereka mahukan hukum jahiliyah? Siapakah yang lebih baik daripada Allah dari segi mengatur peraturan bagi orang-orang yang yakin?

Umat Islam kita yang menyetujui dan meredhai peraturan dan undang-undang demokrasi adalah orang-orang yang mahukan hukum Jahiliyah -  mereka ini adalah orang-orang kafir. Sebagai para pengamal agama demokrasi dan sistem politik demokrasi yang syirik dan kufur ini seluruh massa umat Islam di Malaysia kita ini adalah terdiri daripada orang-orang yang mengingini, menyetujui dan meredhai peraturan dan undang-undang demokrasi dan agama demokrasi. Mereka ini adalah orang-orang yang disifatkan Allah sebagai telah MENGIMANI agama demokrasi, dan apabila kita mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang demokrasi kita ini, itu bererti bahawa kita telah MENGANUTI agama demokrasi tanpa menyedari bahawa itu adalah kesyirikan dan kekufuran yang mengeluarkan kita daripada agama Allah. Umat Islam kita yang menjadi para pengamal agama demokrasi yang mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang demokrasi serta mereka menyetujui dan meredhainya, mereka itu adalah orang-orang yang MENGIMANI, MENGANUTI dan MENGAMALKAN agama demokrasi yang syirik dan kufur dan mereka itu tidak berada di dalam agama Allah.

Firman Allah : al-Imran 18, 83, 85
Allah sendiri menyaksikan tiada Tuhan melainkan hanya dia dan para malaikat dan orang-orang yang berilmu juga (turut menyaksikan) Ia menegakkan keadilan. Tiada Tuhan melainkan Dia yang Maha Perkasa dan Maha Bijaksana.
Patutkah sesudah (menerima dan mengakui perjanjian) itu, mereka mencari agama lain daripada Allah ? Padahal kepada-Nyalah tunduk taat sekelian makhluk yang ada di langit dan di bumi  , sama ada dengan suka ataupun terpaksa, dan kepada-Nya mereka dikembalikan.Dan sesiapa yang mencari agama selain agama Islam , maka tidak akan diterima daripadanya , dan ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi.
  

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran – al-Imran):
“Erti Islam ialah ketaatan berhakimkan kepada kitab Allah, mematuhi dan mengikutnya. Sesiapa yang tidak berbuat demikian, maka tidak ada agama baginya dan dia bukannya seorang Muslim walau pun dia mendakwa beragama Islam dan berpegang dengan agama Allah. Kerana agama Allah digaris, dijelas dan ditafsir oleh Allah s.w.t sendiri dan bukannya tunduk kepada pentafsiran dan penggarisan hawa nafsu manusia yang masing-masing menggaris dan mentafsirkan mengikut sesuka hati mereka.

Islam bukannya semata-mata pengakuan, bukannya semata-mata panji-panji, bukannya semata-mata kata-kata yang diucapkan lisan, malah bukannya kepercayaan yang dikandung oleh hati dengan diam dan tenang, bukannya upacara-upacara ibadat perseorangan yang ditunaikan oleh individu-individu dalam solat, haji dan puasa .... tidak, ini bukannya Islam yang menjadi satu-satunya agama yang diredhai Allah dari para hambaNya, malah Islam ialah penyerahan diri, ketaatan dan ikutan yang patuh. Islam ialah berhakimkan kitab Allah dalam segala urusan hamba.

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa erti menganuti agama Islam ini adalah dengan KETAATAN dan KEPATUHAN kepada peraturan dan undang-undang Allah, tanpanya bererti seseorang itu tidak wajar untuk disifatkan sebagai seseorang yang bergama Islam dan yang menganuti agama Islam. Umat Islam kita yang SETUJU dan REDHA terhadap agama Allah adalah orang-orang yang BERIMAN dengan agama Allah, dan apabila orang-orang yang beriman ini pula MENTAATI dan MEMATUHI segala peraturan dan undang-undang Allah, mereka ini adalah wajar untuk disifatkan sebagai orang-orang Islam dan yang menganuti agama Islam. Begitulah juga kedudukan umat Islam kita yang MENGAMALKAN sistem politik demokrasi, mereka SETUJU dan REDHA kepadanya serta mereka MENTAATI dan MEMATUHI segala peraturan dan undang-undang demokrasi, mereka ini adalah orang-orang yang wajar untuk disifatkan sebagai orang-orang yang telah MENGIMANI, MENGANUTI dan MENGAMALKAN agama demokrasi yang syirik dan kufur yang mengeluarkan mereka ini daripada agama Allah.

Seluruh umat Islam di Malaysia kita ini adalah orang-orang yang mengamalkan sistem politik demokrasi, seluruh kita ini adalah orang-orang yang mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang demokrasi dan seluruh kita ini pula adalah orang-orang yang setuju dan redha kepada demokrasi dan sistem politik kita ini. Ini bererti bahawa seluruh umat Islam kita ini adalah orang-orang yang MENGIMANI, MENGANUTI dan MENGAMALKAN agama demokrasi yang syirik dan kufur yang mengeluarkan seluruh kita ini daripada agama Allah!

Umat Islam kita telah menjadi orang-orang kafir kerana kita melantik para pemimpin kita sebagai Tuhan-tuhan kita, kita telah menjadi orang-orang kafir kerana kita menyembah Tuhan-tuhan Manusia yang wujud dan berkuasa di dalam sistem politik demokrasi kita ini, kita telah menjadi orang-orang kafir kerana kita setuju dan redha terhadap Tuhan-tuhan Manusia ini dan terhadap agama demokrasi yang syirik dan kufur ini. Kita telah menjadi orang-orang kafir kerana kita telah MENGIMANI, MENGANUTI dan MENGAMALKAN agama demokrasi yang syirik dan kufur. Malah, seluruh umat Islam kita ini telah berabad-abad lamanya berada di dalam keadaan kita yang syirik dan kufur kerana kita telah setuju dan redha terhadap seluruh kerajaan manusia yang syirik dan kufur yang wujud silih berganti di bumi Melayu kita ini. Kita wujud dan hidup dalam keadaan kita yang syirik dan kufur sejak daripada zaman kerajaan-kerajaan Melayu yang syirik dan kufur di bawah Raja-Raja Melayu kita dahulu itu lagi, kemudian kita wujud dan hidup dalam keadaan kita yang syirik dan kufur pada zaman kerajaan British Malaya yang syirik dan kufur di bawah penjajahan Inggeris, dan sehinggalah kita juga wujud dan hidup dalam keadaan kita yang syirik dan kufur pada zaman kerajaan demokrasi Malaysia kita yang syirik dan kufur pada hari ini. Kita wujud dan hidup dalam keadaan kita yang syirik dan kufur berterusan dan berabad-abad lamanya kerana kita setuju dan redha terhadap seluruh kerajaan manusia yang syirik dan kufur yang wujud silih berganti di sepanjang sejarah bangsa kita sedangkan kita sedikitpun tidak menyedarinya.

Firman Allah : an-Nisa 76
Orang-orang yang beriman berperang kerana Sabilullah, dan orang-orang kafir berperang kerana kepentingan Taghut. Oleh itu berperanglah sahabat-sahabat syaitan itu, kerana sesungguhnya tipudaya syaitan itu lemah.
Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran):
Maksudnya orang-orang beriman berperang kerana Sabilullah, iaitu berperang untuk merealisasikan sistem hidup-Nya menegakkan syariat-Nya dan mendirikan keadilan “di antara manusia “ dengan nama Allah bukannya di bawah nama-nama yang lain sebagai pengiktirafanbhw hanya Allah sahaja Tuhan yang disembah dan Tuhan yang memerintah.
Sementara orang-orang kafir pula berperang kerana kepentingan Taghut untuk merealisasikan berbagai-bagai sistem yang lain daripada sistem Allah, menegakkan berbagai-bagai niulai yang lain daripada nilai-nilai yang diizinkan Allah dan meletak berbagai-bagai neraca ukuran yang lain daripada neraca-neraca Allah.

Pendirian orang-orang yang beriman adalah bersandarkan kepada naungan dan perlindungan Allah. Sementara pendirian orang-orang kafir adalah bersandarkan kepada naungan syaitan. Mereka hidup dengan berbagai-bagai panji-panji, berbagai-bagai sistem hidup , berbagai-bagai undang-undang , berbagai-bagai cara, berbagai-bagai nilai, dan nbbg neracaukuran dan kerana itu seluruh mereka adalah sahabat-sahabat syaitan.

Orang-orang yang bersetuju dan redha terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi serta mereka mempertahan dan memperkasakannya, mereka ini adalah golongan yang disifatkan Allah sebagai orang-orang yang berperang kerana Taghut – justeru mereka ini adalah orang-orang yang kafir. Oleh kerana orang-orang yang berperang kerana Taghut adalah orang-orang kafir, majoriti yang amat terbesar daripada umat Islam kita kini telah bertukar menjadi orang-orang kafir dalam erti kata bahawa syahadah mereka telah terbatal apabila mereka berperang kerana Taghut, iaitu apabila mereka itu mengiktiraf, menyetujui, meredhai, mengamal, mempertahan dan memperkasakan demokrasi dan sistem politik demokrasi yang syirik dan kufur ini.

Firman Allah: al-Mumtahanah 4
Sesungguhnya kami berlepas diri daripadamu dan daripada apa-apa yang kamu sembah selain daripada Allah. Kami mengingkari (agama) kamu, dan telah terang permusuhan dan kebencian di antara kami dan kamu selama-lamanya, sehingga kamu beriman kepada Allah satu-satu-Nya.

Allah memrintahkan kita supaya kita MENJAUHI dan MEMISAHKAN diri kita daripada sistem politik demokrasi kita yang syirik dan kufur ini, daripada para pengamal agama demokrasi kita ini, dan daripada Tuhan-tuhan manusia yang berkuasa dan berdaulat dalam sistem politik demokrasi kita ini. Allah menghendaki supaya kita MENGINGKARI, MEMUSUHI dan MEMBENCI terhadap agama demokrasi, kerajaan demokrasi, seluruh peraturan dan undang-undang demokrasi dan seluruh Tuhan demokrasi yang kesemuanya ini adalah syirik dan kufur, dan Allah menghendaki supaya kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini mengelami keruntuhan dan kehancuran yang total untuk kemudianya digantikan dengan kerajaan Islam. Sikap umat Islam kita yang setuju dan redha kepada demokrasi dan sistem politik demokrasi kita ini adalah satu kontradiksi dan pengingkaran yang total terhadap segala perintah Allah swt yang tersebut di dalam ayat al-Quran (60:4) eperti di atas ini.

Firman Allah : al-Imran 149 
Wahai orang-orang yang beriman jika kamu taat kepada orang-orang yang kafir nescaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kembali murtad) lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi. 
Firman Allah : al-Imran 150
Malah sebenarnya Allah itulah Pelindung kamu dan Dialah sebaik-baik Penolong.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Mungkin terlintas di dalam daya khayalannya selepas menerima kekalahan (peperangan Uhud) dan dalam saat-saat ditekan oleh kesakitan luka-luka dan cedera bahawa dia boleh mengundurkan dirinya daripada pertempuran dengan musuh-musuh yang kuat yang telah mendapat kemenangan dan berdamai dengan mereka serta tunduk kepada mereka dan walaupun begitu dia masih dapat memelihara agama dan Aqidahnya, keimanan dan keperibadfiannya. Ini adalah satu anggapan yang salah besar, kerana orang yang tidak berani tampil kehadapan di bidang ini pastilah mengundurkan dirinya ke belakang dan orang yang tidak menentang kekafiran, kejahatan, kesesatan, kebatilan dan kezaliman pastilah mengundurkan diri ke belakabng dan kembali semula kepada kekafiran, kejahatan, kesesatan, kebatilan dan kezaliman. Seseorang yang tidak dapat dipelihara oleh Aqidah dan keimanannya daripada tunduk kepada orang-orang kafir, dari mendengar dan percaya kepada mereka sebenarnya telah meninggalkan Aqidah dan keimanannya sejak detik masa yang pertama lagi. Itulah kekalahan jiwa, di mana pendokong Aqidah tunduk kepada musuh-musuh Aqidahnya, mendengar bisikan mereka dan mematuhi arahan-arahan mereka. Itulah kekalahan dari awal mula lagi, oleh sebab itulah tiada siapa yang dapat melindunginya dari kekalahan pada akhir perjuangannya dan dari kembali balik kepada kekafiran walaupun ia tidak merasa dalam langkah-langkahnya yang pertama bahawa dia sedang dalam perjalanan menuju ke arah kesudahan yang malang itu.Seorang mukmin sejati mendapat keperluannya yang cukup dalam Aqidahnya dan dalam kepimpinannya dan kerana itu ia tidak memerlukan lagi kepada bermesyuarat dengan musuh-musuh agamanya dan musuh kepimpinannya . Dan andainya ia mendengar sekali kepada nasihat mereka bererti ia telah berjalan menuju ke jalan kembali semula kepada kekafiran. Inilah hakikat semula jadi dan hakikat yang sebenar berlaku yang diperingati Allah kepada kaum Muslimin. Allah memberi amaran kepada mereka dengan menyeru mereka dengan nama orang yang beriman :

Firman Allah : al-Imran 149 
Wahai orang-orang yang beriman jika kamu taat kepada orang-orang yang kafir nescaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kembali murtad) lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi. 
Tidak ada kerugian yang lebih besar daripada kerugian berbalik semula daripada keimanan kepada kekafiran, dan tidak ada apa-apa keuntungan lagi jika telah mengalami kerugian ini.

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa umat Islam kita yang taat, patuh dan tunduk kepada sesuatu kuasa dan kerajaan yang syirik dan kufur akan akhirnya kembali kepada kekufuran. Sikap kita yang taat, patuh dan tunduk terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi yang bererti kita menyembah Tuhan-tuhan demokrasi dan menganuti agama demokrasi akhirnya akan mengembalikan kita kepada kekufuran. Allah melarang kita daripada taat, patuh dan tunduk terhadap agama demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini agar kita akan dapat membenteraskan kecenderungan umat Islam kita daripada menggelunsur kembali kepada kekufuran. 

Firman Allah : Ibrahim 52 
(Al-Quran ) ini adalah perutusan yang disampaikan kepada manusia dan supaya mereka sentiasa diberi peringatan dengannya dan supaya mereka mengetahui bahawa Allah adalah Tuhan Yang Maha Esa dan supaya orang-orang yang berakal mengambil pengajaran.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran - Ibrahim) :
Orang-orang yang menyangka diri mereka mengucap dua kalimah syahadat  ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ dan Muhammad Rasulullah dan kerana mereka memenuhi dan mentaati peraturan-peraturan taharah, peraturan-peraturan ibadat, peraturan-peraturan perkahwinan dan perceraian, peraturan-peraturan pesaka dan sebagainya dan di waktu yang sama mereka mematuhi – di sebalik bidang yang sempit ini – peraturan-peraturan yang dicipta oleh yang lain daripada Allah, iaitu mereka mentaati undang-undang yang tidak diizinkan Allah dan yang terang-terang bertentangan dengan syariat Allah, kemudian mereka bersedia mengorbankan jiwa, harta, maruah dan akhlak mereka – sama ada mereka suka atau tidak suka – untuk melaksanakan kehendak-kehendak yang dituntut daripada mereka oleh berhala-berhala yang baru itu. Dan apabila agama atau akhlak atau maruah bercanggah dengan kehendak-kehendak berhala ini, maka yang dibuang oleh mereka itu ialah perintah-perintah Allah sebaliknya yang dilaksanakan ialah kehendak-kehendak berhala-berhala itu.

Orang-orang yang menyangka diri mereka sebagai “kaum Muslimin“ dan menyangka berada dalam agama Allah, sedangkan mereka hidup dalam keadaan ini, maka hendaklah mereka sedar bahawa mereka sedang berada di dalam syirik yang amat besar!

Umat Islam kita yang setuju dan redha terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang kafir. Keinginan, persetujuan dan keredhaan kita kepada peraturan dan undang-undang demokrasi mempunyai pengertian bahawa kita telah mempercayai dan beriman dengan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia dan sekali gus ini juga bererti bahawa kita telah menolak dan mengingkari Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ - kedua-duanya ini masing-masingnya telah berperanan untuk mengeluarkan kita daripada agama Allah.

Kesempurnaan pegangan dan amalan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bagi seseorang yang berada dan bernaung di bawah sesuatu kerajaan demokrasi, hanya dapat dipelihara dan dipertahankan dengan mengamal dan mempraktikkan konsep TAKFIR.

Firman Allah : an-Nisa 60 
Mereka diperintah supaya mengingkarinya.

Demokrasi adalah kekufuran, setiap yang kufur itu dikehendaki Allah untuk dikufurkan, iaitu untuk diakui, diiktiraf dan diisytiharkan kekufurannya serta untuk dilancarkan tindakan-tindakan penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang terbuka, aktif dan total terhadapnya. Inilah konsep TAKFIR dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Mengamalkan konsep TAKFIR terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi adalah takwa dan makruf serta kesempurnaan kepada pegangan dan amalan kita akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Tanpa sikap dan tindakan-tindakan untuk MENGKUFUR INGKARKAN demokrasi dan kerajaan demokrasi serta tanpa PERASAAN TERPISAH daripada demokrasi dan kerajaan demokrasi, itu bererti tidak mengamalkan konsep TAKFIR dan itu bererti kerosakan kepada pegangan dan amalan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan seseorang itu daripada agama Allah.

Ibn Qayyim al-Jawziya (at-Tibyan fi Aqsam al-Quran):
" Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ hendaklah tergantung kepada ketaatan dan penerimaan akan kewajipan-kewajipan kalimah ini ke atas kamu. Kewajipan-kewajipan ini ialah dalam bentuk syariah, yang dengan sendirinya ialah satu huraian ucapan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Ianya bermakna kamu menyakini setiap apa yang diturunkan Allah, bahawa kamu mentaati segala perintah-Nya dan mencegah apa yang Dia larang. Seseorang yang ikhlas dalam mengimani kalimah ini akan mentaati kepada-Nya sepenuhnya. Mempertuhankan syariah sepenuhnya hanya dapat dipasti dengan ketaatan sepenuhnya kepada kalimah ini. Begitu juga, jaminan keselamatan sepenuhnya daripada balasan pedih hanyalah dengan ketaatan sepenuh kepada-Nya."

Penafian, penolakan, pengingkaran, penentangan serta permusuhan dan kebencian yang terbuka, aktif dan total terhadap kerajaan demokrasi Malaysia ini adalah satu ketaatan terhadap perintah Allah swt yang bererti beriman dan berpegang teguh kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Sebaliknya sikap setuju dan redha, atau “neutral” terhadap kerajaan demokrasi Malaysia, bererti satu penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan seseorang itu daripada agama Allah .

Firman Allah: Nuh 21 
Dan mereka mengikuti orang-orang yang harta dan anak-anaknya tidak menambah kepadanya melainkan kerugian semata-mata. 


Firman Allah: Hud 50, 59, 97
Dan (Kami utuskan) kepada kaum Ad saudara mereka Hud, lalu ia berkata: Wahai kaumku! Sembahlah Allah kerana kamu sekali-kali tidak mempunyai Tuhan yang selain daripada Allah. Kamu sebenarnya telah melakukan pembohongan terhadap Allah. Dan itulah kaum Ad yang telah mengingkari ayat-ayat Tuhan mereka dan menderhaka terhadap Rasul-rasul-Nya dan mereka menuruti perintah kesemua pemerintah yang bermaharajalela lagi degil dalam keingkaran mereka. Lalu kaum Firaun menurut perintah Firaun, sedangkan perintahnya itu bukanlah perintah yang betul. 

Firman Allah: Hud 113
Jangan kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim, nanti kamu akan ditimpa api neraka dan tidak ada wali untukmu selain daripada Allah, kemudian kamu tidak mendapat pertolongan. Firman Allah : az-Zukhruf 54Maka Firaun telah membodohkan kaumnya, lalu mereka pun patuh kepadanya, Sesungguhnya mereka adalah kaum yang fasik.

Firman Allah: Mujadahah 22
Engkau tiada memperolehi kaum yang beriman kepada Allah dan hari akhirat bahawa mereka mengasihi orang-orang yang menentang Allah dan Rasul-Nya. Firman Allah: Mumtahinah 1Wahai orang-orang yang beriman, jangan kamu ambil musuhku dan musuhmu sebagai wali, kamu hubungkan kepada mereka kasih sayang, pada hal mereka telah kufurkan kebenaran yang datang kepada mu.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran - Hud) :
Itulah perbuatan menderhaka perintah para Rasul dan mengikut perintah penguasa-penguasa yang bermaharajalela, sedangkan Islam mewajibkan taat kepada perintah para Rasul kerana ia daripada perintah Allah di samping mewajibkan derhaka kepada perintah penguasa-penguasa yang bermaharajalela. Inilah persimpangan jalan yang memisahkan di antara Jahiliyah dengan Islam, di antara kekufuran dan keimanan dalam setiap risalah yang dibawa oleh setiap Rasul.

Demikianlah ternyata bahawa dakwah Tauhid daripada awal-awal lagi menekankan agar manusia membebaskan diri mereka daripada ketaatan kepada yang lain daripada Allah dan agar menentang kuasa Tuhan-tuhan palsu yang zalim. Dakwah Tauhid mengira perbuatan menghapuskan syakhsiah seseorang dan menyerahkan hak kebebasan diri kerana mematuhi dan mentaati penguasa-penguasa yang zalim di dunia dan azab di akhirat. Allah mencipta manusia supaya mereka menjadi orang-orang yang bebas dan mereka tidak memberi Ubudiyah mereka kepada sesiapa pun daripada makhluk dan tidak pula menyerah kan hak kebebasan diri mereka kepada mana-mana penguasa, ketua dan pemimpin yang zalim.           

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran- al-Anaam) :
Kehidupan dunia mengikut kefahaman Islam merupakan sawah bendang untuk bekalan kehidupan akhirat. Segala usaha perjuangan seseorang di dunia ini untuk mengislahkan kehidupan dunia, menghapuskan kejahatan dan kerosakan, menolak pencerobohan manusia terhadap kuasa Allah di bumi, menolak para Taghut dan menegakkan keadilan dan  kebajikan untuk seluruh manusia adalah semuanya merupakan usaha-usaha yang menjadi bekalan hidup di akhirat. Itulah usaha-usaha yang dapat membuka pintu syurga kepada para pejuang dan memberi pampasan kepada mereka terhadap segala kerugian yang dialami mereka (di dunia ) dalam perjuangan menentang kebatilan dan terhadap penderitaan dan kemalangan yang menimpa mereka dalam perjuangan itu .

Oleh itu adalah tidak sesuai bagi agama Islam yang mempunyai kefahaman–kefahaman seperti ini jika para penganutnya mengabai dan membiarkan kehidupan dunia ini statik hingga menjadi busuk, rosak, kucar kacir atau dihantui kezaliman dan pencabulan atau menjadi mundur dan ketinggalan dalam kemajuan dan pembangunan, sedangkan mereka mengharapkan kebahagian di akhirat dan mengaharapkan ganjaran dan balasan daripada Allah .

Apabila ada orang ramai hidup dalam masa-masa tertentu dengan sikap yang negatif dan membiarkan keruntuhan akhlak, kejahatan, kezaliman,. pencabulan, kemunduran dan kejahilan menyelubungi kehidupan mereka – sedangkan mereka mengaku beragama Islam maka puncanya yang sebenar mereka melakukan semua perbuatan itu atau sebagainya ialah kerana kefahaman mereka terhadap hakikat Islam telah rosak dan menyeleweng dan kerana keyakinan mereka terhadap hari akhirat telah menjadi goyah dan lemah. Ia bukannya berpunca daripada mereka yang yakin kepada hakikat agama ini dan yakin kepada pertemuan dengan Allah di akhirat kelak.

Tidak mungkin bagi seseorang yang yakin akan bertemu dengan Allah pada hari akhirat dan menyedari hakikat agama ini kemudian ia hidup di dunia ini dengan sikap yang negatif atau hidup dalam keadaan yang mundur atau hidup dengan sikap redhakan kejahatan, keruntuhan akhirat, pencabulan dan kezaliman.

Dalam menjalani kehidupan dunia ini seseorang Muslim yang sebenar merasa dirinya lebih besar dan lebih tinggi daripada dunia ini. Ia mencapai nikmat-nikmat dunia yang baik atau bersikap zahid terhadapnya dengan kesedaran bahawa nikmat-nikmat itu adalah nikmat-nikmat yang halal baginya di dunia ini dan akan merupakan nikmat-nikmat yang khusus untuknya pada hari kiamat kelak. Dia berjuang dan berusaha untuk memajukan kehidupan dunia dan ia menggunakan segala tenaga dan kekuatan yang ada di alam dunia ini dengan kesedaran bahawa usaha-usaha yang seperti itu adalah menjadi tugas dan kewajipannya selaku Khalifah Allah di bumi ini. Ia berjuang menentang kejahatan, keruntuhan akhlak dan kezaliman dan sanggup menghadapi penindasan dan berkorban hingga gugur syahid dengan kesedaran bahawa usaha-usaha itu merupakan amalan-amalan bekal yang disediakan untuk dirinya pada hari akhirat. Dia mengetahui daripada ajaran agamanya bahawa dunia ini adalah sawah bendang untuk akhirat dan seterusnya dia mengetahui bahawa di sana tidak ada jalan ke akhirat yang tidak melalui jalan dunia dan bahawa dunia ini adalah kecil dan sedikit, namun demikian ia adalah daripada nikmat Allah yang menjadi jambatan untuk menyeberang menuju nikmat Allah yang amat besar di akhirat. Setiap bahagian peraturan Islam memberi perhatian kepada hakikat hidup di akhirat dan kepada natijah-natijahnya yang melahirkan kefahaman yang luas, indah dan luhur, melahirkan akhlak yang tinggi, bersih, toleran, berpegang teguh dengan kebenaran, segan melakukan dosa dan bertakwa kepada Allah dan sterusnya melahirkan tindakan yang betul, yakin dan penuh tekad di dalam kegiatan insaniyah.

Kerana semua sebab-sebab inilah kehidupan secara Islam tidak mungkin tegak dan teguh tanpa mempunyai keyakinan kepada hari akhirat dan kerana semua sebab-sebab inilah juga hakikat akhirat amat ditekankan di dalam al-Quranul Karim.

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa perintah Allah adalah WAJIB untuk ditaati dan dipatuhi manakala perintah Taghut adalah WAJIB untuk ditolak dan ditentang dan diderhakai. Justeru kerajaan demokrasi Malaysia kita yang syirik dan kufur ini adalah Taghut yang WAJIB untuk diingkari, ditentang dan dimusuhi sehingga ianya mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan Islam. Ini adalah hukum Allah yang jelas dan terang serta tanpa ragu-ragu lagi. Ini adalah hukum TAKFIR yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Ayat-ayat di atas ini menyatakan bahawa orang-orang yang SETUJU dan REDHA, serta yang MENTAATI dan MEMATUHI kerajaan-kerajaan Taghut berserta dengan segala peraturan dan undang-undangnya yang selain daripada Allah pada zaman-zaman para Nabi dan Rasul yang terdahulu, adalah dikecam dan dikutuk oleh Allah swt. Mereka itu dikecam dan dikutuk oleh Allah kerana mereka telah MENGKUFUR INGKARKAN Allah lantaran mereka SETUJU dan REDHA serta mereka MENTAATI dan MEMATUHI kerajaan-kerajaan Taghut berserta dengan segala peraturan dan undang-undangnya yang Taghut yang wujud dan beroperasi pada zaman-zaman mereka itu.

Begitulah juga umat Islam kita kini adalah dikecam dan dikutuk oleh Allah swt kerana kita telah menjadi orang-orang yang melakukan kesyirikan dan kekufuran terhadap Allah kerana kita SETUJU dan REDHA serta kita MENTAATI dan MEMATUHI kerajaan demokrasi Malaysia kita ini berserta dengan segala undang-undangnya. Kita telah melakukan kesyirikan dan kekufuran kerana kita SETUJU dan REDHA terhadap Uluhiyah dan Rububiyah Manusia, dan kita telah melakukan kesyirikan dan kekufuran kerana kita telah menafi, menolak, mengingkari dan menentang Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

Firman Allah:al-Hujurat 7
Tetapi Allah menjadikan kamu cintakan keimanan dan menjadikan keimanan itu indah di dalam hati kamu dan menjadikan kamu bencikan kekufuran, kefasikan dan kederhakaan. Merekalah orang-orang yang mendapat petunjuk.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran):
“Kemudian al-Quran mengingatkan mereka kepada nikmat keimanan yang dikurniakan Allah swt kepada mereka. Dialah yang menggerakkan hati mereka supaya menyintai keimanan itu dan menunjukkan kepada mereka keindahan dan kelebihannya serta mendorongkan hati mereka supaya sayangkannya dan bencikan kekufuran. Semuanya ini adalah dari limpah kurnia Allah s.w.t.”

Orang-orang yang membenci demokrasi dan kerajaan demokrasi Malaysia kerana kekufurannya itu, adalah orang-orang yang menyintai keimanan sebagai satu limpah kurnia dan anugerah daripada Allah swt serta mereka itu adalah orang-orang yang mendapat petunjuk dan hidayat daripada Allah. Manakala orang-orang yang SETUJU dan REDHA terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi mempunyai pengertian bahawa mereka itu adalah orang-orang yang beriman dengan agama manusia yang syirik dan kufur, mereka itu adalah orang-orang yang menyintai kekufuran, kefasikan dan kederhakaan, mereka itu adalah orang-orang yang membenci keimanan, mereka itu adalah orang-orang yang tidak menikmati limpah kurnia daripada Allah swt dan mereka itu adalah tergolong sebagai orang-orang yang tidak mendapat petunjuk dan hidayat Allah swt yang telah sesat dan terkeluar daripada agama Allah.

Firman Allah: al -Baqarah 165
Di antara manusia ada yang mengambil selain daripada Allah beberapa sekutu, sedang mereka itu mengasihinya, seperti mengasihi Allah. Tetapi orang-orang yang beriman amat kasih kepada Allah  sesungguhnya Allah amat keras siksaannya.

Tuhan-tuhan Manusia yang wujud dan bertakhta dalam sistem politik demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini adalah sekutu-sekutu kepada Allah swt kerana mereka merampas hak Allah dalam pemerintahan dan perundangan negara. Umat Islam kita yang meredhai dan menyetujui demokrasi dan kerajaan demokrasi kita ini adalah orang-orang yang meredhai dan menyetujui sekutu-sekutu Allah. Mereka inilah orang-orang yang mempersekutukan Allah, mereka tidak beriman dengan Allah dan mereka telah terkeluar daripada agama Allah.

Firman Allah: an-Nahl 106
Barang siapa yang kufurkan Allah sesudah beriman, kecuali dipaksa, sedangkan hatinya tetap beriman, tetapi bagi orang yang terbuka hatinya kepada kekufuran, maka atas mereka kemurkaan Allah dan bagi mereka azab yang besar.

Orang-orang yang mempunyai perasaan dan sikap terbuka hati, lapang dada, cenderung, restu, setuju, redha dan senang hati kepada demokrasi dan kerajaan demokrasi yang sedang berkuasa dan berdaulat ini, adalah orang-orang yang kufur ingkarkan Allah yang akan menerima azab yang pedih di akhirat nanti.

Firman Allah :an-Nisa 65
Oleh itu demi Tuhan mereka sebenarnya tidak beriman sehingga mereka berhakimkan kepadamu dalam perkara-perkara yang telah dipertikaikan di antara mereka kemudian mereka tidak dapati dalam hati mereka sebarang perasaan terkilan terhadap keputusan yang telah diputuskan engkau dan menerimanya dengan penuh kerelaan.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran):
Daripada nas-nas yang kami terangkan dengan panjang lebar ini jelas ternyata bahawa perbuatan mengkafirkan seseorang dalam persoalan yang bergantung dengan isu Hakimiyah itu adalah disyaratkan dengan wujudnya keinginan dan kemahuan hendak berhakimkan Taghut dan wujudnya keredhaan terhadap undang-undang yang lain daripada undang-undang Allah . Inilah pendapat yang disepakati oleh para ulama Islam di seluruh negeri dan di seluruh zaman terutama sekali para ulama salaf daripada umat Muslimin . Allah cucurkan rahmat keredhaan-Nya ke atas mereka.    

Firman Allah az-Zumar 45
Dan apabila nama Allah sahaja yang disebutkan, maka jijiklah segala hati orang yang tidak percaya kepada hari akhirat, tetapi apabila disebut Tuhan-tuhan yang lain daripada Allah mereka terus bergembira .

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Walaupun ayat ini menceritakan satu kejadian yang benar-benar berlaku di masa Rasulullah saw, di mana kaum musyrikin bergembira apabila disebutkan Tuhan-tuhan mereka dan merasa bosan dan benci apabila disebutkan nama Allah yang tunggal, namun sebenarnya ayat ini menggambarkan satu sikap jiwa manusia yang berulang-ulang di dalam berbagai-bagai masyarakat dan zaman. Di sana ada orang-orang yang merasa bosan dan benci apabila mereka diseru kepada menyembah Allah sebagai Tuhan yang tunggal, diseru kepada berpegang dengan syariat Allah yang tunggal sebagai undang-undang masyarakat dan diserukan kepada sistem hidup ciptaan Allah yang tunggal sebagai peraturan hidup manusia, tetapi apabila disebutkan sistem hidup, peraturan-peraturan dan undang-undang ciptaan manusia di bumi mereka bergembira, sukacita dan mengalu-alukan percakapan itu serta melapangkan dada mereka untuk berbincang. Orang-orang inilah yang digambarkan sebagai contoh di dalam ayat ini, dan orang-orang yang seperti inilah yang wujud di setiap zaman dan tempat. Mereka mempunyai fitrah yang rosak dan tabiat yang menyeleweng, merekalah orang-orang yang sesat dan penyesat-penyesat dalam berbagai-bagai masyarakat dan zaman , berbagai-bagai bangsa dan kaum. 

Umat Islam kita bersetuju dan meredhai agama demokrasi dan kerajaan demokrasi bukan kerana kita lupa kepada akhirat dan lupa kepada hari pertemuan dengan Allah swt, tetapi kerana kita berada dalam kesesatan yang amat jauh, iaitu kita tidak memahami bahawa demokrasi ini adalah agama yang syirik dan kufur, dan kita juga tidak memahami bahawa mengamal dan meredhainya adalah satu kesyirikan dan kekufuran. Apabila dihurai dan diperjelaskan kepada kita mengenai hakikat-hakikatnya yang sebenar, amat sulit bagi kita untuk memahaminya, malah lebih sulit lagi bagi kita untuk menerima segala hakikat yang diperjelaskan ini. Ini adalah kerana seluruh umat Islam kita kini sedang mengimani dan menganuti agama Islam yang rosak dan menyeleweng daripada jalan-jalannya yang sebenar akibat daripada tipudaya dan aktiviti-aktiviti jahat golongan Orientalis Barat dan kerana peranan para ulama dan intelek Islam kita sendiri yang mengutarakan segala fatwa sesat mereka, di antara lain mereka menfatwakan bahawa demokrasi ini adalah Islam dan mengamalkannya adalah bersesuaian dengan Islam.